رنگ

مکمل رنگ زیتونی در دکوراسیون : ۱۰ ترکیب رنگ فوق العاده زیبا

مکمل رنگ زیتونی در دکوراسیون چیست؟ قبل از پاسخ باید بگوییم: «رنگ سبز زیتونی به عنوان نقطه عطفی در دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود که بازگشت باشکوهی از دهه ۷۰ میلادی به دوران امروز داشته است». از رنگ زیتونی می‌توان برای دیوارها، روکش مبلمان، کوسن‌ها، عکس‌های هنری و جزئیات دیگر دکوراسیون استفاده کرد. هنگامی که زیتونی رنگ غالب دیوارها است، چندین مکمل رنگی وجود دارند که می‌توانید در طراحی منزل و محیط کاری خود استفاده کنید؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

مکمل رنگ زیتونی در دکوراسیون

در زیر یک به یک در مورد رنگ‌هایی که با رنگ زیتونی مکمل بوده و قابل سِت شدن هستند اشاره می‌کنیم:

رنگ‌های کرمی

مکمل رنگ زیتونی

اگرچه رنگ سفید می‌تواند فضا را خیلی روشن کند، اما رنگ کرم ظاهری تمیز و مدرن را به دیوارهای سبز زیتونی می‌بخشد. اتاق را با مبلمان خامه‌ای رنگ تزیین کنید و از کوسن‌هایی به رنگ مشکی و سبز استفاده کنید و لوازم زیبایی مانند گلدان‌ها و قاب‌های عکس نقره‌ای را با آن‌ها ترکیب کنید. از موارد تأکیدی در دکوراسیون خود به اندازه کم استفاده کنید، تا خطوط مدرن و پالت رنگی ساده این ظاهر نظامی را تحت الشعاع قرار ندهید.

رنگ آلویی

مکمل رنگ زیتونی در دکوراسیون خانه

مکمل رنگ زیتونی در دکوراسیون، رنگ ارغوانی است. اما می‌توانید دیوارهای سبز زیتونی را با سایه تیره‌تر ارغوانی، یعنی رنگ آلویی ترکیب کنید. رنگ آلویی با سبز زیتونی هماهنگی دارد و تضاد و پایداری مطلوبی را برای اتاق فراهم می‌کند. در حالی که این رنگ می‌تواند یک اتاق را به میزان زیادی تحت الشعاع خود قرار دهد. از لوازم دکوری مانند کوسن‌ها، بالشت‌ها، عکس‌های هنری و فرش در تُناژ رنگی متفاوتی استفاده کنید. رنگ آلویی به خوبی با بافت‌ پارچه‌هایی مانند مخمل و نَخ پرزدار ترکیب می‌شود و هارمونی را به نهایت می‌رساند.

مطلب پیشنهادی: بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی : ۱۸ ترکیب رنگ عالی و خاص

رنگ‌های ادویه‌ای

مکمل رنگ زیتونی در دکوراسیون منزل

با برجسته کردن دیوارهای سبز زیتونی با یک پالت رنگی کامل از تُناژهای پرتقالی، قرمز، طلایی، زرد و نارنجی، فضایی عاشقانه خلق کنید. هنگام انتخاب قطعات مختلف دکوراسیون، رنگ‌های ادویه‌هایی مانند زعفران، زردچوبه و پاپریکا را انتخاب کنید. با استفاده از این رنگ‌ها و ترکیب آنها با مبلمان مخملی به رنگ طلایی و فرش‌های قرمز سوخته، مکمل رنگ زیتونی در دکوراسیون را با رنگ‌های ادویه‌ای به نهایت برسانید.

رنگ‌های گرم و ملایم

 رنگ زیتونی در دکوراسیون

وقتی رنگ زیتونی با تناژ رنگ‌های بژ، قهوه‌ای و خامه‌ای ترکیب می‌شود، به اتاق فضایی شیک و مدرن می‌بخشد. این رنگ‌بندی به خصوص با طراحی دکوراسیون مدرن، در فضاهای امروزی به شدت رایج شده است. بسیاری از رنگ‌های طبیعت (منظور از رنگ گیاهان و رنگ خاک) را با هم مخلوط کنید تا ظاهری متعادل و پیچیده ایجاد کنید تا احساس راحتی و دنج بودن را القا کنند.

رنگ‌های تیره

مکمل رنگ زیتونی در دکوراسیون داخلی

اگر می‌خواهید جلوه بیشتری به اتاق نشیمن خود ببخشید، مطمئناً نیازی به رنگ‌های خنثی نخواهید داشت. رنگ زیتونی با مشکی به خوبی ترکیب می‌شود تا احساس خاصی را در فضا ایجاد کند. اگرچه رنگ مشکی، مکمل رنگ زیتونی در دکوراسیون است، اما ممکن است برای اتاق کمی سنگین باشد. پس سعی کنید رنگ زیتونی را با رنگ سرمه‌ای یا یک رنگ بنفش تیره ادغام کنید. این رنگ‌های زیبا، ظاهری فوق العاده را برای یک اتاق نشیمن ایجاد می‌کنند، که مطمئناً باعث ایجاد یک محیط دوستانه بین افراد داخل فضا می‌شود.

مطلب پیشنهادی: ترکیب رنگ طوسی با ۱۰ رنگ جذاب برای دکوراسیون چشمگیر!

رنگ سفید ساده

مکمل رنگ سبز زیتونی در دکوراسیون

یکی دیگر از گزینه‌های کلاسیک برای ساده نگه داشتن فضا، استفاده از سفید به عنوان یک مکمل رنگ زیتونی در دکوراسیون است. این ترکیب به رنگ سبز اجازه می‌دهد تا فضای نورانی و پُر روحی را ایجاد کند. دیوارهای زیتونی با زاویه‌ای عالی، هنگامی که با میزهای سفید، قفسه بندی‌ها و لوازم تزئینی ترکیب می‌شوند، بسیار عالی به نظر می‌رسند. یک مبل مخملی به رنگ خنثی مانند قهوه‌ای ملایم یا خاکستری را نیز به این ترکیب رنگی اضافه کنید و فضایی را ایجاد کنید که مانند یک روز بهاری تازه به نظر می‌رسد.

رنگ‌های ترکیبی

مکمل رنگ زیتونی در طراحی داخلی

چندین رنگ را برای طراحی اتاق خود ترکیب کنید. از فرشی به رنگ سبز با حاشیه‌ای انگوری شکل و برگ‌های زرشکی و مبل و صندلی‌های زیتونی استفاده کنید. همچنین، شال مبل به رنگ زرد و نارنجی نیز را می‌توانید به همراه رنگ زیتونی برای ایجاد گرمای بیشتر در فضا به کار ببرید. نقاشی دیواری با طرح‌های زیبا که حاوی هزاران تناژ رنگ سبز است، به همراه مبلمان زیتونی رنگ، دکوراسیون را به یک طراحی لطیف و زیبا تبدیل می‌کند.

رنگ‌های متضاد

مکمل رنگ زیتونی برای طراحی داخلی

رنگ‌های متضاد، آن‌هایی هستند که می‌توانند در ترکیب با رنگ زیتونی، بسیار زیبا به نظر برسند. انتخاب در مورد رنگ‌ها آسان است زیرا می‌توان به راحتی رنگ‌های مکمل و متضاد را جستجو کرد. در این حالت، آنچه که به عنوان مکمل رنگ زیتونی در دکوراسیون در نظر گرفته می‌شود، بنفش است. همچنین می‌توانید سایه‌هایی از هر رنگی را انتخاب کنید که با یکدیگر تضاد داشته باشند. به عنوان مثال، زیتونی با اسطوخودوس یا سبز روشن نیز ترکیبی مناسب است. مطمئناً با پیروی از دستورالعمل‌های بالا می‌توانید برخی از ترکیب‌های رنگی خوب را پیدا کنید.

رنگ صورتیِ یاسی

مکمل رنگ زیتونی برای طراحی داخلی

ترکیب زیتونی با صورتی یاسی، ظاهری روشن و دلنشینی را به دکوراسیون می‌بخشد. آن‌ها در جلوه بخشیدن به بعضی از قسمت‌های تیره‌تر مانند قاب تختخواب یا کمد در اتاق‌ها عالی هستند. این ترکیب رنگی، انتخاب خوبی برای کسانی است که می‌خواهند جلوه‌ای لطیف‌تر به مجموعه وسایل موجود در دکوراسیون منزل ببخشند.

آبی لاجوردی

مکمل رنگ زیتونی در دکوراسیون منازل

سرانجام، یک ترکیب رنگی محبوب که همیشه می‌توانید از آن استفاده کنید، رنگ سبز زیتونی و آبی لاجوردی است. این ترکیب رنگی بسیار شیک و مدرن است و به عنوان رنگ‌هایی پُرجنب‌وجوش شناخته می‌شوند. اگر به دنبال ظاهری لطیف یا یک اثر کلی زیبا هستید، مطمئناً این ترکیب عالی می‌تواند انتخابی عالی باشد.

کلام آخر

مکمل رنگ زیتونی در دکوراسیون را می‌توان در هر جایی جستجو کرد. اما گاهی اوقات این امر انتخاب یک مکمل خوب را کمی دشوار می‌کند. اگر از رنگ زیتونی و تُن‌های رنگی سبز به مقدار زیادی در محیط زندگی و کاری خود استفاده می‌کنید، حتماً باید به فکر رنگ مکمل باشید. اما با کمی تلاش، متوجه خواهید شد که رنگ‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید برای هر سبک دکوراسیونی از رنگ‌های مختلف برای ترکیب با زیتونی استفاده کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا