مقالات کارگشا

با ستون مزاحم چکار کنیم؟ تزئین ستون سالن پذیرایی، آشپزخانه و اتاق

ستون همانطور که از نامش پیداست سازه‌ای است که به منظور پایداری ساختمان، بنا می‌شود. کاربری مهم ستون در فونداسیون از کسی پوشیده نیست ولی دردسرهایی که در بخش معماری به وجود می‌آورد و مشکلات طراحی دکوراسیون داخلی را باید برای آن در نظر گرفت. در این مقاله از کارگشا به معرفی راهکارهایی برای تزیین ستون‌های فضای داخلی ارائه کرده‌ایم. در ادامه همراه ما باشید.

آیا می‌شود ستون خانه را برداشت؟

اولین سؤالی که برای بسیاری از خریداران خانه وقتی که خانه‌ای را می‌پسندند ولی یک ستون در سالن پذیرایی، آشپزخانه یا اتاق‌ها، آن‌ها را مردد می‌کند، این است که آیا می‌توان ستون خانه را برداشت؟

پاسخ این سؤال خیر است. پس اگر از ستون‌های داخل سالن پذیرایی دل خوشی ندارید و آن‌ها را مزاحم‌هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی میدانید، بهتر است از ابتدا خانه‌ای با ستون کم یا مخفی را انتخاب کنید، زیرا ستون را نمی‌توان حذف کرد.

با ستون چکار کنیم؟

اگر پاسخ برداشتن ستون منفی است، پس باید راهکارهای دیگر را مد نظر بگیرید. هماهنگ سازی ستون با سبک دکوراسیون داخلی با متریالی مانند ام دی اف، گچ، کناف، کاغذ دیواری، چوب و راه‌هایی نظیر نورپردازی، آینه کاری، گُل کاری، گچ بری، سنگ آنتیک و … تنها راه است. در ادامه هر یک از ایده‌های آورده شده، توضیح داده شده‌اند.

گچ کاری یکی از تزییناتی است که پیش از هر تزیین دیگری به ذهن خطور می‌کند. قیمت پایین گچ بری ستون، تمیزی کار، سرعت اجرای کار، هماهنگی با بیشتر سبک‌های دکوراسیون داخلی، تزیین ستون با گچ را در اولویت قرار می‌دهد.

با استفاده از گچ بری می‌توان ستون را برای سبک‌های دکوراسیون داخلی کلاسیک رومی و ایرانی با استفاده از شیارهای عمودی با سرستون‌ها، آماده کرد. همچنین استفاده از هنر گچ بری و اجرای طرح‌های هندسی و ساده و یا استوانه‌ای کردن ستون می‌توان آن را برای سبک‌های مینیمال و مدرن آماده کرد.

تزیین ستون با کناف

استفاده از کناف یکی از گزینه‌های جدید برای تزیین ستون است. کناف کاری و حجم دادن به ستون به علاوه نور پردازی آن، می‌توان یک ستون اضافی را به یک نقطه عطف برای دکوراسیون داخلی تبدیل کند.

تزیین ستون با ام دی اف

ام دی اف همیشه یکی از پایه‌های اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی است. ام دی اف در طرح و رنگ‌های مختلف موجود است و می‌توان با استفاده از حکاکی لیزر هم طرح‌های دیگری روی آن اجرا کرد و از آن برای پوشاندن ستون استفاده کرد.

تزیین ستون با کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یکی از گزینه‌های با قیمت پایین، نصب آسان و تمیز، قابل شستشو، قابل تعویض برای ستون و دیوارها است. به یاد داشته باشید که اگر ستون بسیار نزدیک به دیوار باشد بهتر است کاغذ دیواری آن را همرنگ و طرح دیوار نزدیک آن انتخاب کنید اگر تمایل دارید نمای کمتری داشته باشد.

اگر ستون از دیوار فاصله داشته و یا در وسط است بهتر است آن را با یکی از دیوارهای دور و متمایز از دیگر دیوارها ست کرده. به طور مثال کاغذ دیواری ستون وسط حال را با دیوار پشت تلویزیون می‌توان ست کرد.

یکی از کاغذ دیوارهای پرطرفدار برای کاغذ دیواری، طرح‌های دیوار آجری و سنگ آنتیک است که معمولاً با دیوارهای کوچک و باریک اطراف ست می‌شود.

تزیین ستون با سنگ آنتیک

سنگ آنتیک هم یکی از گزینه‌های زیبا و با نصب آسان تزیین ستون است ولی بالا بودن هزینه آن می‌توان تردید در افراد به وجود آورد. تزیین ستون با سنگ آنتیک و ست کردن آن با دیوار پشت تلویزیون در صورت نزدیک بودن ستون به سالن نشیمن یکی از راه‌های استفاده از این سنگ است.

تزیین ستون با چوب

اگر کفپوش چوب یا پارکت است یا سقف و دیوارها با چوب لمبه پوشیده شده است، استفاده از چوب برای تزیین ستون یک گزینه مورد انتظار است. البته به یاد داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از چوب زیبایی فضا را کاهش می‌دهد، به همین منظور از متریال دیگری مانند فلز و سنگ برای ترکیب می‌توان بهره برد.

تزیین ستون با آینه

اگر دوست دارید نمای ستون در خانه کم باشد می‌توانید برای تزیین آن از آینه استفاده کنید. آینه‌های آنتیک و آینه کاری سنتی ایرانی از روش‌های استفاده از این متریال است. البته آویختن قالب‌های آینه روی ستون هم همین کاربرد را دارد.

تزیین ستون با طاقچه مجازی

تزیین ستون با طاقچه مجازی درصورتی‌که ستون پهن است و می‌توان آن را یک دیوار به حساب آورد، هم از گزینه‌های در دسترس است.

تبدیل ستون به اجزاء دکوراسیون داخلی

ستون‌ها همیشه مزاحم نیستند به ویژه زمانی که آن‌ها در سالن‌های پذیرایی بزرگ هستند. ستون‌ها در سالن‌های بزرگ کمک زیادی به تقسیم بندی فضا و دکوراسیون داخلی، می‌کنند. جداسازی بخش پذیرایی از سالن غذاخوری، یا بخش نشیمن از فضای پذیرایی از جمله مزایای ستون‌ها است.

اگر فکر می‌کنید، ستون‌ها مزاحمت زیادی دارند، می‌توانید به صورتی آن‌ها را در طراحی دکوراسیون داخلی مخفی کنید.

جفت کردن ستون‌ها، ایجاد کتابخانه یا قفسه‌های تزیینی در ستون به وسیله، چوب ام دی اف و …، گنجاندن ستون‌ها در میز، کانتر آشپزخانه و … هم می‌تواند از راهکارهای جالب توجه در مخفی کردن ستون باشند.

با ستون مزاحم چکار کنیم؟ تزئین ستون سالن پذیرایی، آشپزخانه و اتاق

با ستون مزاحم چکار کنیم؟ تزئین ستون سالن پذیرایی، آشپزخانه و اتاق

با ستون مزاحم چکار کنیم؟ تزئین ستون سالن پذیرایی، آشپزخانه و اتاق

با ستون مزاحم چکار کنیم؟ تزئین ستون سالن پذیرایی، آشپزخانه و اتاق

با ستون مزاحم چکار کنیم؟ تزئین ستون سالن پذیرایی، آشپزخانه و اتاق

با ستون مزاحم چکار کنیم؟ تزئین ستون سالن پذیرایی، آشپزخانه و اتاق

سخن آخر

اگر به دنبال شرکت معتبر و افراد ماهر در زمینه تزیینات داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی هستید به کارگشا مراجعه کنید. شرکت کارگشا همواره به دنبال ارائه خدمات بهتر به مشتریان و مخاطبان خود است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا