رپورتاژ آگهی

واش بتن چیست؟ از مزایا تا اجرا و هرآنچه که باید بدانید

برای ساخت مکان‌های مختلف به دلیل استفاده‌های متفاوت لازم است که از متریال‌های ویژه و منحصر به فرد آن محل استفاده شود. یکی از متریال‌هایی که امروزه استفاده زیادی از آن می‌شود، واش بتن است. واش بتن یکی از انواع کفپوش‌های بتنی است که از ترکیب چند متریال مختلف و با دوام از جمله سیمان، سنگ دانه‌های معدنی، چسب بتن و … ساخته می‌شود. واش بتن در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شود و به همین دلیل استفاده گسترده‌ای در کف سازی پارک‌ها، حیاط منازل و دفاتر کار، باغ و پیاده رو و … دارد. در این مقاله به طور کامل با واش بتن، مزایای آن، کاربرد آن و … آشنا می‌شویم.

واش بتن چیست؟

امروزه زیبایی کلیه قسمت‌های منازل و دفاتر کار اهمیت زیادی پیدا کرده است. حتی در بسیاری از شهرها و شهرستان‌ها جهت افزایش زیبایی محیط بیرونی منازل و محل‌های عبور و مرور نیز از متریال های خاص و منحصر به فرد با طرح و نقش های زیبا استفاده می‌شود. یکی از پر کاربردترین متریال‌ها که در ایران نیز استفاده زیادی از آن می‌شود، واش بتن است. واش بتن یک نوع بتن شسته است. این کف پوش بتنی به دلیل مواد اولیه ویژه و بسیار مطلوبی که دارد، طبق بررسی‌های انجام شده، مقاومت زیادی در برابر گرما و سرما، حرارت و فشار از خود نشان داده است. این ویژگی به گونه‌ای است که در طی سال‌های اخیر از واش بتن با چمن برای طراحی محیط بیرونی منازل و ساختمان‌های مختلف استفاده می کنند. همچنین به دلیل مقاومت بسیار بالا و اصطکاک زیاد برای ساخت معابر شهری و پارک ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. واش بتن در ابعاد مختلفی تولید می شود و به همین دلیل برای ابعاد بسیار بزرگ نیز قابل نصب و استفاده است؛ اما معمول‌ترین سایز که به نسبت سایزهای دیگر استفاده بیشتری دارد، سایز 30*60 سانتی‌متر است.

واش بتن چیست

مزایای واش بتن کف حیاط

در کنار معایبی که در مورد واش بتن وجود دارد. این متریال پر کاربرد مزایای زیادی نیز دارد. یکی از عمده ترین کاربردهای آن برای چمن مصنوعی تزئینی است. یکی از مهم ترین مزایایی که باعث استفاده زیاد از واش بتن شده، قیمت بسیار مقرون به صرفه و ارزان آن است. به همین دلیل حتی اگر محیطی که در آن می خواهید از واش بتن استفاده کنید، بزرگ است، نگران هزینه خرید واش بتن نباشید. به همچنین مزیت دیگر آن ظاهر زیبا و چشم نواز واش بتن است. سطح سه بعدی و بر جسته واش بتن با رنگ بندی‌های زیبایی که دارد، حس زیبایی طبیعت و سنگ‌های طبیعی را به انسان منتقل می کند. در واقع با اجرای واش بتن کفپوشی زیبا و لوکس برای ویلا و باغ خود می‌توانید ایجاد کنید. مزیت سوم این متریال اصطکاک بسیار مطلوب ان است. سطح واش بتن ناهموار است و به همین دلیل برای معابر عابر پیاده، پارک‌ها و محل‌های پر تردد جزء کفپوش های ایمن محسوب می شود. همچنین واش بتن در بسیاری موارد به ویژه زمانی که واش بتن با چمن اجرا می‌شود، طول عمر بالا و هزینه نگهداری بسیار کمی دارد.

در مواردی که واش بتن با چمن اجرامی‌شود، تمیز کردن آن به دلیل فاصله کمی که با سنگ ها دارد، بسیار آسان و سریع خواهد بود. طیف رنگی که توسط تولید کنندگان واش بتن تولید و عرضه می‌شود، بسیار نامحدود است. به همین دلیل با دید بسیار باز و با توجه به رنگ دلخواه و مورد پسند خود می‌توانید رنگ مناسب را انتخاب و اجرا کنید. یکی از مزایای بسیار مطلوب واش بتن نصب آسان آن نسبت به سایر کفپوش های دیگر است. همچنین هزینه نصب آن نسبت به سایر متریال و کفپوش‌ها بسیار مقرون به صرفه است.

مزایای واش بتن کف حیاط

معایب واش بتن چمن

با توجه به این که سال‌هاست از واش بتن به عنوان یک کفپوش زیبا استفاده می‌شود؛ اما این کفپوش لوکس معایبی نیز دارد. یکی از معایب عمده آن دوام پایین هنگام ایجاد اختلاف دما است. در واقع واش بتن به ویژه واش بتن با چمن مقاومت بالایی در برابر تنش حرارتی ندارد. همچنین هنگام نصب یا سقوط واش بتن روی سطوح سخت احتمال شکستن و لب پر شدن واش بتن زیاد است. همچنین یکی از معایب دیگر آن یخ زدگی در فصول سرد است. وزن واش بتن نسبت به سایر کفپوش ها متوسط است. به همین دلیل برای محیط های بزرگ و با سطوح پست و بلند ممکن است برای نصاب دشوار باشد.

واش بتن با چمن مصنوعی

یکی از انواع کفپوش هایی که امروزه از آن استفاده زیادی می‌شود، واش بتن با چمن مصنوعی است. این نوع کفپوش زیبایی بسیار منحصر به فرد و لوکسی را برای محیط منزل و باغ و ویلا فراهم می‌کند. استفاده از این نوع کفپوش به دلیل قیمت بسیار مقرون به صرفه و نگه داری آسان بسیار مطلوب است. علاوه بر این، در بیشتر مواقع فاصله ای که بین سنگ فرش ها واش بتنی وجود دارد، باعث رشد علف‌های هرز می‌شود؛ اما استفاده و نصب چمن مصنوعی بر رشد علف های هرز جلوگیری می کند. با این وجود دیگر خبری از گل و لای نیست. همچنین لازم نیست که مداوم شستشو انجام دهید یا جارو کشی کنید. با استفاده از چمن مصنوعی با بهره گیری از سلیقه و خلاقیت خود هر گونه که دوست دارید، رنگ و سایز کفپوش واش بتن مورد نظر خود را اجرا کنید.

نحوه اجرای واش بتن با چمن

یکی از مهم‌ترین مراحل که تاثیر زیادی در افزایش زیبایی کفپوش محیط دارد، اجرای واش بتن با چمن است. مرحله مهم اول اطمینان از محکم بودن زیر سازی کفپوش است. همچنین هنگام اجرای واش بتن با چمن باید توجه داشته باشید که سیمان از لبه های اطراف چمن بیرون نزد. این موضوع به دلیل این است که در نصب چمن مصنوعی با بتن تداخلی ایجاد نشود. پس از نصب موزاییک واش بتن نیز مطمئن شوید که زهکشی و تخلیه آن به صورت کامل انجام شده باشد. در صورتی که نوارهای چمن مصنوعی در زهکشی آب محدودیت داشته باشد، هنگام بارندگی همه چیز بر هم می‌ریزد.

نحوه اجرای واش بتن

اگر مواد زهکشی و تخلیه آب تا 80 درصد فشرده نشود، به مرور باعث می‌شود که چمن را جدا کرده و دوباره این پروسه نصب را تکرار کنید. در مرحله سوم باید چمن مصنوعی را بین موزاییک واش بتن محکم کنید. برای این کار باید به فاصله یک سانتی متری در مرکز ربان‌های چمن مصنوعی میخ بزنید. این کار باعث می شود که در طول برش یا راه رفتن از روی آن جدا نشود. در مرحله چهارم نیز یک برش کوچک روی کفپوش ها بزنید. برای این کار نیز مطابق با حاشیه سنگ فرش ها، روی چمن مصنوعی بین سنگ را برش بزنید. در مرحله پنجم بین چمن مصنوعی و بتن واش را با شن و ماسه پر کنید. برای افزایش زیبایی نیز لبه های چمن مصنوعی را بلند کرده و سپس با استفاده از یک شانه مخصوص به صورت عمودی و کاملا ملایم شانه کنید.

برای خرید و انتخاب بهتر واش بتن و اجرای کفپوش مناسب با استفاده از واش بتن با چمن می‌توانید با مشاوران و کارشناسان تیم سونار استار (https://sonarstar.com) در تماس باشید و سوالات تخصصی خود را مطرح نمایید. سونار استار بیش از ده سال است که سابقه فعالیت در حوزه فروش چمن مصنوعی را دارد و همیشه سعی کرده چمن مصنوعی خوب و باکیفیت را با قیمتی مناسب به مشتریان برساند و در ضمن خدمات نصب و پس از نصب خوبی نیز به آن‌ها ارائه دهد. در طول فعالیت این مجموعه تاکنون حتی یک‌بار هم چمن‌های فروخته شده رنگ عوض نکرده و پوسیده نشده‌اند. این بزرگ‌ترین نقطه اعتبار ماست.

«این محتوا یک رپورتاژ آگهی است و ویکی ساختمون هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.»

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا