رنگ

ترکیب رنگ طوسی با ۱۰ رنگ جذاب برای دکوراسیون چشمگیر!

این مقاله از ویکی‌ساختمون را به عاشقان رنگ طوسی یا رنگ توسی  اختصاص داده‌ایم. خاکستری یا همان طوسی یکی از رنگ‌های بسیار ظریف و آرامی‌ست که امروزه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. این رنگ نیز مثل سایر رنگ‌ها طیف رنگی گسترده‌ای دارد. خاکستری یک رنگ خنثی به حساب می‌آید که امروزه در دکوراسیون مدرن بسیار پرطرفدار است. همنشینی اصولی بعضی از رنگ‌های گرم و سرد در کنار این رنگ به عنوان مکمل رنگ طوسی، ترکیب رنگی جذابی ایجاد می‌کنند. فکر می‌کنید که ترکیب رنگ طوسی با چه رنگ های زیبا می‌شود؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پالت‌های رنگی متنوعی از رنگ طوسی با رنگ‌های دیگر را نشان‌تان دهیم.

ترکیب رنگ طوسی در دکوراسیون

ترکیب رنگ طوسی و زرد

ترکیب رنگ طوسی در دکوراسیون خانه

معروف‌‌ترین و رایج‌ترین رنگی که مناسب برای ترکیب با رنگ توسی میباشد، رنگ زرد است. وقتی که می‌خواهید از ترکیب رنگ زرد و خاکستری در دکوراسیون استفاده کنید، بسیار مهم است رنگ‌ها از نظر تناژ با هم هارمونی داشته باشد. این ترکیب رنگی به طرز باورنکردنی همه کاره است، زیرا می‌توان از آن به معنای واقعی کلمه در دکوراسیون داخلی و تزئینات ساختمان هر فضایی از خانه یا محل کار یا حتی کافه و رستوران به عنوان مکمل رنگ کرم و طوسی استفاده کرد.

ترکیب رنگ طوسی و زرد در آشپزخانه

در تصویر بالا نیز نمونه‌ای دیگر از این ترکیب رنگی در فضای آشپزخانه نشان داده شده است. درخشش رنگ زرد در کنار رنگ طوسی. اگر هر یک از المان‌های رنگی هوشمندانه انتخاب شوند، فضای بسیار شاد و سرزنده‌ای را ایجاد می‌کند.

ترکیب رنگ سبز و طوسی

ترکیب رنگ طوسی وسبز

یکی دیگر از بهترین رنگ ها برای ترکیب رنگ طوسی یا ترکیب رنگ توسی ، طیف‌ها و تناژهای مختلف رنگ سبز است. البته که روی کار آمدن رنگ‌های دوم و سوم به عنوان مکمل رنگ طوسی می‌تواند فضا را خیلی بیشتر و بهتر به سمتی ببرد که مدنظر شماست.

ترکیب رنگ طوسی و سبز چمنی در دکوراسیون داخلی خانه

در تصویر بالا نمونه‌ای از ترکیب رنگ توسی و سبز چمنی در کنار رنگ‌های دیگری نظیر آبی، سورمه‌ای و استخوانی در دکوراسیون داخلی منزل نشان داده شده که کاملا الهام گرفته شده از طبیعت می‌باشد. آیا شما نیز این ترکیب رنگی را دوست دارید؟

ترکیب قرمز و طوسی

ترکیب رنگی طوسی و قرمز

برای قرار دادن رنگ قرمز در کنار این رنگ باید دقت زیادی به خرج دهید. استفاده از رنگ قرمز همیشه باید هوشمندانه‌تر از سایر رنگ‌ها باشد. توصیه می‌شود که این رنگ را در سطح زیاد استفاده نکنید. هر اندازه که استفاده‌ محدود از رنگ قرمز در کنار طوسی فضا را تلطیف می‌کند و انرژی زاست، به همان اندازه اگر زیاد به کار رود باعث شلوغی و عدم تمرکز می‌شود.

ثبت سفارش نقاشی و رنگ آمیزی منزل و یا محیط کارتان در سامانه آنلاین خدمات ساختمانی کارگشا

ترکیب رنگ قرمز و طوسی در شرکت

برای مطالعه: نما کاری ساختمان

البته این مسئله یک قاعده‌ی کلی است و در شرایط مختلف با سلیقه‌ها، اهداف و ترکیب‌های متنوع و هوشمندانه می‌تواند تغییر کند. مثلا در تصویر بالا ترکیب رنگ قرمز، سفید و طوسی در کنار یکدیگر علی‌رغم اینکه در سطح زیادی از رنگ قرمز استفاده شده همچنان جذاب و چشم‌نواز است.

ترکیب رنگ فیروزه‌ای و طوسی

ترکیب رنگ فیروزه ای و خاکستری در آشپزخانه

رنگ فیروزه‌ای در واقع ترکیبی نرم و جالب است که هم لایه‌هایی از رنگ سبز و هم لایه‌هایی از رنگ آبی در زیر آن پنهان است. ترکیب با فیروزه‌ای فضایی امروزی گاهی با تم قدیمی و بسیار مطلوب را ایجاد می‌کند.

ترکیب رنگ فیروزه ای و طوسی در آشپزخانهترکیب رنگ فیروزه ای و طوسی در آشپزخانه

برای مطالعه : نازک کاری ساختمان

در تصویر بالا آشپزخانه‌ای را می‌بینید که از ترکیب رنگ طوسی برای دکوراسیون داخلی آن استفاده شده است. طوسی، فیروزه‌ای و سفید رنگ‌های اصلی به کار رفته در دیزاین این آشپزخانه هستند.

ترکیب رنگی سفید و طوسی

ترکیب رنگ سفید و طوسی در اتاق نشیمن

یکی دیگر از ترکیب رنگ‌های ملایم و آرام‌بخش، ترکیب رنگ طوسی و کرم با سفید است. توجه داشته باشید که علاوه بر رنگ، بافت و تکسچر نیز تاثیر بسیار زیادی در نتیجه‌ی ترکیب دو رنگ دارد. اینکه برای چه متریال با چه تکسچری رنگ سفید یا طوسی را انتخاب کنید، نتیجه‌ی کار را تغییر می‌دهد. در تصویر بالا فضای دنج و عاشقانه‌ای را می‌بینید که با ترکیب رنگ سفید و طوسی ایجاد شده است.ترکیب رنگ طوسی و کرم یکی از ترکیبات پر تقاضا و جذابه.امروزه بسیاری از افراد برای دکوراسیون منزلشون از ترکیب رنگ طوسی و کرم استفاده میکنند زیرا که این ترکیب رنگ نه سرده و نه کسل کننده. ترکیب رنگ طوسی و کرم در کنار سادگی و خنثی بودن یک روح خاصی و هم به محیط اعمال میکنه.

این ترکیب رنگ برای اتاق خواب و یا اتاق نشیمن بسیار مناسب است. چرا که شما فقط می‌خواهید در آنجا استراحت کنید و آرامش داشته باشید.

ترکیب رنگ طوسی با مشکی

ترکیب رنگ مشکی و طوسی در اتاق خواب

اگر می‌خواهید خانه‌ای با دکوراسیون تلفیقی مدرن و کلاسیک داشته باشید که در آن از رنگ‌های خنثی استفاده شده، ترکیب رنگ طوسی و کرم با مشکی می‌تواند شما را به این هدف برساند. نتیجه‌ی ترکیب این دو رنگ اگر هوشمندانه و به جا انتخاب شوند بدون شک فضایی بدون هیاهو و در عین حال با جبروت ایجاد می‌کند. معمولا این ترکیب رنگ مورد علاقه‌ی عموم نیست و افرادی با سلیقه‌ی خاص به سراغش می‌روند.

ترکیب رنگی صورتی و طوسی

ترکیب رنگ صورتی و طوسی در سرویس بهداشتی

ترکیب رنگ طوسی و کرم صورتی را حتما زیاد دیده‌اید. این ترکیب رنگی به دلیل آرامش و ملایمتی که به همراه دارد، به عنوان  پرطرفدار ترین مکمل رنگ طوسی به شمار میاد. اگر به دنبال سبکی ظریف‌تر و گرم‌تر هستید و در عین حال نمی‌خواهید که از رنگ‌های تند استفاده کنید، حتما به ترکیب رنگ طوسی روشن و صورتی فکر کنید. ترکیب این دو رنگ راه مانور بسیار زیادی دارد و می‌توان از تناژهای مختلف هر کدام از رنگ‌ها با بافت‌ها و تکسچرهای مختلف، فضاهای خلاقانه و فوق‌العاده‌ای ایجاد نمود. ترکیب رنگ خاکستری با صورتی برای اتاق نشیمن، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حتی جایی مثل کافه یا شرکت نیز مناسب است.

ترکیب رنگ طوسی و آبی

ترکیب رنگ آبی و طوسی در اتاق خواب

ترکیب رنگ طوسی و آبی  می‌تواند فضا را بسیار آرامش‌بخش و با طراوت نماید. از دفتر کار، فضای داخل خانه تا حمام و سرویس بهداشتی، اگر در جستجوی ترکیب رنگی هستید که از طراوت و سبک شرجی صحبت کند، همین ترکیب رنگی است!همانطور که مشاهده میکنید ترکیب رنگ طوسی و آبی از جمله ترکیبات زیبا و پرطرفدار به حساب میاد.

تناژهای مختلف رنگ آبی با طیف‌های گسترده این قابلیت را دارند تا در کنار این طیف‌ رنگی بسیار زیبا باشند.

ترکیب رنگی بنفش و طوسی

ترکیب رنگ طوسی و بنفش در پذیرایی

ترکیب رنگ طوسی و بنفش بسیار لوکس، شیک و پرحرارت است. اگر فضایی سرسنگین و لوکس می‌خواهید حتما به سراغ بنفش هم بروید. بهتر است این رنگ را به صورت المان‌های ریز در فضایی که رنگ اصلی آن طوسی است پخش کنید.

ترکیب رنگ بنفش و طوسی در خانه

اما اگر علاوه بر لوکس بودن به دنبال فضایی پرحرارت و گرم هستید، می‌توانید رنگ بنفش را محور قرار دهید و آن را ترکیب کنید. یعنی در المان‌های بیشتر و در حجم بیشتری این رنگ را به کار ببرید. بدون شک اضافه شدن رنگ‌های دیگر به این دو رنگ می‌تواند بر زیبایی آن بیفزاید.

ترکیب مرجانی و طوسی

ترکیب رنگ طوسی و زرد در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ طوسی با رنگ های بالا ، این ترکیب رنگی یکی از محبوب‌ترین ترکیب‌های رنگی با طوسی است در کنار ترکیب رنگ طوسی و کرم . رنگ مرجانی یا نارنجی یک انتخاب بسیار لطیف اما آزاد و پر جنب‌وجوش است. این ترکیب رنگ در اتاق ناهارخوری، آشپزخانه یا اتاق نشیمن بسیار مناسب خواهد بود! در تصویر بالا نمونه‌ای از ترکیب این دو رنگ در کنار تناژهای مختلف رنگ کرم قهوه‌ای و آبی نشان داده شده است.

ترکیب رنگ طوسی و سبز در آشپزخانه

سخن آخر

در این مقاله مکمل رنگ طوسی را در چندین مورد بررسی کردیم، بدون شک همنشینی رنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر نیازمند دانش زیبایی شناسی و سلیقه‌ی شخصی است. بی‌نهایت رنگ با تناژهای مختلف می‌توانند آگاهانه در کنار هم قرار بگیرند و زیبا باشند. اما خب در این بین، همنشینی بعضی از رنگ‌ها را می‌توان به صورت یک قاعده کلی بیان کرد تا تازه‌کارها نیز بتوانند از اصول طراحی به صورت ساده‌تر بهره‌مند شوند. ما در این مقاله از ویکی‌ساختمون ۱۰ ترکیب رنگ فوق‌العاده با طوسی را نشان‌تان دادیم که می‌توانید آن‌ها را در دکوراسیون داخلی و طراحی ‌های خود به کار ببرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا