تکنولوژی

سیستم امنیتی منزل : با این 11 راهکار نگران سارقان نباشید!

لزوماً نباید سارق باشید تا بدانید که چه چیزی در ذهن یک دزد می‌گذرد! تنها کافی است درک بهتری از نیازهای خود نسبت به انواع سیستم امنیتی منزل پیدا کنید. برخلاف تصور رایج مبنی بر اینکه بیشتر سرقت‌ها در شب اتفاق می‌افتد، اما باید بدانید که از بین ساعت شش صبح تا شش بعد از ظهر، درصد دزدی از خانه‌ها بیشتر است.

اما یکی از رویدادهایی که اغلب ممکن است فراموش شود، «تعطیلات عید نوروز» است. در این روزها اغلب مردم خانه را ترک می‌کنند و به سفر می‌روند. برحسب آمارهای سالیانه، بیشترین سرقت از خانه‌ها در روزهای نوروز گزارش شده است. اما اگر خانه شما دارای سیستم‌های امنیتی پیشرفته است، احتمالاً نباید نگران سرقت از منزل‌تان باشید؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

انواع سیستم امنیتی منزل

انواع سیستم امنیتی منزل

سیستم‌های امنیتی خانگی سیمی

نظارت بر امنیت خانه با تلفن ثابت به اتصال تلفن سیمی و فرکانس رادیویی متکی است تا هنگام شروع به کار، سنسورها هشدارهای لازم را ارسال می‌کند. اگر خطوط تلفن خراب است یا قطع برق وجود دارد، این سیستم‌های امنیتی خانگی برای ادامه کار به یک باتری پشتیبان نیاز دارند. سیستم‌های امنیتی تلفن ثابت اغلب برای اتصال به خط تلفن به نصاب حرفه‌ای احتیاج دارند. اما در عصر دیجیتال، سیستم‌های بی‌سیم نصب آسان‌تر، به روزرسانی منظم امنیتی و ویژگی‌های اضافی بیشتری دارند که باعث شده است این دستگاه‌ها محبوبیت کمتری داشته باشند.

سیستم‌های امنیتی بی‌سیم خانگی

سیستم‌های امنیتی بی‌سیم از سیگنال‌های سلولی استفاده می‌کنند تا به شما در مورد سنسورهای برانگیخته هشدار دهند. بیشتر تجهیزات بی‌سیم از قبل برنامه‌ریزی‌شده و آماده استفاده هستند. این سیستم‌ها هنوز هم نظارت بر امنیت خانه و هشدارهای فوری را ارائه می‌دهند. اگر یک بسته امنیتی بی‌سیم را انتخاب می‌کنید، سیگنال خاص منطقه خود را در نظر بگیرید و از ارائه‌دهنده خدمات سؤال کنید که گزینه‌های منطقه شما دارای سیگنال‌های مورد نظر هستند که دستگاه‌های شما به خوبی کار کنند!

در اکثر موارد، یک سیستم کنترل شده دارای اجزای زیر است:

  • کنترل پنل مرکزی
  • سنسور درب و پنجره
  • سنسورهای حرکتی بیرونی و داخلی
  • دوربین‌های امنیتی بی‌سیم و سیم‌دار
  • آژیر، آلارم یا زنگ
  • علائم امنیتی

سیستم امنیتی خانه

مزیت اصلی این سیستم‌های امنیتی این است که شما می‌توانید هر کدام را برحسب نیاز انتخاب کنید. حال وارد جزئیات می‌شویم:

سنسورهای شکستگی شیشه‌ای

بسیاری از ارائه دهندگان سیستم امنیتی منزل از سنسورهای شیشه‌ای را برای کمک به محافظت از خانه خود استفاده می‌کنند. از این سنسورها برای تشخیص هرگونه ترک خوردگی یا خُرد شدن شیشه در یک محدوده خاص از جمله پنجره‌ها و درب شیشه‌ای جلو ساختمان استفاده می‌شود. این سنسورها از میکروفون برای گوش دادن به صدای شکستن شیشه استفاده می‌کنند.

سنسورهای درب و پنجره

بیشتر سیستم‌های امنیتی خانه شامل سنسورهای درب و پنجره هستند تا هنگام ورود شخصی به خانه را به شما هشدار دهند. سنسورهای درب و پنجره دارای دو قطعه هستند که برای ایجاد یک مداربسته از یک طرف به سوئیچ و سمت دیگر به آهنربا وصل هستند. اگر یک پنجره یا درب باز شود، زنگ خطر برای هشدار به صاحب منزل به صدا در می‌آید.

دوربین‌های امنیتی

دوربین‌های امنیتی چشم‌هایِ ناظر منزل شما هستند. آنها در داخل و خارج از خانه نصب می‌شوند و با سنسورهای حرکتی و صدا طراحی شده‌اند تا فعالیت‌های مشکوک را تشخیص داده و آنها را ضبط کنند. دوربین‌های امنیتی امروزی به طور خودکار هشدارها را برای کاربر ارسال می‌کنند تا بتواند تصاویر زنده دوربین خود را با استفاده از تلفن همراه خود ببینید. برخی از دوربین‌ها شامل سیستم صوتی دو طرفه برای صحبت صاحب‌خانه با میهمانان هنگام دور شدن هستند یا با صدای غیرمنتظره صدای شما از سارق‌ها می ترسند.

زنگ درب ویدیویی

از درب‌ها، فیلم ویدیویی ساخته می‌شود که به شما نشان می‌دهد چه کسی روبروی درب خانه شما قرار دارد، بدون اینکه نیاز به بلند شدن از روی صندلی خود داشته باشید. هنگامی که ویدیو، حرکت یا صدا را تشخیص می‌دهد  به طور خودکار اعلان خطر را به شما هشدار می‌دهد که کسی روبروی درب منزل‌تان است و یک نمایش زنده از دوربین ورودی درب را در اختیار شما قرار می‌دهد. زنگ درب ویدیویی به شما این امکان را می‌دهد یک پیام از پیش ضبط شده جهت اطلاع رسانی را برای اعضای دیگر خانواده ارسال کنید. حتی این پیام ممکن است به صورت صوتی نیز باشد.

بهترین سیستم امنیتی منزل

قفل درب هوشمند

به طور معمول قبل از ترک خانه، اگر فراموش کنید که درب ورودی منزل را ببندید چه خواهید کرد؟ داشتن قفل درب هوشمند به شما امکان می‌دهد بدون توجه به موقعیت مکانی خود، درب خانه را از هر جایی که هستید از طریق گوشی همراه قفل کنید. قفل‌های هوشمند دارای انواع مختلفی اعم از قفل اثرانگشتی، قفل کارتی، قفل صفحه لمسی رمزدار و موارد دیگر هستند.

ردیاب‌های حرکتی

ردیاب‌های حرکتی به عنوان یکی دیگر از انواع سیستم امنیتی منزل برای شناسایی هر نوع حرکتی در داخل خانه ساخته شده‌اند. اگر قصد نصب این سیستم امنیتی را دارید، لازم است منطقه‌ای را که یک ردیاب حرکتی قادر به پوشش آن است را مشخص کنید. همچنین باید از نحوه قرارگیری سنسور نیز آگاه باشید، خواه در گوشه اتاق باشد یا در فضای بزرگتری همانند پذیرایی خانه!

کنترل پنل

کنترل پنل، مغز سیستم امنیتی شما است. این سیستم باعث می‌شود اطلاعات بین همه دستگاه‌ها اعم از سنسورهای حرکتی، سنسورهای درب و پنجره، دستگاه‌های نظارت بر محیط منزل و دستگاه‌های خانگی هوشمند با یکدیگر در ارتباط باشند. با اکثر صفحه‌های کنترل امروز، متوجه می‌شوید که می‌توانید به راحتی سیستم امنیتی خود کنترل کنید.

ردیاب دود

به عنوان یک وسیله کنترل محیط در منزل، داشتن ردیاب دود ضروری است. به دنبال ردیاب‌هایی باشید که سنسورهای فوتوالکتریک دارند که برای تشخیص زود هنگام آتش سوزی کاربرد دارند. شما ممکن است بتوانید یکی از قسمت‌های بسته امنیتی سیستم یا یک دستگاه مستقل را به تنهایی خریداری کنید.

ردیاب مونوکسید کربن

به عنوان یکی دیگر از دستگاه‌های نظارت بر محیط منزل، ردیاب‌های مونوکسید کربن در صورت بروز سطح CO خطرناک در خانه، به شما و خانواده‌تان هشدار می‌دهند. مانند ردیاب‌های دود، ممکن است بتوانید یک ردیاب مونوکسید کربن را به عنوان بخشی از یک بسته یا به عنوان یک دستگاه مستقل خریداری کنید.

نکات مهم در انتخاب بهترین سیستم امنیتی منزل

نکات مهم در انتخاب بهترین سیستم امنیتی منزل

اَپلیکیشن تلفن همراه

بهترین برنامه‌های تلفن همراه برای سیستم امنیتی منزل، کنترل سیستم امنیت خانه از طریق تلفن هوشمند است. برنامه‌های تلفن همراه به شما امکان می‌دهند تا هنگامی که سنسورها و سیگنال‎های سیستم امنیتی شما خطر را احساس می‌کنند، فوراً اعلان‌های لازم را صادر کنند. اگر دوربین امنیتی شما حرکت را تشخیص دهد، به صورت خودکار اعلانی دریافت خواهید کرد و قادر خواهید بود به صورت زنده دوربین‌ها را مشاهده و کنترل کنند.

قابلیت استفاده

سیستم امنیتی منزل شما به منظور کمک به محافظت از خانه طراحی شده است، استفاده از آن را بدون نگرانی برایتان آسان می‌کند. در صورت بروز موارد اورژانسی، باید فوراً بدانید که چگونه می‌توانید سیستم امنیتی خانه را مسلح کنید. سیستم امنیتی باید بتواند هر صدا یا هشدار را به سرعت به صاحب‌خانه اطلاع‌رسانی کند. همچنین در صورت قطع برق، سیستم باید به طور خودکار به شما هشدار دهد، باتری‌ دستگاه در اتمام هستند یا مشکل فنی در تجهیزات وجود دارد.

اتوماسیون خانگی

به دنبال یک سیستم امنیتی منزل با دستگاه‌های خانگی هوشمند کامل باشید. برخی از سیستم‌های امنیتی خانگی برای کنترل صدا به دستیاران صوتی مانند Amazon Alexa یا Google Assistant متصل می‌شوند. اتصال به این دستگاه‌ها به شما امکان می‌دهد دستگاه‌های مختلف را به یکدیگر متصل کنند. شما می‌توانید برای خاموش و روشن کردن چراغ‌ها به طور خودکار جهت فریب سارقین، سیستم اتوماسیون خانگی را راه‌اندازی کنید.

قابلیت گسترش

پس از نصب سیستم امنیتی جدید یا منتقل شدن به خانه جدید، ممکن است شما به تجهیزات بیشتری برای محافظت از خانه خود نیاز داشته باشید. شما می‌توانید سنسورهای اضافی، دوربین‌های نظارتی و سایر تجهیزات امنیتی را وارد سیستم منزل خود کنید. قبل از خرید یک سیستم امنیتی خانگی، در مورد چگونگی امکان اضافه کردن تجهیزات بیشتر به سیستم موجود خود بررسی‌های لازم را انجام دهید.

انتخاب بهترین سیستم امنیتی منزل

کلام آخر

انتخاب درست سیستم امنیتی منزل برای ایمن‌سازی محیط زندگی شخضی می‌تواند کاری ضروری باشد. پس وقتی از خانه دور هستید، سعی کنید شرایط ایمنی منزل خود را بررسی کنید. تهیه بهترین سیستم امنیتی می‌تواند خیال شما را از هر لحاظ راحت کنند؛ پس هر وقت دلتان هوس مسافرت کرد، تنها کافی است سیستم امنیتی خانه خود روشن کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا