مقالات کارگشا

گواهینامه IPMA سطح C (مدیر پروژه)

نقش مدیر پروژه و الزامات سطح C 

شرایط ورود:

  • دارا بودن حداقل 5 سال تجربه کاری در زمینه مدیریت پروژه، مسئول رهبری پروژه هایی که از پیچیدگی کمی برخوردارند.

شایستگی محوری:

  • الزام به دارا بودن توان مدیریت پروژه هایی که از پیچیدگی کمی برخوردار است یا مدیریت زیر پروژه های یک پروژه با استفاده از کلیه عناصر شایستگی مدیریت پروژه

سایر الزامات:

  • مسئول مدیریت همه جنبه های پروژه ای که از پیچیدگی کمی برخوردار است یا مدیریت زیر پروژه های یک پروژه پیچیده
  • بکارگیری فرایندها، روش ها، تکنیک ها و ابزارهای متداول در مدیریت پروژه

گواهینامه IPMA سطح C

سطوح شایستگی:

در سطح C کاندیدا باید تجربه بکارگیری موفقیت آمیز عناصر شایستگی در موقعیت های پروژه با پیچیدگی کم را ارائه نماید. ممکن است کاندیدا در این سطح برای تقویت خود در عناصر شایستگی نیاز به راهنمایی داشته باشد.

شایستگی های فنی در سطح C:

کاندیدا باید آمادگی مناسبی در بکارگیری موثر عناصر شایستگی های فنی در پروژه هایی با پیچیدگی کم، از خود نشان دهد. این شایستگی ها شامل: ریسک و فرصت، زمان و فازهای آن، هزینه و تامین مالی، تغییرات، کنترل و گزارشات، ارتباطات، کارتیمی، کیفیت، حل مساله، اهداف و الزامات پروژه، گروه های ذینفع، محدوده ودستاوردها، اطلاعات و مستندسازی، راه اندازی و خاتمه می باشد.

شایستگی های رفتاری در سطح C:

کاندیدا باید آمادگی مناسبی در بکارگیری موثر عناصر شایستگی های رفتاری در پروژه هایی با پیچیدگی کم، از خود نشان دهد. این شایستگی ها شامل: رهبری، مشارکت و انگیزه، خودکنترلی، قاطعیت، آرامش، خلاقیت، مذاکره، مشورت، تعارض و بحران، درک ارزش ها، کارایی، اصول اخلاقی می باشد.

شایستگی های ساختاری – محیطی در سطح C:
کاندیدا باید آمادگی مناسبی در بکارگیری موثر عناصر شایستگی ساختاری – محیطی در پروژه هایی با پیچیدگی کم از خود نشان دهد. این شایستگی ها شامل: پروژه محوری، طرح محوری، سبد پروژه محوری، اجرای پروژه، طرح و سبد پروژه، سازمان دائمی، کسب وکار، سیستم ها، محصولات و فناوری، مدیریت کارکنان، سلامتی، امنیت، ایمنی و محیط زیست، تامین مالی، قوانین و مقررات می باشد.

منبع:

http://www.ipma.world/certification

Book: ICB / IPMA competence baseline version 3

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا