اخبار ساختمانتکنولوژی

پای پهباد به ساختمان سازی و پروژه‌های عمرانی هم باز شد!

روز به روز استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت ساخت و ساز گسترش‌ می‌یابد. پهباد به عنوان یک فناوری دارای پتانسیل بالا به مانند سایر صنایع چند سالی است که به بخش‌های مختلف صنعت ساخت و ساز هم ورود پیدا کرده است. محققان دانشگاه میشیگان از نوعی پهباد رونمایی کرده‌اند که قادر به نصب قطعات مختلف سقف و استفاده در پروژه‌های عمرانی است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این فناوری در ادامه با ما همراه باشید.

پهبادی به منظور سقف سازی

مهندسان دانشگاه میشیگان نوع خاصی از پهباد را معرفی کرده‌اند که با توجه به نرم افزار خاصی که برای آن برنامه‌نویسی شده است قادر است که قطعات سقف را در پروژه‌های عمرانی در محل مشخص با میخ محکم کند. در این فرایند هیچ گونه نیروی انسانی دخالت ندارد و کل فرایند از جمله شناسایی و حمل به محل مورد نظر، قرارگیری قطعه در محل مورد نظر و نصب آن به صورت خودکار انجام‌ می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: تکنولوژی نوین ساختمانی در سال 2019، 10 مورد از مهم‌ترین‌ها

پروفسور مهندسی هوافضا الا اتکینز در دانشگاه میشیگان عنوان کرده است که پهباد‌ها‌ می‌توانند در طیف گسترده‌ای عملیات‌ها از نظارت گرفته تا بازرسی و عملیات‌های اجرایی به کار گرفته شوند که اهمیت آن‌ها در محیط‌های خشن و خطرناک پروژه‌های عمرانی مضاعف خواهد بود. این پهباد در آزمایشگاه هوافضای میشیگان که در سال 2018 به منظور مطالعه و تحقیق روی پهباد‌های خودران افتتاح شد، طراحی و ساخته شده است.

عملکرد پهباد در سقف سازی

عملکرد پهباد در سقف سازی

در شروع پروژه نمونه‌های ساخته شده از این پهباد‌ها در مقایسه با نیروی انسانی از سرعت‌های بسیار کمتری برخوردار بودند که عمده آن به دلیل زمان زیاد لازم برای ارتفاع گرفتن و تولید نیروی لازم برای کوبیدن میخ‌ها و رفتن به موقعیت بعدی بود. گروه تحقیقاتی دانشگاه میشیگان با مطالعه گسترده روی این پهباد‌های به کار گرفته شده در صنعت ساختمانی و پروژه‌های عمرانی، تغییراتی را که به منظور رسیدن به یک عملکرد مناسب از این پهباد‌ها مورد نیاز است را شناسایی کردند تا بتوانند فناوری ساخت پهباد‌ها را بهبود بخشند و از طرفی هم استفاده از پهباد‌ها در صنعت ساختمانی به ویژه سقف سازی را کاربردپذیرتر کنند.

نیروی لازم برای عملکرد پهباد از طریق باتری تأمین‌ می‌شود و این باتری‌های در نظر گرفته شده برای اکثر پهباد تنها قادر به تأمین انرژی لازم برای 10 دقیقه فعالیت پهباد هستند. اتصال پهباد به یک منبع انرژی، مدت زمان فعالیت پهباد را نامحدود‌ می‌کند اما از طرفی هم محدوده کاری پهباد را کوچک خواهد کرد. بر اساس ویدئویی که این گروه تحقیقاتی منتشر کرده است یک پهباد را‌ می‌توان دید که با بررسی کامل فضا و مکان و شناسایی سقف و قطعات آن به محکم کردن قطعات به سقف از طریق کوبیدن میخ‌ می‌پردازد.

آینده پهباد در پروژه‌های عمرانی

پروفسور الا اتکینز خاطر نشان‌ می‌کند که این پروژه هم اکنون در ابتدای راه خود قرار دارد و تا به اینجا نشان داده‌ایم که این فناوری چقدر‌ می‌تواند در صنعت ساخت و ساز و بخش‌های مختلف پروژه‌های عمرانی به کار آید. تا کنون بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه ساخت و ساز ایده‌های مختلفی را در خصوص طراحی و ساخت این گونه از پهباد‌ها برای انجام کار‌های مختلف سقف سازی مطرح کرده‌اند. یکی از این شرکت‌ها پیشنهاد ساخت پهبادهایی را داده است که بتوانند کاشی‌های سقف را جا به جا و بازرسی کاملی از سطح زیر آن داشته باشند تا بتوان محل آسیب دیده که موجب نفوذ آب و یا محل تجمع حشرات شناسایی کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا