مقالات کارگشا

معرفی بهترین انواع کفپوش حیاط و ویلا از نظر قیمت و دکوراسیون

انواع کفپوش حیاط و ویلا در مواقعی که در حال بازسازی و ساخت فضای باز ویلا، حیاط و محوطه‌های ساختمانی هستید، اهمیت پیدا می‌کند. در این مقاله از کارگشا به بررسی انواع کفپوش حیاط و ویلا پرداخته‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین کفپوش حیاط و ویلا

در ادامه با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند ماندگاری، کیفیت و صد الیته هزینه به معرفی بهترین کفپوش برای حیاط و ویلا پرداخته شده است.

سنگ یک کفپوش ساده و ارزان

سنگ یکی از محبوب‌ترین متریال پوشش کف حیاط و ویلا در ایران است. دلیل آن هم وفور سنگ‌های مختلف از مرمر گرفته تا گرانیت، هورنفلس، تراورتن و … در نتیجه قیمت ارزان آن‌ها است. البته زیبایی منحصر به فرد سنگ‌های طبیعی، مقاومت آن‌ها در برابر ناملایمات جوی و نصب سریع و آسان نیز تأثیر فراوانی در انتخاب این نوع کفپوش دارد.

سنگ کردن بخشی از فضا و استفاده از دیگر پوشش‌های کف مانند چمن و چوب در کنار سنگ می‌تواند در تنوع بخشیدن به فضا کمک کند. استفاده از سنگ‌های صیقلی و صاف و یا صیقل نخورده و زبر با توجه به سبک دکوراسیون فضای باز متغیر است.

سنگ یک کفپوش ساده و ارزان

آجر بدون لعاب و لعاب‌دار

انواع آجر بدون لعاب و لعاب‌دار از کفپوش‌های سنتی ایرانی است که آثار آن در خانه‌های تاریخی به ویژه در محدوده‌های مناطق کویری دیده می‌شود. این پوشش ماندگاری بالایی دارد و زیبایی و هماهنگی آن با آب و هوای خشک ایران مثال زدنی است و قیمت پایین آن بسیاری را برای استفاده از این کفپوش تشویق می‌کند.

آجر کفپوش حیاط لعاب‌دار و بدون لعاب امروزی نیز گزینه‌های مناسبی هستند. عدم لیز خوردن در صورت خیس بودن، جذب رطوبت و باران و انتقال آن به سطوح زیرین خاک، تمیزی حیاط و رنگ خاکی محوطه زیبایی که به فضا می‌دهد در کنار قیمت پایین آن، این گزینه را برای انتخاب یک کفپوش مناسب می‌کند.

آجر بدون لعاب و لعاب دار

شن، گزینه ارزان

یکی از بی‌دردسرترین و ارزان‌ترین کفپوش‌های مناسب برای حیاط و ویلا، شن است. شن به صورت زاویه‌دار و گرد شده هر دو گزینه‌های مناسبی هستند. البته سنگ لاشه خرد شده در حد شن نیز می‌تواند در بین این گزینه‌ها باشد.

عدم نیاز به مصالح دیگر مانند سیمان برای اجرای این کفپوش، طبیعی بودن، قیمت پایین و دسترسی راحت به زیرساخت‌ها از مزایای استفاده از این نوع کفپوش حیاط و ویلا بوده و بسیاری را برای استفاده از آن مجذوب می‌کند.

چمن مناسب ویلا و باغ

یکی از گزینه‌های نه چندان ارزان و نیازمند به نگهداری همیشگی چمن است. البته به دلیل نیاز به آبیاری زیاد استفاده از این کفپوش حیاط و ویلا بهتر است آن را تنها در مناطق پرباران مانند شمال کشور استفاده کرد. برای یافتن بهترین چمن مناسب با شرایط آب و هوایی و میزان پاخوری مطلوب به مقاله معرفی انواع چمن مراجعه کنید.

استفاده از چمن به صورت ترکیبی با سنگ و چوب به عنوان کفپوش حیاط و ویلا یکی از گزینه‌های پرطرفدار این روزها است. استفاده از چمن مصنوعی نیز یکی از گزینه‌های زیبا و مقرون به صرفه نسبت به چمن طبیعی است. برای اطلاعات بیشتر در زمینه این محصول به مقاله چمن مصنوعی مراجعه کنید.

چوب، پر هزینه ولی جذاب

ممکن است برای مناطقی با آب و هوای ایران چوب گزینه مناسبی نباشد، قیمت بالای آن و ماندگاری کمتر آن نسبت به سنگ، موزاییک، سیمان و آجر این گزینه را برای خانه‌ها و ویلاهای لوکس مقدور می‌کند.

البته ناگفته نماند که استفاده از چوب در آب و هوای مرطوب مانند شمال و جنوب کشور از گزینه‌های به صرفه است و در ترکیب با چمن و سنگ می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای بخش‌هایی از حیاط مانند اطراف استخر، تراس، نشمین فضای باز و ایوان باشد.

چوب، پر هزینه و لی جذاب

موزاییک یک کفپوش بادوام

صنعت موزاییک سازی در چند دهه اخیر پیشرفت خیره کننده‌ای داشته است. موزاییک‌های رنگی، پلیمری و موزاییک‌های شسته از جمله موزاییک‌های محبوب برای تزیین حیاط خانه و ویلا هستند. ماندگاری بالا، زیبایی، قیمت پایین‌تر نسبت به سنگ، چوب و چمن این گزینه را یک گزینه پرطرفدار کرده است.

موزاییک یک کفپوش بادوام

سیمان

سیمان کفپوش بسیاری از خانه‌ها، حیاط‌ها و حتی کوچه‌ها و خیابان‌ها است. با کمی خلاقیت سیمان را می‌توان به شکل سنگ‌های لاشه بی‌نظم و زاویه‌دار و یا موزاییک‌های سیمانی منظم و طرح دار در آورد. استفاده از قالب‌هایی برای این کار می‌تواند به اجرای آن سرعت ببخشد.

سیمان کاری ساده به صورت فضاهای تقسیم بندی شده به شکل مربع، مستطیل و مثلث هم از جمله سیمان کاری‌های ابتدایی است که امروزه در ویلاها و حیاط خانه از آن کمتر استفاده می‌شود.

سیمان

کفپوش ارزان برای حیاط

شن، سیمان، موزاییک و آجر از جمله کفپوش‌های ارزان برای حیاط هستند. البته با نگاهی به خانه‌هایی که برای فروش ارائه می‌شوند، می‌توان دریافت که بیش از 90 درصد خانه‌ها از موزاییک برای پوشش کف حیاط استفاده کرده‌اند.

انواع سنگ کف حیاط

سنگ‌های، سنگ هورنفلس، سنگ مرمر، گرانیت به صورت موزاییکی صیقل خورده در ابعاد مشخص برای پوشش کف حیاط استفاده می‌شوند. این سبک سنگ کاری حیاط در دکورسیون‌های کلاسیک دیده می‌شود.

از طرفی هم استفاده از سنگ‌های لاشه و هورنفلس صیقل نخورده و گرانیت مکعبی برای پوشش کف حیاط خانه‌های با سبک دکوراسیون ساحلی استفاده می‌شود که در کنار چمن کاری مختصر زیبایی منحصر به فردی ایجاد می‌کند.

قیمت کفپوش حیاط

برای اطلاع از قیمت کفپوش حیاط و هزینه تمام شده اجرای کفپوش در فضای مورد نظر خود به صفحه قیمت مصالح ساختمانی کارگشا مراجعه کرده و با وارد کردن ابعاد و متریال مورد نظر، قیمت تمام شده اجرای کفپوش حیاط را محاسبه کنید.

بهترین کفپوش برای تراس

موزاییک، ترکیب چوب و چمن، چوب و آجر کفپوش از گزینه‌های مناسب برای پوشش کف تراس و بالکن است. به ویژه اگر تراس بزرگ بوده و قابل چیدمان است، استفاده از چوب بر روی موزاییک می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

سخن آخر

امیدوارم از مقاله انواع کفپوش حیاط و ویلا استفاده برده باشید. برای یافتن نصاب کفپوش ماهر به کارگشا مراجعه کنید. شرکت کارگشا همواره تمام تلاش خود را برای جلب رضایت مشتریان و مخاطبان خود با معرفی بهترین ارائه دهندگان خدمات ساختمانی، به کار می‌بندد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا