مبلمان و وسایل

کمد لباس جادار : با این 9 ایده جذاب، دیگر نگران کمبود جا نباشید!

داشتن یک کمد لباس جادار، تمیز و سازمان یافته آرزویی‌ست که تقریبا همه دارند. داشتن کمد جادار روزمرگی شما را ساده می‌کند. چرا که می‌توانید چیدمان‌های متنوعی داشته باشید و همه‌ی وسایلتان را جلوی دیدتان قرار دهید. جادار بودن کمد لباس فقط به معنی بزرگ بودن فضای آن نیست، بلکه استفاده‌ی بهینه از کمد لباس است که حائز اهمیت است.اگر می‌خواهید از فضای کمد لباستان نهایت استفاده را ببرید، بهتر است برخی از این ایده‌های نظم‌دهی و ذخیره‌سازی کمد را امتحان کنید. در این مقاله از ویکی‌ساختمون می‌خواهیم 9 ایده را به شما پیشنهاد دهیم که تقریبا برای هر سبک و بودجه‌ای مناسب است. پس اگر به فکر داشتن یک کمد لباس جادار هستید، خواندن این مقاله و تماشای عکس‌های آن را از دست ندهید.

1- از درهای ریلی استفاده کنید

در کمد ریلی
در کمد ریلی

یکی از روش‌های داشتن کمد لباس جادار استفاده از درهای ریلی برای این کمدهاست. با استفاده از این درهای ریلی دیگر مجبور نیستید تا برای پیدا کردن لباسی در انتهای کمد از ابتدای آن به سراغش بروید. شما می‌توانید از هر سمتی که نیاز دارید به لباس‌های درون کمد دسترسی داشته باشید. بنابراین می‌توانید از همه‌ی قسمت‌های کمد آزادانه و بدون محدودیت استفاده کنید.

2- از سطح بالاتری شروع کنید

تنظیم جای میله در کمد لباس
تنظیم جای میله در کمد لباس

دو برابر کردن فضای کمد شما به آسانی امکان‌پذیر است. فقط کافی‌ست تا میله‌ی دیگری را در یک ارتفاع مناسب درون کمد آویزان کنید. بهتر است فضای کمد را طوری طراحی کنید که شامل میله‌هایی برای حداکثر تطبیق‌پذیری با سبک لباس‌های شما باشد. لباس‌های بلند، لباس‌های کوتاه و لباس‌های مجلسی هر یک نیاز به فضای مناسب خود را دارند. می‌توانید با اضافه کردن سطح دوم با یک میله، تعداد لباسی را که در کمد خود ذخیره می‌کنید دو برابر کنید. بنابراین به همین راحتی یک کمد لباس جادار خواهید داشت.

3- از سبد‌های ذخیره‌سازی استفاده کنید

استفاده از سبدهای ذخیره‌سازی لباس و وسایل
استفاده از سبدهای ذخیره‌سازی لباس و وسایل

اگر می‌خواهید صاحب یک کمد لباس جادار باشید، استفاده از این روش بسیار معجزه‌گر است. سبدهای ذخیره‌سازی برای نگه داشتن کفش، جواهرات، لوازم جانبی، لباس تمرین، حوله و موارد دیگر می‌توانند بسیار کاربردی و مفید باشند. شما می‌توانید بدون اینکه فضای خود را به هم ریخته کنید، بسیاری از اکسسوری‌های ریز و غیر ضروری‌تان را نیز در آن‌ها قرار دهید یا بهتر است بگوییم در آن‌ها پنهان کنید.

این مسئله برای کمد لباس اتاق خواب کودک اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. مخصوصا اگر اتاق کوچک هم باشد. شاید از این طریق بتوانید اتاق خواب کوچک کودکتان را از شلوغی و آشفتگی دائمی نجات دهید.

احتمالا این مطلب را نیز می‌پسندید: چیدمان اتاق خواب کوچک خود را اینجوری انجام دهید!

4- درب کمد لباس را دست‌کم نگیرید

استفاده بهینه از درب کمد در کمد لباس کوچک و جادار
استفاده بهینه از درب کمد در کمد لباس کوچک و جادار

همواره به یاد داشته باشید که برای داشتن کمد لباس جادار لازم است تا از همه‌ی فضای کمد به بهترین شکل استفاده کنید. تصویر بالا استفاده بهینه از فضای داخل کمد لباس را به خوبی نشان می‌دهد. درب کمد با کمی خلاقیت و آماده‌سازی می‌تواند فضای بسیار مناسبی برای شال و روسری و یا حتی جواهراتتان باشد. اگر همه‌ی شال‌هایتان روی درب کمد در دسترس باشند، هم استفاده از آن‌ها برایتان راحت‌تر است و هم جای بیشتری برای قرار دادن لباس‌های دیگر باز می‌شود.

5- گوشه‌های کمد لباس یک فرصت استثنایی هستند

طراحی خلاقانه گوشه کمد لباس
طراحی خلاقانه گوشه کمد لباس

اگر کمد لباس‌تان مانند تصویر بالا دو ضلعی است÷، باید به شما بگوییم که یک فرصت استثنایی دارید تا صاحب یک کمد لباس جادار در خانه شوید. بسیاری از افراد این نقطه از کمد دیواری را به این دلیل که اغلب دسترسی آسانی ندارد نادیده می‌گیرند. اما این یک اشتباه بزرگ است!

طراحی گوشه کمد لباس
طراحی گوشه کمد لباس

شما می‌توانید با کمی خلاقیت و طراحی آگاهانه این فضا را برای کمدهای لباس جادار بازتعریف کنید. طبقه‌بندی فضا، ساخت در برای دسترسی آسان به فضا، استفاده از کشوهای ریلی و یا ریل‌های چرخان برای استفاده‌ی بیشتر از فضا به کمک‌تان می‌آیند تا متناسب با نیازتان فضای مورد نظر خود را بسازید. این مسئله در تصاویر بالا به خوبی نشان داده شده است.

6- در کمد لباس جایی هم به کشوهای لباس بدهید

کشو مخفی در کمد لباس جادار
کشو مخفی در کمد لباس جادار

درست است که طبقه‌بندی‌ها، پارتیشن‌بندی‌ها و استفاده از شلف‌ها در طراحی کمد لباس می‌تواند بسیار کارآمد باشد، اما یادتان نرود کشوی لباس همیشه رفیق گرمابه و گلستان یک کمد لباس جادار بوده و هست. چرا؟ چون نه تنها استفاده از آن‌ها آسان است، بلکه می‌توانند کاربری بسیار انعطاف‌پذیری نیز داشته باشند. بنابراین کشوهای لباس دست شما را برای استفاده‌ی بهینه‌تر از فضای کمد باز می‌گذارند. آیا این همان چیزی نیست که به دنبالش هستید؟

اگر بهانه‌ی شما برای حذف این کشوها رسیدن به یک مدل کمد لباس جادار و بزرگ مینیمال است، باز هم جای نگرانی نیست. استفاده از کشو مخفی در کمد لباس راه‌حل شماست.

7- حتی فکر جای کمربند و کراوات هم باشید

جای کمربند در کمد لباس
جای کمربند در کمد لباس

استفاده از کشوهای سفارشی‌سازی شده برای وسایلی خوب است که اغلب جای مشخصی ندارند و اگر به امان خود رها شوند معمولا جای زیادی را اشغال می‌کنند. مثل کمربندها، کراوات‌ها، پاپیون‌ها و سایر اکسسوری‌های مربوط به لباس. سامان دادن به این وسایل با این طرح کمد لباس جادار، بدون شک جای زیادی را برایتان ذخیره می‌کند تا بتوانید همه‌ی وسایلتان را به بهترین و مناسب‌ترین شکل در داخل کمد قرار دهید.

جای شلوار در کمد لباس
جای شلوار در کمد لباس

نظم دادن به کمربند‌، کراوات و حتی شلوارهای متعدد از این طریق بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. چرا که در نهایت یک کمد لباس جادار مدرن و لاکچری آن چیزی‌یست که با این روش‌ها نصیبتان می‌شود.

8- از نظم‌دهنده‌های مخصوص استفاده کنید

کمد لباس جادار با استفاده از نظم دهنده‌ها
کمد لباس جادار با استفاده از نظم دهنده‌ها

یکی از روش‌های داشتن کمد لباس جادار استفاده از نظم‌دهنده‌هایی است که امروزه در انواع مختلف و برای کاربردهای مختلف در بازار موجود هستند. مثلا آویز مخصوص شال و روسری، آویز مخصوص شلوار و یا آویز مخصوص کیف و کفش نمونه‌هایی از این مدل نظم‌دهنده‌ها هستند. در تصویر بالا یک نمونه نظم دهنده برای بوت‌ها و کفش‌های مجلسی نشان داده شده است. می‌بینید که با قرار گرفتن این وسیله در کمد لباس می‌توانید از ارتفاع کمد بیشترین استفاده را نمایید و دیگر نیازی نیست تا کل عرض کمدتان را به کیف و کفش‌های متعدد اختصاص دهید. در نتیجه می‌توانید از فضای درون کمد لباس استفاده‌ی بیشتری کنید.

9- کمد لباس‌تان را سفارشی‌سازی کنید

طراحی سفارشی کمد لباس جادار
طراحی سفارشی کمد لباس جادار

این روش فقط برای آن‌هایی مناسب است که می‌توانند از ابتدای کار برای چگونگی طراحی داخل کمد نظر دهند. اگر شما نیز این امکان را دارید حتما از آن استفاده کنید. بهتر است ابتدا لیستی از وسایلی که قرار است داخل کمد قرار دهید تهیه کنید. سبک لباس پوشیدنتان و بیشتر لباس‌هایی که دارید را بررسی کنید. آیا اغلب لباس‌های بلند مجلسی دارید؟ آیا لباس‌های اسپرت‌تان بیشتر است؟ آیا سرمایی هستید و کمد لباس‌تان پر از لباس‌های حجیم زمستانی است؟ در نهایت بهتر است بر اساس شخصیت خودتان فضای داخل کمد را طراحی کنید تا برای هر آنچه دارید، جایی در نظر گرفته شود.

طراحی مدرن فضای داخل کمدل لباس جادار و شیک
طراحی مدرن فضای داخل کمدل لباس جادار و شیک

سخن آخر:

در این مقاله از ویکی‌ساختمون سعی کردیم تا 9 ایده‌ی بسیار کاربردی و خلاقانه را برای داشتن یک کمد لباس جادار و شیک با شما به اشتراک بگذاریم. خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا از فضای کمد لباس‌تان بیشترین استفاده را نمایید. مخصوصا اگر این امکان را دارید تا از همان ابتدا طراحی داخل کمد لباس خود را خودتان انجام دهید. مطمئنا با تماشای هر چه بیشتر عکس کمد لباس جادار می‌توانید ایده‌پردازی‌های بیشتری کنید و در نهایت زیباترین و پر کاربردترین طراحی را داشته باشید.

آیا شما هم با مسئله کمبود جای لباس روبرو بوده‌اید؟ آیا هیچ‌وقت به فکر داشتن کمد لباس جادار افتاده‌اید؟ اگر این مقاله برایتان مفید بوده و یا اگر تجربه‌ی جدید و جالبی در این زمینه دارید حتما نظرات و تجربیات خود را برایمان کامنت کنید.

مطالب پیشنهادی:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. سلام.بقول معروف :
    وصف العیش نصف العیش.
    از دیدن چنین مناظری و اینکه خیلی ها از آن استفاده میکنند هم لذتبخش است.ما که در مجموع دو دست لباس داریم البته اگر لباس خانه را هم جزو لباس حساب کنند در غیر اینصورت میشود یکدست لباس که سالهاست با همان سر میکنیم.کارمان به چنین تجهیزاتی مربوط نمیشود.ولی سپاس چون برای اهلش مفید به فایده است.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا