محوطه

محوطه سازی در پاییز ؛ پادشاه فصل ها را با دکور پاییزی دریابید!

پاییز از راه رسیده است و اکنون می‌توانیم فضای بیرونی منزل، ویلا و باغ خود را به سبک پاییز طراحی کنیم. برای محوطه سازی در پاییز نیاز است عناصر مختلف این فصل زیبا را به همراه ترندهای جدید ادغام کرد. طراح باید با استفاده از عناصر طراحی پاییزی، محوطه سازی ساختمان را به شکلی طراحی کند که فضای باغ تداعی‌کننده ارتباط انسان با طبیعت پیرامونش باشد. به همین دلیل، ما در مقاله دیگری از ویکی ساختمون می‌خواهیم ایده‌های جدید جهت محوطه سازی در پاییز را در اختیار شما قرار دهیم.

استفاده از روندهای نوظهور در محوطه سازی باغ

باید به ارزش و جستجوی زمان صرف شده در باغ و محیط بیرون از خانه در پاییز توجه شود. با توجه به این موضوع، مردم به دنبال سادگی و پناهگاهی برای ارتباط با دنیای طبیعی هستند. ما از آسیب عاطفی همه گیری ویروس کرونا رنج برده‌ایم و بسیاری از مردم اشتیاق دارند تا فضاهای بیرونی خود را بیش از قبل به محلی برای ارتباط با طبیعت تعیین کنند.

اکنون روندهای جدید برای محوطه سازی در پاییز به سمت بازی، مدیتیشن، آرامش طبیعی، غذا خوردن و ایجاد روابط انسانی متمایل شده است. مردم در مورد استفاده از این فضاها برای تأثیر بر سلامت کلی، رفاه و ارزش افزوده به زندگی خود فکر می‌کنند.

محوطه سازی پاییزی

ویژگی‌هایی که می‌توانید در حال حاضر استفاده کنید، فضاهای یوگا و مدیتیشن و اختصاص فضای کار در محیط بیرون است. بیرون آوردن فضای کار از داخل به محوطه، راهی عالی برای ارتباط با طبیعت و حل مشکل ماندن در خانه به خاطر کرونا است. این بدان معناست که مردم بیشتر تلاش خواهند کرد تا جنبه‌های مهم زندگی داخلی خود را در خارج از خانه ادغام کنند.

به این صورت می‌توان فناوری‌های بسیار زیادی که به طور خاص برای زندگی در فضای باز طراحی شده‌اند، مانند وای فای و بلوتوث را وارد باغ کرد. برای این کار می‌توان از تکنولوژی برای صرف زمان بیشتر در فضای باز بیرون استفاده کرد. همچنین، آشپزخانه‌های فضای باز یکی دیگر از ترندهای جدید محوطه سازی در پاییز است.

عناصر آب و هوای پاییزی بر محوطه سازی خانه

روزهای پاییز آب و هوا کمتر از قبل قابل پیش بینی است که این موضوع بر نحوه چشم انداز ما در طراحی محوطه تاثیر خواهد گذاشت. در مناظر پاییزی امر مستلزم استفاده از گیاهان مقاوم در برابر آب و هوا و استفاده از متریال‌های دیگر مانند شن و سنگ به جای چمن در مسیرهای رفت و آمد است.

موارد دیگری که باید در محوطه سازی باغ مد نظر قرار داد، استفاده از عناصری مانند آتش (آتشدان)، آب (آبنما) و چوب (آلاچیق یا مبلمان راحتی) است. هر یک از این عناصر می‌توانند حال و هوای پاییز را نشان دهند. آتش گرمابخش است، آبنما تجلی بارانی بودن فصل پاییز می‌باشد و چوب نماینده درختان است.

محوطه سازی در پاییز

یکی دیگر از عناصر جانبی و اغلب فراموش شده پاییز، استفاده از نورپردازی در زمان تاریکی هوا است. به دلیل آنکه در پاییز و زمستان هوا زودتر تاریک می‌شود، ارتباط به فضای سبز بیرون کمتر خواهد بود. راه حل این مشکل، استفاده از روشنایی است. نورپردازی زیبا محوطه به همراه عنصر آتش می‌تواند عصرهای پاییزی را دل انگیز کند.

گیاهان مناسب برای محوطه سازی در پاییز

درخت بلوط انتخابی عالی است زیرا دارای برگ‌های قرمز در طول فصل است و در پاییز به خوبی رشد می‌کند. یکی دیگر از گیاهان پاییزی مورد علاقه همه افراد ، درخت افرا ژاپنی است که در مناطق سردتر رشد بهتری دارد. میرتل کرپ (Myrtle) یکی از گیاهان برای محوطه سازی ویلا است که چشم اندازی از برگ‌های پاییزی نارنجی و زرد را به نمایش می‌گذارد.

درختان لاله از محبوب‌ترین گیاهان پاییزی هستند زیرا هم بزرگ بوده و هم سایه‌ای گسترده از برگ‌های زرد در باغ می‌گسترانند. درخت صنوبر نیز می‌تواند در گوشه‌ای از محوطه خیلی آرام و در عین حال باوقار قرار گیرد. در هر صورت، مهم است که از انواع درختان مناسب فصل پاییز در طراحی محوطه خانه خود استفاده کنید زیرا هم تنوع گیاهان مختلف در باغ را افزایش می‌دهید و هم از رنگ های پاییزی مانند زرد، نارنجی، قرمز و قهوه‌ای روشن استفاده می‌کنید.

محوطه سازی ویلا در پاییز

مطمئن شوید که گیاهانی که رنگ پاییزی یکسانی دارند در کنار هم کاشته نشده باشند. هدف از چیدمان گیاهان به گونه‌ای که رنگ‌های متضاد در مجاورت یکدیگر باشند این است که تفاوت گیاهان بیش از پیش برجسته شود. استفاده از گیاهان همیشه سبز به عنوان عنصر زمینه یا پیش زمینه می‌تواند انتخاب رنگ درختان برگ‌ریز را بیشتر نمایان کند.

نکات مهم در طراحی محوطه سازی در پاییز

اکنون زمان آن است که نقشه محوطه سازی خانه خود را به متخصصین واگذار کنید زیرا نیروی کار حرفه‌ای می‌داند که فضای باغ را چگونه طراحی و اجرا کند؛ اما مهم است که درک روشنی از چشم انداز خود داشته باشید. شما باید فضای بیرون خود را در اندازه و مقیاس مناسب، همراه با رنگ‌ها و بافت‌هایی که دوست دارید، زینت ببخشید.

از خود سؤالات زیر را بپرسید:

  • چگونه خود و خانواده‌ام از این فضا استفاده خواهند کرد؟
  • چه احساسی را در فضای باغ خود خواهم داشت؟
  • چقدر بودجه برای محوطه سازی ویلا دارم؟
  • آیا باغ من تنها برای خوشگذرانی است یا می‌تواند محل کارم هم باشد؟
  • از چه فناوری‌هایی می خواهم در باغ خود استفاده کنم؟

طراحی محوطه سازی در پاییز

کلام آخر

محوطه سازی در پاییز همیشه عنصر گمشده فضای باز بیرون است زیرا مردم بیشتر برای بهار و تابستان محوطه خود را طراحی می‌کنند؛ اما سعی کنید از فضای داخل خانه یا ویلای خود بیرون بیایید و خود را در آغوش باران، خنکی هوا و زیبایی‌های پاییز غرق کنید. از طریق منابع، زمان و بودجه‌ای که دارید، می‌توانید محوطه منزل خود را در نهایت زیبایی تزیین کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا