مقالات کارگشا

فراخوان عمومی طراحی تابلوهای تبلیغاتی بزرگراه صدر

در این مطلب می خوانید:

1- ویژگی های مورد نظر در طراحی سازه

2- شیوه طراحی تابلوهای تبلیغاتی

سازمان زیباسازی شهر تهران در نظر دارد نسبت به ایجاد فضای تبلیغاتی مناسب در محدوده بزرگراه صدر حدفاصل بزرگراه مدرس تا بزرگراه امام علی(ع)، اقدام به ساخت و نصب تابلوهای تبلیغات تجاری نماید، لذا بدینوسیله از کلیه شرکت ها ، طراحان صنعتی، هنرمندان، متخصصین توانمند در زمینه طراحی سازه های تبلیغاتی(دارای گواهینامه معتبر دانشگاهی، رزومه و سوابق مرتبط) دعوت به عمل می آید ضمن بررسی و تحلیل میدانی پلان محدوده مورد اشاره، طرح های خود را بر اساس ویژگی های ذیل در قالب لوح فشرده (CD) به همراه یک نسخه پرینت، در ساعات اداری از تاریخ………..لغایت………….. به آدرس: «تهران، میدان هفتم تیر، ابتدای خیابان مفتح جنوبی، نبش خیابان شیرودی، پلاک 2، طبقه دوم، امور قراردادها»؛ ارائه نمایند.

فراخوان عمومی طراحی تابلوهای تبلیغاتی بزرگراه صدر

1- ویژگی های مورد نظر در طراحی سازه

1- ابعاد سازه می بایست با فضا و ساختار پل طبقاتی و دیگر المان های موجود در محور همخوانی و هماهنگی داشته باشد.
2- طرح های مدنظر می بایست به نحوی باشد که هیچگونه پوشش و یا اتصال به بدنه پل سواره طبقاتی صدر نداشته باشد.
3- مد نظر قرار دادن اصول زیباشناسی و استفاده از هنر اسلامی و موتیف‌های ایرانی در طرح های ارائه شده.
4- سازه می بایست شرایط نصب در حد فاصل فضای پیاده رو و سواره رو موجود را داشته باشد.
5- ارتفاع پل سواره رو طبقاتی صدر می بایست در طراحی سازه مد نظر قرار گرفته شود.
6- سازه بر اساس اصول و مبانی ارگونومیک طراحی شود.
7- جمع‌آوری ساده و آسان کلیه متعلقات سازه (اعم از پایه، سطح اکران و…) از سطح شهر و نصب مجدد در مواقع لزوم، در انتخاب طرح برتر اهمیت زیادی دارد.
8- حدالامکان پایه سازه طوری طراحی شود که سطحی برای الصاق برچسب و پوستر ایجاد ننماید.
9- نصب اکران بر روی سازه طراحی شده به نحوی باشد که از منظر عمومی ایجاد آلودگی بصری ننماید.
10- سازه در زمانی که خالی از اکران است، آلودگی بصری ایجاد نکند.
11- طراحی و اجرای فونداسیون بنحوی باشد که آسیبی را برای معابر و پیاده راه ایجاد ننماید.
12- سیستم روشنایی سازه می بایست با بهره گیری از تکنولوژی روز( استفاده از لامپ کم مصرف) و سازگار با محیط زیست طراحی گردد.
13- سازه، مزاحمتی برای پیاده و سواره ایجاد نکند.
14- رنگ سازه با محیط هماهنگی و همخوانی داشته باشد.
15- سازه در برابر شرایط اقلیمی مقاوم باشد.
16- در طراحی سازه مباحث وندالیزم شهری مد نظر قرار گیرد.
17- استفاده از تکنولوژی های روز با رعایت الزامات بهداشت، ایمنی و محیط زیست(HSE) در طراحی سازه و نمایش اکران( مواد قابل بازیافت وسازگار با محیط زیست در ساخت سازه و نمایش اکران) ضروری است.
* به طرح هایی که ساخت آن ارزان، سازگار با محیط زیست و داخلی باشد، امتیاز ویژه ای تعلق می گیرد.
شایان ذکر است: الف- سازمان در انتخاب و رد طرح های ارائه شده مختار است. ب- طرح های ارائه شده می بایست ثبت ایده (توسط مراجع ذیصلاح) شده باشند و گواهی ثبت همراه با طرح مربوطه به سازمان ارائه گردد و چنانچه طرح ارائه شده کپی و یا برداشتی از طرح دیگری باشد، ارائه دهنده طرح مسئول و پاسخگو بوده و بر سازمان هیچگونه مسئولیتی در این خصوص وارد نمی باشد.ج- صلح کلیه حقوق مادی و معنوی طرح باید به نام سازمان زیباسازی انجام شود و درصورت ساخت نمونه، هزینه آن براساس نظر کارشناس رسمی توسط سازمان پرداخت می شود. ضمناً به طرح برگزیده پس از تأیید یک نمونه ، مبلغ250.000.000ریال به عنوان جایزه طراحی اهداء خواهد شد.

2- شیوه طراحی تابلوهای تبلیغاتی 

یکی از عوامل مهم در زیبایی یک تابلو تبلیغاتی مانند تابلوهای چلنیوم ، تابلوهای استیل و دیگر حروف برجسته ، طرح تابلو می باشد.قبل از ساخت تابلوهای تبلیغاتی ابتدا باید تابلو مورد نظر طراحی شود.یک طراح با تجربه باید با رنگها و فونتها کاملا آشنا باشد تا توانایی طراحی زیبا برای یک تابلو تبلیغاتی را داشته باشد.تابلوهای تبلیغاتی که بدون صرف وقت طراحی می شوند.حتی اگر از بهترین و زیباترین متریال مصرف شده ساخته شوند تابلوهای کاملا بی روحی خواهند بود.

برای خلق یک تابلو زیبا ، طراح باید علاوه بر مسلط بودن روی نرم افزارهای طراحی ، در ذهن خود ایده هایی برای هر چه زیباتر شدن تابلو را داشته باشد.به عنوان مثال برای طراحی یک تابلو چلنیوم(چنلیوم) ، طراح باید برای خلق یک طرح زیبا اطلاعاتی در مورد شغل و محصولی که قرار است تبلیغ شود داشته باشد تا بتواند با طرح خود مخاطب را هر چه بیشتر و بهتر به سمت محصول مورد نظر جذب کند.نوین لایت همراه با طرحان حرفه ای در مجموعه خود با ساخت تابلوهای تبلیغاتی همراه با طرح های زیبا آماده خدمات به مشتریان عزیز می باشد.

فراخوان عمومی طراحی تابلوهای تبلیغاتی بزرگراه صدر

یک تابلوی تبلیغاتی ارزان نیست، اما اگر فقط یک تابلو داشته باشید نمی‌توانید تأثیر چندانی بگذارید. تابلوهای تبلیغاتی ابزارهای مهمی برای تبلیغ هستند اما نیاز به پشتیبانی دارند. بنابراین شما به تعداد زیادی از آنها نیاز دارید به طوری که تا جایی که امکان دارد چشم‌ها را متوجه خود کنند. هر تابلوی تبلیغاتی شاخصی دارد که به آن امتیاز اعتباری ناخالص (GPR) گفته می‌شود و بر اساس عواملی مانند ترافیک، قابل رویت بودن، موقعیت، اندازه و چیزهایی از این دست، تعیین می‌شود. این شاخص به شما عددی بین ۱ تا ۱۰۰ می‌دهد. اگر این عدد ۵۰ باشد، معنی آن این است که در هر روز حداقل ۵۰ درصد افرادی که در منطقه تردد می‌کنند یکی از تابلو‌های شما را خواهند دید. اگر شما تنها یک تابلو داشته باشید میزان اثرگذاری شما در مقایسه با زمانی که ۴ یا ۵ تابلو دارید به شدت کاهش پیدا می‌کند. شما همیشه می‌خواهید به شاخص ۱۰۰ دست پیدا کنید اما چنین چیزی اصلا ارزان نخواهد بود. برای اینکه در یک ماه ۵۰ بار دیده شوید، شما باید ده‌ها یا صدها دلار هزینه کنید. در مناطقی مانند نیویورک این قیمت به شدت افزایش پیدا می‌کند. 

ایده‌های شما برای طراحی تابلوهای تبلیغاتی باید خلاقانه باشند. یک تابلوی ساده، استاندارد است اما چندان تأثیر‌گذار نیست. تابلوی شما می‌تواند سه بعدی باشد، بخش‌های متحرک داشته باشد، مردم با آن تعامل داشته باشند و حتی در آنها از انیمیشن استفاده شود. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما یک تابلوی بزرگ با یک نقاشی ساده داشته باشید. شما این فرصت را دارید چیزی خلق کنید که چشم‌ها را به سوی خود جلب کند و در خاطر بماند. در نتیجه شما می‌توانید تأثیر بیشتری بگذارید. یک مثال ساده از چنین تابلوهایی، تبلیغی برای رعایت قوانین رانندگی است که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

منابع:

www.zibasazi.ir

www.chetor.com

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا