رنگ

مکمل رنگ سبز در دکوراسیون داخلی چه رنگی است؟ پذیرای طبیعت باشید

رنگ سبز در هر جایی که باشد برای چشم انسان آشنا است زیرا رنگ اصلی طبیعت است. استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون بر واقعیت مبتنی بر علم استوار است. به این دلیل که تمایل مردم به رنگ طبیعی حتی در یک فضای بسته را توضیح می‌دهد. بنابراین، طراحان داخلی سخت به دنبال استفاده از مکمل رنگ سبز در دکوراسیون داخلی هستند. اما بیایید ببینیم ترکیب سبز با رنگ‌های دیگر برای فضای داخلی تا چه اندازه کاربردی است؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

چگونه می‌توان رنگ سبز را در دکوراسیون داخلی استفاده کرد؟

باید به خاطر داشته باشید که سبز یک تُن رنگی سرد است. اگر با هیچ رنگ گرمی ترکیب نشود، اثر دلپذیری و راحتی را ایجاد نمی‌کند. اصلی‌ترین ترکیب رنگ‌های سرد و گرم یا مکمل رنگ سبز در دکوراسیون، رنگ زرد در فضای داخلی است. این یک هماهنگی کلاسیک از طبیعت بهار و نور گرم آفتاب است.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون بهاری را چطور با هزینه کم به خانه بیاوریم؟

روانشناسان موافقت کرده‌اند که ترکیب صحیح رنگ سبز در فضای داخلی به حفظ آرامش، احساس محافظت و اعتماد به نفس کمک می‌کند. اما رنگ سبز ​​مناسب همه نیست! فردی که بیش از حد فعال است به راه حل‌های رنگی دیگری نیاز دارد. در چنین حالتی رنگ‌های روشن به بیدار کردن انرژی در چنین فردی کمک می‌کنند.

چگونه می‌توان رنگ سبز را در دکوراسیون داخلی استفاده کرد؟

یکی از مهم‌ترین عوامل مهم در انتخاب رنگ سبز تأثیر آن بر سلامتی است. دیوارهای سبز رنگ، فرد را به تعادل روانی و آرام می‌رساند. به عبارت دیگر، سبز رنگ آرامش است. متخصصان پیشنهاد می‌کنند که در انتخاب مکمل رنگ سبز در دکوراسیون ویژگی‌های فضای داخلی دکوراسیون را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، فضای داخلی کلاسیک نیاز به انتخاب رنگ‌های عمیق‌تر (تیره‌تر) دارند اما تُن‌های رنگی پاستلی برای فضای داخلی مدرن مناسب‌تر خواهند بود. مهم است که به یاد داشته باشید، رنگ سبز باعث بزرگ نشان دادن فضا می‌کند و بنابراین برای اتاق‌های کوچک مناسب است. این مهم به خصوص مربوط به تُن‌های رنگی روشن است. به عنوان مثال، پرده‌‌ها به رنگ سبز روشن که کمی به رنگ آبی تمایل دارد، احساس گشایش در انسان را تداعی می‌کند.

مطلب پیشنهادی: مکمل رنگ زیتونی در دکوراسیون : ۱۰ ترکیب رنگ فوق العاده زیبا

مکمل رنگ سبز در دکوراسیون چه رنگ‌هایی هستند؟

طراحان، رنگ سبز را انعطاف پذیر می‌دانند. این رنگ می‌تواند به زیبایی در تزیینات سقف و دیوار پوشانده شود و یا در مبلمان، وسایل دکوراسیون و غیره استفاده شود. با این حال، مزیت اصلی رنگ سبز سازگاری با تمام طیف‌های رنگی است.

برای مطالعه : روش زدن رنگ پلاستیک با غلطک

وظیفه اصلی طراح داخلی ایجاد هماهنگی بین رنگ‌هایی است که مکمل رنگ سبز هستند تا به فضای داخلی سبک متفاوتی ببخشد و احساس راحتی را تداعی کنند. مکمل‌های رنگ سبز در دکوراسیون به شرح زیر هستند:

رنگ سفید و سبز در فضای داخلی

رنگ سفید و سبز در فضای داخلی

رنگ سفید در ترکیب متعادل با رنگ سبز احساس سبکی را ایجاد می‌کند. پالت سبز روشن برای هر اتاقی مانند اتاق نشیمن، اتاق کودکان، آشپزخانه یا حمام مناسب است. رنگ سفید در فضای داخلی یک اتاق کوچک امکان بزرگنمایی بصری و ایجاد وجود هوا و آزادی در آن را فراهم می‌کند.

ترکیب دیوارهای سفید با مبلمان سبز در آشپزخانه یا قفسه‌‌ها با ظروف سفید در پس زمینه‌ای از دیوارهای سبز روشن نمونه‌هایی از این ترکیب رنگی هستند. همین اصل ممکن است در دکوراسیون اتاق کودک نیز صادق باشد.

رنگ قرمز و سبز دردکوراسیون داخلی

رنگ قرمز و سبز دردکوراسیون داخلی

ترکیبی از قرمز و سبز به ندرت توسط طراحان استفاده می‌شود. این امر به دلیل ماهیت تهاجمی قرمز به عنوان مکمل رنگ سبز در دکوراسیون است. از رنگ قرمز و سبز می‌توان در فضای داخلی استفاده کرد اما باید رنگ آن رقیق شود. به عنوان مثال  برای سبک کلاسیک ترکیب دیوارهای سبز تیره با پرده‌هایی به رنگ شرابی انتخابی عالی هستند.

برای روشن‌تر کردن فضا، یک پالت رنگی روشن از سبز و قرمز اصلی‌ترین عناصر هستند. به عنوان مثال، فرش‌‌ها، کوسن‌‌ها، تابلو فرش‌ها و غیره می‌توانند قرمز باشند و عناصری مانند پرده از سبز روشن زینت داده شود.

فضای داخلی در رنگ‌های قهوه ای و سبز

فضای داخلی در رنگ‌های قهوه ای و سبز

ترکیب رنگ سبز با قهوه‌ای برای سبک کلاسیک و مدرن معمول و متعادل است. در چشم انسان همیشه رنگ سبز با رنگ قهوه‌ای ترکیبی هیمشگی از طبیعت بوده است، بنابراین اغلب در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. مبلمان چوبی قهوه‌ای، قاب عکس، پرده و عناصر دیگر همگی مکمل رنگ سبز در دکوراسیون هستند.از مکمل رنگ کرم هم میتونید استفاده کنید.

فضای داخلی با ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای و سبز به خصوص برای اتاق نشیمن و اتاق خواب به سبک کلاسیک و آشپزخانه به سبک مدرن بسیار محبوب هستند. در حالت اول اولویت با تن رنگ‌های تیره‌تر است، در حالت دوم بهتر است پالت رنگی سبز و قرمز، روشن‌تر انتخاب شوند.

مطلب پیشنهادی: مکمل رنگ زرد در دکوراسیون با ویژگی‌های روانشناسی

رنگ آبی و سبز در دکوارسیون داخلی

رنگ آبی و سبز در دکوارسیون داخلی

رنگ آبی کاملاً با رنگ سبز مطابقت دارد و به همان اندازه طبیعی‌ست که آبی دریا و سبزی جنگل را تداعی می‌کند. طراحان از رنگ‌های آبی و سبز برای دکوراسیون اتاق کودکان، حمام و آشپزخانه استفاده می‌کنند.

این رنگ‌ها به هم مرتبط هستند و بنابراین بدون هیچ گونه مشکلی با هم سازگار می‌شوند. ترکیب سبز و آبی را می‌توان در هر قسمت از دکوراسیون داخلی فراهم کرد. به عنوان مثال، مبلمان سرمه‌ای رنگ با کوسن‌های سبز روشن یا کاشی‌های آبی حمام با دیوارهای سبز روشن، انتخاب‌هایی عالی هستند.

ترکیب رنگ طوسی و سبز در فضای داخلی

رنگ خاکستری و سبز در فضای داخلی

مکمل رنگ سبز در دکوراسیون می‌تواند رنگ خاکستری باشد. دکوراسیون اتاق با ترکیب رنگ‌های خاکستری و سبز اصالتی ظریف را نشان می‌دهد. از لحاظ ظاهری این طراحی ساده به نظر می‌رسد اما از نظر حرفه‌ای، ظرافت هنری را منعکس می‌کند.

رنگ‌های سبز و خاکستری در فضای داخلی به ویژه برای محل‌های اداری، مراکز تجاری و حتی منازل عالی هستند. ترکیبی از دیوارهای سبز با مبلمان چرمی و پرده‌های خاکستری را امتحان کنید. چنین ترکیب رنگی ممکن است برای یک اتاق نشیمن، آشپزخانه و راهروها مناسب باشد.

رنگ صورتی و سبز در دکوراسیون داخلی

رنگ صورتی و سبز در دکوراسیون داخلی

ترکیبی از رنگ‌های صورتی و سبز می‌تواند حس تابستانی ایجاد کند. این ترکیب رنگی باعث ایجاد خلق‌وخوی شاد در فضایی مثبت می‌شود. صورتی و سبز در فضای داخلی ممکن است از طریق رنگ دیوار و روکش مبلمان با یکدیگر ترکیب شوند.

پرده‌هایی با نقوش گل‌های صورتی به‌همراه مبلمان سبز به فضا ظاهری جذاب و تازه می‌بخشند. چنین پالت رنگی از صورتی و سبز برای اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق کودکان مناسب تلقی می‌شوند.

رنگ‌های زرد و سبز و نارنجی در فضای داخلی

رنگ‌های زرد و سبز و نارنجی و سبز در فضای داخلی

شما باید از رنگ زرد در پس زمینه سبز استفاده کنید، برای مثال رنگ دیوار را زرد و عناصر دیگر دکوراسیون را به رنگ سبز انتخاب کنید. هدف کلی روح بخشیدن به فضای داخلی است اما نباید خیلی بر روی آن تأکید شود. رنگ زرد می‌تواند در قالب کاشی‌های تزیینی بر روی دیوار آشپزخانه نصب شوند.

همچنین می‌توان عناصر تزیینی اتاق‌‌ها مانند آباژور، ساعت رومیزی و غیره را نیز زرد انتخاب کرد. برای کوسن‎ مبلمان نیز رنگ زرد عالی است. از طرف دیگر، رنگ سبز را برای عناصر دیگر مانند پرده، فرش، روکش مبلمان استفاده کنید. طراحان از همین اصول برای نارنجی به عنوان مکمل رنگ سبز در دکوراسیون استفاده می‌کنند. اما استفاده از زرد و نارنجی فقط یک قانون کلی دارد، عدم استفاده در نقاطی که خیلی روشن هستند!

مطلب پیشنهادی: مکمل رنگ کرم : چگونگی ست کردن رنگ کرم در دکوراسیون داخلی!

سخن آخر

رنگ سبز بر روحیه انسان تأثیر مثبت می‌گذارد. بنابراین استفاده از آن در فضای داخلی می‌تواند به ایجاد محیطی سرزنده و شاد کمک کند. سعی کنید از طیف گسترده‌ای از رنگ‌های سبز در جای جای خانه یا محل کار خود استفاده کنید. رنگ سبز فسفری بسیار محبوب است، می‌توانید یک دیوار خالی را به رنگ فسفری رنگ آمیزی کنید و بر روی تابلوها با قاب چوبی آویزان کنید. در هر صورت، مکمل رنگ سبز در دکوراسیون را در بالا معرفی کردیم، می‌توانید از هر کدام از ترکیب‌های رنگی نهایت استفاده را ببرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا