مقالات کارگشا

سیمان کار حرفه ای را از کجا و چگونه پیدا کنیم؟

اگر سیمان و سیمانکاری را مهم‌ترین بخش پروژه‌های ساختمانی در نظر نگیریم بدون شک یکی از مهم‌ترین عملیات‌های اجرایی در پروژه‌های ساخت و ساز در مقیاس‌های مختلف است و اجرای آن به رعایت اصول و استانداردهای خاصی نیاز دارد. فرقی نمی‌کند که پروژه ساخت و ساز شما در چه مقیاس و به چه هدفی صورت می‌گیرد؛ قطع به یقین به یک سیمان کار حرفه‌ای نیاز پیدا خواهید کرد.

با توجه به اهمیت انتخاب و استخدام یک سیمان کار حرفه‌ای و کار بلد در این مطلب قصد داریم که به طور مفصل به موضوع استخدام، ویژگی‌های و چگونگی پیدا کردن یک سیمان کار حرفه‌ای بپردازیم، پس اگر قصد شروع پروژه ساخت و ساز خود و استخدام یک سیمان کار را دارید شدیداً توصیه می‌کنیم که تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

چرا باید یک سیمان کار حرفه‌ای استخدام کرد؟

برای اینکه میزان اهمیت امنیت حضور یک سیمان کار حرفه‌ای و کاربرد در پروژه‌های ساخت و ساز را درک کنید کافی است که تمامی مراحل ساخت یک ساختمان را در ذهن خود مجسم کنید. تقریباً در تمامی مراحل ساخت یک ساختمان باید از حضور سیمان‌کار اطمینان حاصل کرد. سیمان کار و سیمان کاری در بخش‌های مختلفی از عملیات‌های ساخت و ساز مانند زیرسازی‌ها، ساخت نما، سیمان کاری کف و دیوارها، آماده‌سازی بستر برای اجرای قسمت‌های مختلف مانند عایق‌کاری و دیوار چینی، سیمان کاری کف حیاط، سیمان کاری سقف، سیمان کاری با اهداف تزیینی و حتی بتن‌ریزی به حضوری بسیار فعال نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: سیمان کاری دیوار با دست چگونه است و چه مراحلی دارد؟

علاوه بر مهم بودن سیمان کاری در قسمت عمده پروژه‌های ساختمانی، در این گونه از پروژه‌ها انواع مختلفی از سیمان به کار برده می‌شود و حضور یک سیمان کار حرفه‌ای و ماهر در اجرای هر نوع سیمانی بسیار لازم است؛ بنابراین، به‌ کارگیری یک سیمان کار حرفه‌ای که به سیمان کاری در مراحل مختلف پروژه‌های ساختمانی و کار با انواع مختلفی از سیمان مسلط باشند یک عامل بسیار مهم در پروژه‌های ساختمانی به شمار می‌رود.

سیمان کار حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

تا به اینجا با اهمیت انتخاب و به کارگیری یک سیمان کار حرفه‌ای در پروژه‌های ساخت و ساز آشنا شدید. در ادامه نیز قصد داریم که به ذکر برخی از ویژگی‌های یک سیمان کار حرفه‌ای بپردازیم.

1. سیمان کار حرفه‌ای باید فردی متعهد و آشنا به تمامی مسئولیت‌های خود باشد.

2. از آنجایی که سیمان کار تقریباً در تمامی مراحل ساخت و ساز یک ساختمان حضوری فعال دارد و از این رو باید از مهارت کافی سیمان کاری در شرایط مختلف و کار با انواع سیمان برخوردار باشد.

3. با توجه به حساسیت سیمان کاری یک کار حرفه‌ای باید از تجربه نیز در زمینه فعالیت‌های مختلف سیمان‌کاری برخوردار باشد.

4. یک سیمان کار حرفه‌ای باید با اصول سیمان‌کاری مانند پر کردن درزها و شکاف‌ها قبل از سیمان کاری دیوارها کاملاً آشنا باشد.

5. یک سیمان کار حرفه‌ای باید قادر باشد که هم به صورت دستی و ماشینی عملیات سیمان کاری مورد نیاز را به انجام برساند.

6. یک سیمان کار با تجربه و ماهر باید به گونه‌ای سیمان کاری کند که از هرگونه پرتی سیمان جلوگیری به عمل آید. به عبارتی در اعمال سیمان در سطوح مختلف اعمال مقدار اضافه سیمان خودداری کند.

معرفی سیمان کار حرفه ای

روش‌های کار با سیمان کار

اگر خودتان مدیریت پروژه ساخت و ساز را به عهده دارید مسئول استخدام و گفتگو با سیمان کار نیز خود شما خواهید بود. به طور کلی برای استخدام یک سیمان کار دو راه بیشتر پیش رو نخواهید داشت. باید یک قرارداد با سیمان کار به صورت روزمزد یا به صورت پروژه‌ای به ببندید؛ که هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند.

بیشتر بخوانید: سیمانکاری نما، مراحل سیمان کاری دیوار

یک سیمان کار حرفه‌ای را از کجا پیدا کنیم؟

برای دسترسی به یک سیمان کار ماهر و کار بلد راه‌های زیادی پیش رو دارید. یک راه این است که به صورت سنتی اقدام کنید و با مراجعه به محل‌های مشخصی نسبت به استخدام یک سیمان کار اقدام کنید که مسلماً شما هیچ‌گونه ایده‌ای در خصوص سابقه و تبحر فرد سیمان کار در این حالت نخواهید داشت.

راه دیگری برای استخدام یک سیمان کار حرفه‌ای مراجعه به بسترهای تخصصی که برای ساماندهی نیروهای ساختمانی حرفه‌ای بنا شده است مراجعه کنید. یکی از بهترین سیستم‌ها در این خصوص وب‌سایت کارگشا است که تنها با یک ثبت‌نام کوتاه و پاسخ به چند سؤال کوتاه‌تر می‌توانید به فهرستی از بهترین سیمان کاران با تجارب مختلف دسترسی پیدا کنید. یکی دیگر از نکات مثبت این سیستم در واقع اظهار نظر افرادی است که قبلاً با سیمان کار مورد نظر همکاری کرده‌اند که مسلماً میزان رضایت آن‌ها در انتخاب سیمان کار حرفه‌ای بسیار به شما کمک خواهد کرد.

سیمانکار حرفه ای

متخصص اجرای سیمان کاری

«چنانچه برای پروژه های خود به دنبال فرد و یا تیم سیمان کاری هستید؛ می‌توانید درخواست خود را در سامانه ثبت درخواست کارگشا درج نمایید.»

سخن آخر

بدون شک سیمان کاری یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عملیات‌های اجرایی در پروژه‌های ساخت و ساز کوچک و بزرگ است. سیمان کار حرفه‌ای باید به عملیات سیمان کاری در بخش‌های مختلف ساختمان‌سازی مسلط باشد و بتواند با انواع مختلف سیمان کار کند. سیمان کار حرفه‌ای باید تمامی تعهدات و مسئولیت‌های خود را به خوبی بشناسد.

نویسنده: قادر بیری

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا