مقالات کارگشا

معرفی انواع پارتیشن چوبی مناسب برای خانه و ادارات+ مزایا و معایب

پارتیشن‌ها کاربردهای زیادی در فضاهای داخلی و خارجی دارند. پارتیشن یا پاراوان هر دو به یک معنی هستند و پاراوان یک واژه فرانسوی است. در گذشته از پاراوان برای پوشاندن پنجره‌ها و کم کردن نور در شب استفاده می‌شد. استفاده‌های پارتیشن در فضاهای داخلی و انواع پارتیشن چوبی موضوع اصلی این مقاله از کارگشا است. در ادامه با ما همراه بمانید.

پارتیشن چوبی مدرن

با افزایش جمعیت و رو آوردن جوامع به زندگی در شهرها، خانه‌های کوچک با قیمت مناسب در مراکز شهرها محبوبیت زیادی کسب کردند. در این بین با در نظر گرفتن محدودیت در ورود نور طبیعی به خانه‌های کوچک، پارتیشن‌های به ویژه پارتیشن‌های چوبی نقش مهمی را بازی می‌کنند.

پارتیشن چوبی مدرن با روی کار آمدن دکوراسیون داخلی مدرن، بسیار طرفدار دارد. ایده‌های زیادی برای پارتیشن چوبی مدرن وجود دارد. استفاده از تکه‌های چوب به صورت عمودی و افقی یا اریب برای ساخت پارتیشن چوبی مدرن بسیار معمول است. ایجاد طرح‌های هندسی مانند مربع، مثلث و دایره نیز برای ساخت پارتیشن چوبی مدرن هم ایده‌های خوبی هستند. با پهن کردن مقطع طبقات می‌توان از پارتیشن به عنوان شلف هم استفاده کرد.

پارتیشن چوبی مدرن

پارتیشن چوبی سنتی

پارتیشن چوبی سنتی از اکسسوری‌های جدا نشدنی خانه‌های ایرانی‌هاست. پارتیشن چوبی با طرح گره چینی، اسلیم، منبت و … در بسیاری از خانه‌های ایرانی، رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز تجاری و … کاربری دارد.

البته نوعی از پارتیشن چوبی سنتی هم وجود دارد که دارای قابی چوبی و پرده‌هایی از جنس پارچه، گلیم، فرش و … است. این سبک پارتیشن بیشتر جنبه تزیینی دارد و اغلب در خانه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارتیشن چوبی سنتی

بیشتر بخوانید: انواع پارتیشن دکوراتیو منزل (پارتیشن های مدرن و متنوع)

پارتیشن چوبی کتابخانه‌ای

اگر متراژ آپارتمانی که در آن زندگی می‌کنید، کم است ایده پارتیشن کتابخانه‌ای برای ایجاد یک فاصله بین آشپزخانه و پذیرایی و ورودی و پذیرایی و یا تبدیل یک اتاق به دو اتاق می‌تواند مناسب باشد. علاوه بر کتاب می‌تواند گلدان، گل، وسایل تزیینی مانند مجسمه، ظروف تزیینی و … را نیز در پارتیشن چوبی کتابخانه‌ای جای داد.

پارتیشن چوبی کتابخانه ای

پارتیشن چوبی اداری

پارتیشن‌های چوبی اداری از نظر سبک شناسی به مدرن، کلاسیک (سنتی)، مینیمال، روستیک، صنعتی و … تقسیم می‌شوند. یکی از مصارف مهم پارتیشن‌های چوبی در ادارات و دفاتر کاری است.

بخش بندی یک سالن و اختصاص هر بخش به میز کار کارمندان و لوازم مورد نیاز آن‌ها، بسیار به صرفه‌تر از اختصاص دادن هر اتاق به یک کارمند است. تغییر چینش پارتیشن‌ها، انتقال آن‌ها به مکان مورد نظر در صورت اجاره دفتر، ایجاد حریم خصوصی و نظم از مزایای تقسیم بندی دفتر با پارتیشن به جای دیوار است.

پارتیشن چوبی اداری

پارتیشن چوبی اداری

بیشتر بخوانید: اجرای پارتیشن اداری : ایجاد فضای خصوصی برای کارمندان با هزینه کم

پارتیشن چوبی خانگی

پارتیشن‌های چوبی خانگی از نظر سبک شناسی به مدرن، کلاسیک (سنتی)، مینیمال، روستیک، صنعتی و … دسته بندی می‌شوند. تقسیم فضا در خانه‌های با متراژ کم، تبدیل یک اتاق به دو اتاق، جدا کردن فضای ورودی خانه از سالن پذیرایی و حال، استفاده از پارتیشن هم به عنوان جدا کننده و هم شلف، استفاده از پارتیشن هم به عنوان جدا کننده و هم استند تلویزیون، استفاده از پارتیشن به عنوان جدا کننده فضای آشپزخانه از سایر فضاهای خانه و بسیاری از موارد دیگر را می‌توان از کاربردهای پارتیشن چوبی خانگی دانست.

پارتیشن چوبی خانگی

پارتیشن چوبی خانگی

پارتیشن چوبی خانگی

پارتیشن چوبی خانگی

پارتیشن چوبی خانگی

پارتیشن چوبی خانگی

پارتیشن چوبی خانگی

پارتیشن چوبی خانگی

پارتیشن چوبی خانگی

پارتیشن چوبی خانگی

پارتیشن چوبی خانگی

پارتیشن ترکیبی با چوب

درست است که چوب متریال مناسبی برای ساخت پارتیشن است ولی متریال‌های دیگر مانند شیشه، طلق، فلز با ترکیب با چوب برای ساخت پارتیشن می‌تواند ایده‌های خوبی را خلق کند. انواع پارتیشن با فریم فلزی به ویژه پروفیل قوطی با طبقات چوبی می‌تواند نمایانگر یک فضا با سبک دکوراسیون داخلی صنعتی را تداعی کند.

ترکیب شیشه و چوب هم در ساخت پارتیشن با فریم چوبی و طبقات یا جدا کننده شیشه‌ای، می‌تواند نماینده یک دکوراسیون داخلی با سبک مینیمال و مدرن باشد.

استفاده از چوب در کنار سنگ هم یکی از پارتیشن‌های ترکیبی چوب است. استفاده از چوب تنه یا بامبو، به عنوان پارتیشن که در یک بستر سنگی فرو رفته است هم می‌تواند ایده جالبی برای افرادی باشد که دوست دارند طبیعت را به فضاهای بسته مانند خانه یا ادارات ببرند.

پارتیشن ترکیبی با چوب

بیشتر بخوانید: انواع پارتیشن مغازه ، معرفی طراح و مجری پارتیشن به همراه انواع آن

پارتیشن چوبی ثابت و متحرک

پس از تقسیم بندی پارتیشن‌ها بر اساس جایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند و سبک دکوراسیون داخلی که از آن پیروی می‌کنند؛ بر اساس مکانیسم عملکرد هم به دو نوع پارتیشن ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند. پارتیشن‌های متحرک این مزیت را دارند که در صورت نیاز می‌توان آن‌ها را به مکان دیگری منتقل کرد و این عمل هزینه‌بر نخواهد بود. از سوی دیگر پارتیشن‌های ثابت قابلیت جابجایی ندارند ولی می‌توان آن‌ها را به استند تلویزیون، کتابخانه، شلف و … تبدیل کرد و موارد استفاده آن‌ها را افزایش داد.

سخن آخر

اگر به دنبال شرکت، گروه یا افرادی برای سفارش ساخت پارتیشن هستید و یا قصد دارید هزینه ساخت و اجرای پارتیشن اداری را بدانید به وب سایت کارگشا مراجعه کنید. شرکت کارگشا همواره به دنبال جلب رضایت مشتریان مخاطبان خود است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و همیشه شرکت‌های معتبر در زمینه خدمات ساختمانی را معرفی می‌کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا