بازسازی

بازسازی ویلای قدیمی با تمامی اصول و مراحل اجرایی آن

تصمیم داریم در مورد بازسازی ویلای قدیمی صحبت کنیم. در وهله اول نیز به دلایل و مراحل انجام این کار می‌پردازیم و سعی می‌کنیم که این دو مبحث را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه نیز روش‌های یک نوسازی اصولی را شرح می‌دهیم تا تمام جوانب این موضوع به خوبی روشن شود. شما نیز اگر دوست دارید که در این مورد اطلاعاتی داشته باشید، می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید.

علت بازسازی ویلای قدیمی

زندگی در یک ویلای قدیمی و فرسوده نه تنها امر خوشایندی نیست بلکه دردسرهای زیادی به دنبال دارد. چراکه مالک آن دائماً باید مشغول تعمیر کردن قسمت‌های مختلف ویلای خود باشد و  شما تصور کنید که فقط یک بار میزان فرسودگی یکی از این قسمت‌ها زیاد باشد، در آن صورت مسلماً باید وقت و هزینه زیادی برای ترمیم و تعمیر آن اختصاص داده شود. حتی اگر از این موضوع نیز صرف نظر کنیم باز با مشکل قدیمی بودن دکوراسیون ویلا، مواجه می‌شویم که به هیچ وجه امر مطلوبی نیست. این در حالی است که یک نوسازی اصولی تمام این مشکلات را برطرف می‌کند و ویلای قدیمی پر دردسر را به یک ویلای مدرن و لاکچری تبدیل می‌کند.

مراحل بازسازی ویلاهای قدیمی

بازسازی ساختمان و بافت فرسوده ویلاهای قدیمی یک کار کاملاً تخصصی است که باید طبق یک برنامه‌ریزی دقیق، انجام شود. از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ما در این بخش مراحل یک نوسازی اصولی را برای شما توضیح می‌د‌هیم:

تعیین هدف

در مرحله اول باید در مورد هدف نوسازی ویلا تصمیم‌گیری شود. به عبارت بهتر باید مشخص شود که آیا هدف از نوسازی فقط انجام یک‌سری اصلاحات جزئی مثل تغییر دکوراسیون داخلی ساختمان است. یا این که قرار است تغییرات اساسی‌تری در ساختمان انجام شود.

برنامه‌ریزی

در مرحله بعد باید در مورد نحوه بودجه‌بندی هزینه‌های نوسازی و زمان اجرای آن برنامه‌ریزی شود. توجه داشته باشید که این کار باید طبق اولویت‌ها انجام شود. از این رو، بهتر است که انجام آن به یک فرد متخصص سپرده شود.

تهیه طرح‌ها و نقشه‌ها

در مرحله بعد باید از ساختمان ویلا نقشه برداری شود تا تمام جزئیات موجود در ساختمان روی یک نقشه پیاده سازی شود. انجام این کار باعث می‌شود که تصمیم‌های اصولی‌تری در مورد پروسه بازساری اتخاذ شود.

برای مطالعه: نمونه کار بازسازی ساختمان

ویلا لاکچری

انتخاب سبک طراحی

در این مرحله باید سبک دکوراسیون ویلا انتخاب شود و در این حین حتما باید تمام ویژگی‌های ویلا، مورد توجه قرار بگیرند. البته، در این مورد می‌توانید با یک طراح دکوراسیون داخلی نیز مشورت کنید و راهنمایی بگیرید.

خرید متریال مناسب

در مرحله آخر نیز باید متریال و ابزارآلاتی که برای بازساری ویلا مورد نیاز است خریداری شود. توجه داشته باشید که آسایش شما در یک ویلای بازسازی شده تا حد زیادی به میزان کیفیت این متریال بستگی دارد. از این رو، سعی کنید از بهترین و باکیفیت‌ترین متریال موجود استفاده کنید تا بتوانید اوقات بهتری در ویلای خود داشته باشید.

روش بازسازی ویلاهای قدیمی

برای بازسازی ویلاهای قدیمی روش‌های متعددی وجود دارد و افراد می‌توانند بسته به نوع سلیقه و مقدار بودجه خود، گزینه مد نظرشان را انتخاب کنند. اینک برای این که شما نیز با روش‌های بازسازی ویلاهای قدیمی آشنا شوید، ما در این بخش پرکابردترین روش‌های بازسازی ویلاهای قدیمی که مربوط به نازک کاری ساختمان است، را برای شما توضیح می‌دهیم:

تعویض درهای قدیمی

یکی از روش‌هایی که برای بازسازی ویلاهای قدیمی وجود دارد، تعویض درهای فرسوده است. با انجام این کار نه تنها ویلای شما زیبا‌تر می‌شود بلکه برای همیشه از شر درهای خراب و مستهلک راحت می‌شوید و می‌توانید امنیت بالایی برای ویلای خود تامین کنید.

تعویض کف پوش‌ها

تعویض کامل کف پوش‌های یک ویلای قدیمی، می‌تواند زیبایی بی‌نظیری برای آن به ارمغان بیاورد. برای اجرای این طرح می‌توان از کف پوش‌های جدیدی مثل کف پوش‌های پی وی سی استفاده کرد که در قیاس با کف پوش‌های قدیمی، کارایی بهتری دارند. البته، قابل ذکر است که استفاده از این روش ممکن است در قیاس با سایر روش‌ها هزینۀ بیشتری داشته باشد. اما در حین حال تاثیر آن در بهبود فضای ویلا، خیلی بیشتر از روش‌های قبلی است. به همین دلیل کسانی که قصد دارند تغییرات اساسی در دکوراسیون داخلی ویلای خود ایجاد کنند، از این روش استفاده می‌کنند.

بازسازی نمای بیرونی

بازسازی نمای بیرونی یک ویلای قدیمی، می‌تواند جان تازه‌ای به آن ببخشد. چراکه همان‌طور که خودتان می‌دانید این بخش از ویلا، خیلی در معرض دید قرار دارد و در واقع سبک طراحی آن، اولین چیزی است که به چشم می‌آید. از این رو، پیشنهاد ما این است که در حین بازسازی ویلاهای قدیمی حتما بر نوسازی این بخش، تمرکز ویژه‌ای داشته باشید. به طور مثال نیز می‌توانید نماهای جدیدی مثل چوب یا کامپوزیت که ظاهر بسیار جذابی دارند را پیاده سازی کنید.

بازسازی محوطه و حیاط ویلا

برای بازسازی یک ویلای قدیمی، بر روی محوطه آن نیز می‌توان سرمایه‌گذاری کرد. مثلاً می‌توان با کارهایی مثل کاشت درخت، ساخت باربیکیو و آلاچیق آن را به سبک ویلاهای مدرن طراحی کرد.

بازسازی ویلا

نکته: با توجه به این که هزینه تعمیر و بازسازی یک ویلای قدیمی، خیلی کمتر از هزینه ساخت یک ویلای جدید است، سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند سودآوری بالایی داشته باشد. البته، بهتر است که اگر قصد ورود به این حوزه را دارید حتما با یک کارشناس مشورت کنید تا بتوانید با یک روش اصولی و هزینه‌ای معقول، طرح مورد نظر خود را پیاده ‌سازی کنید.

چه زمانی برای بازسازی ویلا مناسب است؟

همان‌طور که خودتان نیز می‌دانید بهترین زمان برای بازسازی یک ویلای قدیمی، فصل‌هایی مانند تابستان و بهار است. چراکه هوای گرم این دو فصل باعث می‌شود که کار قسمت های داخلی تخریب ساختمان و بازسازی با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شود. البته، ناگفته نماند که تعیین موعد مناسب برای بازسازی ویلا تا حد زیادی به موقعیت جغرافیایی ویلا بستگی دارد. مثلا اگر ویلای مورد نظر در یک منطقه گرمسیری واقع شده باشد نیازی نیست که کار بازسازی آن تا فصل تابستان به عقب بیافتد و فرد هر زمانی که بخواهد به راحتی می‌تواند کار بازسازی ویلای خود را آغاز کند.

سخن آخر

ما در این مطلب در مورد بازسازی ویلاهای قدیمی صحبت کردیم و مراحل انجام آن را به طور کامل برای شما توضیح دادیم. همچنین سبک و شیوه‌هایی که برای یک نوسازی اصولی وجود دارد را مورد بررسی قرار دادیم و سعی کردیم که تمام اصول و نکاتی که در حین انجام یک بازسازی باید جدی گرفته شود را عنوان کنیم. هدفمان نیز از پرداختن به این موضوع این بود که بتوانیم در بهبود فضای ویلاهای قدیمی به صاحبان این ویلا‌ها کمک کنیم. در آخر نیز توصیه می‌کنیم که اگر قصد بازسازی ویلای خود را دارید حتما مسائلی که اشاره کردیم را مد نظر بگیرید تا بتوانید یک فضای آرامش بخش و زیبا در ویلای خود داشته باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا