مقالات کارگشا

راهنمای خرید دوربین مدار بسته : از کجا بخریم و چگونه نصب نماییم؟

انواع دوربین‌های مدار بسته کدام‌اند، چه دوربینی برای چه فضایی مناسب است و بهترین دوربین مدار بسته با مناسب‌ترین قیمت برای مکان‌های مختلف چیست؟ دوربین مدار بسته گاهی به یک باغدار، یک کارمند، یک فروشنده، یک صاحب کسب و کار، یک پزشک، یک مهندس و … ضرورتی برای کنترل و نظارت بیشتر بر کار و خانواده باشد. با کارگشا با مقاله راهنمای خرید دوربین مدار بسته همراه باشید.

انواع دوربین مدار بسته از نظر تکنولوژی

در اولین گام از این راهنمای خرید بهتر است که به معرفی انواع دوربین مداربسته بپردازیم. به طور کلی دوربین‌های مدار بسته با دو تکنولوژی قدیمی آنالوگ و جدید دیجیتال در بازار موجود هستند. دوربین‌های آنالوگ نسبتاً به دلیل تکنولوژی پایین‌تر قیمت مناسب‌تری دارند و برای کسانی که با مشکلات کمبود بودجه مواجه هستند، گزینه مناسب‌تری نسبت به دوربین‌های دیجیتال هستند. در ادامه با عملکرد دو نوع دوربین آنالوگ و دیجیتال بیشتر آشنا شوید.

ثبت درخواست نصب انواع «سیستم دوربین مداربسته» در سامانه کارگشا

دوربین مدار بسته آنالوگ

دوربین مدار بسته آنالوگ تصاویر را به صورت آنالوگ برداشت می‌کند و از طریق کابل کواکسیال به دستگاه دی وی آر (DVR) منتقل می‌کند. در دستگاه دی وی آر تصاویر آنالوگ به دیجیتال تبدیل شده و در حافظه تعبیه شده ذخیره می‌شوند. همان‌طور که گفته شد این دوربین قیمت مناسبی دارد و برای مکان‌های بزرگ با تعداد دوربین‌های زیاد در کاهش هزینه‌ها مناسب است.

انواع دوربین مدار بسته از نظر تکنولوژی

دوربین مدار بسته دیجیتال تحت شبکه

دوربین تحت شبکه دیجیتال همان‌طور که از نامش پیداست، تصاویر را به صورت دیجیتال برداشت می‌کند و توسط کابل تویست پِر (Twisted Pair) به دستگاه ان وی آر (NVR) منتقل می‌کند. در دستگاه ان وی آر تصاویر به صورت دیجیتال مدیریت و ذخیره می‌شود. در دوربین مدار بسته دیجیتال برخلاف آنالوگ نیاز به کابل کشی برق جداگانه برای کارکرد دوربین‌ها نیست و دوربین قادر است برق مورد نیاز خود را از اترنت تأمین کند. با استفاده از دوربین‌های تحت شبکه دیجیتال در هزینه سیم کشی و صرفه جویی خواهد شد. همچنین در این نوع دوربین مدار بسته با توجه به امکاناتی که دوربین‌ها دارند، توانایی ضبط تصاویر مادون قرمز (دید در شب)، چرخش دوربین و تغییر زاویه دید، زوم تصاویر و برداشت تصاویر با کیفیت اچ دی، فول اچ دی و فورکی وجود دارد.

دوربین مدار بسته خانگی هوشمند

این نوع دوربین برای افرادی که قصد نظارت از املاک و مستغلات با متراژ پایین خود را دارند، مناسب است. دوربین‌های مدار بسته خانگی هوشمند برای مکان‌هایی مانند مغازه‌های کوچک، خانه، خانه باغ، نظارت بر رفتار کودک و بچه‌ها و … مناسب است. این دوربین‌ها با اتصال به شبکه اینترنت وای فای و برق توانایی انتقال تصاویر را از طریق اینترنت به لپ تاپ یا تلفن همراه هوشمند که به اینترنت متصل است، منتقل کنند. این نوع دوربین‌های مدار بسته توسط اپلیکیشن از راه دور کنترل می‌شوند و انواع رومیزی، متصل به دیوار و سقف نیز دارند.

بیشتر بخوانید: نصب دوربین مدار بسته در منزل : چگونگی نصب + معرفی نصاب

انواع دوربین مدار بسته از نظر امکانات خود دوربین

به طور کلی دوربین‌ها در سیستم دوربین مدار بسته، به دو نوع دوم (dome) یا گنبدی و بولت (bullet) یا مستطیلی تولید می‌شوند. دوربین‌های دوم یا گنبدی شکلی توپ مانند دارند و به سقف یا دیوار متصل می‌شوند و یا رومیزی هستند. دوربین‌های مستطیلی نیز معمولاً به دیوار متصل می‌شوند و با توجه مدل‌های مختلف آن توانایی چرخش و تغییر در زاویه دید، توانایی زوم، برداشت تصاویر به صورت مادون قرمز، کیفیت بالای تصاویر برداشته شده را دارند.

دوربین مدار بسته خانگی هوشمند

قیمت دوربین مدار بسته

قیمت دوربین مدار بسته به عواملی مانند نوع دوربین، کیفیت ساخت آن (از نظر محافظ پلاستیکی یا محافظ فلزی)، کیفیت تصویربرداری دوربین، میزان حافظه (آرشیو) دستگاه ذخیره کننده تصاویر، میزان کابل کشی و متراژ مکانی که دوربین مدار بسته در آن راه اندازی می‌شود، بستگی دارد. هر چه دوربین با کیفیت بالاتری مطلوب باشد، هزینه بیشتری باید پرداخت شود. هر چه متراژ مکان بیشتر باشد، هزینه کابل کشی بیشتر خواهد شد، هر چه محیط از نظر آسیب به دوربین درجه صدمه بیشتری داشته باشد (مانند محیط‌های صنعتی)، هزینه دوربین بالاتر می‌رود زیرا دوربین با مقاومت بهتری باید خریداری شود و هزینه نگهداری از آن نیز بالاتر می‌رود.

«نصب دوربین مدار بسته را به بهترین نصابان بسپارید»

برندهای برتر دوربین مدار بسته در ایران

به طور کلی در ایران دوربین‌های مدار بسته تنوع برند و کیفیت خوبی دارند و گزینه‌های زیادی برای خریداران وجود دارد. از بین برندهای دوربین مدار بسته می‌توان به زِدویو، پیکسل، اچ پی، هایک ویژن، ویزیترون، داهوا، لانگسی، هایلوک، سانل، اینترکام و استارلایت اشاره کرد.

برندهای برتر دوربین مدار بسته در ایران

چه دوربین مدار بسته‌ای بخریم؟

با توضیحاتی که در بالا ارائه شد حالا به مسئله انتخاب مدل و نوع دوربین مدار بسته می‌رسیم. به طور کلی انتخاب دوربین مدار بسته به بودجه شما بستگی دارد. دوربین‌های با کیفیت و امکانات بالا، قیمت بالاتری هم دارند و محیط‌های بزرگ نیز هزینه سیم‌ کشی زیادی را طلب می‌کنند. در زیر به نیازسنجی دوربین مدار بسته پرداخته شده است تا انتخاب دقیق‌تری در بین محصولات داشته باشید و از خرید خود رضایت داشته باشید.

اگر دوربین مدار بسته را برای داخل منزل و نظارت بر رفتار فرزندانتان می‌خواهید دو نوع دوربین مدار بسته متصل به وای فای و دوربین‌های مخفی مینیاتوری در گزینه‌ها هستند که نوع مینیاتوری به دلیل تکنولوژی ساخت کمی از نوع متصل به وای فای گران‌تر هستند البته هر دو نوع دوربین به وای فای متصل هستند ولی نوع اول دوربین ابعاد بزرگ‌تری داشته و معرض دید قرار دارد ولی دوربین دوم را می‌توان پنهان کرد.

بیشتر بخوانیدسیستم امنیتی منزل : با این ۱۱ راهکار نگران سارقان نباشید!

اگر دوربین مدار بسته را برای مغازه‌ای کوچک در یک مرکز تجاری و پاساژ می‌خواهید بهترین و ارزان‌ترین گزینه برای شما دوربین مدار بسته متصل به وای فای است. اگر مغازه یا محل کسب شما در جایی مانند خیابان قرار دارد باید از انواع دوربین‌های مدار بسته با کیفیت ساخت بالاتری استفاده کنید؛ زیرا صدمات بیشتری به مغازه‌های کنار خیابان نسبت به مغازه‌های درون مجتمع تجاری وارد می‌شود و امنیت کمتری نیز دارند.

اگر دوربین مدار بسته برای کنترل و نظارت بر یک کارگاه یا یک تعاونی صنعتی لازم دارید، بهترین گزینه برای شما استفاده از دوربین‌های بولت یا دوم با محافظ فلزی است زیرا در محیط‌های صنعتی میزان وارد آمدن صدمات به دوربین‌های مدار بسته بسیار بالاتر از مکان‌هایی مانند مغازه یا خانه است.

اگر نیاز دارید تصاویر ضبط شده برای مدت طولانی مانند یک سال یا چند ماه در حافظه دوربین مدار بسته باقی بماند بهتر است از دستگاه ذخیره ساز با حجم بالا و یک آرشیو استفاده کنید یا از دوربین مدار بسته متصل به اینترنت که از فضای ابری برای ذخیره سازی تصاویر استفاده می‌کنند، بهره ببرید. ولی در هر دو صورت خرید حافظه با ظرفیت بالا و اجاره سالیانه فضای ابری به هزینه‌های دوربین مدار بسته اضافه می‌کند.

چه دوربین مدار بسته ای بخریم؟

مراکز فروش دوربین مدار بسته

با جستجو به عبارت خرید دوربین مدار بسته در گوگل، لیستی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دوربین مدار بسته، فروشگاه‌های فروشنده دوربین‌ها، ضبط کننده‌ها، کابل و لوازم جانبی دوربین مدار بسته برای شما به نمایش در می‌آید. اغلب فروشگاه‌ها تمامی برندهای موجود در بازار ایران را ارائه می‌دهند. برای انتخاب بین انواع دوربین مدار بسته می‌توانید به کامنت‌های خریداران مراجعه کنید و از فروشنده برای خرید مشورت بخواهید.

در خرید دوربین مداربسته به چه فاکتورهایی باید توجه کنیم؟

همان‌طور که در بالا نیز بارها عنوان شد، انواع مختلفی از دوربین مداربسته بر اساس تکنولوژی و کاربرد در بازار موجود هستند که در بازه قیمتی بسیار متنوعی هم قرار می‌گیرند. در راهنمای خرید دوربین مداربسته اولین گام بررسی مکان و موقعیتی است که قصد دارید دوربین را در آن نصب کنید. به عبارتی نوع دوربین به کار رفته در فضاهای اداری، تجاری، مسکونی و صنعتی با یکدیگر متفاوت خواهند بود. از طرفی هم اینکه دوربین در معرض آب و هوای بیرون قرار می‌گیرد یا خیر نیز خود یک عامل مهم است که باید حتماً مدنظر قرار داد.

میزان امنیتی که قصد دارید در مکان مورد نظر خود برقرار کنید هم مهم است. برخی از دوربین‌ها به لحاظ امنیتی از جنبه‌های مختلفی از جمله کیفیت تصویر برداری و مقاومت در باربر ضربه‌های ناگهانی از قدرت و استحکام بالاتری برخوردار هستند. دست آخر هم حتماً نیم نگاهی به جیب خود داشته باشید. اگرچه هر چه بیشتر پول بدهید همان‌قدر هم آش خواهید خورد و محصول با کیفیت بهتری گیر خواهید آورد اما در هر موقعیتی لازم نیست که هزینه زیادی متحمل شد.

نصاب دوربین مدار بسته از کجا پیدا کنیم؟

نصاب دوربین مدار بسته از کجا پیدا کنیم؟

پس از خرید دوربین مدار بسته اگر به دنبال نصاب حرفه‌ای دوربین مدار بسته هستید. به شما پیشنهاد می‌کنم از سامانه آنلاین خدمات ساختمانی کارگشااستفاده کنید. شرکت کارگشا از هیچ تلاشی برای رضایت مشتریان، ارائه بهترین خدمات به آن‌ها و معرفی بهترین شرکت‌ها و گروه‌های ساختمانی فروگذار نمی‌کند.

سخن آخر

نصب دوربین مدار بسته با وجود قوانین جدیدی که در حوزه، اصناف، شرکت‌ها، تعاونی‌ها و … به تصویب رسیده است، جزء ضرورت‌های اولیه هر کسب و کاری است و به منظور تأمین امنیت جانی و مالی صاحبان کسب و کار، کارکنان و مشتریان در نظر گرفته شده است. در این مقاله راهنمای خرید دوربین مدار بسته به مخاطبان خوب وبلاگ کارگشا ارائه شد که امید است رضایت خاطر خوانندگان محترم را جلب کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا