مقالات کارگشا

آشنایی با بهترین برندهای کولر آبی پوشالی و سلولزی همراه با قیمت

کولرهای آبی یکی از رایج‌ترین تجهیزات تهویه هوا و سرمایش به حساب می‌آیند که به خصوص در شهرهایی با آب و هوای گرم و خشک به طور گسترده‌ای توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتخاب یک کولر آبی به موارد مختلفی بستگی دارد که از جمله می‌توان به ظرفیت خنک‌سازی، نوع الیاف (پوشالی یا سلولزی)، مصرف انرژی و نوع هوادهی اشاره کرد. این مطلب می‌توانید با بهترین برندهای کولر آبی پوشالی و سلولزی آشنا شوید و با توجه به قیمت، انتخاب مناسبی داشته باشید.

اگر خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید از مساحت زیادی برخوردار است، خرید یک کولر آبی با ظرفیت هوادهی حداقل 4900 انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌تری خواهد بود. این در حالی است که در خانه‌های کوچک‌تر با توجه به اینکه دمای هوا خیلی سریع کاهش می‌یابد، استفاده از یک کولر آبی با ظرفیت پایین مانند 3500 نیز جوابگو است.

بهترین برندهای کولر آبی پوشالی و سلولزی

بهترین مارک کولر آبی کدام است؟ کولر آبی چه مارکی خوبه؟ کولرهای آبی پوشالی با سلولزی چه فرقی با هم دارند؟ نصب پمپ کولر آبی به چه صورت است؟ اینها سوالاتی هستند که معمولاً بسیاری از افراد پیش از خرید یک کولر آبی می‌پرسند. در واقع بهترین برند یا بهترین مارک سوال مناسبی نیست، چرا که در حال حاضر برندهای مختلفی در بازار ایران مشغول فعالیت هستند که کولرهای آبی بسیار با کیفیتی را تولید می‌کنند.

آبسال، جنرال، آزمایش، لورچ، انرژی، سپهر الکتریک و برفاب چند برند ایرانی معتبر و بسیار با کیفیت هستند که انواع کولر آبی صنعتی، پرتابل، سلولزی و پوشالی را تولید می‌کنند. محصولات این برندها در ظرفیت‌ها و قیمت‌های مختلفی عرضه شده‌اند و هر کدام ویژگی‌های خاصی را ارائه می‌دهند. در ادامه با بهترین برندهای کول آبی پوشالی و سلولزی به همراه قیمت آنها آشنا خواهیم شد.

کولر سلولزی انرژی مدل EC0700

کولر سلولزی انرژی مدل EC0700 نخستین کولر آبی سلولزی است که استاندارد CE اروپا را به دست آورده است. کولرهای سلولزی معمولاً 30 درصد خنک‌تر از انواع پوشالی هستند و راندمان بالاتری را از نظر مصرف آب و برق ارائه می‌دهند.

این کولر از حداکثر قدرت هوادهی 7990 متر مکعب در هر ساعت بهره می‌برد و از نوع 7000 محسوب می‌شود. قدرت موتور کولر سلولزی انرژی مدل EC0700 تقریباً 4/3 اسب بخار است و هوادهی آن از بغل انجام می‌شود و بدنه آن از جنس گالوانیزه ساخته شده است.

سیستم محافظت از برق گرفتگی (RCCB) کولر در صورتی که نشت برق در سیم‌کشی کولر بیش از 30 میلی‌آمپر باشد به صورت خودکار کولر را خاموش می‌کند. همچنین به لطف قابلیت قطع دو قطب، در صورتی که هنگام سیم‌کشی برق کولر، فاز و نول به اشتباه نصب شده باشند، هر دو قطب به صورت هم‌زمان قطع می‌شوند تا از برق گرفتگی جلوگیری شود.

بالانس دقیق ایستا و پویای فن در کولر سلولزی انرژی مدل EC0700 به همراه لرزه‌گیر و واشرهای مناسب در محل اتصال پایه فن و بدنه، کمترین میزان سروصدا به کانال کولر منتقل می‌شود. این کولر با قیمت 6 میلیون و 940 هزار تومان قابل خرید است.

بیشتر بخوانید: مقایسه سیستم های تهویه مطبوع: سیستم سرمایش تبخیری با سیستم های تراکمی

کولر آبی آبسال مدل AC70

آبسال یکی از بهترین برندهای کولر آبی پوشالی و سلولزی در ایران به حساب می‌آید. کولر آبی آبسال مدل AC70 از طراحی استاندارد و بدنه‌ای گالوانیزه‌ای بهره می‌برد. کیفیت ساخت کولر بالا است و در برابر شرایط محیطی مقاومت بالایی را ارائه می‌دهد. هوادهی کولر از قسمت بغل انجام می‌شود و حداکثر قدرت هوادهی 8350 متر مکعب است. پمپ آب به‌کار رفته در این کولر 7000 تقریباً 1.6 اسب بخار و قدرت موتور 4/3 اسب بخار است.

کولر آبی آبسال مدل AC70 عملکرد بسیار خوبی دارد و به علت یکپارچه بودن طراحی پروانه فن و بالانس شدن آن توسط دستگاه‌های دقیق، کمترین میزان لرزش و صدا به کانال کولر منتقل می‌شود. علاوه بر این، عمر یاطاقان‌های فن نیز به طور محسوسی افزایش یافته است.

این کولر از نوع پوشالی است که با استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک و با کیفیت بالایی دوخته شده است. آبسال نخستین شرکت ایرانی است که یک نگهدارنده پلاستیکی مخصوص برای پوشال‌ها طراحی کرده است تا از خراشیدگی و آسیب دیدن دست کاربر جلوگیری شود.

کولرهای آبی شرکت آبسال از یک سیستم آب‌رسانی جدید بهره می‌برند که علاوه بر تولید باد خنک بیشتر و با افزایش دقت نازل‌های آب، از ریخته شدن آب بر روی موتور جلوگیری می‌شود. یکی از قابلیت‌های جذاب کولر آبی آبسال مدل ای‌سی 70 ریموت کنترل آن است که امکان روشن/خاموش کردن موتور، تنظیم دور موتور و خاموش/روشن کردن پمپ آب را به صورت از راه دور میسر می‌کند. این کولر آبی با قیمت 5 میلیون و 185 هزار تومان قابل خرید است.

کولر آبی برفاب مدل BF3R

اگر به دنبال خرید یک کولر آبی برای آپارتمان نقلی خود هستید، احتمالاً کولر آبی برفاب مدل BF3R یک گزینه عالی است. این کولر آبی از بدنه‌ای با پوشش مقاوم گالوانیزه ساخته شده است و تقریباً 50 کیلوگرم وزن دارد.

موتور 3/1 اسب بخاری به‌کار رفته در این کولر حداکثر قدرت هوادهی 4100 متر مکعب در ساعت را ارائه می‌دهد. حجم کولر 3500 است و برفاب در ساخت آن از موتور موتوژن و الکتروپمپ الکتروژن استفاده کرده است.

این کولر آبی نیز از سیستم محافظتی برق بهره می‌برد و در صورتی که سیم‌های برق کولر دچار مشکل شوند و یا اتصال اشتباه انجام شود، کولر را به صورت خودکار خاموش می‌کند. این سیستم که به لطف یک کلید در دسترس کاربر قرار دارد از برق گرفتگی و آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند. کولر آبی برفاب BF3R با قیمت حدوداً 2 میلیون و 900 هزار تومان قابل خرید است.

کولر سلولزی انرژی مدل VC0600

یک کولر آبی حرفه‌ای از نوع سلولزی که دارای سیستم سرمایش تبخیری است اما هوادهی آن از بالا انجام می‌شود. طراحی متفاوت این کولر آبی برای استفاده در شرایطی که کولرهای آبی معمولی با هوادهی از بغل انتخاب مناسبی نیستند، بسیار کارآمد خواهد بود. مانند اکثر کولرهای آبی حرفه‌ای، بدنه این محصول نیز با ورق گالوانیزه پوشانده شده است که دوام بسیار بالایی دارد.

حجم کولر 7000 است و حداکثر قدرت هوادهی فن کولر 7140 متر مکعب است. موتور به‌کار رفته در کولر سلولزی انرژی VC0600 از قدرت 4/3 اسب بخار بهره می‌برد و برای سرمایش یک آپارتمان با مساحت زیاد عملکرد خوبی دارد.

دمای کولر سلولزی انرژی مدل VC0600  با استفاده از ترموستات محیطی و به صورت هوشمند و کاملاً خودکار کنترل می‌شود. این کولر یک ریموت کنترل رادیویی مخصوص نیز برخوردار است که امکان خاموش/روشن کردن کولر، تنظیم دور موتور و همچنین روشن/خاموش کردن پمپ آب را در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

کولر سلولزی انرژی مدل VC0600 در شرایط یکسان فقط 20 درصد از مصرف برق یک کولر گازی استاندارد را ارائه می‌دهد که به لطف پدهای سلولزی بسیار با کیفیت و همچنین ترموستات هوشمند کولر میسر شده است.

این کولر نیز از سیستم جلوگیری از برق‌گرفتگی (RCCB) برخوردار است که از برق‌گرفتگی و آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند. انرژی این مدل را با قیمت تقریباً 8 میلیون و 700 هزار تومان عرضه کرده است.

کولر آبی برفاب مدل BF5-O

این کولر آبی از طراحی پرتابل بهره می‌برد و به همین دلیل در فضاهای داخلی منازل و همین‌طور محیط‌های اداری قابل استفاده است. کولر آبی برفاب از پدهای سلولزی برخوردار است و قدرت سرمایش مناسبی را ارائه می‌دهد.

چهار چرخ به‌کار رفته در زیر پایه‌های کولر امکان جابه‌جایی آسان و بدون دردسر را فراهم می‌کند. بدنه کولر پرتابل برفاب BF5-O از جنس پلاستیک با کیفیت ABS ساخته شده است و وزن دستگاه مجموعاً به 31 کیلوگرم می‌رسد.

حجم کولر 5000 است و موتور به‌کار رفته در کولر با قدرت 1.4 اسب بخار حداکثر قدرت هوادهی 3100 متر مکعب در ساعت را ارائه می‌دهد. کولر آبی برفاب BF5-O از الکترو موتور 190 واتی به همراه فن آکسیال و پمپ غرقابی برخوردار است و عملکرد بسیار خوبی را نسبت به ابعادش از خود به نمایش می‌گذارد.

مخزن آب کولر ظرفیتی معادل 40 لیتر دارد و امکان آب‌رسانی یکنواخت به پدهای سلولزی را در ساعت‌های طولانی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، امکان تنظیم تایمر برای کولر وجود دارد و کاربر می‌تواند با توجه به بازه زمانی که به سرمای کولر نیاز دارد، تامیر را تنظیم کرده و در مصرف برق صرفه‌جویی کند.

برای راحتی هر چه بیشتر، برفاب یک ریموت کنترل مخصوص برای کولر آبی BF5-O طراحی کرده است تا کاربر از راه دور به تمامی تنظیمات دسترسی داشته باشد. کولر آبی پرتابل برفاب مدل BF5-O از سیستم سرمایش تبخیری بهره می‌برد و برق مصرفی آن نیز 220 ولت است.

این محصول با قیمت تقریباً 4 میلیون تومان به فروش می‌رسد و برای کسانی که به دنبال خرید یک کولر آبی پرتابل هستند یک گزینه عالی محسوب می‌شود.

معرفی بهترین کولرهای آبی موجود در ایران

در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین برندهای کولر آبی پوشالی و سلولزی آشنا کنیم. مدل‌های معرفی شده در این مطلب جزو مواردی هستند که رضایت بسیاری را به دنبال داشته‌اند و اصطلاحاً امتحان خودشان را پس داده‌اند. انتخاب یک کولر آبی مناسب با نیازمندی و شرایط استفاده می‌تواند باعث صرفه‌جویی چشمگیر در مصرف آب و برق شود و در عین حال هوای گرم و خشک تابستانی را به هوایی مطبوع و لذت‌بخش تبدیل کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا