مقالات کارگشا

معرفی کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب از نظر جنس و سبک + جدیدترین مدل کاغذ دیواری

کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب کاغذ دیواری است که طرح آن با فضای اتاق، سبک آن با سبک دکوراسیون داخلی اتاق همخوانی داشته باشد و رنگ آن باعث تیره شدن یا روشن شدن بیش از حد فضای اتاق نشود. مسلماً یک کاغذ دیواری مناسب همه اتاق ها نیست و نمی توان یک نمونه خاص را معرفی کرد. در این مقاله از کارگشا تلاش شده است تا یک راهنمای انتخاب نوع کاغذ دیواری برای اتاق خواب آماده شود. در ادامه با ما همراه باشید.

کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب از نظر جنس

به طورکلی در مقاله انواع کاغذ دیواری به این مطلب اشاره شده است که کاغذ دیواری های از جنس کاغذی، پی وی سی، ارگانیک و کاغذ دیواری های ضد امواج برای پوشش دیوارهای اتاق خواب ها مناسب هستند.

اگر می خواهید روحی تازه به دیوارهای گچی ببخشید و بودجه زیادی ندارید از کاغذ دیواری های کاغذی استفاده کنید. اگر به فکر این هستید که امواج وای فای همسایه دیوار به دیوار به اتاق خواب شما نفوذ می کند از کاغذ دیواری های ضد امواج بهره ببرید.

اگر صدای همسایه کنار موجب آزار و اذیت شما می شود از کاغذ دیواری های عایق دار استفاده کنید. اگر به فکر شست و شو و تمیز کردن دیوارها هستید و در شهر آلوده ای مانند تهران زندگی می کنید، بهتر است انواع پی وی سی یا ونیل که قابل شستشو هستند را نصب کنید.

کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب از نظر سبک

انتخاب سبک کاغذ دیواری برای اتاق به بک دکوراسیون داخلی اتاق باز می گردد. اگر سرویس خواب از ام دی اف و مدرن است استفاده از کاغذ دیواری ساده، با طرح های راه راه، هندسی، خال خال و … در رنگ های خنثی مانند خاکستری، کرم، سفید و … مناسب است.

اگر وسایل اتاق خواب سبکی کلاسیک مانند سرویس خواب منبت، طلا کوب و گره چینی دارد، بهتر است از کاغذ دیواری مناسب این سبک که انواع گلدار، بته جقه، اسلیم، پرنقش و شلوغ استفاده کنید.

البته لازم به یادآوری است که پوشاندن تمام دیوارهای اتاق با یک طرح کاغذ دیواری مناسب نیست و بهتر است ستون ها را حدفاصلی برای دیوارها قرار داده و هر دیوار را با یک نوع کاغذ دیواری بپوشانید.

استفاده از حداکثر سه طرح ساده، نقش دار ریز و نقش دار درشت برای اتاق خواب های بزرگ و حداکثر دو طرح نقش دار ریز و ساده برای اتاق خواب های کوچک مناسب است.

استفاده از پوسترهای دیواری هم که در ابعاد یک دیوار قابل سفارش هستند برای بخش پشت تخت خواب بسیار کارآمد هستند. با این کار نیاز به آویختن دیوار کوب یا تابلو در دیوار پشت تخت خواب نخواهد بود که در کشورهایی زلزله خیزی مانند ایران امری خطر آفرین است.

کاغذ دیواری های سه بعدی نیز برای بخش پشت تخت خواب با نور پردازی مناسب می توانند به بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق خواب کوچک مؤثر باشند، از طرفی هم برای پوشش ستون ها می توان از طرح های کاغذ دیواری راه راه استفاده کرد و با اضافه کردن سرستون گچی به بالای آن ها فضا را کمی شلوغ تر کرد.

کاغذ دیواری اتاق خواب لاکچری

به طورکلی در ایران منظور از اتاق خواب لاکچری، اتاق خوابی با سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک اروپایی است و از سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک اروپایی نیز، سقف کناف کاری و گچ بری شده، کفپوش سنگ تراورتن یا پارکت، سرویس خواب چوبی خراطی ورق طلا کار شده، ملحفه و روتختی زردوزی شده و فرش های پرنقش و نگار به ایران رسیده است.

برای اتاقی با مشخصات نام برده، گزینه های محدودی برای کاغذ دیواری وجود دارد. انواع طرح های گلدار، بته جقه، اسلیم، گل مرغی، طرح شلوغ با رنگ بندی محدود و در تناژ ملایم و البته داشتن بخش هایی با طراحی طلایی یا نقره ای مناسب خواهد بود. البته ناگفته نماند که استفاده از پوسترهای دیواری برای دیوار پشت تخت نیز می توان بهره برد.

کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه جوان

متأسفانه چند دهه ای است که رنگ صورتی نمادی از دختر بودن است و از همان لحظه ای که پدر و مادری دارای فرزندی دختر می شوند، تصمیم به صورتی کردن تمامی فضای زندگی وی از جمله کاغذ دیواری اتاق می کنند. در اینجا لازم میدانم که اضافه کنم رنگ های زیبای دیگری مانند زرد، نارنجی، یاسی، مرجانی، سبز، فیروزه ای و … نیز برای تزیین دیوارهای اتاق خواب دخترانه نیز وجود دارند.

استفاده از پوسترهای شخصیت های کارتنی یا سینمایی و یا استفاده از طرح هایی مرتبط با علاقه شغلی، درسی و … مورد علاقه فردی که ساکن اتاق خواهد بود، می توانند ایده های خوبی را در اختیار طراح قرار دهد. اگر بخشی از اتاق خواب به کار و درس اختصاص پیدا می کند از پوسترهایی مانند نقشه، طرح هایی مرتبط با کار مانند اعداد و فرمول ها می تواند گزینه مناسبی باشد.

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در اتاق خواب

ترکیب رنگ یک اتاق چه زمانی که رنگ آمیزی می شود یا زمانی که با کاغذ دیواری پوشیده می شود، در هیجان، احساس، بزرگ تر یا کوچک تر نشان دادن فضا و همخوانی آن با عناصر دکوراتیو مؤثر است؛ مثلاً یک اتاق کوچک برای بزرگ تر نشان داده شدن، باید با کاغذ دیواری روشن و طرح ریز پوشیده شود. طرح های راه راه ریز افقی، خال خال یا طرح های تکراری ریز رنگ روشن به بزرگ تر نشان دادن فضا کمک می کنند.

اگر سقف اتاق کوتاه است با روشن کردن سقف و تیره تر کردن رنگ دیوارها به بلندتر نشان دادن سقف کمک می کند. طرح های راه راه عمودی نیز باعث بلندتر نشان دادن دیوارها می شوند. استفاده از کاغذ دیواری های منعکس کننده نور که رنگ های طلایی، نقره ای، مسی یا برنزی در آن ها به کار رفته است نیز برای اتاق های کوچک مناسب هستند.

کاغذ دیواری اتاق خواب مستر

اتاق خواب مستر به اتاق خوابی گفته می شود که دارای حمام و سرویس بهداشتی فرنگی، کلازت یا اتاق لباس، بالکن قابل چیدمان و فضایی بزرگ برای قرار دادن تخت خواب، پاتختی ها و یک مبل راحتی داشته باشد. استفاده از کاغذ دیواری های بافت دار، طرح دار هندسی، طرح دار با طرح تکراری، راه راه و پوسترهای انتزاعی و سورئال برای پوشش دیوارهای اتاق خواب مستر به سبک دکوراسیون داخلی مدرن مناسب است.

اگر اتاق خواب مستر دارای دکوراسیون داخلی کلاسیک اروپایی است، استفاده از کاغذ دیواری با سبک نئوکلاسیک، کلاسیک و با طرح های اسلیم، بته جقه، گل، گل مرغ، کاغذ دیواری های دارای آینه کاری و پوسترهایی از مکان های تاریخی و طبیعی برای آن مناسب است.

کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه

همان اتفاقی که برای اتاق خواب دخترانه با رنگ صورتی افتاده است، برای اتاق خواب پسرانه نیز رخ داده، رنگ آبی رنگی است که نمایانگر مذکر بودن جنسیت است در صورتی که بسیاری رنگ های زیبا مانند قرمز، بنفش، سبز، نارنجی، زرد یا حتی صورتی می تواند برای تزیین دیوار اتاق خواب پسرانه در نظر گرفته شود.

بهترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب پسرانه بهره گیری از علایق شخصی وی مانند موسیقی، ورزش، تحصیل، سینما و … است. البته استفاده از کاغذ دیواری های با طرح های هندسی و رنگ های ملایم هم می تواند محلی را برای استراحت و تجدید قوا فراهم کند.

کاغذ دیواری اتاق خواب بچه

تزیین اتاق خواب بچه و اجرای کاغذ دیواری برای دیوارپوش ایده خوبی است. اگر بچه در سنی است که اقدام به نقاشی کردن روی دیوارها، کثیف کردن دیوارها و … انجام می دهد بهتر است از کاغذ دیواری های ونیل یا پی وی سی استفاده کرده که قابل شستشو هستند.

البته بسیاری بر این باورند که بچه ها باید کمتر در معرض مواد شیمیایی و سنتزی قرار بگیرند، بنابراین از کاغذ دیواری های ارگانیک از جنس کاغذ که با رنگ طبیعی رنگ آمیزی شده است، استفاده می کنند. البته کاغذ دیواری هایی هم از جنس پوست درخت بامبو وجود دارد که کاملاً طبیعی بوده و می توان برای پوشش دیوار اتاق بچه از آن ها استفاده کرد.

جدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب

جدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خوابجدیدترین مدل انواع کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب

سخن آخر

اگر به دنبال یافتن یک نصاب کاغذ دیواری ماهر می گردید، می توانید از بستر ثبت سفارش خدمات ساختمانی کارگشا بهره ببرید. شرکت کارگشا همواره با معرفی بهترین خدمت دهندگان ساختمانی در تلاش است تا رضایت مخاطبان و مشتریان خود را جلب کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا