محوطه

تزیین باغچه حیاط با 27 ایده ساده و متفاوت!

تزیین باغچه حیاط کار دشواری نیست و به ابزار خاصی نیاز ندارد، همه چیز به ذوق و خلاقیت شما وابسته است، با هر وسیله کهنه و خرابی که در انباری منزلتان وجود دارد، می‌توانید برای تزیین باغچه خود استفاده کنید. در این مطلب به ایده‌هایی برای تزیین حیاط با وسایل ساده می‌پردازیم. با ویکی ساختمون همراه باشید.

تزیین باغچه حیاط با تنه درخت

تزیین باغچه حیاط

اگر تنه درختی در باغچه حیاط تون وجود دارد، می توانید از آن برای تزیین حیاط استفاده کنید. داخل تنه درخت را با ابزار مناسب بردارید و به یک فلاورباکس یا جعبه گل طبیعی تبدیل کنید، در آن خاک بریزید و گل‌ها و گیاهان خود را در آن بکارید رسیدگی به باغ و باغچه به تزئینات ساختمان خیلی کمک می کند. تبدیل تنه درخت به فلاورباکس، زیبایی باغچه را طبیعی جلوه می‌دهد و می توانید ببینید که تزیین حیاط خانه با وسایل ساده چقدر راحت امکان پذیر می شود.

تزیین باغچه حیاط با کوزه

تزیین باغچه حیاط

کوزه را از گل‌های زیبا پر کنید تا در گوشه‌ای از باغچه خودنمایی کند. در روشی دیگر کوزه را به پهلو روی زمین قرار دهید، داخل آن را تا نیمه از خاک پر کنید و گل بکارید، کاشتن گل را روی زمین به گونه‌ای ادامه دهید تا نمایی زیبا از کوزه‌ای که از دهانه‌اش گل تراوش می‌کند، در باغچه ایجاد شود پس از آن خواهید دید زیبایی دلنشینی در باغچه نمایان خواهد شد.

تزیین باغچه حیاط با سنگ و کوزه

تزیین باغچه حیاط

با استفاده ترکیبی از کوزه و سنگ فرش باغ می‌توان نمایی از یک چشمه مصنوعی و زیبا ایجاد کرد. کوزه را در قسمتی از باغچه به پهلو روی زمین قرار دهید و سنگ‌ها را از داخل تا بیرون آن به گونه‌ای بچینید که به شکل چشمه‌ سنگی درآید. با این روش نیز باغچه حیاط خود را بسیار دل‌نشین و زیبا خواهید کرد.

تزیین باغچه حیاط با دوچرخه

عکس باغچه

دوچرخه کهنه خود را از انباری بیرون بیاورید، رنگ‌آمیزی کنید و در گوشه‌ای از باغچه حیاط خود قرار دهید، گلدان‌ها را داخل یا کنار دوچرخه بگذارید. بدون شک از منظره زیبایی که خلق کرده‌اید، لذت خواهید برد. اگر یه درخت داشته باشید که سایه هم بندازه که عالی میشه به نظرتون بهترین درخت برای سایه کدوم درخته؟

تزیین باغچه با وسایل ساده با چرخ‌دستی یا فرغون

تزیین باغچه حیاط

اگر چرخ‌دستی شکسته و فرسوده‌ای دارید، آن را رنگ کنید. داخل فرغون خاک بریزید و گل‌های زیبایی بکارید تا فضایی رویایی در باغچه حیاط خود خلق کنید. می توانید چرخ‌دستی را به حالت افتاده قرار دهید تا به شکلی هنرمندانه داخل و بیرون چرخ دستی را از گل‌های زیبا تزیین کنید. با همین طرح باغچه ساده خود را به محیطی دل انگیز و چشم نواز تبدیل کنید و عکس باغچه خود را برای ایده گرفتن با دیگران به اشتراک بگذارید.

تزیین باغچه حیاط

برای مطالعه: سفت کاری ساختمان

تزیین باغچه حیاط با چتر

حتی چترها هم به باغچه حیاط جان می‌دمند. چترهای خراب خود را بردارید و با خاک پر کنید و گل‌های مورد علاقه‌تان را در آن بکارید، ببینید رنگ و روی باغچه‌تان چقدر عوض می‌شود و تزیین حیاط با وسایل ساده چقدر ساده است!

تزیین باغچه حیاط

تزیین باغچه حیاط با صندلی

صندلی‌های کهنه هم می توانند ایده خوبی برای تزیین باغ باشند و رنگ و روی باغچه را عوض کنند. سطح صندلی را با اره طوری بردارید تا گلدان‌های خود را در آن قرار دهید.

تزیین باغچه حیاط

برای مطالعه: عایق کاری ساختمان

تزیین دور باغچه با آجر

در طرح باغچه ساده دور گیاه کاشته شده را با آجر در یک ردیف یا بیشتر بچینید، می‌بینید که زیبایی چشم‌نوازی باغچه حیاط را احاطه می‌کند و تزیین حیاط خانه با وسایل ساده همینقدر جذاب است.

تزیین باغچه حیاط

تزیین باغچه با وسایل ساده مثل بلوک

در تزیین باغچه با بلوک، بلوک‌های سیمانی را از خاک پر کنید و در آن گل بکارید. برای تزیین با بلوک و زیبایی بیشتر، بلوک‌ها را رنگ‌آمیزی کنید و آن‌ها را به شکل‌های مختلف روی هم قرار دهید تا منظره زیباتری ایجاد شود. با همین طرح باغچه ساده شما تبدیل به یک مکان ثابت برای دورهمی های عصرانه تان خواهد بود.

تزیین باغچه حیاط

تزیین باغچه حیاط با لاستیک

تزیین باغچه با وسایل ساده مثل لاستیک هم می‌توان باغچه حیاط تان را تزیین کنید. لاستیک‌ها را رنگ‌آمیزی کنید، داخل آن را از خاک پر کنید و گل بکارید و با طرح‌های زیبا کنار هم بچینید. حتی می‌توانید آن‌ها را به دیواره‌های حیاط آویزان نمایید.

تزیین باغچه حیاط

نکته بسیار مهم: لاستیک ها را به درخت آویزان نکنید تا شاخه‌های درخت شکسته نشود.

تزیین باغچه حیاط با پالت چوبی

تزیین باغچه حیاط

پالت‌های چوبی زیبایی چشم‌نوازی به باغچه‌ها می‌بخشند، برای ساخت پالت چوبی می‌توانید خودتان دست به کار شوید، ابتدا یک طرح از پالت چوبی انتخاب کنید سپس تخته‌های چوب را با اره ببرید و با میخ به هم متصل کنید. می‌توانید داخل آن‌ها را خاک بریزید و گیاه بکارید و یا می‌توانید گلدان‌ها را داخل پالت قرار دهید.

تزیین باغچه حیاط با صندوق‌های چوبی

تزیین باغچه حیاط

جعبه‌های چوبی هم وسیله مناسبی برای تزیین حیاط هستند، می‌توانید این جعبه‌ها را از میوه فروشی‌ها تهیه کنید، حتی می‌توانید خودتان آن را درست کنید. داخل این جعبه‌های چوبی را با خاک پر کنید و برای کاشت گل‌ها و گیاهان زیبا آماده نمایید. به همین راحتی می توانید برای تزیین حیاط با وسایل ساده اقدام کنید و برای تزیین دور باغچه با چوب ایده بگیرید.

تزیین باغچه حیاط با لوستر

تزیین باغچه حیاط

لوسترهای کهنه را با گل و گیاه تزیین و به دیواره‌های حیاط آویزان کنید.

تزیین باغچه حیاط با آویزان کردن گلدان‌ها

تزیین باغچه حیاط

برای داشتن طرح باغچه ساده حتی می‌توانید با متصل کردن چند زنجیر به گلدان‌های زیبای خود، آن را آویزان کنید تا فضای بی‌نظیری خلق شود.

تزیین باغچه حیاط با کفش

تزیین باغچه حیاط

برای طرح باغچه ساده می توانید، کفش‌های کهنه خود را هم به گلدان‌هایی زیبا تبدیل کنید. با اجرای این ایده باغچه‌تان منحصر به فرد جلوه کند.

تزیین باغچه حیاط با چکمه

تزیین باغچه حیاط

چکمه‌های رنگی هم شگفتی و زیبایی خاصی به باغچه هدیه می‌دهد. آن‌ها را از خاک پرکنید تا گل‌های زیبا و رنگارنگ در آن باغچه را زیباتر کند.

تزیین باغچه حیاط با گلدان

تزیین باغچه حیاط

در طرح باغچه ساده گلدان‌ها سهم زیادی در تزیین حیاط دارند، آن‌ها را فراموش نکنید. گلدان‌ها را به شیوه‌ای زیبا و هنرمندانه در حیاط خود بچینید، می‌توانید آن‌ها را روی پله‌ها و کنار دیوار قرار دهید یا به دیوار نصب کنید.

تزیین باغچه حیاط با گلدان‌های شکسته

تزیین باغچه حیاط

حتی از گلدان‌های شکسته هم برای تزیین استفاده می‌کنند. اگر یکی از گلدان‌های باغچه‌تان شکست، آن را دور نریزید. گلدان شکسته را تزیین کنید تا دوباره به باغچه‌تان ملحق شود.

تزیین باغچه حیاط با قوطی‌های فلزی

تزیین باغچه حیاط

در طرح باغچه ساده ایده دیگری برای تزیین استفاده از قوطی‌های فلزی است، قوطی‌های فلزی را رنگ‌آمیزی و به گلدان‌هایی زیبا تبدیل کنید. می‌توانید آن‌ها را در باغچه روی پله یا کنار دیوار قرار دهید و یا آن را آویزان کنید.برای تزیین باغچه با وسایل ساده

تزیین باغچه حیاط با سنگ

تزیین باغچه حیاط

در طرح باغچه ساده از سنگ‌های کوچک و بزرگ برای تزیین حیاط تون استفاده‌های زیادی می‌شود، می‌توانید سنگ‌ها را فقط بچینید و یا با یک زیرسازی سیمانی محکم کنید. قلوه سنگ‌های طبیعی، شن‌های رنگی و سنگ‌های تزیینی زیبایی چشم‌نوازی به باغچه شما می‌دهد:

  1. با چینش سنگ‌ها روی هم یک حوض زیبا بسازید.
  2. می‌توانید سنگ‌ها را در باغچه به شکل گل، پروانه، قلب و … بچینید.
  3. می‌توان سنگ‌ها را رنگ‌آمیزی کرد و به شکل‌های فانتزی مثل کرم ابریشم، سنجاقک و … در آورد.
  4. خاک باغچه را با سنگ‌های تزیینی بپوشانید به گونه‌ای که گیاه روی سنگ‌ها خودنمایی کند.
  5. دورتادور درخت را با طرح‌های هنرمندانه ای از چینش سنگ‌ها‌ی متنوع تزیین کنید.
  6. با نقاشی روی سنگ‌ها نمای زیبایی به باغچه داده می‌شود، اینگونه یک گالری نقاشی به باغچه‌تان هدیه می‌دهید.
  7. با سنگ و البته سیمان و ملات یک سبد بزرگ و زیبا درست کنید و گل‌های خود را در سبدی که درست کرده‌اید، بکارید. دورتادور سبد را با سنگریزه‌های تزیینی بپوشانید.
  8. با سنگ‌ریزه‌ها می‌توان یک جاده یا باغ‌راه درست کرد، اگر حیاط بزرگی دارید، ساختن یک باغ‌راه زیبایی باغچه‌تان را دو چندان می‌کند.

سخن آخر

وسایلی مثل دوچرخه، چتر، صندلی، لوستر، فرغون، لاستیک ماشین، کفش، چکمه، گلدان‌های شکسته، قوطی‌های فلزی، بطری‌های پلاستیکی و وسایل کهنه دیگر که در انباری منزلتان خاک می‌خورند، برای محوطه سازی ساختمان و تزیین حیاط تون  انتخاب‌های مفیدی هستند، با این وسایل فرسوده باغچه خود را به محیطی جذاب و پر نشاط تبدیل کنید. استفاده از سنگ، کوزه، آجر و … نیز زیبایی بیشتری به باغچه‌ها می‌بخشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا