مقالات کارگشا

ایده برای بازسازی خانه و ساختمان+ بازسازی بخش های مختلف خانه

ایده برای بازسازی خانه و ساختمان بسیار است اما اجرای هر ایده به بودجه باز می‌گردد. بازسازی می‌تواند به تغییر رنگ خانه و یا تعویض کفپوش اطلاق شود یا حتی به تغییرات کلی در ساختمان اطلاق شود. به یاد داشته باشید که در بازسازی بهتر است به تغییر رنگ، سبک و طرح بپردازید تا نتیجه بیشتر به چشم بیاید. به طور مثال اگر پیش از این دیوارهای خانه کاغذ دیواری بوده، حالا اقدام به رنگ آمیزی کنید و اگر پیش از این خانه‌ای با سبک کلاسیک داشتید حالا به فکر خانه‌ای با سبک مدرن یا مینیمال باشید. اگر به دنبال ایده‌هایی برای بازسازی خانه و ساختمان هستید در ادامه با کارگشا همراه باشید.

بازسازی آشپزخانه با بودجه کم

در بازسازی ساختمان، بازسازی آشپزخانه از جمله مواردی است که بیشترین هزینه را از بودجه به خود اختصاص می دهد. این بازسازی می‌تواند به تغییر رنگ کابینت‌ها ختم شود. اگر کابینت‌ها فلزی، چوبی یا ام دی اف بدون روکش هستند و توانایی تغییر رنگ آن وجود دارد، می‌توان تغییر رنگ ایجاد کرد. تعویض صفحه رویی کابینت‌های ردیف پایین هم می‌تواند با بودجه کمی انجام شود.

می‌توان با استفاده از چسب کاشی، کاشی‌های رنگی، سنگ آنتیک و … اقدام به بازسازی دیوار بین کابینت‌های ردیف بالا و پایین کرد. تعویض یراق آلات کابینت‌ها، اجرای چراغ نواری زیر کابینت‌های ردیف بالا هم می‌تواند ایده‌هایی برای بهتر شدن چهره آشپزخانه در شب باشد.

ایده هایی برای بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه با بودجه زیاد

تعویض کابینت‌ها جز بازسازی‌های اساسی آشپزخانه محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که در محل‌هایی که نیاز به صفحه روی کابینت وجود ندارد و کابینت در گوشه قرار گرفته است و عملاً آن فضا بلااستفاده می‌ماند، به جای اجرای مجزای کابینت در ردیف های بالا و پایین، می توان کابینتی یکسره اجرا کرد و فضایی را هم برای سوپری در نظر گرفت. استفاده از یراق‌های داخل کابینتی مانند سبدها، سطل‌های زباله کشویی، تقسیم کننده‌های کشو و … هم می‌تواند در کارایی کابینت‌ها بسیار مؤثر باشد.

تعویض کاشی‌های آشپزخانه با طرح دیگر کاشی، کاغذ دیواری ضد آب و دیگر پوشش‌های ضد آب سه بعدی هم در فضای بین دو کابینت ردیف بالا و پایین و گچ کاری سایر دیوارهای آشپزخانه به جای کاشی کاری می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و داشتن نمایی بهتر از آشپزخانه یاری دهنده باشد.

انتقال جای پکیج یا آبگرمکن از آشپزخانه به بالکن که درست است هزینه زیادی دارد ولی مزایای آن هم بسیار است. کاهش ورود گازهای زیان آور به فضای درون خانه که در اثر گرم کردن آب ایجاد می‌شوند. کاهش گرما و در پی آن کاهش هزینه ایجاد سرمایش در تابستان، استهلاک کمتر وسایل آشپزخانه مانند کابینت‌ها و کاهش سر و صدای ناشی از کار کردن آبگرمکن یا پکیج از مزایای مشهود این اقدام در بازسازی است.

برای مطالعه: هزینه بازسازی ساختمان چقدر است

ایده هایی برای بازسازی آشپزخانه

ایده برای بازسازی حال و پذیرایی

برای بازسازی حال و پذیرایی بهتر است، یک نکته در نظر گرفته شود که بازسازی باید با ظاهر قبلی خانه متفاوت باشد تا حس تغییر القا شود. برای مثال اگر تا پیش از این دیوارها نقاشی شده بود، حالا کاغذ دیواری و دیوارپوش‌های سه بعدی می‌تواند گزینه خوبی باشد.

بازسازی حال و پذیرایی با بودجه کم

تغییر رنگ دیوارها، درها، پنجره‌ها در صورت فلزی بودن، تغییر مبلمان داخلی مانند پرده، لوستر، فرش، ست مبل پذیرایی، میز ناهار خوری از جمله بازسازی‌های متناسب با بودجه کم است که معمولاً شامل تغییر ظاهری در دکوراسیون داخلی است تا بازسازی.

بازسازی حال و پذیرایی با بودجه زیاد

اگر حال و سالن پذیرایی دارای کفپوش سرامیکی است و نما یا رنگ زیبایی ندارد. اجرای لمینت یا کفپوش رولی با طرح پارکت می‌تواند ایده‌ای هزینه بر، ولی زیبا و مقاوم باشد. علاوه بر زیبایی کاهش انتقال صدا به طبقه پایین و یا ایجاد یک لایه عایق حرارتی برای واحدهایی که طبقه اول هستند و در فصل زمستان با سرد شدن کف مواجه هستند.

اجرای آینه دکوراتیو یا گچبری روی برخی دیوارهای حال و پذیرایی، در صورت نداشتن کناف یا رابیتس می‌توان از یک ردیف کناف دور باکس ساده و تعویض لوسترها، نمای سقف را نیز تغییر داد.

اگر خانه، قدیمی با پنجره‌های کوچک است، تعویض پنجره‌ها با پنجره‌های دوجداره قدی بزرگ برای رسیدن نور بیشتر به فضای داخلی گزینه خوبی است.

در هنگام بازسازی می‌توان ایراداتی که در برخی از خانه ها وجود دارد را با تخریب ساختمان یا با ایجاد فضای جدید نیز برطرف کرد. به طور مثال ساخت یک تیغه یا یک در به منظور جدا کردن بخش ورودی و دستشویی خانه از سالن پذیرایی و حال می‌تواند یک ایده برای بازسازی پذیرایی باشد.

ایده برای بازسازی حال و پذیرایی

ایده برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

به‌طور کلی بازسازی حمام و سرویس بهداشتی یکی از پر هزینه‌ترین بازسازی‌ها به حساب می‌آید. تعویض کاشی کاری، سنگ دستشویی، کفپوش، روشویی، اجرای کابین دوش و … هزینه زیادی دارد و انجام این بازسازی برای خانه‌های قدیمی و کلنگی بسیار لازم و ضروری است.

اگر حمام و دستشویی دارای دیوار خارجی است و می‌توان با سوراخ کردن دیوار، اقدام به اجرای پنجره در آن کرد، بهتر است این اقدام صورت گیرد. رفع رطوبت و بوی نم و بد حمام و سرویس بهداشتی بعد از مدتی استفاده از آن‌ها به اتاق‌ها و سایر بخش‌های خانه سرایت کرده و باعث آزار ساکنان می‌شود.

از مشکلاتی که خانه‌های قدیمی دارند، رفتن لعاب کاشی‌ها در اثر استفاده مکرر از جرم‌گیرها و سوراخ کاری متعدد روی کاشی‌های دیوارها به منظور نصب تجهیزاتی مانند آینه، جاصابونی و … است. با اجرای دوغاب روی کاشی کاری کفپوش و چسباندن آینه بزرگ به دیوار پشت روشویی یا حمام، برای پوشاندن سوراخ‌ها می‌تواند کمی از زشتی‌ها را پوشش دهد ولی اگر این مشکلات بیش از حد باشد، تعویض کاشی کف و دیوارها لازم و ضروری است.

ایده برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

هزینه بازسازی خانه کلنگی

خانه‌های کلنگی بیشتر به منظور تخریب و ساخت مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا بازسازی آن‌ها پر هزینه بوده و از آنجایی که مشتریان کمی هم برای خانه‌های کلنگی بازسازی شده وجود دارد، فعالان حوزه ساخت و ساز به این موضوع وارد نمی‌شوند.

به‌طورکلی بازسازی خانه کلنگی شامل مقاوم سازی پی، ستون‌ها، سقف و در صورت لزوم اجرای دوباره سقف، تخریب و بازسازی کلی بخش سفت کاری، تأسیسات و نازک کاری شامل اجرای دیوارها، اجرای تأسیسات الکتریکی و مکانیکی، گچ کاری، اجرای کفپوش، دیوار پوش و … است.

بازسازی خانه‌های قدیمی روستایی

حالا که گردشگری و استفاده از آب و هوای پاک مناطق بکر روستایی پرطرفدار شده است، فکر بازسازی و استفاده از خانه‌های قدیمی روستایی به این منظور و کسب درآمد به ذهن بسیاری خطور کرده است. به‌طورکلی بازسازی خانه‌های روستایی قدیم از آنجایی که معمولاً اسکلتی چوبی دارند، با بازسازی خانه‌های امروزی بسیار متفاوت است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا