مقالات کارگشا

آکواریوم خانگی از مراحل ساخت و اجرا تا متخصص ماهر برای اجرای آن

علاقه به حیوانان خانگی در بسیاری وجود دارد و این گونه از افراد بسته به علاقه خود اقدام به نگهداری از این حیوانات می‌کنند. آکواریم‌های خانگی که محلی برای نگهداری انواع مختلفی از موجودات آبزی است، علاوه بر این که می‌تواند برای بسیاری از این افراد جذابیت داشته باشد، از طرفی هم اگر به صورت حرفه‌ای و اصولی اجرا شود؛ نقش بسیار متمایزی را می‌تواند در دکوراسیون داخلی فضا ایفا کند. در این مطلب از کارگشا به بررسی مراحل تهیه و اجرای آکواریوم‌های خانگی می‌پردازیم.

مراحل اجرای آکواریوم خانگی

در ادامه بحث با در نظر گرفتن اصول و استانداردهای یک آکواریوم خانگی، مراحل تهیه و اجرای آن را گام به گام برای شما شرح خواهیم داد.

گام اول؛ موقعیت یابی

اولین گام در نصب آکواریوم خانگی تعیین و اختصاص دادن مکانی برای آن است. بسته به اینکه فرآیند دکوراسیون خانکی شما نهایی یا در حال اجرا است، انتخاب‌های مختلفی می‌توانید داشته باشید. آکواریم‌ها را می‌توان در هر جایی نصب کرد.

آشپزخانه، پذیرایی، اتاق‌خواب و راهرو، هیچ محدودیتی نمی‌توان برای آن در نظر گرفت. این انتخاب تا حدودی به فرد بستگی دارد. مسلماً اگر بچه شما خواستار نصب آکواریوم است، پس اتاق‌خواب او اولین گزینه خواهد بود ولی اگر پدر و مادر خواهان آن باشند آشپزخانه، راهرو و پذیرایی انتخابی مناسب خواهد بود.

مراحل اجرای آکواریوم خانگی

گام دوم؛ برقراری تناسب میان فضا و اندازه آکواریوم خانگی

در گام بعدی بعد از اینکه محل و موقعیت نصب آکواریوم خانگی را مشخص کردید، باید اندازه آن را نیز تعیین کنید. در تعریف اندازه برای آکواریوم، مهم‌ترین فاکتور اندازه فضایی است که در آن قرار خواهد گرفت.

مسلماً باید یک تناسبی میان این دو وجود داشته باشد، البته نیاز به برقراری یک تناسب سفت و سخت نیست. به طوری که آکواریومی که در اتاق‌خواب قرار خواهد گرفت با آن که در پذیرایی نصب می‌شود، مسلماً از نظر اندازه می‌تواند متفاوت باشند.

ثبت درخواست «اجرای آکواریوم خانگی» در سامانه کارگشا

در مشخص کردن اندازه آکواریوم، تعداد و انواع موجوداتی که می‌خواهید نگهداری کنید هم مؤثر است. به عنوان نمونه اگر علاقه به تعداد زیادی دارید پس باید فضای بیشتری را برای آن‌ها در نظر بگیرید.

فضایی که قصد داریم آکواریوم را در آن قرار دهیم خود می‌تواند اندازه آکواریوم را به ابعاد مشخصی محدود کند. برای نمونه وقتی می‌خواهیم آکواریوم را در گوشه‌ای از دیوار قرار دهیم، ستون‌ها، دیوار و دیگر المان‌ها، به ما اجازه نخواهند داد تا هر اندازه دلخواهی را به کار بگیریم.

بیشتر بخوانید: چگونه سیفون آکواریوم درست کنیم؟ آموزش استفاده از کلینر یا سیفون گراول

گام سوم؛ انتخاب نوع آکواریوم

گام سوم؛ انتخاب نوع آکواریوم

آکواریم‌های خانگی نیز مانند بسیاری دیگر از المان‌ها انواع مختلفی دارند. به طوری کلی به دو نوع دیواری (توکار) و ایستاده تقسیم می‌شوند. هر یک از این دو نوع مزایا و معایب خاص خود را دارند. در خصوص آکواریوم‌های دیواری باید گفت که این نوع به دلیل توکار بودن در برخی فضاها تناسب بهتری خواهند داشت.

از طرفی همه تجهیزات و متعلقات داخل دیوار و از دید پنهان خواهد شد. از طرفی هم از نظر ابعاد و اندازه بسیار محدود هستند. آکواریوم‌های توکار در محیط آشپزخانه و قرار گرفتن بین دو کابینت می‌تواند بسیار جذاب باشد.

بیشتر بخوانید: نصب آکواریوم دیواری ؛ مزایا + مراحل نصب

آکواریم‌های ایستاده بر خلاف نوع دیواری، از نظر انداز هیچ‌گونه محدودیت ندارند و سلیقه فرد تنها عامل تعیین کننده اندازه آن است. عمدتاً افرادی که خواهان اجرای آکواریومی بزرگ هستند نسبت به اجرای این نوع از آکواریوم‌های خانگی اقدام می‌کنند. اجرای این نوع از آکواریوم‌ها در فضاهای خانگی ساده‌تر بوده و چندان نیازی به زیر کاری نخواهد داشت.

گام سوم؛ انتخاب نوع آکواریوم

گام چهارم؛ مجری آکواریوم خانگی

بعد از اینکه مکان، موقعیت، اندازه و نوع آکواریوم مد نظر خود را مشخص کردید؛ باید به سراغ انتخاب یک مجری و نصاب خوب رفت. در صورتی که خواهان یک آکواریوم باکیفیت و با جلوه خاص هستید که همخوانی لازم را با فضای داخلی خانه شما داشته باشد، حتماً سعی کنید از شرکت‌ها و مجریان معتبر و با تجربه خدمات بگیرید.

بیشتر بخوانید: راهنمای آموزش تعویض آب آکواریوم اتوماتیک و دستی و نکات مهم

بسیار دیده شده است که نصاب‌های محلی بدون در نظر گرفتن معماری و دکوراسیون خانه، اقدام به نصب نوعی و مدل خاصی از آکواریوم می‌کنند.

سامانه آنلاین خدمات ساختمانی کارگشا، بستری بسیار ساده و ایده آل را در این خصوص در اختیار شما قرار می‌دهد. صرفاً با چند تا کلیک و انتخاب ساده، به فهرستی از بهترین شرکت‌هایی که در خصوص اجرای آکواریوم خانگی به ارائه خدمات مشغول هستند؛ دسترسی پیدا خواهید کرد.

مجریانی که به شما پیشنهاد داده خواهد شد، از نظر سابقه و تجربه کاری تائید شده‌اند و با خیالی راحت می‌توانید اجرای آکواریوم خانگی خود را به آن‌ها بسپارید.

گام پنجم؛ نصب آکواریوم

بسته به نوع، مدل و اندازه‌ای که برای آکواریوم مشخص کرده‌اید و با مشاوره با مجری مورد نظر مورد تائید نهایی قرار گرفته است؛ مجری اقدام به ساخت آن می‌کند. انواع توکار نیاز به مقداری زیرسازی خواهد داشت که شامل سوراخ کردن دیوار و جا به جایی کابینت‌ها باشد. نوع ایستاده اما اجرای راحت‌تری خواهد داشت.

مجری موظف است که آکواریوم را کاملاً راه اندازی کند و آن را از نظر وجود ایرادات احتمالی کاملاً بررسی کند. دست آخر هم باید آموزش‌های لازم در خصوص سرویس آن را به کارفرما ارائه دهد.

سخن آخر

آکواریوم‌ها اگر با دانش کافی و به طریقی اصولی اجرا شوند، می‌توانند زیبایی خاصی به فضای خانه شما بدهند. اجرای اصولی آکواریوم تنها با بهره گیری از مجریانی حرفه‌ای و باتجربه امکان‌پذیر خواهد بود، پس در انتخاب خود اصلاً کوتاهی نکنید. اجرای اصولی آکواریوم از زحمات آن مربوط به نگهداری و سرویس، بسیار خواهد کاست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا