مقالات کارگشا

جوشکار ماهر ساختمان از کجا پیدا کنیم؟ دستمزد و ویژگی های او

عبارت جوشکار ساختمانی ماهر از کجا پیدا کنیم شاید ده‌ها بار در اینترنت جستجو شده باشند و نتایج به نمایش درآمده درخور توجه و مفید واقع نشده باشند. پیدا کردن جوشکار ساختمانی ماهر یا بهتر است بگویم جوشکار برای کسانی که در شهری مانند تهران زندگی می‌کنند و به دنبال خدمات ساختمانی مطمئن هستند کار دشواری باشد. اگر به دنبال پاسخی مناسب برای پرسش خود مبنی بر اینکه جوشکار ماهر ساختمان از کجا پیدا کنیم، هستید و اگر اطلاعات زیادی درباره جوشکاری ساختمان ندارید توصیه می‌کنیم در ادامه با کارگشا همراه باشید.

جوشکار ساختمانی چه کاری‌هایی انجام می‌دهد؟

قبل از پاسخ دادن به پرسش جوشکار ماهر ساختمان از کجا پیدا کنیم باید ابتدا به شرح تخصص‌های مورد نیاز یک جوشکار حرفه‌ای بپردازیم. شغل جوشکار ساختمانی به دسته کلی تقسیم می‌شود. جوشکار ساختمانی که در زمینه اجرای اسکلت فلزی ساختمان فعالیت دارد و جوشکاری که در زمینه اجرای نرده پله، حفاظ، ساخت درب و پنجره و … مهارت دارد.

البته جوشکار ساختمانی که به ارائه خدمات اسکلت ساختمان مشغول است به دلیل گران‌تر بودن این نوع اسکلت نسبت به اسکلت بتنی و منسوخ شدن روش جوشکاری برای اتصال قطعات فلزی در ساختمان (در حال حاضر روش اتصال پیچ و مهره از سوی متخصصان پیشنهاد می‌شود)، با کاهش فرصت‌های شغلی روبرو است ولی از طرفی جوشکار ساختمانی که اجرای درب، پنجره، آلاچیق، نرده، حفاظ و … را انجام می‌دهد با افزایش فرصت شغلی مواجه است.

ثبت درخواست «جوشکاری» در سامانه کارگشا

جوشکار ماهر باید به چه روش‌هایی از جوشکاری مسلط باشد؟

به طور جامع جوشکاری در صنایع بسیاری استفاده دارد و صنعت ساختمان نیز از این قاعده استثنا نیست. جوشکاری انواع مختلفی دارد و در شرایط مختلف آب و هوایی و یا جغرافیایی، بسته به نوع کار، هزینه متفاوتی خواهد داشت. جوشکاری صنعتی را با استفاده از یکی از روش‌های جوشکاری قوس الکتریکی (جوشکاری معمولی)، جوشکاری گاز اکسیژن، جوشکاری مقاومتی و جوشکاری حالت جامد انجام می‌دهند.

جوشکار ماهر باید به چه روش هایی از جوشکاری مسلط باشد؟

در این بین جوش قوس الکتریکی از بقیه روش‌ها محبوب‌تر است و با توجه به ماده تولید کننده حرارت و تکنیک جوشکاری به انواع جوشکاری قوس الکتریکی اتمی هیدروژن، جوشکاری فلزی بدون پوشش، جوش قوس کربنی، جوش قوس الکتریکی با پوشش پودر، جوش قوس الکتریکی با پوشش گاز (GMAW یا MIG) و جوش کاری تنگستن گاز (GTAW یا TIG) تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: ترفندهای جوشکاری ، ریزه کاری هایی که جوشکاران ماهر باید بدانند!

دستمزد جوشکار ماهر ساختمانی چقدر است؟

هزینه جوشکاری در ایران به صورت وزنی (کیلویی) و میزان ساعت کاری محاسبه می‌شود. از دیگر فاکتورها که در تعیین قیمت جوشکاری تاثیر گذار است، مهارت و تجربه جوشکار بوده که با بالا رفتن سابقه کار وی بیشتر می‌شود. نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا دستمزد جوشکاری یک فرد با دو سال سابقه کار یا فردی با 10 سال سابقه کار متفاوت است؛ زیرا مهارت در کار جوشکاری تنها با تمرین و تکرار و به دست آوردن تجربه بهتر می‌شود، در نتیجه جوشکاری بهتر مستلزم پرداخت دستمزد بیشتر نیز هست.

«معرفی بهترین جوشکاران ساختمانی»

جوشکار ساختمانی ماهر چه ویژگی‌هایی دارد؟

جوشکار ساختمانی که برای پروژه خود به کار می‌گیرید باید دارای یک سری ویژگی و مشخصات باشد که خیال شما را از بابت جنبه‌های مختلف راحت کند.

  • یک جوشکار ساختمانی ماهر باید به روابط میان کارفرما و پیمانکار آشنایی داشته باشد.
  • جوشکار ساختمانی ماهر در انجام مسئولیت‌های واگذار شده به او رفتار مسئولانه و حرفه‌ای از خود نشان دهد.
  • جوشکار ساختمانی باید با تجربه باشد. به این معنا که تجربه‌ای متناسب با پروژه کاری مورد نظر شما داشته باشد.
  • جوشکار ساختمانی ماهر باید توانایی و تجربه لازم در استفاده از تجهیزات مختلف قدیمی و جدید را داشته باشد.
  • نکات ایمنی را رعایت کند. این مورد برای جوشکار ساختمانی که در زمینه ساخت اسکلت فلزی مشغول است، به دلیل کار در ارتفاع بسیار مورد توجه است. البته جوشکاری شغلی است که در آن آسیب و صدمات چشمی زیادی به مرور زمان متوجه جوشکار می‌شود. رعایت نکات ایمنی در خصوص استفاده از ماسک و لباس مخصوص جوشکاری بسیار حائز اهمیت است.
  • پایبندی به مفاد قرار و زمان تحویل پروژه برای کارفرمایان بسیار اهمیت دارد و یکی از شرایطی است که یک جوشکار ماهر باید آن را دارا باشد.
  • جوشکار ماهر باید شناخت دقیق از انواع فلز و نحوه کار با آن‌ها را داشته باشد.

مسئولیت های جوشکار ساختمانی

مسئولیت‌های جوشکار ساختمانی

  • جوشکار موظف است پیش از آغاز عملیات جوشکاری، کلیه ابزارهای اندازه گیری فشار، شدت جریان و به مانند این‌ها و همچنین شیلنگ‌های گاز و هوا را کنترل کند.
  • جوشکار حرفه‌ای باید به هنگام فعالیت در کارگاه، لباس مناسب جوشکاری که در مقابل آتش مقاوم است بر تن داشته باشد و همچنین مجهز به سایر وسایل حفاظت فردی از جمله عینک، نقاب، دستکش ساقه دار حفاظتی باشند. لباس کار جوشکاران باید عاری از مواد روغنی، نفتی و سایر مواد قابل احتراق و اشتعال باشد.
  • جوشکار حرفه‌ای باید آگاه باشد که به هنگام انجام عملیات جوشکاری برقی در فضاهای مسدود و مرطوب، دستگاه جوشکاری باید در خارج از محیط بسته قرار گیرد.
  • جوشکار حرفه‌ای باید با آگاهی کامل در شرایط نامساعد جوی از قبیل باد، طوفان و بارندگی شدید و یا در صورت ناکافی بودن روشنایی و محدود بودن میدان دید، از ادامه کار جوشکاری منصرف شود.
  • جوشکار باید پیش از نصب قطعات فولادی مرکب در ارتفاع زیاد، حتی‌المقدور بر روی زمین مونتاژ و متصل کند.
  • جوشکار حرفه‌ای باید در خدمات کارفرما باشد و تا حد امکان تلاش نماید تا هدر رفتن منابع و مصالح ساختمانی به حداقل برسد و معقول باشد.
  • اجرای مشخصات مستند
  • اجرای روش کار و توالی جوشکاری
  • اجرای دستورالعمل جوشکاری
  • انجام فرایند جوشکاری
  • بازرسی و تضمین کار بر اساس استانداردهای مهارتی
  • انجام دوباره کاری مورد نیاز
  • ثبت و گزارش مواردی که از دستیابی به خروجی با کیفیت و کمیت برنامه ریزی شده ممانعت نموده است.
  • اجرای برنامه نگهداری پیشگیرانه
  • انجام فعالیت‌های بهبود مستمر
  • اجرای الزامات بهداشتی

بیشتر بخوانید: ایمنی و بهداشت در جوشکاری ، نکات ضروری + ویدئو آموزشی

چگونه یک جوشکار ساختمانی ماهر استخدام کنیم؟

راه‌های زیادی بری پیدا کردن یک جوشکار ماهروجود دارد. از جمله راه‌های پیش و پا افتاده، پرس و جو در بین دوست و آشنا برای پیدا کردن یک جوشکار ماهر ساختمانی است. راه دیگر استفاده از تراکت‌های تبلیغاتی است که معمولاً شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ساختمانی به درب خانه‌ها می‌چسبانند یا تحویل لابی می‌دهند. در این بین شرکت کارگشا بستری امن و تخصصی برای یافتن جوشکار ساختمانی ماهر، نقاش ساختمان، بنا و … ایجاد کرده است تا به مشتریان خود بهترین خدمات را ارائه دهد.

سخن آخر

جوشکارها از نیروهای فنی و تخصصی هستند که در پروژه‌های مختلف عمرانی و ساختمان سازی به کار گرفته می‌شوند. همه پیمانکاران و کارفرمایان به نوبه خود در تلاش برای به کار گیری نیروهای ماهر هستند که این موضوع در مورد جوشکار ساختمانی نیز صدق می‌کند و جوشکار ماهر باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد که در بالا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شد. از طرفی هم باید به وظایف و مسئولیت‌های نام برده شده در بالا شناخت کامل داشته باشد. امروزه با روی کار آمدن سامانه‌هایی مانند کارگشا به راحتی می‌توان از وجود جوشکاران ماهر و باتجربه بهره برد. در این مطلب سعی کردیم به پرسش بسیاری شما مبنی بر اینکه جوشکار ماهر ساختمان از کجا پیدا کنیم پاسخ دهیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا