مقالات کارگشا

دکوراسیون بهاری را چطور با هزینه کم به خانه بیاوریم؟

دکوراسیون بهاری و به طور کلی دکوراسیون‌های مرتبط با فصل‌ها معمولاً به تغییرات جزئی مانند تعویض پرده‌ها، اکسسوری‌ها و تغییر چیدمان کلی خانه مرتبط می‌شود و اگر به طور ویژه فردی، فصلی را به عنوان دکوراسیون کلی‌تر انتخاب کند می‌تواند از المان‌های فصل به طور مثال برای فصل بهار برای تغییرات بیشتر و ماندگارتر استفاده کند که در این صورت این تغییرات در سطحی عمیق‌تر در تزئینات ساختمان دیده می‌شود که شامل تغییر رنگ دیوارها، تعویض کاغذ دیواری با تم بهاری، تغییر مبلمان و کفپوش با سبک بهاری و … است. در ادامه مروری داریم بر دکوراسیون بهاری با تغییرات جزئی و کم هزینه، با ویکی کارگشا همراه باشید.

دکوراسیون بهاری رنگا رنگ نمای بیرونی خانه

دکوراسیون بهاری رنگا رنگ نمای بیرونی خانه

دکوراسیون بهاری رنگا رنگ نمای بیرونی خانه

پرده‌ها

در زمستان به دلیل برودت هوا، در خانه‌ها پرده‌های ضخیم آویزان می‌شود تا از ورود هوای سرد به داخل خانه جلوگیری شود. حالا با رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا دیگر نیازی به آویختن پرده‌های ضخیم نیست. با تعویض پرده‌ها و استفاده از رنگ‌های روشن مانند سفید، زرد، صورتی ملایم، آبی کمرنگ و … طرح‌های زیبا مانند طرح گل‌های بهاری، شکوفه، میوه‌های بهاری و … حس تازگی و نو شدن را در خانه القا کنید. تصور اینکه تعویض پرده چقدر در نمای خانه و روحیه افراد تأثیرگذار است، شاید ممکن نباشد ولی پر بی‌راه نیست و مطمئناً در حال و هوای خانه و تناسب آن با بهار بسیار مناسب است.

دکوراسیون بهاری خانه

کوسن

از دیگر راه‌های آوردن دکوراسیون بهاری به خانه، تعویض کوسن‌های پرزدار، خزدار، بافتنی و … زمستانی با کوسن‌های با طرح گل و میوه که در طراحی آن رنگ‌های شاد به کار رفته است نیز ایده مناسبی است. طراحی کوسن با شکل هندسی متفاوت در تنوع دکوراسیون بهاری تأثیرگذار است. به طور مثال کوسن‌هایی به شکل گل، برگ، کاکتوس و … برای دکوراسیون بهاری متناسب هستند.

کوسن های رنگارنگ متناسب با دکوراسیون بهاری

تعویض رویه مبل‌ها

از جمله راه‌های تغییرات ماندگارتر نسبت به تعویض کوسن در راه ایجاد یک دکوراسیون بهاری، تعویض رویه مبل‌ها است. این تعویض معمولاً در جهت نو و تازه کردن مبلمان، صرفه جویی در هزینه‌های جاری خانواده و ایجاد تنوع در فضای خانه است. اگر علاقه به فصل بهار و طرح و رنگ‌های بهاری دارید، می‌توانید از پارچه‌هایی با رنگ‌های شاد و کوسن‌ها و مبل تک نفره گل‌دار و طرح‌دار استفاده کنید در حالی که دیگر اجزا مبلمان رنگی ساده و بدون طرح دارند.

گل و گلدان

طرح بهاری نیز شامل گل و گلدان‌های خانه می‌شود. کاشت گیاهان گل‌دار در گلدان، تزیین گلدان‌ها با استفاده از کاغذ رنگی، رنگ، نگین و … نیز از جمله ایده‌های خوب برای ایجاد یک دکوراسیون بهاری است. تهیه زیر گلدانی چوبی و فلزی، بافت گلدان‌های حصیری، دوخت گلدان‌های پارچه‌ای، بافت آویز گلدان مکرومه و … نیز از جمله راه‌های ایجاد تنوع در دکوراسیون بهاری هستند.

تابلوهای عکس

برای تهیه یک تابلو عکس متناسب با بهار یا تعویض تابلوهای حاوی المان‌های زمستانی با تابلوهای بهاری و شاد که طرحی از گل، طبیعت جوان، نشاط خانوادگی و … نیز راهی کم هزینه برای ایجاد یک دکوراسیون بهاری روی دیوارهای خانه است.

رنگ آمیزی دیوارها

اگر دیوارهای شما با کاغذ دیواری تزیین نشده‌اند و دستی بر نازک کاری ساختمان به طور مثال نقاشی ساختمان دارید. رنگ آمیزی دیوارها می‌تواند حس و حال تازگی را به ارمغان بیاورد. اگر هنر نقاشی قابل قبولی دارید می‌توانید با استفاده از شابلون یا هنر نقاشی خودتان به انداختن طرح روی دیوارهای خانه به ویژه اتاق های خواب که معمولاً از رنگ آمیزی ساده در آن‌ها استفاده می‌شود، اقدام کنید. اگر رنگ دیوار کیفیت خوبی دارد پس نیازی به نقاشی ساختمان نیست و از انواع رنگ مشابه (روغنی، پلاستیک، آکریلیک، مات، براق و نیمه مات) دیوارها می‌توانید برای طرح انداختن روی دیوارها استفاده کنید.

نقاشی روی دیوار

تغییر در چیدمان

در زمستان معمولاً تمرکز چیدمان منزل در بخاری، شومینه و دیگر وسایل گرمایشی است و معمولاً به دلیل اینکه افراد بیشتر وقت خود را در نزدیکی آن‌ها سپری می‌کنند پس مبلمان و تمرکز آن‌ها در آن قسمت است. با رسیدن فصل بهار بهتر است تمرکز چیدمان منزل بیشتر متوجه گلدان‌های گل چیده شده پشت پنجره با پرده‌های سفید یا طرح دار است و تمرکز حضور افراد خانه در آن ناحیه است؛ بنابراین وسایل خانه که در زمستان بیشتر متمرکز و نزدیک به هم بود با گرم شدن هوا فاصله بیشتری از هم گرفته و فضای خانه بازتر شده است.

جمع کردن فرش‌ها

در فصل زمستان به دلیل برودت هوا، معمولاً کف خانه با فرش و موکت‌های فراوان پوشیده شده است ولی در فصل بهار و گرم شدن هوا دیگر نیازی به پهن کردن فرش‌های زیاد نیست. حالا می‌توان از چیدمان خلوت‌تری برای کف استفاده کرد. پهن کردن یک فرش متناسب با ابعاد مبلمان و خانه در بین مبلمان پذیرایی و نشیمن به نظر برای ایجاد یک دکوراسیون بهاری مناسب می‌آید.

ظروف میوه‌ها

صحنه میوه‌های بهاری در ظرفی حصیری، مسی، بلورین، چینی و … روی میز جلومبلی، میز ناهارخوری یا کانتر آشپزخانه نیز از ایده‌های ایجاد یک دکوراسیون بهاری خوشمزه است. حضور سبد میوه در کنار یک پای یا کیک و چای روی میز غذاخوری می‌تواند صحنه‌ای از یک بعداز ظهر دلپذیر بهاری را تداعی کند.

رنگ‌های بهاری

برای تزیین خانه خود به سبک دکوراسیون بهاری می‌توانید از انواع رنگ شاد و سرزنده بهاری استفاده کنید. این رنگ‌ها شامل سفید، سبز، زرد، آبی، صورتی و … هستند. استفاده از ترکیب این رنگ‌ها در کنار هم می‌تواند در مبلمان، دیوارها، اکسسوری‌ها، ظروف، پرده‌ها، کفپوش‌ها و … جلوه خوبی به خانه دهد. به طور مثال اتاقی با دیوارهای سبز کم رنگ، مبلمان کرمی یا سفید، میزهای جلومبلی سفید یا طلایی، کوسن‌های سبز، صورتی، آبی و یک فرش با طرحی که این رنگ‌ها در آن تکرار شده‌اند برای سالن پذیرایی یا نشیمن مناسب خواهد بود. به طور کلی از نظر سبک دکوراسیون داخلی، دکوراسیون بهاری را می‌توان جزء دکوراسیون داخلی ساحلی دسته بندی کرد.

دکوراسیون بهاری آشپزخانه

آشپزخانه‌ها در ایران معمولاً یک فضای کرم قهوه‌ای دارند. ولی آشپزخانه‌های با فضای رنگارنگ و شاد هم هستند که روح تازه‌ای به قلب خانه می‌بخشند. حتماً رنگ یخچال نباید سفید یا نقره‌ای باشد از یخچال‌های دیگر در رنگ‌های متفاوت نیز می‌توان برای ساخت یک آشپزخانه قدیمی بهره برد. اگر یخچال قدیمی با بدنه فلزی دارید با رنگ کردن آن با رنگ‌های شاد می‌توانید آشپزخانه بهاری داشته باشید. اگر لوازم برقی و لوازم آشپزی خود را از بین رنگ‌های شاد مانند نارنجی، فسفری، قرمز، زرد و غیر از سفید، نقره‌ای و مشکی انتخاب کنید و در هنگام خرید به ترکیب رنگ آن‌ها دقت کنید، حتماً آشپزخانه‌ای با رنگ‌های شاد و دکوراسیون بهاری خواهید داشت.

دکوراسیون بهاری آشپزخانه

دکوراسیون بهاری آشپزخانه

دکوراسیون بهاری آشپزخانه

دکوراسیون بهاری آشپزخانه

دکوراسیون بهاری آشپزخانه

دکوراسیون بهاری اتاق خواب

یکی از معضلات هر خانم برای بازسازی ساختمان، تزیین اتاق خواب است. هر وسیله‌ای مناسب برای اتاق خواب نیست و هر رنگی برای دیوارهای آن توصیه نمی‌شود. آویختن تابلوهای عکس‌های دو نفره از خودتان و همسرتان در طبیعت در فصل بهار، برای تزیین دیوارها ایده مناسبی هستند. استفاده از هنرهایی مانند گلدوزی و روبان دوزی برای تزیین روتختی و کوسن‌های تخت خواب نیز برای همگام کردن تخت خواب با دکوراسیون بهاری کلی اتاق مناسب هستند.

دکوراسیون بهاری اتاق خواب

دکوراسیون بهاری اتاق خواب

دکوراسیون بهاری اتاق خواب

دکوراسیون بهاری اتاق خواب

دکوراسیون بهاری اتاق خواب

دکوراسیون بهاری اتاق خواب

دکوراسیون بهاری اتاق خواب

دکوراسیون بهاری اتاق خواب

دکوراسیون بهاری حال و پذیرایی

گاهی تغییر دکوراسیون تنها به تغییر در ظاهر اتاق پذیرایی و نشیمن خلاصه می‌شود که نشان از اهمیت بالای این امر دارد. تغییر در ظاهر اتاق پذیرایی و نشیمن از نظر چیدمان، تعویض پرده‌ها، تابلوها، کفپوش‌ها، اکسسوری و … در جهت شادتر شدن و پر رنگ و لعاب شدن کمک زیادی به رسیدن به دکوراسیون بهاری می‌کند.

دکوراسیون بهاری برای اتاق پذیرایی و نشیمن

دکوراسیون بهاری برای اتاق پذیرایی و نشیمن

دکوراسیون بهاری برای اتاق پذیرایی و نشیمن

دکوراسیون بهاری برای اتاق پذیرایی و نشیمن

دکوراسیون بهاری برای اتاق پذیرایی و نشیمن

دکوراسیون بهاری برای اتاق پذیرایی و نشیمن

دکوراسیون بهاری برای اتاق پذیرایی و نشیمن

سخن آخر

اگر تغییرات منزلتان در حد تغییر تابلو، تغییر چیدمان، تعویض فرش، پرده و … است مطمئناً با سلیقه و هنر خود از پس آن بر خواهید آمد ولی اگر تغییراتی که در جهت رسیدن به دکوراسیون بهاری انجام می‌دهید شامل تغییراتی است که اثری ماندگار دارند مانند تعویض کاغذ دیواری، نقاشی ساختمان، تعویض کفپوش و …، بهتر است از یک متخصص در آن زمینه خاص بهره ببرید که در این راه کارگشا می‌تواند یاری دهنده شما باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا