مقالات کارگشا

خانه باغ طراحی شده توسط کاسپر اسکولز

 دیوارهای کشویی چوبی و شیشه ای  این مجموعه که در امتداد رانرها حرکت می کنند به صورتی عمل می کند که به آشکار کردن و بستن منظره باغ سه گوش می پردازد. 

طراح این مجموعه بدون اینکه هیچ گونه تعلیمات رسمی برای طراحی معماری دیده باشد، به طراحی این مجموعه پرداخته است. او بنا به درخواست مادرش جهت برگذاری میهمانی های شبانه، اجرای تئاتر، نقاشی کردن و مدیتیشن این مجموعه را طراحی کرد.  

این خانه باغ بر لبه یک حوض و در یک باغ قرار می گیرد. مجموعه تقریبا از چوب صنوبر داگلاس ساخته شده است که در نگاه اول به نظر می رسد که یک باغچه معمولی است.

اسکولز تیرها و شیشه های درونی را از دیوارهای چوبی بیرونی و سقف فلزی جدا کرد و آنها را بر روی رانر هایی قرار داده است. دیوار ها از بخش میانی جدا می شوند و به سمت جلو و عقب قابل چرخش می باشند تا فضایی جدید تولید کنند.

اسکولز می گوید: «من به دنبال طراحی با انعطاف پذیری زیاد بودم، و در صورت ممکن طراحی باید با انعطاف پذیری لباس ها باشد. شما باید قادر باشید لایه های خانه خود را تقریبا به راحتی تعویض لباس تغییر دهید به نحوی که در آن احساس راحتی کنید.»

این مجموعه شامل تخت خوابی است که از درون کف سازه ای برداشته می شود و همچنین یک شومینه کوچک سیاه چوبی در مرکز آن قرار دارد.
در آب و هوای نامطبوع دیوار ها را می توان در موقعیتی قرار داد که رو به فضای بیرونی بسته باشند و فضایی گرم و سرپناهی دنج به همراه تراس های بیرونی در هر طرف شکل می دهد.

اما همانطور که هوا گرمتر می شود پوسته بیرونی طراحی شده را می توان جابه جا کرد تا فضاهای درونی رو به فضای بیرونی باز شوند. به این ترتیب نور بیشتری برای فضاهای درونی تامین می شود در حالی که می توان شیشه های درونی را بسته نگاه داشت تا فضاهای درونی را از باد و باران مصون بدارد. درب های غربی و شرقی خانه می توانند برای ایجاد یک جریان نسیم مطلوب در فضای درونی باز گذاشته شوند.

منبع:

Dezeen

مطالب مرتبط:

لوورهای جنبشی طراحی شده توسط تایلر شرت

ساختمان های با قابلیت تغییر شکل یا Kiefer Technic Showroom – shape shifting

ساختمان های با قابلیت تغییر شکل یا shape shifting – راکتور

ساختمان با قابلیت تغییر شکل یا shape shifting – پاویون وان اوشن

ساختمانهای با قابلیت تغییر شکل یا shape shifting- مرکز خرید اپل در دبی

ساختمان های با قابلیت تغییر شکل یا shap shifting – خانه داینامیک

ساختمان های با قابلیت تغییر شکل یا Konieczny's Ark – shape shifting

ساختمان های با قابلیت تغییر شکل یا shape shifting – مرکز نمایشگاهی زوملاین

دیوار متحرک طراحی شده توسط بارکو-لیبینگر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا