باغبانی

وسایل باغبانی : انواع آن + معرفی بورس لوازم باغبانی

چقدر با انواع وسایل باغبانی خانگی آشنا هستید؟ آیا نام آن‌ها را می‌دانید؟ آیا می‌توانید تعدادی از وسایل باغبانی را نام ببرید؟ آیا می‌دانید که لوازم و ادوات باغباني را باید از کجا بخرید؟ گاهی در زندگی سختی‌هایی را متحمل می‌شویم که می‌توانستیم از آن‌ها جلوگیری کنیم. مثلا کاشت و نحوه‌ نگهداری از گیاهان در خانه. فرض کنید که می‌خواهید گلدان‌ گل‌تان را عوض کنید. چگونه این کار را انجام می‌دهید؟ آسان‌ترین روش برای این کار چیست؟ آیا ابزاری وجود دارد که بتواند کار را برایتان آسان کند؟ کدام یک از وسایل و ابزار باغبانی برای کارهای این چنینی به دردتان می‌خورند؟ اگر به فکر خرید لوازم باغبانی هستید، اگر می‌خواهید یک ست کامل لوازم باغبانی داشته باشید و یا اگر به دنبال مرکز فروش لوازم باغبانی و کشاورزی می‌گردید این مقاله از ویکی‌ساختمون برای شماست. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

وسایل باغبانی برای جمع کردن برگ‌ها و تمیز کردن خاک کدامند؟

وسایل باغبانی برای جمع آوری برگ ها
وسایل باغبانی برای جمع آوری برگ ها

پاکسازی و تمیز کردن خاک و جمع کردن برگ‌های پاییزی بدون شک یکی از کارهای ضروری و اجتناب‌ناپذیر در باغبانی است. اما این کارها را با کدام وسایل راحت‌تر انجام می‌دهید؟

شن‌کش

شن‌کش

شن‌کش یکی از لوازم باغبانی است که اغلب برای تمیز کردن خاک و پاکسازی آن از سنگ‌های درشت و نخاله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله در ابعاد و اندازه‌های بزرگ و کوچک وجود دارد که آن را برای استفاده در باغ، باغچه و خاک گلدان مناسب کرده است. شن‌کش با چنگک‌هایی که دارد به شما کمک می‌کند تا بدون آسیب رساندن به گیاهان علف‌های هرز را از بین ببرید و خاک را تمیز و یکدست کنید.

الک باغبانی

الک باغبانی

اگر دستی هر چند غیر حرفه‌ای در باغبانی داشته باشید حتما تجربه کرده‌اید که بخواهید خاک باغچه یا گلدان را یکدست کرده و ذرات درست را از آن جدا کنید. یکی از وسایلی که برای این کار به کمک‌تان می‌آید الک است. این وسیله نیز در اندازه‌های مختلفی وجود دارد. با توجه به نوع نیازتان می‌توانید از الک‌های بزرگ باغبانی یا الک‌های کوچک باغبانی استفاده کنید.

دستگاه مکنده برگ جمع کن

دستگاه مکنده برگ جمع کن

یکی دیگر از وسایل باغبانی که برای جمع‌آوری برگ‌ها استفاده می‌شود دستگاه مکنده برگ جمع‌کن است. این دستگاه عملکردی شبیه به جاروبرقی دارد. دستگاه مکنده برگ جمع‌کن اغلب این قابلیت را دارد که به صورت دمنده نیز تنظیم شود. در این حالت هوای فشرده از دهانه دستگاه با سرعت خارج شده و امکان جمع آوری و کپه کردن برگ‌ها را فراهم می‌کند.

کدام یک از وسایل باغبانی برای زیرورو کردن خاک مناسب است؟

وسایل باغبانی برای زیر و رو کردن خاک

خاک‌ورزی، شخم زدن و زیر و رو کردن خاک از دیگر کارهای ضروری در باغبانی است که ابزارهای مختلفی نیز برای انجام اصولی آن وجود دارد. در ادامه برخی از این وسایل را معرفی می‌کنیم.

بیل باغبانی

بیل باغبانی

این وسیله باغبانی را تقریبا همه می‌‌شناسند. از بیل اغلب برای زیر و رو کردن خاک باغچه استفاده می‌شود. بیل‌هایی که در باغبانی استفاده می‌شوند با بیل‌های ساختمانی فرق می‌کنند و نوک باریک‌تری دارند. بیل‌های کشاورزی همچنین از نظر فرم نیز انواع مختلفی دارند که کار باغبانی را آسان‌تر می‌کنند. بیل دوار و انواع کج‌بیل از جمله انواع بیل باغبانی هستند.

تیلر باغبانی

تیلر باغبانی

این وسیله برای انجام کارهای باغبانی و کشاورزی مثل شخم زدن، زیر و رو کردن و تسطیح نمودن خاک، علف‌کنی و جارو کشیدن خاک کاربرد دارد. از انواع تیلر باغبانی کوچک و بزرگ می‌توانید در کارهای باغبانی و زراعی خود بهره‌مند شوید.

وسایل باغبانی برای نگهداری از گیاهان در مرحله داشت کدامند؟

وسایل باغبانی برای نگهداری از گیاهان

بعد از کاشت گیاهان در باغ‌ها، باغچه‌ها و حتی گلدان‌های خانه نوبت به مرحله داشت و نگهداری از آن‌ها می‌رسد. مراقبت و نگهداری از گیاهان شامل تغذیه و کود دهی، تامین نور و آب گیاهان و همچنین جلوگیری از صدمه دیدن گیاهان با آفت‌ها است. انجام هر یک از این کارها را می‌توانید با وسایل باغبانی آسان‌تر کرده و به بهترین نحو انجام دهید. در ادامه برخی از وسایل شغل باغبانی را برای مراقبت و نگهداری از گیاهان معرفی می‌کنیم.

سمپاش باغبانی

سمپاش باغبانی

لوازم باغبانی سمپاش یکی از مهم‌ترین وسایل به شمار می‌آید. این تجهیزات در انواع مختلف از جمله سمپاش دستی، سمپاش شارژی، سمپاش فرغونی، سمپاش زنبه‌ای و سمپاش پشت تراکتوری وجود دارند. سمپاشی‌ها اغلب به صورت محلول و یا گرد پاشی (گوگرد پاشی) است که توسط این دسته از وسایل باغبانی امکان‌پذیر است.

کود پاش

کود پاش

برای راحت‌تر نمودن فرآیند کود پاشی در باغبانی می‌توانید از کودپاش‌ها استفاده کنید. این وسیله باغبانی در مدل‌های دستی و شارژی موجود هستند.

مه پاش

مه پاش

مه پاش یا فوگر یکی از وسایل باغبانی به حساب است که برای خنک‌سازی و تنظیم رطوبت فضای کشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. مکانیزم عملکرد این وسیله طوری است که باعث می‌شود آب با فشار بسیار زیاد در هنگام خروج با هوا ترکیب شده و به صورت مه خارج می گردد.

رطوبت‌ساز خانگی

این وسیله نیز مدل‌های مختلفی دارد که برای استفاده در باغات و زمین‌های کشاورزی مناسب هستند. همچنین انواع رطوبت‌ساز خانگی را برای تامین نمودن رطوبت گیاهان آپارتمانی خود نیز می‌توانید تهیه کنید. در تصویر بالا نمونه‌ای از مه پاش خانگی نشان داده شده است.

آب پاش

آب پاش

آب پاش یکی دیگر از وسایل باغبانی و کشاورزی است که برای آبیاری گل‌ها و گیاهان در باغچه‌ها یا گلدان‌های خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آبپاش‌ها در انواع اتوماتیک و دستی وجود دارند. آبپاش‌های اتوماتیک اغلب برای باغات، زمین‌های زراعی و باغچه‌های بزرگ استفاده می‌شوند.

آبپاش خانگی

اگر قصد نگهداری از گل در خانه دارید و یا می‌خواهید صاحب یک باغچه‌ی کوچک زیبا باشید نیز می‌توانید از انواع آبپاش خانگی برای آبیاری باغچه و گلدان‌ها استفاده کنید. به دلیل استفاده‌ی آسان از آبپاش، این وسیله به عنوان لوازم باغبانی کودک نیز در فرم‌ها و شکل‌های جذاب وجود دارد که می‌تواند در ایجاد علاقه به باغبانی در کودکان بسیار موثر باشد.

مطلب پیشنهادی: باغبانی در آپارتمان ، ایده هایی ناب برای تمام خانه ها و فصل ها

معرفی سایر وسایل مورد نیاز برای باغبانی

وسایل باغبانی

بیلچه، از ضروری‌ترین وسایل

بیلچه

بیلچه یکی از لوازم ضروری باغبانی است که برای کاشتن گل، عوض کردن گلدان و جابه‌جا نمودن گل‌ها و همچنین ریختن خاک مناسب و کود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیچی باغبانی

قیچی باغبانی

قیچی از جمله لوازم باغبانی خانگی و غیرخانگی است که بسیار کاربردی و مهم می‌باشد. لوازم قیچی باغبانی در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارند که برای کاربردهای مختلف شامل هرس برگ‌ها، قلمه‌زنی و بریدن شاخه‌های اضافی استفاده می‌شوند. قیچی‌های چمن‌زنی، قیچی‌های دسته‌بلند، قیچی هرس، قیچی سر شاخه‌زن و قیچی باغبانی شمشادزن از جمله نمونه‌هایی از انواع مختلف قیچی باغبانی هستند.

چاقوی باغبانی پیوند

چاقوی باغبانی پیوند

چاقوی پیوند زنی یکی دیگر از وسایل لازم برای باغبانی است که خود انواع مختلفی را دارا می‌باشد. از این وسیله اغلب برای پیوند زدن گیاهان و همچنین در سایر مصارف باغبانی مثل قلمه‌زنی و برش ساقه برای ریشه زنی نیز استفاده می‌شود. چاقوی باغبانی نیز در مدل‌های مختلف موجود می‌باشد که باید بر اساس نیازتان از آن‌ها استفاده کنید. این وسیله در واقع یکی از لوازم هرس باغبانی نیز به حساب می‌آید.

چرخ دستی یا فرغون

چرخ دستی یا فرغون

چرخ دستی نیز یکی دیگر از لوازم جانبی باغبانی است. این وسیله برای حمل بوته‌ها، خاک، کود و دیگر وسایل در فضای باغ، باغچه، گلخانه و دیگر فضاهای در حال کشت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مراکز فروش وسایل باغبانی کجاست؟

وسایل مورد نیاز برای باغبانی

ممکن است به دنبال لوازم باغبانی ارزان باشید و بخواهید تعدادی لوازم باغبانی دست دوم بخرید، ممکن است نیاز به ست وسایل باغبانی داشته باشید، ممکن است به دنبال لوازم باغبانی کودکان باشید. در هر صورت برای خرید باید به یک فروشگاه وسایل باغبانی بروید که سیر تا پیاز این وسایل را داشته باشد. از لوازم تزئینی باغبانی گرفته تا وسایل جدید باغبانی. در این بخش مقاله می‌خواهیم تعدادی از این مراکز را در تعدادی از استان‌ها به شما معرفی کنیم:

تهران: اگر در تهران زندگی می‌کنید بازار گل محلاتی یکی از بهترین مراکز فروش وسایل باغبانی تهران است.

رشت: اگر ساکن رشت هستید برای خرید وسایل باغبانی حتما به باغ وطن آبادی سر بزنید.

اصفهان: وسایل مورد نیاز باغبانی را در اصفهان می‌توانید از بازار سپاهان و همدانیان تهیه کنید.

قم: قمی‌ها هم برای خرید وسایل باغبانی می‌توانند به بازار فردوس بروند.

شما هم می‌توانید آدرس بورس خرید وسایل باغبانی در شهر خود را برایمان کامنت کنید!

در آخر حواستان باشد نمایشگاه‌های مربوط به ادوات کشاورزی و باغبانی و نمایشگاه‌های گل و گیاه که در شهرتان برگزار می‌شود را از دست ندهید. بهترین جا برای خرید وسایل جدید باغبانی همین نمیشگاه‌ها هستند.

وسایل باغبانی کودک
ست وسایل باغبانی کودک

سخن آخر

این مقاله از ویکی‌ساختمون را به معرفی لوازم کشاورزی باغبانی و گردآوری تعدادی عکس وسایل باغبانی اختصاص دادیم.  در انتها نیز گفتیم که برای خرید وسایل باغبانی در تهران و برخی دیگر از شهرستان‌ها به کجا بروید. با خواندن این مقاله حالا می‌توانید خیلی راحت با تهیه لیست وسایل باغبانی اقدام به خرید آن‌ها کنید.  آیا شما نیز تجربه‌ای در زمینه خرید یا استفاده از وسایل باغبانی دارید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطلب پیشنهادی: خدمات باغبانی منزل: دستمزد باغبون خوب + از کجا پیداش کنیم؟!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. کارتان عالی هست در ضمن ابراز دستی وجین; تو تبلیغات داشته باشید خیلی مشتری پیدا میکنید چون هم سبک هستند و هم ارزان ما منتظریم بخریم

    1. سلام وقتتون بخیر
      ممنون از لطف شما.
      ما محتوا را برای اطلاع رسانی و ارتقا دانش کاربرانمان تهیه می‌کنیم.
      برای اینکه ابزارآلات و تجهیزات خاصی را تبلیغ نماییم باید از طرف شرکت تولید کننده یا فروشنده تقاضای تبلیغ داشته باشیم.
      با تشکر از شما

  2. سلام .ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیار قراردادید. قصدم راه اندازی فروشگاه کشاورزی شامل کود .سم.و وسایل باغبانی دارم .خواهشمندم من را در تهیه این اقلام راهنمایی فرمائید.متشکرم

    1. با سلام و احترام
      آقای جهرمی عزیز؛ برای تهیه اقلام باید به مراکز خرید ادوات باغبانی و فضای سبز بروید. می توانید وب سایت و خدمات خود را در ویکی ساختمون تبلیغ نمایید. تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و همچنین پست و استوری در فضای مجازی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا