مقالات کارگشا

دکوراسیون اتاق خواب همراه با چیدمان اتاق خواب پسرانه و دخترانه با 50 ایده جذاب

وقتی که پای مقوله طراحی ساختمان به میان می‌آید با دو بخش طراحی داخلی و خارجی سر و کار داریم. بسیاری از خانواده‌ها به طراحی داخلی اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. دکوراسیون داخلی شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که اتاق‌ها از جمله آن‌ها هستند. رشد و توسعه فردی فرزندانمان چه پسر و چه دختر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. داشتن فضایی با طراحی داخلی هوشمندانه می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای فرزندانمان باشد. بر همین اساس در این مطلب قصد داریم که به ارائه ایده‌هایی در خصوص دکوراسیون داخلی اتاق خواب پسرانه و دخترانه بپردازیم.

نکاتی مهم در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق خواب نیز به مانند سایر بخش‌های خانه از اجزا و المان‌های مختلفی تشکیل شده است که در انتخاب و به کار گیری آن‌ها باید دقت به خرج داد. در ادامه نکاتی مهم در این خصوص ارائه شده است.

نکاتی مهم در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

ماهرانه رنگ اتاق خواب را انتخاب کنید

اتاق خواب‌ها باید مکانی برای استراحت و آرامش باشد. از همین رو استفاده از رنگ‌های بولد و تند انتخاب چندان مناسبی نخواهد بود. به طوری که بسیاری از روانشناسان بر این باورند رنگ محیط پیرامون تاثیر به مراتب عمده‌ای بر روان افراد خواهد گذاشت. از این رو مهم است که در دکوراسیون اتاق پسرانه و دخترانه بیشتر به سمت رنگ‌هایی آرام و تک رنگ متمایل باشید. در انتخاب رنگ نظریه‌های مربوط به روانشناسی رنگ‌ها را در نظر بگیرید.

ثبت درخواست نقاشی و رنگ آمیزی در سامانه کارگشا

طراحی سقف را فراموش نکنید

در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه و دخترانه از آنجایی که به حجم زیادی از وسایل و فضای کمی ر و کار داریم اغلب سطوح مورد استفاده قرار خواهند گرفت. سقف اتاق خواب فضای خوبی برای برخی از المان‌های دکوراسیون داخلی است. نورپردازی از مهم‌ترین اصول در طراحی است. علاوه بر نورپردازی طرح و رنگ سقف نیز باید با دکوراسیون اتاق همخوانی داشته باشد. سلیقه دخترها و پسرها با هم متفاوت خواهد بود. اجرای انواع سقف‌های کاذب و یا نقاشی طرح‌های مختلف روی سقف که هزینه کمی نیز خواهد داشت به بهتر شدن دکوراسیون بسیار کمک خواهد کرد.

دکوراسیون اتاق خواب باید ساده باشد

اتاق خواب‌های پسرانه و دخترانه به خودی خود شلوغ است و اصلاً لزومی ندارد که ما هم با دکوراسیون و طرح‌های خود به آن دامن بزنیم و باعث هر چه شلخته شدن آن شویم. فرقی نمی‌کند که اتاق خواب چه سبک و سیاقی خواهد داشت، باید در ساده، راحت و زیبا طراحی کردن آن نهایت تلاش را کرد. سادگی به معنای استفاده کمتر از طرح‌ها و المان‌ها نیست بلکه به معنای ارائه ترکیبی درست از آن‌ها است. این ترکیب باید از باب رنگ و شکل ظاهری باشد. طراحی ساده رفت آمد بی دردسر را در فضای کوچک اتاق خواب ممکن خواهد ساخت.

دکوراسیون اتاق خواب باید ساده باشد

مبلمان درست را به کار ببرید

مبلمان از تخت گرفته تا صندلی و میز مطالعه از مهم‌ترین المان‌ها در دکوراسیون اتاق خوب دخترانه و پسرانه به شمار می‌روند. مبلمان‌ها باید از نظر رنگ، سبک و اندازه با دکوراسیون و چیدمان کلی اتاق خواب همخوانی داشته باشند. با توجه به کوچک بودن اتاق خواب‌های پسرانه و دخترانه سعی کنید حتماً از مبلمان‌های در اندازه کوچک استفاده کنید تا باعث تنگ‌تر شدن فضاها نشوید. انتخاب نوع مبلمان‌ها از صندلی گرفته تا تخت و خواب بستگی به اندازه اتاق دارد که در ادامه ایده‌هایی را در این خصوص ارائه خواهیم داد.

تا می‌توانید قفسه و کمد به کار ببرید

بسیاری از اتاق خواب‌های پسرانه و دخترانه به اندازه‌ای وسایل را در خود جای داده‌اند که جمع کردن همه آن‌ها کار بیسار دشواری خواهد بود. برای همین بهتر است از همان ابتدا در هر فضا و گوشه و کناری که می‌توانیم قفسه و کمدهایی را در نظر بگرید. هر فضای بی استفاده‌ای می‌تواند برای این کار گزینه مناسبی باشد. برای نمونه فضای زیر میز‌های مطالعه برای نصب قفسه و چند تا کتاب جای مناسبی خواهد بود.

دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب

دکوراسیون داخلی اتاق‌های خواب چه پسرانه و چه دخترانه صرفاً در ترکیب المان‌های مختلف با یکدیگر خلاصه می‌شود. این المان‌ها هستند که یک چیدمان و دکوراسیون را خوب یا بد جلوه می‌دهند. در ادامه به معرفی ایده‌هایی در مورد یک یک از این المان‌ها با ما همراه باشید.

ثبت درخواست دکوراسیون و چیدان اتاق خواب در سامانه کارگشا

تخت و خواب

تخت و خواب از مهم‌ترین المان‌های اتاق خواب پسرانه و دخترانه است و به همین دلیل در انتخاب آن از نظر اندازه، شکل و سبک باید دقت کرد. طراحی تخت و خواب می‌تواند سبک و سیاق کلی اتاق خواب را مشخص کند. به سلیقه و علایق فرزندتان توجه خاصی داشته باشید. در تخت و خواب‌های دو نفره سعی کنید کمی خلاق باشید و از فضا به نحو احسنت استفاده کنید. در زیر ایده‌هایی کاربردی از تخت و خواب و چیدمان آن ارائه شده است.

دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب

دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب

دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب

دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب

دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب

دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب

میز کار و مطالعه

میز کار یا بهتر بگوییم میز مطالعه از المان‌ها و مبلمان مهمی است که در اتاق خواب‌های دخترانه و پسرانه وجود دارد. در انتخاب نوع آن باید اندازه اتاق و هدف از استفاده را در نظر گرفت. فضاهای بلااستفاده مانند زیر تخت و خواب‌ها یا گوشه‌های دیوار مکانی مناسب باری میزهای مطالعه و تحریر هستند. در زیر ایده‌هایی در این خصوص آورده شده است.

میز کار و مطالعه

میز کار و مطالعه

میز کار و مطالعه

میز کار و مطالعه

طراحی دیوار اتاق خواب

دیوارها از دیگر المان‌های مهم در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و پسرانه به شمار می‌روند. علاوه بر اینکه بیشتر مناسب برای اجرای بسیار از المان‌های دیگر هستند، می‌توانند خود نیز نقش مهمی در دکوراسیون داخلی ایفا کنند. نقشی و رنگ آمیزی این دیوارها می‌تواند از جمله ایده‌های جذاب باشد. حتی فکرش را هم نیم توانید بکنید که اجرای یک طرح مناسب در اتاق خواب چقدر می‌تواند فضای آن را دگرگون سازد. توضیح بس است در ادامه توصیه می‌کنم حتماً ایده‌هایی که در تصاویر زیر ارائه شده است را مد نظر داشته باشید.

طراحی دیوار اتاق خواب

طراحی دیوار اتاق خواب

طراحی دیوار اتاق خواب

طراحی سقف اتاق خواب

در چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب به دلیلی محدودیت فضایی که وجود دارد هر نقطه‌ای از ارزش بالایی برخوردار است و باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرد. سقف نیز از دیگر المان‌هایی است که می‌توان به صورت‌های مختلفی از آن استفاده کرد. اجرای انواع سقف‌های کاذب مناسب و طرح و رنگ‌هایی که هوشمندانه انتخاب شده‌اند از جمله این اقدامات هستند. از طرق رنگ آمیزی سقف را می‌توان به دیوار‌ها وصل کرد که نمایی بهتر به اتاق خواب خواهند بخشید. برای ایده بیشتر در زیر چند تصویر ارائه شده است.

طراحی سقف اتاق خواب

طراحی سقف اتاق خواب

طراحی قفسه، طبقه و کمد در اتاق خواب

از دیگر نکاتی که در دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه و پسرانه باید به آن دقت داشت وجود تعداد زیادی از انواع مختلف طبقه، قفسه، کشو و کمد است تا جایی برای قرار دادن هر وسیله در مکانی خاص کم نیاید. استفاده مناسب از این المان‌ها در نظم بخشیدن به اتاق خواب بسیار مهم است. نکته دیگری که در این خصوص باید به آن دقت داشت استفاده از مکان‌های کم استفاده یا بلااستفاده است. در زیر ایده‌هایی کاربردی در این بابت ارائه شده است.

طراحی قفسه، طبقه و کمد در اتاق خواب

طراحی قفسه، طبقه و کمد در اتاق خواب

طراحی قفسه، طبقه و کمد در اتاق خواب

سخن آخر

دکوراسیون اتاق خواب چه پسرانه و چه دخترانه با توجه به تنوع بالای المان‌هایی که در آن به کار برده می‌شود و فضای کمی که در دسترس است می‌تواند خوب پیش نرود و به یک چیدمان ناپسند و شلخته منجر شود. برای جلوگیری از این موضوع بهترین کار ایده گرفته است. ایده‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد می‌توانند در این خصوص با شما کمک کنند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا