مقالات کارگشا

خانه های فردی-خانه ای در morillos طراحی شده توسط christian izquierdo

واقع در بالای یک تپه شنی و در مقابل یک ساحل طویل و آزاد، «خانه ای در morillos» یک سازه چوبی و ساده است که به عنوان خانه تفریحی  در نواحی ساحلی مورد استفاده قرار می گیرد. این مجموعه به عنوان یک مجموعه کامل عمل می کند و شامل چهار سازه مشابه است که به تدریج از یک آشپزخانه مرکزی رو به محیط بیرونی باز می شوند.

این خانه فصلی می تواند پاسخگوی سه زوج باشد. این سازه مکعبی که از تیر های  چوب لمینت شده شکل یافته دارای 72 درب است که می توانند به طور کامل رو به فضای بیرونی باز و بسته شوند. معمار مجموعه می گوید: اشغال متناوب مجموعه و محل استقرار ایزوله شده این مجموعه باعث شد دو مدل مجزا برای آن در نظر گرفته شود. یک متل و یک کابین. به عنوان متل اتاق هایی با امکانات کامل دارد که با دسترسی دوم از فضای بیرونی می توان به آن وارد شد. در حالی که با فرض کردن این مجموعه به عنوان یک کابین یک فضای مرکزی دارد که افراد را دور هم جمع می کند. 

سازماندهی این خانه به این صورت است که چهار اتاق داشته که در پیرامون یک آشپزخانه مشترک شکل گرفته اند و یک سازه متراکم بزرگتر را ایجاد می کند که با پنل هایی قابل حرکت احاطه شده است و این پنل های متحرک بر اساس موقعیت و محل قرار گیری خود امکانات گوناگونی را جهت بهره بری و کاربری فراهم می کنند.

معمار پلان را به گونه ای طرح بندی کرده تا فضاها به لحاظ ارتباطات فضایی، ابعاد و شکل موقعیت مشابهی با یکدیگر داشته باشند. یک سقف واحد شکل یافته از تیرهای چوبی کلیت فضا را پوشش می دهد در حالی که مجموعه از دو جهت رو به فضای بیرونی باز است و دیواری که این دو جهت را از واحد های مجاور جدا می کند. این چهار سازه که گفته شد با یکدیگر در یک محور عمود بر یکدیگر قرار می گیرند که یک پلان متقاطع را بر پایه یک فرم مربعی شکل می دهد. این سازماندهی باعث می شود تا میهمانان فضای و حیاط خصوصی خود را داشته باشند و این در حالی است که یک فضای عمومی را نیز با یکدیگر قسمت می کنند. 

فضای نشیمن به یک آشپزخانه و نهار خوری، در یک فضای عمومی وصل است. در یک انتهای دیگر اتاق میهمان رو به دریا واقع است و در هر دو سمت دو واحد با اتاق های خواب مستر به همراه حیاط وجود دارد. سقف تیر گذاری شده در چهار سازه چهار ضلعی جدا گانه گسترده شده است و این سقف روی دیوار ها و حیاط محوطه قرار گرفته است. موقعیت این چهار سازه به گونه ای است که یک پنجره سقفی در بالای آشپزخانه ایجاد می کند.

منبع:

DEZEEN

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا