معماری و زندگی

تبدیل اتاق خواب به اتاق کار ، بهترین روش برای قطع زنجیره کرونا

در نتیجه بحران ناشی از ویروس کرونا (کووید-19)، کار از راه دور به زندگی روزمره همه ما تبدیل شده است و به همین دلیل توصیه می‌شود در خانه یک محل کار مناسب برای خود ایجاد کنید. اما همه ما می‌دانیم که گاهی اوقات اتاق اضافی برای راه‌اندازی یک اتاق کار وجود ندارد! یک گزینه خوب می‌تواند اتاق خواب باشد. اما برای رسیدن به این هدف داشتن تنها یک میز و صندلی کافی نیست، جنبه‌های دیگر نیز وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. در همین راستا، در این مقاله ما درباره تبدیل اتاق خواب به اتاق کار صحبت می‌کنیم؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

تبدیل اتاق خواب به اتاق کار چگونه است؟

تبدیل اتاق خواب به اتاق کار چگونه است؟

کارآیی احتمالاً در لیست کوتاهی از اهدافی است که شما برای تبدیل اتاق خواب به اتاق کار در نظر دارید. روند سازماندهی می‌تواند در شروع سخت به نظر برسد ولی اصلاً این چنین نیست!

بهترین روش تا حد زیادی خلوت کردن اتاق است. سپس اندازه گیری‌های تقریبی مهم است تا بهترین مکان برای قرار دادن وسایل بزرگ مانند میز، صندلی یا قفسه کتاب در حد نیاز تعیین شود. اتاق خواب می‌تواند کوچک باشد، بنابراین استفاده خلاقانه از فضا به شما کمک می‌کند تا از مناطقی که در اختیار دارید بیشترین استفاده را ببرید.

در تبدیل اتاق خواب به اتاق کار، ارزیابی میزان بازدهی کار خیلی مهم است. این مهم اغلب با استفاده از نور مناسب، مبلمان ارگونومیک به راحتی تأمین می‌شود. از قفسه‌های دیواری برای نگهداری کاتالوگ‌ها و اسناد کاغذی استفاده کنید.

استفاده از سایر اقدامات صرفه‌جویی در فضا را نیز در نظر بگیرید، مانند اضافه کردن میز کار با یک لبه اختصاصی برای ذخیره سازی عمودی یا پرونده‌های جانبی که از کنار باز می‌شوند به جای اینکه از طول بیرون بیایند. از آنجا که گوشه‌های اتاق غالباً فضاهای کم استفاده‌ای هستند، به فکر نصب یک میز مخصوص گوشه به جای میز استاندارد باشید.

ابعاد اتاق خواب چقدر است؟

ابعاد اتاق خواب چقدر است؟

اگر یک فضای بزرگ دارید، بهترین کار این است که دو محیط مختلف ایجاد کنید. شما می‌توانید این کار را با رنگ‌آمیزی دیوارها در رنگ‌های مختلف یا قرار دادن دو فرش که مناطق را متمایز می‌کند، انجام دهید. گزینه دیگر قرار دادن یک عنصر تزیینی مانند قفسه کتاب است که بتوان دو محیط مختلف را از هم جدا کرد که یکی کاربری اتاق خواب و دیگری اتاق کار داشته باشد. اگرچه برای این کار شما باید فضای اضافی داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: مدیریت پسماندهای کرونایی : ماسک و دستکش را چگونه دور بیندازیم؟

وگرنه برای اتاق خواب‌های کوچک باید بتوان با تغییر دکوراسیون به یک سبک طراحی مناسب رسید که هم به عنوان یک اتاق خواب قابل استفاده باشد و هم به عنوان یک اتاق کار! برای منازلی که دارای اتاق خواب اضافی هستند یا امکان تبدیل کامل یک اتاق خواب به اتاق کار وجود دارند، کار به مراتب راحت‌تر است.

به هر روی، با یک میز تحریر کوچک در گوشه‌ اتاق هم می‌توان به امور کاری رسیدگی کرد، اما برای داشتن یک فضای ارگونومیک که بتوان حداکثر راحتی و عملکرد را از خود نشان دهد، تغییر دکوراسیون امری ضروری است.

میزان روشنایی اتاق را تنظیم کنید

میزان روشنایی اتاق را تنظیم کنید

در رابطه با نکته قبل، یکی از بهترین ترفندها برای جداسازی دو فضا در یک اتاق، نور می‌تواند یک نکته کلیدی باشد. در قسمت تختخواب می‌توانید چراغ‌های کم نور و ملایم‌تری را انتخاب کنید که آرامش بیشتری را فراهم می‌کند. در عوض، در منطقه کار می‌توانید یک چراغ میز کار کوچک قرار دهید که به شما نور بیشتری دهد و به روشنایی منطقه کمک کند.

ساده‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش برای تغییر روشنایی به داخل اتاق، صرفاً تعویض لامپ است. اتاق‌های خواب اغلب دارای لامپ‌های سفید هستند. لامپ‌ها با روشنایی روز با نور طبیعی و روشن‌تر، گزینه‌ای بهتری برای تبدیل اتاق خواب به اتاق کار است.

از طرف دیگر، برای ایجاد فضای کاری که به شما امکان کار بهینه را بدهد، داشتن نور مناسب بسیار ضروری است، زیرا به ما کمک می‌کند تا تمرکز کرده و از خستگی چشم جلوگیری کنیم. به طور کلی، میز کار خود را نزدیک پنجره قرار دهید تا بتوانید از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرید.

وسایل غیر ضروری را بیرون ببرید

از آنجایی که ما دو اتاق مختلف را با هم ترکیب می‌کنیم، توصیه می‌شود از طراحی مینیمالیستی استفاده کنید که به شما امکان ایجاد تفاوت و ترکیب همزمان را بدهد. علاوه بر این، این نوع دکوراسیون به ایجاد فضایی کمک می‌کند که بتوانید بدون حواس پرتی تمرکز کرده و کار کنید.

یک گیاه یا یک قفسه کتاب می‌تواند عناصر تزیینی برای تبدیل اتاق خواب به اتاق کار باشند. بقیه وسایل مانند آینه بزرگ، صندلی اضافی و موارد دیگر را می‌توانید به بیرون از اتاق ببرید و در جای دیگر خانه قرار دهید. بیرون گذاشتن وسایل اضافه باعث باز شدن محیط می‌شود، به ویژه این مهم برای اتاق خواب‌ها با متراژ کم بسیار ضروری است. با این حال، اغلب اتاق خواب‌ها فضای کافی برای قرار دادن یک میز کار و صندلی مناسب را دارند.

میز و صندلی مناسب برای حداکثر عملکرد مهم است

برای اینکه بتوانید خوب کار کنید، راحت بودن ضروری است و برای این منظور باید مبلمان راحت و مهم‌تر از همه کاربردی را انتخاب کنید. معمولاً اتاق خواب برای تبدیل به یک اتاق کار کامل، فضای کافی نخواهد داشت و شما باید با قرار دادن مبلمان نه چندان بزرگ و استفاده از موارد لازم برای داشتن راحتی بیشتر برای کار کردن مانند میز و صندلی، نهایت استفاده از فضا را ببرید.

با این حال، بسیار مهم است که فضای کافی بین مبلمان و وسایل خود داشته باشید تا بتوانید به راحتی در اتاق حرکت کنید. بدون شک مهم‌ترین عنصر تبدیل اتاق خواب به اتاق کار، میز کار است. میز باید به اندازه‌ای باشد که برای قرار دادن کامپیوتر یا لپ تاپ، تلفن، چاپگر و سطحی برای نوشتن، مشکلی ایجاد نکند.

صندلی از نظر ایجاد شرایط ارگونومیک مهم‌ترین عنصر یک اتاق کار است. اگر بتوانید صندلی ارگونومیک خریداری کنید، بهترین کار را انجام داده‌اید. ولی اگر به دنبال صندلی ساده هستید، سعی کنید صندلی را خریداری کنید که دارای تنظیمات ارتفاع، دسته و پشتی داشته باشد.

کلام آخر

همان‌طور که مشاهده کردید، اگر یک سری نکات را دنبال کنید می‌توانید در تبدیل اتاق خواب به اتاق کار موفق عمل کنید. با استفاده از این موارد، شما فضایی نه تنها دنج، بلکه آرام خواهید داشت و می‌توانید عملکرد کاری خود در داخل خانه به مانند محیط اداری بهبود ببخشید. برای تبدیل اتاق خواب به یک فضای اداری کارآمد، نیازی به وسایل وکارهای عجیب و غریب ندارید! شما فقط باید به کارهایی که در واقع قصد انجام آن‌ها را دارید فکر کنید. به هر روی، کار در خانه بهترین روش ممکن برای دور زدن همه‌گیری کرونا است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا