تکنولوژی

تکنولوژی 5G چگونه صنعت ساخت و ساز را متحول خواهد کرد؟!

از آنجا که اینترنت پر سرعت برای ساخت و ساز ضروری است، صنعت ساختمان اکنون برای ورود به شبکه اینترنت و تأمین تقاضای داده نیاز به اینترنت پر سرعت دارد. درحقیقت، 4GLTE ،Wi-Fi 6 و تکنولوژی 5G می‌توانند ساخت و ساز را ایمن‌تر، هوشمندتر و کارآمد‌تر کنند.

در طی چند سال گذشته، صنعت ساختمان دچار تحول بسیار در حوزه دیجیتال شده است و در تمام جنبه‌های ساخت، نیاز به فناوری پیشرفته را ضروری دانسته است. اتصال به اینترنت قابل اعتماد و سازگار، برای دستیابی به این سناریو ضروری شده است. این قهرمان ناشناخته می‌تواند ایمنی، کارآیی، مدیریت داده‌ها، ارتباطات و همکاری را در یک زمان بهبود ببخشد.

با این وجود، صنعت ساختمان هنوز گرفتار اینترنت کم سرعت و پهنای باند کم، به ویژه در مناطق دور افتاده است. خوشبختانه، با ظهور 5G امیدها دوباره زنده شده‌اند. این مهم، آخرین استاندارد فناوری پهنای باند و بی‌سیم، برای سرعت فوق العاده شارژ اتصال و در نهایت بهبود عملکردهای داخلی هستند.

انقلاب تکنولوژی 5G در ساخت و ساز

اساساً 5G و Wi-Fi 6 همراه با 4GLTE نمایانگر دوره جدیدی در اتصال به اینترنت هستند. 4GLTE مخفف نسل چهارم تکامل طولانی مدت، فناوری است که در حال حاضر برای ارائه پوشش اینترنت تلفن همراه استفاده می‌شود. اگرچه وقتی سیگنال اجازه انتقال سریع را می‌دهد، 4GLTE می‌تواند با افزایش پهنای باند، با برنامه‌های سنگین انتقال داده دست و پنجه نرم کند.

در اینجا است که تکنولوژی 5G  به عنوان مرحله بعدی تکاملی وارد بازار می‌شود. به لطف پهنای باند گسترده و افزایش کارآیی، این تکنولوژی جدید عملکرد را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. به همین ترتیب، Wi-Fi 6 که پهنای باند بی‌سیم را در داخل ساختمان‌ها یا سازه‌ها ارائه می‌دهد نیز قرار است به طور قابل توجهی عملکرد ساخت و ساز را بهبود بخشد.

انقلاب تکنولوژی 5G در ساخت و ساز

همه این موارد در حال حاضر سریع‌ترین سرویس‌های موجود هستند. به عنوان مثال، Wi-Fi 6  سرعت پخش و بارگذاری سریع‌تری را ارائه می‌دهد و 250 درصد سریع‌تر از نسخه قبلی خود است. تکنولوژی 5G برای 12 ماه آینده (منبع سایت www.pbctoday.co.uk) نوید برخی پیشرفت‌های بزرگ در پوشش و سرعت بالقوه اتصال به اینترنت را داده است زیرا شبکه سراسری برای مقابله با کاهش تأخیر پاسخگوتر خواهد بود. پهنای باند بسیار بزرگ‌تر نیز به این معناست که می‌تواند داده‌های بیشتری را کنترل کند، بنابراین مدیریت چندین دستگاه بسیار آسان‌تر خواهد شد.

4GLTE، پیش درآمد 5G است که طی دهه آینده با رایج شدن جذب 5G و آزاد شدن پهنای باند فرکانس، سرعت اینترنت را بهبود بخشیده است. با افزایش سرعت پذیرش دیجیتال، 4GLTE قابلیت انعطاف پذیری را ارائه می‌دهد.

همگام سازی تکنولوژی 4GLTE ،5G و Wi-Fi 6

آنچه در مورد 4GLTE ،5G و Wi-Fi 6 جالب است، این می‌باشد که آن‌ها می‌توانند با هم ترکیب شوند و به شما کمک کنند تا بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی، به طور مداوم سرعت اینترنت را برای کاربران بهبود بخشید.

اساساً، این‌ روش‌های اتصال نوعی فناوری‌های مکمل هستند زیرا عملیات اجرایی در فضای باز را پوشش داده و تأخیر در کار را به طور چشمگیری کاهش می‌دهند و یک سرویس بی وقفه‌ای را فراهم می‌کنند.

به نوبه خود، این امر به طور قابل توجهی باعث بهبود اشتراک بزرگ داده‌ها می‌شود که در سایت ساخت و ساز معمول شده است. پرونده‌های بزرگ رویت یا اسناد مربوط به مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) می‌توانند بلافاصله بارگیری شوند. این بدان معناست که به روزرسانی مدل‌ها یا طرح‌ها می‌تواند سریع باشند و باعث بهبود کارآیی و دقت در ساخت شوند.

همگام سازی تکنولوژی 4GLTE ،5G و Wi-Fi 6

تأمین انرژی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا

اتصال پیشرفته در بین سایت‌های ساختمانی همچنین سرعت عملکرد دستگاه‌ها را بهبود می‌بخشد. از آنجا که دستگاه‌های AI (هوش مصنوعی) و IoT (اینترنت اشیا) به طور فزاینده‌ای در ساخت و ساز نقش مهمی دارند، ماشین آلات بیش از هر زمان دیگری به داده‌ها متکی هستند.

برای تأمین و نگهداری پهنای باند مورد نیاز چندین دستگاه و اطمینان از عملکرد کامل آن‌ها، باید ظرفیت مناسبی در دسترس باشد. با برقراری ارتباط قوی 4GLTE ، Wi-Fi 6 و تکنولوژی 5G این دستگاه‌ها می‌توانند در اوج عملکرد کار کنند و از قدرت سیگنال افزایش یافته برای تأمین انرژی بیشتر بهره‌مند شوند. همچنین به شما کمک می‌کنند تا به طور مؤثر و کارآمد، مدیریت کار پیچیده انتقال داده به چندین دستگاه را به طور همزمان انجام دهید.

مطلب پیشنهادی: تکنولوژی نوین ساختمانی در سال 2019، 10 مورد از مهم‌ترین‌ها

ایمنی را افزایش می‌دهد

فراتر از این، اتصال به اینترنت پرسرعت می‌تواند ایمنی در محل کار را بهبود ببخشد. ترکیبی از 4GLTE  یا 5G با Wi-Fi 6 امکان دستیابی به کنترل بیشتر، به ویژه در مورد خطرات احتمالی مربوط به حمل و نقل و ماشین آلات را فراهم می‌کند. با ورود فناوری‌های جدید، سرعت اتصال فوق العاده سریع ضروری خواهد بود.

بهبود ارتباطات با تکنولوژی 5G و دیگر فنآوری‌ها

نوآوری‌های جدید آنلاین مانند حمل و نقل مجهز به هوش مصنوعی که فقط در صورت ایمن بودن اجازه حرکت می‌دهند و دوربین‌های مدار بسته هوشمند که می‌توانند استفاده نادرست از PPE (تجهیزات حافظت شخصی) را تشخیص دهند، به دلیل ضعف یا سیگنال متناوب به شدت آسیب پذیر هستند. خوشبختانه، 4GLTE ،5G و Wi-Fi 6 که با یک زیرساخت مستحکمی تکمیل شده‌اند، با تکثیر فناوری پشتیبانی شده از هوش مصنوعی در سایت، این پتانسیل را دارند که به افزایش ظرفیت مورد نیاز برسند.

بهبود ارتباطات با تکنولوژی 5G و دیگر فناوری‌ها

برقراری ارتباط شفاف بین تیم‌های پروژه برای فرآیند ساخت و ساز ضروری است. با سرمایه گذاری در فناوری‌هایی که می‌توانند سرعت اتصال را افزایش دهند مانند  4GLTE و 5G و Wi-Fi 6، ارتباطات سریع‌تر و قابل اعتمادتر می‌شوند، بهره‌وری گردش کار بهبود پیدا می‌کند و خطر اشتباهات کاهش می‌یابند.

استفاده از اپلیکیشن‌ها در دستگاه‌ها و تلفن‌ها که می‌توانند به مدیریت وظایف سایت کمک کنند نیز اکنون به طور فزاینده‌ای معمول شده‌اند. با تکیه بر چندین کاربر برای برقراری کار به یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد، اهمیت این فناوری‌های جدید را نمی‌توان نادیده گرفت. به روزرسانی‌ها باید فوری انجام شوند و توانایی ارسال اسناد درون برنامه‌ای نیز بسیار مهم شده‌اند.

نگاه به آینده

مزایای تجاری 4GLTE ،5G و Wi-Fi 6 فراتر از عملیات اجرایی ساختمان است. برای پیمانکاران، تجهیز سایت‌های ساختمانی به اتصال پر سرعت اینترنت می‌توانند یک فرصت تجاری جدید باشند. ممکن است شبکه‌های اتصال به اینترنت که در مرحله ساخت استفاده شده‌اند، برای ارتباطات بهینه اینترنتی در آینده حفظ شوند.

یک چیز مسلم است، کسانی که نیازهای ارتباطی فردا را در نظر نمی‌گیرند، از بازی کنار می‌روند! زیرا فناوری دیجیتال به یک نیاز اساسی در ساخت و ساز مدرن تبدیل شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا