رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید چمن مصنوعی

قبل از خرید چمن مصنوعی می بایست به راهنمای آن و کیفیت محصول توجه کرد. کیفیت محصول به چه مواردی بستگی دارد؟ شاید برخی خریداران هنگام خرید محصول، بیشتر به ظاهر و رنگ آن توجه کنند، اما لازم به ذکر است که صرفاً توجه به ظاهر و رنگ باعث می شود که زودتر از حد تصور مجبور شوید که چمن ها را تعویض کنید. هنگامی که محصولی را تهیه می کنید که جنس مواد اولیه آن کیفیت چندانی ندارد، قادر به استفاده بهینه از آن نخواهید بود. به همین دلیل است که هنگام خرید چمن مصنوعی به راهنمای خرید چمن مصنوعی نیاز دارید. یکی از موارد دیگر در خرید چمن مصنوعی این است که افراد پس از خریداری این محصول، انتظار دارند که چمن موکتی تا مدت زمان طولانی ظاهر اولیه و زیبایی خود را حفظ کند.

باید بدانید که محصولاتی با جنس نامرغوب و بی کیفیت علاوه بر عمر کم، مشکلات دیگری را نیز به همراه دارند. در محصولات بی کیفیت رنگ های غیر استاندارد استفاده می شود که موجب آلرژی های پوستی و مشکلات تنفسی خواهد شد. حتماً می دانید که انتخاب چمن موکتی به گونه ای چالش برانگیز است؛ از آن جهت که شما هنگام انتخاب و خریداری، گزینه ها و محصولات زیادی را پیش رو دارید. نکاتی در این باره وجود دارد که به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. چمن موکتی را می توان نوعی چمن تزیینی معرفی کرد که به عنوان یک فرش استفاده می شود. این چمن در مکان ها و محیط های مختلف به کار برده می شود. استفاده از چمن مصنوعی برای محیط های مختلف، پوششی زیبا و خاص به شمار می آید.

چمن مصنوعی موکتی

چمن های مصنوعی به عنوان یک پوشش تزیینی، دارای ویژگی های متنوع و منحصر به فرد هستند که این خصوصیات باعث شده تا کاربرد زیادی داشته باشند و از محبوبیت بسیاری نزد خریداران برخوردار باشند. امروزه افراد برای زیباتر کردن ظاهر محیط خود، استفاده زیادی از چمن مصنوعی دارند. در کل می توان گفت که استفاده از چمن مصنوعی ویژگی ها و مزایای متعددی داشته که به مواردی از آنها اشاره خواهیم کرد. چمن موکتی را می توانید در انواع شرایط محیطی و انواع شرایط آب و هوایی و اقلیمی استفاده کنید. چرا که این پوشش استحکام فوق العاده بالایی داشته و از عمر طولانی برخوردار است. استفاده از چمن مصنوعی و نصب آن بسیار آسان بوده و دشواری در پی ندارد. اما پیشنهاد می شود برای نتیجه بهتر نصب، از افراد متخصص و ماهر بهره بگیرید.

چمن های مصنوعی برخلاف چمن طبیعی احتیاج به مراقبت و یا آبیاری نداشته و می تواند هزینه های شما را تا حد مطلوبی کاهش دهد. چمن موکتی را می توانید در محیط های مختلف و بر روی سطوح متفاوت نصب و اجرا کنید. به عنوان مثال؛ سرامیک، شن و ماسه، محل کار، سالن ها، رستوران، حیات سطوح مناسب برای نصب چمن مصنوعی می باشند. همچنین این پوشش برخلاف چمن های طبیعی به کوددهی و سمپاشی، چمن زنی، کاشت بذر و امور مانند آن که هزینه زیادی را شامل می شود نیازی ندارد و برای هزینه و وقت شما کاملا به صرفه است. اما در کنار این ها عناصری هستند که بر روی قیمت چمن مصنوعی موکتی تاثیر می گذارند. مورد اول اندازه حیات است. قیمت چمن مصنوعی موکتی به ازای هر متر مربع چمنی که خریداری می کنید مشخص می شود. طبیعتاً هر چقدر که متراژ محیط شما بالاتر باشد، می بایست چمن بیشتری خریداری کنید، بنابراین قیمت آن نیز بیشتر می شود.

قیمت چمن مصنوعی موکتی

مورد بعدی پستی بلندی های زمین است. پستی بلندی ها در محیط شما باعث هزینه بیشتر می‌شوند‌ از آن جهت که شما نیاز دارید تا نیروی کار بیشتر برای بازسازی و ایجاد سطح صاف و هموار جذب کنید. برای جلوه طبیعی چمن مصنوعی لازم است که با دقت بیشتری آن را نصب کنید و همچنین نصب آنها در نزدیکی درخت ها و ریشه هایشان باشد. یکی از موانع رایج دیگر در اجرای چمن های مصنوعی سنگ فرش ها و موزاییک ها هستند که احتیاج به توجه بیشتر دارد. به طور کل مراحل اجرای چمن موکتی پروسه های پیچیده ای دارد که در کنار آن هزینه نصب را نیز بالا می برد. چمن های مصنوعی تنوع زیادی داشته و در انواع مختلف تولید می شوند. این تنوع در جنس، تراکم، ارتفاع، رنگ، ضخامت و طرح آنها است که طبیعتاً به تنهایی متوجه نخواهید شد که کدام یک از آنها برای شما مناسب است.

هر کدام از  انواع چمن موکتی دارای ویژگی و کاربرد خاصی هستند که تاثیر در قیمت پوششی که خریداری می کنید دارند. مورد دیگری که در قیمت چمن مصنوعی موکتی موثر بوده حمل آن است که این مورد جزئی می باشد. بسته به مقدار فاصله ای که محل زندگی و محیط شما با شرکت فروش چمن مصنوعی دارد هزینه کرایه حمل بار کم یا زیاد می شود. اما در نهایت هر انتخاب و خریدی که از چمن مصنوعی داشته‌اید و هر مقدار هزینه‌ای که صرف آن کردید در مقایسه با چمن طبیعی و هزینه های نگهداری آن در طی سال بسیار به صرفه تر است. چند نکته مهم درباره خرید چمن مصنوعی که لازم است بدانید را در ادامه ذکر می کنیم. اندازه و ارتفاع موکت چمن مصنوعی به فضا و محل مورد نظر شما بستگی دارد.

خصوصیات چمن های مصنوعی

برای محیط هایی مانند بالکن و تراس که قصد دارید با چمن مصنوعی پوشش دهی کنید و در صورتی که قصد دارید با کفش و دمپایی بر روی آن رفت آمد کنید، بهتر است که چمن هایی با الیاف بلند را انتخاب کنید. چمن های مصنوعی با الیاف کوتاه تر برای محیط هایی که رفت و آمد بدون کفش و دمپایی انجام می شود نرم تر بوده و مناسب تر است. روش تمیز کردن چمن و شستشوی آن از موارد مهم دیگر در هنگام خرید چمن مصنوعی می باشد که باید آن را مد نظر قرار دهید. انتخاب چمن های تک بافت از چمن های دو بافت برای زمانی که قصد دارید از جارو برقی برای تمیز کردن آن استفاده کنید مناسب تر است. زیرا با خریداری چمن دو بافت با دشواری در تمیز کردن آنها روبه رو می شوید. اما چمن های مصنوعی تک بافت این مشکل را برای شما ایجاد نخواهند کرد و به روش های مختلف و آسان شستشو و تمیز می شود.

چگونگی نصب موکت چمن مصنوعی نیز مراحل خود را دارد. می‌توان گفت که نصب این پوشش کار چندان سختی نبوده و با به کارگیری اندکی حوصله و دقت این کار به درستی انجام می شود. اما همانطور که ذکر شد پیشنهاد می شود تا اجرای این کار را به افراد متخصص بسپارید و یا از ابزارها و دستگاه های مخصوص آن استفاده کنید. در هنگام نصب چمن مصنوعی ابتدا قبل از هر چیز می‌بایست به تمیز کاری سطح مورد نظر بپردازید. پس از آن چمن را پهن کرده و با استفاده از ابزار مخصوص مانند کاتر قسمت های اضافه آن را برش دهید. در نهایت با استفاده از چسب مخصوص آن، چمن را به سطح مورد نظر بچسبانید. لازم است بدانید که اگر قصد جابجا کردن چمن را داشته باشید به استفاده از چسب در لایه زیرین نیازی ندارید. همانطور که گفته شد این پوشش کاربردهای متعددی در مکان های مختلف دارد.

کاربرد چمن های مصنوعی

به عنوان مثال؛ چمن مصنوعی ورزشی پوششی است که در ورزشگاه های مختلف مانند فوتبال، تنیس، گلف، دومیدانی و غیره استفاده می شود. چمن مصنوعی تزئینی نوع دیگری از این پوشش بوده که در محیط هایی مانند روف گاردن، مهدکودک، مدارس، پارک ها و غیره استفاده شده و جنبه تزیینی دارد. چمن مصنوعی رنگی نیز جز اینگونه از چمن های مصنوعی است که با رنگ قرمز به عنوان چمن تزئینی یا ورزشی محسوب می شود. چمن های مصنوعی نوعی کفپوش هستند که از الیافی با مقاومت بالا تولید می شوند. این کفپوش با چمن طبیعی از لحاظ ظاهر و رنگ مشابهت زیادی داشته و در مکان هایی که شرایط رشد چمن وجود نداشته بیشترین کاربرد را دارد. مناطق گرمسیر و سردسیر از جمله این مکان ها هستند. تولید چمن های مصنوعی امروزه در رنگ ها مدل ها ارتفاعات مختلف و همچنین کاربرد گوناگون انجام می شود.

کاربرد پوشش های تزئینی

چمن مصنوعی موکتی یکی از انواع این کفپوش ها است. همانطور که از نام این چمن پیداست به دلیل الیاف بسیار کوتاه آن ظاهری به شکل موکت داشته و بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد. ارتفاع این پوشش ۶ تا ۱۵ میلیمتر است. این نوع از چمن با استفاده از پرز های کوتاه تولید شده و ظاهر یک دست و تراکم بالایی دارد. این ویژگی های چمن مصنوعی موکتی باعث شده تا تمیز کردن آن بسیار آسان باشد. ساختاری با ضخامت پایین اما متراکم این پوشش به دلیل نسبت میان ارتفاع الیاف و تراکم آن است. چند نمونه از چمن مصنوعی موکتی عبارتند از؛ چمن مصنوعی ۱۰ میل گامان، چمن مصنوعی بهاری ۱۵ میلی متر، چمن مصنوعی ۲۵ میل گامان. طبق نکات ذکر شده کاربرد چمن مصنوعی موکتی بیشتر در فضاهای باز و عمومی می باشد. بنابراین انباشته شدن گرد و غبار و آلودگی در بین این چمن طبیعی است. در نتیجه برای حفظ ظاهر این پوشش موکتی همواره نظافت آن ضروری می باشد. برای مشاهده انواع مدل های چمن مصنوعی به گامان تزئین جاوید به آدرس وبسایت gamantj.com مراجعه کنید.

 

«این محتوا یک رپورتاژ آگهی است و ویکی ساختمون هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.»

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا