مقالات کارگشا

اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی چیست؟ مروری بر 15 اصل مهم

احتمالاً سال‌هاست که اصطلاح فنگ شویی را می‌شنوید بدون اینکه بدانید فنگ شویی واقعاً چیست. به طور خلاصه: فنگ شویی یک روش باستانی چینی است که محل قرارگیری اشیا و چگونگی تأثیر آن‌ها بر انرژی خانه را بررسی می‌کند. به امید خلاص شدن از همه انرژی‌های منفی در خانه، در اینجا از توصیه‌های متخصصان فنگ شویی در مورد چیدمان دکوراسیون خانه استفاده می‌کنیم.

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی یک روش چینی باستانی برای ایجاد تعادل در محیط فیزیکی و ایجاد هماهنگی و احساس رفاه و جریان زندگی است. در واقع نام اصلی آن، به معنی «باد و آب»، نشانگر دو عنصر جریان است.

کارورزان فنگ شویی معتقدند که همه چیز (و همه کس) در محیط زندگی، از محیط طبیعی و بیرونی خانه گرفته تا وسایل و دکوراسیون آن، دارای انرژی خاص یا «چی» هستند. این نظریه می‌گوید نحوه چیدمان وسایل منزل می‌تواند بر تمام جنبه‌های زندگی تأثیر بگذارد.

کارورزان همچنین از فنگ شویی برای پرداختن به زمینه‌های خاصی از جمله سلامتی، دارایی، مشاغل و روابط استفاده می‌کنند؛ چیزهایی که بیشتر ما به آن‌ها اهمیت می‌دهیم.

اگرچه ممکن است فنگ شویی اسرارآمیز یا حتی عرفانی به نظر برسد، اما اصول راهنمای آن کاملاً ساده است. یکی از جنبه‌های اصلی آن جستجوی تعادل (بین یین و یانگ) با وجود تغییر مداوم است. یک مطالعه نشان داد چیدمان اتاق خوابی که با استفاده از اصول فنگ شویی در اتاق خواب تغییر کرده است، کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد.

استفاده از فنگ شویی در دکوراسیون در محیط‌های اداری نیز ممکن است حال عمومی کارکنان را بهتر کند. در سطح عملی، فنگ شویی در دکوراسیون بدین معنی است که مکانی مطلوب برای هر شی‌ء مانند تختخواب، کتاب‌ها، لپ‌تاپ و حتی سطل‌های زباله وجود دارد.

فنگ شویی چیست؟

اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

در ادامه به بررسی مهمترین اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی پرداخته شده است.

1. هرگز آینه‌ها را روبروی درب ورودی آویزان نکنید.

دلیل: هر انرژی خوبی که همراه با شما وارد خانه شود، بلافاصله به بیرون برمی‌گردد.

2. هرگز اتاق‌خواب را روی گاراژ قرار ندهید.

گاراژها دارای انرژی سنگین و بی‌نظمی هستند و این انرژی منفی آخرین چیزی است که می‌خواهید هنگام استراحت احساس کنید.

3. با اجاق‌گاز مانند باارزش‌ترین دارایی خود رفتار کنید.

در فنگ شویی اجاق‌گازها سازنده پول هستند. آن‌ها خوش‌شانسی می‌آورند و فراوانی را به خود جلب می‌کنند. اجاق‌گاز خود را همیشه تمیز و بدون چربی نگه دارید.

4. وسایل الکترونیکی را در اتاق‌خواب ممنوع کنید.

این وسایل در مغز همهمه ایجاد می‌کنند. به علاوه، واقعاً به این فکر کنید که آخرین بار چه چیزی را خوانده‌اید یا تماشا کرده‌اید. (حتماً نمی‌خواهید خواسته‌های جنون‌آمیز رئیستان به رؤیاهایتان در خواب نیز نفوذ کند.)

5. هرگز تختخواب را مستقیم روبروی در قرار ندهید.

مگر اینکه بخواهید هنگام استراحت، به سردرد نیز دچار شوید.

5. هرگز تختخواب را مستقیم روبروی در قرار ندهید.

6. ورودی خانه را مرتب کنید.

به‌هم‌ریختگی برای خانه و ساکنان آن بسیار مخرب است، مخصوصاً در لحظه ورود به خانه، این آشفتگی شما را تحت فشار قرار می‌دهد. به فضای ذخیره‌سازی هوشمند (قفسه‌های بزرگ، کمد لباس و غیره) اعتماد کنید تا ورودی خانه و ذهن خود را از آشفتگی حفظ کنید.

7. میز آشپزخانه را تمیز نگه دارید.

این میز نشان‌دهنده خانواده و عشق است: می‌خواهیم افراد خانواده در اطراف آن جمع شوند و احساس خوشحالی کنند. آن را کاملاً تمیز نگه دارید و یک فضای کاری جداگانه برای انجام تکالیف بچه‌ها انتخاب کنید.

8. برای اتاق بچه‌ها رنگ روشن استفاده نکنید.

رنگ‌های روشن برای سایر قسمت‌های خانه بسیار باشکوه هستند، اما این رنگ‌ها برای کودکان و زمان استراحت آن‌ها بسیار پرانرژی و نامناسب است.

9. مبلمان خراب را دور بیندازید (یا تعمیر کنید).

این مبلمان خراب نشان می‌دهد که چیز دیگری در زندگی‌تان خراب شده یا به زودی از بین خواهد رفت و نشان‌دهنده کمبود، رنج و بی لیاقتی است. هیچ بهانه‌ای برای نگهداری مبلمان شکسته وجود ندارد.

10. درب حمام و سرویس بهداشتی را زمانی که استفاده نمی‌کنید، ببندید.

انرژی ساطع شده از این مکان‌ها، انرژی منفی است و حتماً نمی‌خواهید که این انرژی در اطراف خانه شناور باشد.

11. چکه کردن شیرهای آب را در اسرع وقت برطرف کنید.

چکه کردن شیرهای آب بسیار بدشانسی می‌آورد. این چکه کردن بدان معنی است که تمام فراوانی و خوشبختی خود را از دست می‌دهید. این خرابی را بلافاصله تعمیر کنید.

12. لامپ‌های سوخته را نیز تعویض کنید.

لامپ سوخته نشان‌دهنده فرسودگی، استرس، وضع مالی ضعیف و بیماری است. نور روشن و درخشان برای جذب آنچه در زندگی می‌خواهید مهم است.

13. مکان‌های متروک خانه را با گیاهان پر کنید.

خواه گوشه اتاق باشد یا یک سالن تاریک، به دنبال مکان‌هایی بروید که احساس راکد بودن در آن‌ها جاری است و با استفاده از انرژی گیاهان، شادی را به این مکان‌ها اضافه کنید.

14. زیرزمین را مرتب و روشن نگه دارید.

زیرزمین به عنوان شالوده واقعی خانه، شور و نشاط را در سراسر خانه طنین‌انداز خواهد کرد. بنابراین آن را به یک انباری تاریک تبدیل نکنید و تا حد ممکن روشن و خشک نگه دارید.

15. اکثر اوقات دیوارهای خانه را رنگ‌آمیزی کنید.

دیوارهای قدیمی و کثیف دارید؟ حتماً می‌توانید حدس بزنید که این دیوارها چه احساسی در شما ایجاد می‌کنند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا