محوطه

روش نصب جدول دور باغچه چگونه است؟ انواع جدول و ابزار مورد نیاز

هنگام ساخت باغچه می‌توان دورتادور آن را جدول کاری کرد تا باغچه از اثرات نامطلوب محیطی به دور بوده و طراحی آن ظاهری یکدست و زیبا داشته باشد. اگر خانه شما حیاط دارد یا در ملکی ویلایی سکونت دارید، با جدول کاری دور باغچه می‌توانید رنگ، فرم و بافت متفاوتی را به فضای باغچه خود بدهید. برای این کار باید روش نصب جدول دور باغچه را یاد بگیرید. با مقاله دیگری از ویکی ساختمون همراه باشید.

انواع جدول دور باغچه

قبل از پرداختن به روش نصب جدول دور باغچه حیاط، بیایید انواع متریال ساخت جدول را مرور کنیم:

  • جدول آجری: استفاده از آجر برای جدول دور باغچه بسیار متداول است. قیمت ارزان و در دسترس بودن این متریال باعث شده است تا آجر محبوب‌ترین ماده ساختمانی برای جدول کاری باشد.
  • جدول بتنی: جدول‌های بتنی انتخاب دوم هستد. آنها مقاومت بیشتری نسبت به آجر دارند و در برابر شرایط آب و هوایی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند؛ اما قیمت قطعات بتنی از آجری بیشتر است.
  • جدول پلاستیکی: برخی از انواع جدول دور باغچه از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند. این متریال ارزان قیمت است اما ظاهر و زیبایی آجر یا بتن را ندارد. در زمان نصب جدول پلاستیکی دیگر نیازی به ملات نیست و جداول در داخل خاک محکم می‌شوند.
  • جدول چوبی: این نوع متریال ساخت جدول، بسیار محبوب است زیرا ظاهر باغچه را زیبا و طبیعی به نمایش می گذارد. پس سعی کنید مقاوم‌ترین چوب را برای جدول استفاده کنید تا برای سال‌ها دوام داشته باشد.
  • جدول سنگی: از قطعات سنگی با اشکال مختلف نیز می‌توان به عنوان جدول در اطراف باغچه استفاده کرد. سنگ‌ها می‌توانند به دلیل بافت و الگوهای مختلفی که دارند، ظاهر باغ را زیبا و جذاب نشان دهند.

انواع جدول دور باغچه

روش نصب جدول دور باغچه چگونه است؟

محوطه سازی ساختمان و مشخصا نصب جدول دور باغچه کار هیجان انگیزی است، به ویژه اگر عاشق باغبانی و نگهداری از گل و گیاه باشید. کل فرآیند نصب بسته به اندازه باغچه و مهارت شما ممکن است از یک تا چند روز به طول انجامد.

وسایل مورد نیاز:

  • جدول به تعداد مورد نیاز
  • چکش لاستیکی
  • تراز دستی
  • متر
  • کمپکتور
  • چند قطعه چوب
  • ریسمان
  • بیل
  • ملات (سیمان، ماسه و آب)

قبل از نصب جدول، باید سطح نهایی زمین را تسطیح کنید. این به معنای پاکسازی سطح از علف‌های هرز مزاحم برای ایجاد یک بستر مقاوم است. سپس دور تا دور باغچه را به اندازه عمق 10 تا 15 سانتیمتر و عرض 50 سانتیمتر با بیل حفاری کنید. ریشه‌ها، علف‌های هرز و ساقه‌های سرسخت را حذف کنید. اکنون دستگاه کمپکتور را آماده کنید تا سطح آماده شده را فشرده کنید.

روش نصب جدول دور باغچه چگونه است؟

این کار برای این است که جدول‌ها نشست نکنند. خاک دورتادور باغچه را با کمپکتور متراکم کنید. اگر کمپکتور در دسترس نبود، سعی کنید از وزن بدن خودتان استفاده کنید و داخل منطقه حفاری شده بروید و با فشار پاهای خود، خاک را متراکم‌تر از قبل کنید.

در طی نصب جدول دور باغچه باید ابعاد باغچه را اندازه گیری کنید. باغچه به هر شکلی که باشد (مربعی، دایره‌ای یا چند ضلعی) مهم است که ابعاد باغچه را با عرض جداول جمع کنید. تا ابعاد دورتادور باغچه برای جدول کاری به دست آید.

مطلب پیشنهادی: طراحی باغچه در حیاط منزل و ۷ نکته‌ الهام‌بخش

منطقه‌ای که قرار است در آن جدول کاری انجام شود را با استفاده از قطعات چوبی و ریسمان تراز بندی کنید. اگر باغچه شما مربع یا مستطیل است، چهار چوب در چهار نقطه تقاطع اضلاع باغچه کافی است. سپس چوب‌ها را با ریسمان به هم وصل کنید. فقط یادتان باشد عرض جدول را به ابعاد باغچه اضافه کنید.

اکنون از یک طرف شروع کنید و جدول اول را در نقطه تقاطع یک ضلع باغچه قرار دهید. در راستای ریسمان کار، جداول دیگر را به ترتیب کنار هم قرار دهید. اگر زمین سست بود، می‌توانید از ملات ماسه سیمان در زیر جدول های استفاده کنید تا استحکام کار افزایش پیدا کند.

فرآیند نصب جدول دور باغچه

تمام فرآیند نصب جدول دور باغچه را با دقت و حوصله انجام دهید. هر جدولی که قرار می‌دهید را با چکش پلاستیکی در جای خود سفت کنید. تمامی جداول باید در یک تراز قرار گیرند. از تراز دستی برای بررسی تراز ارتفاعی استفاده کنید. ریسمان کار نیز تراز افقی شما را تعیین می‌کند.

نکته: می‌توانید جداول خود را رنگ آمیزی کنید تا به زیبایی باغچه خود بیفزاید؛ اما ما توصیه می‌کنیم بگذارید بافت طبیعی جدول به حالت اولیه خود باقی بماند تا باغچه ظاهری طبیعی‌تر به خود بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله روش نصب جدول دور باغچه را توضیح دادیم. اکنون می‌توانید به‌راحتی باغچه خود را تزیین کنید. جدول کاری راهی سریع و آسان برای ایجاد یک ساختار پایدار در اطراف باغچه است. این کار جهت محافظت و افزایش زیبایی باغچه انجام می‌شود. سعی کنید متریال مناسب را برای باغچه خود انتخاب کنید اما در اغلب موارد، آجر و سنگ محبوب‌تر هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا