بازسازی

مراحل بازسازی خانه ؛ قبل از پرداخت هزینه تصمیم درست را بگیرید!

اجرای صحیح صفر تا صد مراحل بازسازی خانه تصمیم بزرگی است! برای این موضوع تنظیم مقدار بودجه و بررسی نیازها باعث ایجاد برخی پرسش‌های مهم می‌شود، برای مثال، بازسازی خانه شامل چه فضایی است؟ آیا تنها نیاز به بازسازی آشپزخانه دارید و یا کل فضای خانه؟ آیا تأسیسات منزل نیز به تعمیرات اساسی دارند یا خیر؟

بنابراین، نخست باید نیازهای اساسی را به همراه ایده‌آل‌های فکری ترکیب کرد، نیازهای اساسی می‌توانند تعمیرات مهم  و ایده‌آل‌های فکری می‌توانند به تغییر دکوراسیون و ظاهر خانه مرتبط باشند. با این حال، هدف و نیازهای‌تان هر چه که باشد، مراحل بازسازی خانه باید در نهایت دقت انجام گیرد؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

مراحل بازسازی خانه

مراحل بازسازی خانه

فرآیند صفر تا صد بازسازی ساختمان شامل دو مرحله کلی است:

  1. بازسازی زیرساختی: اعم از تعویض یا تعمیر قسمت‌های حیاتی خانه همانند لوله کشی و برق که به زندگی روزانه وابسته است.
  2. بازسازی دکوراسیون: مواردی که به ظاهر و زیبایی طرح داخلی کلیه فضاهای خانه مرتبط هستند.

حال ما به تشریح هر دو این مراحل می‌پردازیم:

داشتن طراحی و برنامه‌ریزی در بازسازی خانه

مطمئن شوید که بودجه خود را برای بازسازی اختصاص داده‌اید. یک لیست ساده برای بخش‌هایی که می‌خواهید انجام دهید ایجاد کنید و مقدار هزینه هر کدام را برآورد کنید. به زمان‌بندی نیز توجه کنید، هر بخش چقدر زمان نیاز دارد. در هر مرحله ضروری است با کارشناسان و متخصصان بحث و مشورت کنید. هزینه‌های شما می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • هزینه مصالح
  • هزینه حمل و نقل زباله
  • هزینه تعمیرات (در صورت نیاز)
  • هزینه تغییر دکوراسیون (در صورت نیاز)
  • هزینه پیمانکاران، کارگران و نیروهای حضور یافته در پروژه بازسازی

بررسی ظاهر و باطن خانه

تعویض یا تعمیر پنجره‌ها یا درب‌ها، شیرآلات بهداشتی، دیوارسازی جدید، متوقف کردن نشت آب و هر مورد که به ظاهر و قسمت‌های اساسی خانه مرتبط می‌شود را بررسی کنید. مهم است که هیچ جیز جا نماند، زیرا انجام بازسازی خانه هم هزینه‌بردار و زمان‌بر است. پس شما نمی خواهید بعد از نصب کاشی‌های جدید حمام، تازه به فکر برطرف کردن معضلات لوله کشی بروید!

تخریب اصولی خانه در زمان بازسازی

تخریب یکی از مهم‌ترین مراحل بازسازی خانه است. از این جهت که نیاز به دقت بالا برای تأمین امنیت دارد. هر مرحله از تخریب ساختمان از دیوارها گرفته تا کف‌سازی، نیاز به تدابیر خاص دارد، زیرا تخریب نباید خود باعث تخریب دیگری شود. تخریب غیر اصولی باعث صدمه به لوله کشی و سیم کشی و به خطر افتادن جان افراد می‌شود. در زمان تخریب لازم است قسمتی از فضا را برای جمع‌آوری مصالح اختصاص دهید.

تهویه مطبوع، سیم کشی و لوله کشی

خدمات حیاتی در هنگام بازسازی خانه شامل تهویه مطبوع، سیم کشی و لوله کشی است. تهویه مطبوع اغلب به سیسم گرمایش و سرمایش منزل مرتبط می‌شود. ضروری است سیم کشی و لوله کشی خانه توسط متخصصین مورد بازدید قرار گیرد. موارد زیرساختی خانه از اهمیت بالایی برخودار است و باعث می‌شود از هزینه‌های تحمیلی در آینده جلوگیری شود.

مطلب پیشنهادی: بازسازی سرویس بهداشتی

مراحل بازسازی خانه

ضرورت عایق‌ بندی

به عایق کاری ساختمان و مشخصا دیوارها و کف بعد از تخریب توجه کنید. رطوبت به سرعت به بخش‌های مختلف خانه نفوذ می‌کند، پس عایق‌ بندی اصولی را با مصالح مناسب اجرا کنید. عایق بندی سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه برای عملکرد مناسب در آینده و بررسی پیش‌بینی‌های لازم باید صورت گیرد.

تغییر پنجره‌ها و درب‌ها 

اگر به هر دلیل نیاز به تغییر و نوسازی پنجره‌ها و درها دارید، پس سریعاً دست به کار شوید. انتخاب طرح و متریال درب‌ها به مقدار بودجه و علاقه شخصی شما بستگی دارد. برای پنجره می‌توانید از پنجره‌های UPVC که دارای مزایای بسیار زیادی هستند استفاده کنید.

گچ کاری و سقف کاذب

بعد از اجرای دیوارهای جدید حالا نوبت گچ کاری و انجام ریزه کاری سقف است. سقف کاذب در فضای نشیمن و پذیرایی می‌تواند به همراه نورپردازی زیبا طرح داده شود. سقف کاذب برای سرویس بهداشتی و حمام نیاز به طراحی خاص ندارد، زیرا در اینجا عملکرد اصلی سقف مکاذب به عنوان مکانی برای عبور لوله‌ها و تأسیسات مد نظر است.

کابینت آشپزخانه

همیشه در طی انجام مراحل بازسازی خانه یکی از بخش‌هایی که تغییرات اساسی به خود می‌بیند، کابینت‌های آشپزخانه است. انتخاب کابینت از یک سو به علاقه شخصی و از سویی دیگر به طرح و دکوراسیون آشپزخانه بستگی دارد. به طورکلی، کابینت جدید و نو می‌تواند ظاهر آشپزخانه را دگرگون کند. در این میان می‌توانید از انواع کابینت آشپزخانه به سراغ کابینت‌های چوبی و فلزی برحسب علاقه شخصی خود باشید.

رنگ آمیزی دیوارها و تعیین کفپوش در مرحله بازسازی

بعد از اتمام زیرساخت‌ها، حال نوبتِ رسیدگی به ظاهر خانه است. می‌توانید به روش معمول دیوارهای جدید و یا قدیمی خود را رنگ کنید و یا از کاغذ دیواری استفاده کنید. همچنین برای ایجاد نمایی زیبا و منحصربه فرد می‌توانید از آجرنما و یا سنگ برای سطح نهایی دیوار استفاده کنید. در پایان نوع کفپوش خود را تعیین و اجرا کنید، می‌توانید از سرامیک، لمنیت، پارکت و موارد دیگر بهره ببرید.

نکته: اگر بودجه اضافی دارید و می‌خواهید خانه خود را هوشمند سازی کنید، می‌توانید از سیستم صوتی و تصویری، امنیتی، گرمایش و سرمایش، روشنایی و استفاده از ابزارهای آنلاین همانند موبایل، تبلت و کاربرد وای فای (Wi-Fi) برای ارتباط با وسائل مختلف در محیط منزل باشد.

نکاتی که باید در طی مراحل بازسازی منزل مد نظر قرار داد

مراحل بازسازی خانه

  • به دنبال مصالح ارزان قیمت نباشید، کیفیت و قیمت را به طور موازی با یکدیگر پیش ببرید و کیفیت را فدای قیمت نکنید. استفاده از مصالح نامرغوب، باعث می‌شود در آینده نزدیک نیاز به بازسازی دوباره پیدا کنید، این به معنای پرداخت هزینه‌های بیشتر است.
  • اگر تنها به فکر تغییر دکوراسیون خانه هستید، نیم نگاهی به موارد زیرساختی داشته باشید. عملکرد و زیبایی باید در یک مسیر حرکت کنند.
  • اندازه هر فضا باید متناسب تعیین شود، با کوچک کردن فضای پذیرایی و اضافه کردن آن به ابعاد اتاق خواب، خود کاهش اثرپذیری محیط پذیرایی نشوید.
  • نقاشی روی روشنایی تأثیر می‌گذارد و هنگام بازسازی خانه ممکن است رنگ جدیدی را انتخاب کنید. استفاده از رنگ‌های روشن برای خانه‌های کوچک، به بزرگ نشان داده شدن فضا کمک می‌کنند. همچنین ترکیب رنگ‌های سفید و رنگ‌های شاد، ظاهری مدرن به محیط منزل می‌دهند.
  • در هنگام بازسازی خانه، پنجره‌های بزرگ نصب کنید تا حداکثر میزان نور را برای محیط داخلی خود بدست آورید.

کلام آخر

حال با تشریح صفر تا صد مراحل بازسازی خانه، شما آماده هستید تا خانه رویایی خود را بسازید. قبل از هرگونه پرداخت هزینه، نیازهای خود را بررسی کنید. تحقیق در مورد هزینه‌ بازسازی منزل در زمان تعیین بودجه بسیار مهم است، زیرا این امکان را به شما می‌دهد تا ببینید که آیا به بازسازی کامل و یا جزئی نیاز دارید.

تعداد نیروی کار و میزان مصالح مصرفی را تخمین بزنید، برای مثال برای ساخت یک دیوار ساده شما نیاز به تعدادی کارگر و مصالح (سیمان، ماسه، آجر) دارید. در پایان، حتماً مقداری پول اضافی برای مواقع ضروری اختصاص دهید تا برای هرگونه اتفاق غیرمنتظره که ممکن است پیش آید آماده باشید.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. خیلی خیلی محتوای جامع و خوبی بود. شما می تونید تیم بازسازی هم به ما معرفی کنید؟ تیمی که نمونه کار داشته باشن و قبل از شروع کار بهمون یه قیمت حدودی بدن؟!

    1. سلام بسیار خرسندیم که محتوای ویکی ساختمون برای شما مفید بوده است.
      برای انتخاب اکیپ بازسازی خانه خود می‌توانید به سامانه کارگشا به نشانی http://www.kargosha.com بروید و در قسمت “ثبت رایگان سفارش” درخواست بازسای خود را ثبت نمایید. بعد از ثبت درخواست و تماس پشتیبانان شرکت کارگشا، متخصصین حاذق و با تجربه‌ای به شما معرفی می‌شوند. شما می‌توانید در پروفایل آن‌ها روزمه کاریشان را ببینید و از حدود قیمت بازسازی منزل خود مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا