مقالات کارگشا

چگونه خانه خود را برای زمستان آماده کنیم؟

طراحی زمستانه

کم کم تابستان در حال تمام شدن است و باید خودمان را برای استقبالی گرم از فصول سرد آماده کنیم. وقتی که زمستان از راه برسد قطعاً وقت آن رسیده آن کشویی که پر است از لباس های نخی خنک جای خودش را به لباس های بافتنی پشمی بدهد. همانطور که خودتان و لباس هایتان را برای زمستان آماده می کنید، شما باید خانه خود را نیز برای زمستان آماده کنید.

قطعا یکی از لذت بخش ترین کارهایی که در ایام تعطیل زمستانی انجام می دهید این است که روی صندلی راک مقابل شومینه لم داده و کتاب مورد علاقه خود را ساعت ها مطالعه می کنید. یا از میان ما کسانی که تنبل تر هستند ترجیح می دهند صندلی جلوی تلویزیون را به تخت تبدیل کرده، روی آن لم دهند و ساعت های زیادی را جلوی تلویزیون بگذرانند. در هر صورت وقت آن رسیده تا برای فصول آتی برنامه ریزی کنیم.

داشتن زمستانی دلپذیر در گرو ایجاد فضایی است که دکوراسیون داخلی آن تشکیل شده باشد از وسایلی که بافت آن حس دنج بودن را انتقال می دهد، به همراه رنگ هایی که گرم هستند و این در حالی باشد که فضاهای درونی همچنان روشن، درخشان، نور گیر و مطبوع باشد. راه های ساده ای وجود دارد که می توان از صبح های برفی و عصر های یخ زده زمستانی لذت برد، بدون اینکه از درخشش فضای درونی کاسته شود. پس اکنون وقت آن رسیده تا زمستانی گرم را تجربه کنیم.

دکوراسیون داخلی، دکوراسیون زمستانی

انتخاب روکش هایی برای تخت خواب، مبل و صندلی ها که گرم و نرم باشند:

زمستان وقت آن است که خود را با با منسوجات و پارچه های نرم و گرم، راحت و دوست داشتنی قدری نازپرورده کنید. پارچه هایی را به دکور اضافه کنید که شامل پارچه های ضخیم، پشم، پوست گوسفند، خز مصنوعی یا حتی مخمل باشد. در صورتی که بودجه اش را دارید تا اسباب مخصوص زمستان را خریداری کنید، پارچه های کشمیری دوست داشتنی به خانه بیاورید. از اینکه تنها به تجدید پارچه های دکوراسیون اتاق خواب بپردازید خود داری کنید. روی کاناپه ی خود بالشتک هایی اضافه کنید و مطمئن شوید که خانه شما گرمای بصری را نیز انتقال می دهد.

دکوراسیون داخلی، دکوراسیون زمستانی

عایق در برابر سرما:

این نکته مهم از محدوده دکوراسیون فرا تر می رود. این یکی از اساسی ترین نکاتی است که شما هیچگاه نباید فراموش کنید. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که هوا کم کم رو به خنک شدن است اکنون وقت آن است تا تمام درب ها و پنجره ها را در برابر هر گونه نشتی هوا ایزوله کنید. ایزوله کردن به هر طریقی ممکن است. یکی از روش های آن که در ارتباط با دکوراسیون داخلی نیز می باشد، اضافه کردن پرده ضخیم برای جلوگیری از هدر رفت گرما است. با این کار نه تنها از زمستانی گرم تر لذت می برید بلکه در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کنید.

دکوراسیون داخلی، دکوراسیون زمستانی

انتخاب یک فرش پشمالو برای کف:

چند فرش و قالیچه به فضاهای خانه اضافه کنید که نه تنها پاهای شما را گرم نگه می دارد بلکه به فضا رنگ و هویت می بخشد. فرش هایی را انتخاب کنید که با سبک فعلی خانه شما و رنگ پیش زمینه موجود هماهنگ باشد. کف های از جنس چوب یا سرامیک در زمستان می توانند بسیار زمستان سردی را به ارمغان بیاورد از آنجا که سطح این مصالح به شدت سرد می شود.

دکوراسیون داخلی، دکوراسیون زمستانی

استفاده از اشاء لوکس در اتاق خواب:

این مرحله احتمالا بخشی است که شما بدون مطالعه نیز قبلا به آن فکر کرده اید. راه های زیادی وجود دارد که سبب شوید اتاق خواب شما گرم و نرم و دنج به نظر برسد بدون اینکه در طرح دکوراسیون آن زیاده روی کنید. از آنجا که بخش های زیادی در یک تخت خواب وجود دارد،(لحاف و پتو، ملحفه و…) لذا حس گرمی در این بخش به وضوح وجود دارد و بایستی این اطمینان را حاصل کنید که دیگر بخش های اتاق بجز تخت خواب نیز متناسب با فصل زمستان دکور شود. یک نور پردازی جذاب در اتاق خواب یا استفاده از صندلی با طراحی خاص و منحصر به فرد در یک گوشه اتاق با رنگ هایی گرم می تواند موثر باشد.

استفاده از یک شومینه جادویی:

اضافه کردن یک شومینه تا حد زیادی می تواند در آماده کردن دکوراسیون داخلی برای زمستان نقشی موثر داشته باشد. هیچ چیزی مانند یک شومینه به خانه حس گرما نمی دهد و البته درخشش آن فضای اتاق را در زمستان خاص می کند. خواه جشن شب یلدا باشد یا جشن سال نوی میلادی، تمامی خاطرات و لحظات این جشن ها بدون گرمای آتش یک شومینه ناقص خواهد بود.

دکوراسیون داخلی، دکوراسیون زمستانی

اضافه کردن برخی از گیاهان طبیعی:

دو خط فکری در این مورد وجود دارد. بعضی مایل هستند تا قدری طراوت و تازگی طبیعی را با گل ها و گیاهان طبیعی ایجاد کنند، تا تغییرات فصلی محیط بیرون را متعادل کنند و در تضاد با برف و بوران فضای بیرونی گل و گیاهان سبز را در فضای درونی نگه دارند. این در حالی است که عده ای دیگر مایل هستند تا سرشت طبیعت را دنبال کنند و همه چیز را سفید و مطابق با رنگ طبیعت بیرون نگه دارند. اگر که شما جزو گروه اول هستید پس بهتر است که گیاهان ظریفی را نگه داری کنید همراه با ردیفی از گلدان که پر هستند از گل های تازه ای که شما به آنها علاقه مند هستید. استفاده از رنگ سبز تیره یا سایه هایی از آن در دکوراسیون و اسباب و وسایل اثر گل های طبیعی را بیشتر می کند.

دکوراسیون داخلی، دکوراسیون زمستانی

رنگ های سفید زمستانی را با ترکیب با سایر رنگ ها متعادل کنید:

کسانی نیز وجود دارند که رنگ سفیدی برف را دوست دارند. البته باید دقت کرد که این عقیده تا زمانی کاربردی است که رنگ سفید را با رنگ های روشن دیگر و رنگ های گرم ترکیب نمود. شاید باید تجدید نظر کنید که در زمستان از رنگ سفید برای خانه خود استفاده کنید، از آنجا که به سرعت باعث می شود فضا سرد و بی روح جلوه کند.

دکوراسیون داخلی، دکوراسیون زمستانی

رنگ های گرم برای دیوار ها:

اکثر مردم فکر می کنند رنگ زدن دوباره دیوارها بهترین روش آماده شدن برای فصل زمستان است. چه به لحاظ زیبایی شناسی یا اقتصادی این روش، روشی کاملا موثر است. اکثر ما به لحاظ شرایط مالی قادر نیستیم که با تغییر فصل مبلمان خود را عوض کنیم  لذا یک رنگ آمیزی ساده می تواند ما را به مقصود نزدیکتر کند. با این روش می توانید خانه خود را به روز کنید در عین حال که زیر بار قرض کمر خم نمیکنید و قرار نیست هزینه زیادی صرف کنید. رنگ خانه خود را می توانید با الهام گرفتن از تن رنگ های آتش انتخاب کنید و یک زمستان طلایی را سپری کنید.

دکوراسیون داخلی، دکوراسیون زمستانی

آوردن حس عاشقانه ای با نور شمع:

سو سو کردن نور شمع می تواند شب های دلتنگ کننده و یخبندان زمستانی را به فضایی جادویی و صمیمی تبدیل کند. اصلا نگران نباشید اگر نتوانستید یک شومینه در خانه خود داشته باشید. تنها از چند شمع استفاده کنید تا در درخشش و گرمی فریبنده نور شمع غرق شوید. البته از آنجا که دائما باید مراقب شمع ها باشید شاید از چند لامپ دیواری طرح فانوس نیز به عنوان جایگزین بتوانید استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی، دکوراسیون زمستانی

دکوراسیون داخلی، دکوراسیون زمستانی

زمستان برای خانه شما چگونه آماده شده است؟ ایده ها و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:

Decoist

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا