معماری و زندگی

بهترین راه های دفع حشرات خانگی مانند سوسک و شپشک و 5 حشره دیگر

همه ما می‌خواهیم خانه‌های خود را بدون آفت نگه داریم و به دنبال راه های دفع حشرات خانگی هستیم؛ اما سموم شیمیایی موجود در فروشگاه‌ها، برای استفاده در هر نقطه در نزدیکی خانه، خانواده و حیوانات خانگی بسیار سمی و مضر هستند. اگر این مواد شیمیایی بتوانند حشرات را از بین ببرند، مطمئناً نمی‌توانند برای ما مفید باشند و بهتر است در صورت امکان از مواد طبیعی و ایمن استفاده کنیم. در این مقاله می‌خواهیم روش‌های ساده، آسان، ایمن و موثر دفع حشرات خانگی را به شما نشان دهیم. با ویکی ساختمون همراه باشید.

بهترین راه های دفع حشرات خانگی

1- سوسک‌ها

سوسک‌ها نه تنها حشرات زننده‌ای هستند که شما ممکن است آن‌ها را در خانه خود بینید بلکه اغلب بیماری‌های بسیار مضری را نیز با خود حمل می‌کنند. محصولات زیادی وجود دارند که می‌توانید از فروشگاه آن‌ها را تهیه کنید اما معمولاً بسیار سمی هستند.

یک روش بسیار ارزان و ایمن وجود دار؛. یک پیاز را خُرد کرده و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را به آن اضافه کنید و این مخلوط را در گوشه و کنار خانه خود قرار دهید. روزانه آن را مجدداً به روز رسانی کنید تا به سرعت سوسک‌ها دور شوند.

بهترین راه های دفع حشرات خانگی

2- کنه

کنه‌ها می‌توانند از نظر اندازه و رنگ بسیار متفاوت باشند. بسیار مهم است که از خود، خانواده و حیوانات خانگیتان در برابر این موجودات کوچک محافظت کنید زیرا ممکن است بسیار مضر و گاهی حتی کشنده باشند. اگر علاقه چندانی به استفاده از آفت کش‌های شیمیایی روی پوست یا روی بدن سگ خود ندارید، راه‌های دفع حشرات خانگی به شیوه طبیعی را انجام دهید:

ضد دافع کنه برای انسان

20 قطره اسانس شمعدانی گل رز، 10 قطره اسانس علف شیرین، 5 قطره اسانس اسطوخودوس، 5 قطره اسانس سیترونلا یا لیمو و یک قاشق غذاخوری الکل را با هم ترکیب کرده و آن را با 100 میلی لیتر سرکه یا آب رقیق نمایید و آن را به یک بطری اسپری منتقل کنید. قبل از بیرون رفتن، لباس‌ها را خوب تکان دهید و روی آن‌ها این محلول را اسپری نمایید.

ضد کنه برای سگ‌ها

به نظر می‌رسد سگ‌ها همیشه مورد حمله کنه‌ها قرار می‌گیرند، بنابراین دوست خزدار خود را مرتباً بررسی کنید، مخصوصاً بعد از پیاده روی در پارک! 20  قطره اسانس گل رز و اسانس پنیرویال را با 2 قاشق غذاخوری روغن بادام مخلوط کرده و چند قطره از آن را روی سگ بمالید. از آن برای گربه‌ها یا حیوانات باردار استفاده نکنید. (قبل از مصرف حتما این موضوع را با دامپزشک مربوطه در میان بگذارید.)

راه های کاربردی دفع حشرات خانگی

3- آفات باغ

شته‌ها، کنه‌های عنکبوتی و سایر آفات باغ می‌توانند به باغ شما آسیب زیادی وارد کنند و تمام تلاش شما را در یک چشم بر هم زدن از بین می‌برند. مطمئناً آفت کش‌های زیادی در دسترس هستند، اما استفاده از آن‌ها می‌تواند میوه‌ها و سبزیجات را غیرقابل خوردن کند.

یکی از راه های دفع حشرات خانگی می‌تواند استفاده از 1.2 فنجان فلفل دلمه‌ای با 1.2 فنجان سیر یا پیاز و مخلوط کردن آن‌ها برای داشتن یک خمیر مناسب است. سپس خمیر را با 500 میلی لیتر آب گرم مخلوط کنید. حال بگذارید 24 ساعت در یک مکان گرمی بماند، آن را صاف کنید و با این مایع گیاهان خود را اسپری نمایید.

راه های موثر دفع حشرات خانگی

4- عنکبوت

حتی اگر عنکبوت‌های سمی در منطقه خود نداشته باشید، به احتمال زیاد می‌دانید که آن‌ها به راحتی می‌توانند از جایی به جای دیگر نقل مکان کنند. آن‌ها می‌توانند کاملاً به هر جایی برسند و حتی کوچک‌ترین آن‌ها واقعاً ترسناک است. روش‌های دفع طبیعی عنکبوت‌ها را از بین نمی‌برد اما آن‌ها را از شما دور می‌کند زیرا آن‌ها بوی قوی را دوست ندارند.

مطلب پیشنهادی: 20 راهکار خانگی برای از بین بردن پشه گلدان

5 تا 10 قطره روغن نعناع را به مخلوطی از 200 میلی‌لیتر آب و 4/1 قاشق چایخوری شوینده مایع اضافه کنید، خوب تکان دهید و مناطق آسیب دیده را یک بار در هفته اسپری نمایید تا همه عنکبوت‌ها فرار کنند. روغن نعناع را می‌توان با اکالیپتوس، سیترونلا، اسطوخودوس یا روغن درخت چای جایگزین کرد.

روش های دفع حشرات خانگی

5- مورچه‌ها

مورچه‌ها می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند که اغلب در آشپزخانه یا انباری ناگهان ظاهر شوند. اگر مورچه‌ها وارد آشپزخانه شما شوند، راهی وجود دارد که جذابیت این مکان را برای آن‌ها کمتر می‌کند! استفاده از دارچین یکی از راه های دفع حشرات خانگی به ویژه موچه‌هاست.

ظاهراً مورچه‌ها کاملاً از بوی دارچین متنفر هستند. پودر دارچین را در مناطقی که فکر می‌کنید مورچه‌ها از آنجا وارد می‌شوند، قرار دهید. برای نتایج موثرتر، می‌توانید مقداری روغن اسانس به پودر دارچین اضافه کنید.

راهکارهای دفع حشرات خانگی

6- مایت‌های گرد و غبار

این مایت‌ها آنقدر کوچک هستند که ما حتی نمی‌توانیم آن‌ها را با چشم غیر مسلح خود ببینیم اما متأسفانه این بدان معنا نیست که آن‌ها در اطراف نیستند. آن‌ها در گرد و غبار خانه زندگی می‌کنند، مکان‌های گرم‌تر را ترجیح می‌دهند. بنابراین حدس بزنید آن‌ها دوست دارند کجا باشند؟ درست است، روی تخت شما!

اگرچه مایت‌های گرد و غبار گاز نمی‌گیرند اما بسیاری از متخصصان معتقدند که می‌توانند باعث واکنش‌های آلرژیک و تحریکات پوستی شوند. حتی اگر به آن‌ها حساسیت ندارید، به احتمال زیاد ترجیح می‌دهید به دنبال راه های دفع حشرات خانگی به شیوه‌ای طبیعی باشید.

6  قاشق غذاخوری روغن اکالیپتوس را با 1.5 قاشق غذاخوری مایع لباسشویی در 1 سطل آب مخلوط کرده و وسایل قابل شستشو را در آن خیس کنید، سپس آن را به طور معمول بشویید. برای هر چیزی که قابل شستشو نیست، فقط این محلول را بر روی آن‌ها اسپری کنید و سپس آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید. اگر بوی روغن اکالیپتوس را دوست ندارید، می‌توانید آن را با روغن درخت چای جایگزین کنید که به همان اندازه موثر است.

10 تا از روش های دفع حشرات خانگی

7- شپشک‌ها

اگر آرد، غلات یا برنج را در انبار بدون مهر و موم بگذارید، ممکن است این مواد غذایی شپشک بزنند. شپشک‌ها دانه‌های غلات را ترجیح می‌دهند اما می‌توانند در آرد نیز ظاهر شوند.

شما مطمئناً سموم شیمیایی را در نزدیکی غذای خود نمی‌خواهید اما این ترفند می‌تواند راه حل خوبی باشد. ظاهراً شپش‌ها بوی برگ یا میخک را دوست ندارند. یک حبه یا برگ بو را در بالای غذای خود و اطراف ظروف بریزید تا شپشک‌ها را از انبار خود دور نگه دارید.

سخن آخر

راه های دفع حشرات خانگی را در بالا توضیح دادیم، اکنون می‌توانید به راحتی از شر آفات در محیط منزل خود راحت شوید. بدون شک، مواد شیمیایی زیادی در بازار وجود دارند که می‌توانند راهکاری عالی باشند اما اگر میزان حضور حشرات در محیط زندگی شما زیاد هستند، به دنبال راه‌های طبیعی‌تر باشید. اغلب سمپاشی می‌تواند به یکباره حشرات را از بین ببرد اما مسائل مربوط به سلامتی را به وجود می‌آورد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا