رپورتاژ آگهی

عایق کاری روکار کف چه مزایایی دارد و هزینه اجرای آن چقدر است؟

در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از روش‌های نوین عایق کاری روکار کف بپردازیم. چرا عایق کاری کف خانه مهم است؟ چون یکی از مشکلات عمده‌ افراد به ویژه در خانه‌های آپارتمانی سروصداست. صدای بازی بچه‌ها، صدای میهمانی و صدای جاروبرقی کشیدن خانه از طبقه بالا و یا صدای موتورخانه، صدای درب پارکینگ و امثالهم از طبقه پایین همگی می‌توانند آرامش ساکنین خانه را برهم زنند. ازین رو بسیار مهم است که قبل از سکونت در خانه کف آن را عایق کاری کنیم و در شرایط ایده‌آل‌تر می‌توانیم سقف و دیوار خانه را نیز عایق نماییم.

شماره تماس شرکت ایده پویان جهت خریداری و نصب انواع عایق صوتی ۰۲۱۲۲۱۳۱۶۹۷

در ادامه خواهید خواند که:

  • عایق صوتی نانو چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟
  • چرا استفاده از عایق‌های قدیمی برای عایق کاری روکار کف دیگر توصیه نمی‌شوند؟
  • مزیت عایق کاری دیوار مشترک و سقف با عایق های صوتی جدید چیست؟
  • قیمت عایق کاری روکار کف یا همان عایق صداگیر کف چقدر است؟

عایق کاری روکار کف

عایق صوتی نانو چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

همانطور که می‌دانید فناوری نانو موج چهارم انقلاب صنعتی و پدیده‌ای عظیم است که در تمامی گرایش‌های علمی راه یافته و همینطور در حال توسعه است. این فناوری در واقع فهم و بکارگیری خواص جدیدی از مواد و سیستم‌هایی در ابعاد یک تا ۱۰۰ نانومتر می‌باشد.

از جمله کاربردهای این فناوری در صنعت ساختمان و به ویژه در عایق‌های صوتی است که امروزه در کمپانی isover  فرانسه و ursa آلمان به کار برده می‌شود. این عایق‌ها با استفاده بهینه از خواص آکوستیک و دانش فنی نانو جهت برطرف کردن کلیه نیازهای عایق‌بندی سطوح کف، سقف و دیوار مناسب هستند.

امروزه بهترین گزینه برای عایق کاری روکار کف ساختمان استفاده از همین عایق های ضد کوبش پیشرفته است. چرا؟ به خاطر مزیت‌هایی که دارد.

مزایای عایق صوتی ضد کوبش چیست؟

  1. عایق های صوتی نانو کیفیت فوق العاده بالا و ضخامت کمتری نسبت به عایق‌های قدیمی دارند.
  2. این عایق‌ها هم به صورت روکار و هم به صورت توکار از ۶ میل تا ۸ سانتی‌متر با کاربردهای مختلف موجودند و به عنوان عایق صوتی کف آپارتمان بسیار مناسب‌ هستند.
  3. آنتی باکتریال، ضد آب و غیر قابل اشتعال‌اند.
  4. با تراکم‌ها یا دانسیته متفاوت موجود هستند و قابلیت حذف ۱۰۰% صوت را دارند.
  5. به صورت تخصصی به عنوان عایق های ضد کوبش کف شناخته می‌شوند. یعنی مخصوص صداهای کوبه‌ای مانند صدای دویدن یا افتادن اجسام روی زمین و یا کشیدن مبل روی زمین و صداهایی از این نوع‌اند.
  6. همچنین علاوه بر ساختمان‌های مسکونی، به عنوان عایق صوتی کف برای عایق کاری روکار کف ساختمان‌های اداری، باشگاه‌ها و… قابل نصب هستند.
  7. همچنین این نوع عایق صداگیر کف را می‌توان زیر پارکت لمینت، زیر فرش و یا زیر ملات سیمان نصب نمود.

عایق صوتی کف

مطلب پیشنهادی: عایق رطوبتی نانو چیست؟ بدون جذب آب، روغن و گرد و غبار

عایق کاری کف ساختمان: روکار یا توکار؟

گفتیم که عایق کاری کف خانه از دو طریق امکان‌پذیر است:

  1. عایق کاری توکار کف که برای ساختمان‌های در حال ساخت مناسب است.
  2. عایق کاری روکار کف که مناسب برای ساختمان‌های آماده است. چرا؟ چون تخریب کف ساختمان برای عایق‌کاری زمان‌بر بوده و صرفه‌ اقتصادی ندارد.

بنابراین بهترین روش عایق کاری کف خانه برای اکثریت عایق کاری روکار کف با استفاده از عایق صوتی نانو است.

با استفاده از عایق صداگیر کف آسایش را تجربه کنید

شک نکنید که استفاده از عایق صداگیر کف برایتان آرامش و آسایش به همراه دارد. چرا؟

  1. چون از انتقال صدا بین طبقات جلوگیری می‌کند.
  2. می‌توانید با خیال راحت در منزل ورزش هوازی انجام دهید یا در هر ساعتی از شبانه ‌روز تردمیل را روشن کنید.
  3. می‌توانید بدون دغدغه‌ اذیت کردن همسایه، نصف شب ماشین لباسشویی روشن کنید یا خانه را جاروبرقی بکشید.
  4. بچه‌ها می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای بازی و بپر بپر کنند.
  5. همچنین سر و صدای طبقات بالاتر نیز شما را آزار نخواهد داد (البته در صورتی که یا شما عایق‌کاری سقف را انجام دهید یا همسایه از عایق صوتی کف استفاده کند).

شماره تماس شرکت ایده پویان جهت خریداری و نصب انواع عایق صوتی ۰۲۱۲۲۱۳۱۶۹۷

چرا استفاده از عایق‌های قدیمی برای عایق کاری روکار کف دیگر توصیه نمی‌شوند؟

امروزه بهترین انتخاب برای عایق کاری روکار کف، دیوار مشترک و سقف ساختمان در ایران استفاده از عایق‌های صوتی کف با الیاف نانو است. زیرا بر خلاف عایق‌های خیلی قدیمی و سنتی مثل پشم سنگ و پشم شیشه که معایب و مضرات زیادی دارند بی ضرر می‌باشد.

به عنوان مثال عایق صوتی پشم سنگ متعلق به حدود ۶۰ سال پیش است و استفاده از آن به خاطر صداگیری ضعیف، معایب و مضرات فراوان در همه کشورهای پیشرفته دنیا ممنوع شده است.

چه معایبی؟

مثلا اینکه کپک می‌زند، بو می‌گیرد، سقف یا دیوار بعد از نقاشی زرد می‌شود، مواد سرطان زا و سمی دارد، صداگیری خیلی ضعیفی دارد و اینکه در صورت مرغوب بودن و نداشتن ناخالصی عمر مفید آن تنها ۳ سال است.

البته این عایق‌ها حتی اگر متناسب با نوع پروژه به درستی به کار رفته و مفید هم باشند اما باز هم یک عیب اساسی دیگر دارند و آن ضخامت زیادشان است.

در عایق‌های قدیمی به دلیل رفع بعضی اشکالات مجبورند که از دو نوع عایق مثلا یک لایه فوم و یک لایه پشم سنگ با هم استفاده کنند. به همین دلیل نتیجه عایق‌کاری بسیار ضخیم می‌شود. در صورتی که برای عایق کاری روکار کف با استفاده از عایق های ضد کوبش نانو به دلیل کامل، قوی و مدرن بودن نیاز به این کارهای غیرتخصصی نیست.

با این اوصاف مشخص است که بهترین عایق صوتی روکار کف برای صدای کوبشی مثل صدای دویدن، صدای راه رفتن شدید یا کشیدن مبل و اجسام روی زمین، عایق های ضد کوبش کف و سقف هستند که هم ضخامت کمی دارند و هم هیچ یک از این معایب را ندارند.

مزیت عایق کاری دیوار مشترک و سقف با عایق های صوتی جدید چیست؟

  1. ضخامت عایق دیوار مشترک و سقف به طور معمول در آپارتمان‌های مسکونی ۵ سانت تمام شده کار است. در حالی که در روش‌های عایق‌کاری سنتی خیلی بیشتر است.
  2. پس از پایان کار سقف و دیوار نما از جنس گچ آکوستیک آماده می‌باشد که امکان رنگ‌آمیزی یا نصب کاغذ دیواری بر روی آن وجود دارد.
  3. عایق کاری با این روش اصلا کثیف کاری ندارد. چون کل کار به صورت آماده می‌باشد و فقط روی کار شما مونتاژ می‌گردد.
  4. امکان نصب تابلو یا ساعت بر روی کار وجود دارد. اما باید دقت کنید که طول میخ یا پیچ بزرگ‌تر از ۳ سانت نباشد.
  5. حتی امکان نصب تلویزیون نیز وجود دارد. فقط باید از قبل جای آن را مشخص کنید و به نصاب بگویید تا سازه مخصوص کار را پشت آن قرار دهد.

عایق صوتی

نکته مهمی که باید مورد توجه قرار دهید این است که یک عایق را نمی‌توان هم برای عایق کاری روکار کف استفاده نمود و هم برای عایق کاری سقف یا دیوار. هرچند که این کار را خیلی از شرکت ها داخل ایران انجام می‌دهند.

یعنی یک نوع عایق مثل پشم سنگ، پشم شیشه و فوم را برای همه جا استفاده می‌کنند. فرقی نمی‌کند اتاق خواب باشد یا سرویس بهداشتی، صدا کوبشی باشد یا هوابُرد، محل نصب مسکونی باشد یا اداری و…

در صورتی که صداگیری یک کار بسیار تخصصی و بسیار حساس است و هر صدایی در هر مکانی نیاز به عایق مخصوص و با ضخامت و تراکم (دانسیته) مناسب دارد.

عایق های صوتی ضد کوبش نانو به عنوان بهترین و با کیفیت‌ترین عایق صوتی حال حاظر اروپا بر خلاف عایق های بی‌کیفیت و غیر تخصصی موجود در بازار به صورت ۱۰۰% تضمینی جهت اجرا بر روی دیوارهای مشترک آپارتمان، کف ساختمان و سقف منزل مناسب هستند.

  1. اجرای دیوار کاذب آکوستیک دو جداره و تک‌جداره
  2. اجرای دیوار کاذب آکوستیک پارتیشنی
  3. اجرای دیوار کاذب آکوستیک پوششی(لاینینگ)
  4. سقف کاذب آکوستیک شبکه‌ای کراس فیشر
  5. اجرای عایق کاری روکار کف ساختمان

از جمله کاربردهای عایق های صوتی نانو هستند که قابلیت حذف قطعی صداهای گوش خراش و حفظ حریم خصوصی‌تان را دارند. این عایق‌ها دارای استاندارد CE اروپا و دوستدار محیط زیست نیز می‌باشند.

قیمت عایق کاری روکار کف با تکنولوژی نانو چقدر است؟

قیمت عایق های صوتی کف با توجه به ضخامت و تراکم آن‌ها متفاوت است. بنابراین جهت تعیین قیمت عایق کاری روکار کف ساختمان لازم است که ابتدا مهندسین این شرکت در محل پروژه حضور یابند و بعد از بررسی علمی و دقیق فضا، قیمت‌ پروژه را تعیین کنند.

متراژ کف ساختمان، متریالِ سطوح، کاربری فضا و … از دیگر عوامل تاثیرگذار بر عایق کاری روکار کف هستند.

برای مشاوره و برآورد هزینه اجرای عایق صوتی کف می‌توانید با کارشناسان شرکت ایده پویان در ارتباط باشید. کارشناسان و یا اکیپ‌های نصب این شرکت در سراسر کشور مستقر و آماده خدمات رسانی هستند.

سخن آخر

شرکت ایده پویان وارد کننده عایق های صوتی isover فرانسه و Ursa آلمان است. این عایق‌ها اولین عایق ضد کوبش در ایران هستند که دارای تکنولوژی نانو الیاف می‌باشند. شرکت ایده پویان سال‌های متمادی به عنوان یک شرکت پیشرو در بخش عایق‌های صوتی پیشرفته در ساختمان‌های مسکونی و تجاری مطرح بوده است و با محصولات جدید خود قادر به ارائه راهکارهای متعدد جهت رفع مشکلات عایق‌کاری صوتی کف، دیوار و سقف است.

کارشناسان در این شرکت همواره تاکید دارند که باید مراقب عایق های تقلبی که با نام این برندها در ایران عرضه می‌شوند باشید.

شرکت ایده پویان با اکیپ های اجرایی بسیار مجرب، حرفه‌ای و دوره دیده آماده همکاری و انجام پروژه در تمامی شهرستان‌ها به صورت تضمینی است.

گالری تصاویر عایق صوتی کف روکار و توکار، سقف آپارتمان، دیوار مشترک و … از شرکت ایده پویان

«این محتوا یک رپورتاژ آگهی است و ویکی ساختمون در قبال آن هیچگونه مسئولیتی ندارد.»

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا