مقالات کارگشا

کناف کاری روی ستون، انواع طرح ها و روش های تزیین ستون با کناف

ستون یکی از عناصر مهم در ساختمان سازی است و بسیاری بر این باور هستند که ستون در طراحی دکوراسیون داخلی اختلال ایجاد می‌کند. ایجاد ستون در ساختمان به منظور پایداری آن امری اجتناب ناپذیر است و باید در دکوراسیون داخلی جایگاهی برای آن در نظر گرفته شود. در این مقاله نگاهی بر کناف کاری روی ستون، مدل‌های قابل اجرای آن، میزان زمان‌بری پروژه کناف کاری ستون و معرفی افراد و شرکت‌هایی که به ارائه این‌گونه خدمات مشغول هستند، داریم. در ادامه با کارگشا همراه باشید.

«چنانچه قصد کناف کاری روی ستون را دارید، درخواست خود را در سامانه آنلاین خدمات ساختمانی کارگشا درج نمایید.»

کناف کاری روی ستون

انواع ستون کدام است؟

از همین ابتدا لازم است به حضور برسانم که به طور کلی دو نوع ستون در ساختمان سازی و طرحی دکوراسیون داخلی وجود دارد. ستون باربر که وظیفه آن نگهداری سقف و ماندگاری سازه است. دیگری هم ستون تزیینی است که نقشی در باربری ندارند و تنها به منظور زیبایی و در مراحل طراحی دکوراسیون داخلی به ساختمان اضافه شده است. ستون‌ها معمولا با سنگ، گچ، کاشی، فلز، آجر و … پوشانده می‌شوند. در این مقاله به بررسی کناف کاری روی ستون و انواع آن می‌پردازیم.

مطلب پیشنهادیکناف کاری سقف ، فضا به فضا با مراحل اجرا + 40 عکس زیبا

انواع ستون کدام است؟

مدل‌های مختلف کناف کاری روی ستون

به طور کلی استفاده از کناف برای تزیین ستون ایده خوبی است؛ زیرا همخوانی خوبی با سایر المان‌های دکوراسیون داخلی مانند سقف و دیوارها خواهد داشت. ساخت آن را می‌توان همزمان با آن‌ها انجام داد. از طرفی هم نیاز به استخدام فرد دیگری به منظور تزیین ستون نیست و کناف کاری که برای تزیین سقف و دیوارها با آن قرارداد بسته شده است نیز می‌تواند کناف کاری روی ستون را نیز انجام دهد.

از آنجایی که کناف دارای ضخامت گچ کمی است و بنابراین شکننده و ظریف است. بهتر است از کناف برای قسمت‌های بالایی ستون که احتمال برخورد آن با وسایل و افراد کمتر اتفاق خواهد افتاد، استفاده شود و در قسمت‌های پایین ستون از گچ کاری ساده یا دیگر تزیینات استفاده شود، بهتر است.

کناف کاری روی ستون را می‌توان به صورت ساده، همراه با نور مخفی، همراه با هالوژن و یا با شلنگ لامپ اجرا کرد. گاهی که ستون نزدیک دیوار است می‌توان از فضای بین ستون و دیوار بهره برد و آن را به صورت طبقاتی اجرا کرد و از آن به عنوان بوفه یا محلی برای نگهداری وسایل تزیینی یا گلدان گل بهره برد.

مدل های مختلف کناف کاری روی ستون

کناف کاری روی ستون چقدر زمان لازم دارد؟

به طور متوسط زمان کناف کاری به حجم کار، نوع کناف و اینکه دارای نورپردازی باشد یا نباشد بستگی دارد. اگر تعداد ستون‌هایی که کناف کاری می‌شوند زیاد باشد، مسلما زمان بیشتری برای اجرای آن نیاز است و اگر همراه با کناف کاری نورپردازی هم انجام شود نیز مدت زمان بیشتری برای اجرا نیاز دارد. نهایتا هم هر چه کناف کاری روی ستون طرحی ساده‌تر داشته باشد، زمان کمتری برای اجرا نیاز دارد.

کناف کاری روی ستون چقدر زمان لازم دارد؟

کناف کاری روی ستون را چه کسانی انجام می‌دهند؟

اجرای کناف روی ستون با اجرای کناف روی سقف و دیوار تفاوت چندانی ندارد و تنها تفاوت آن ابعاد کوچک آن است. متخصصانی که در حوزه دکوراسیون داخلی، کناف کاری و گچ‌کاری تبهر دارند، توانایی و قابلیت انجام کناف کاری روی ستون را دارند. با مراجعه به وب سایت‌های ارائه دهنده خدمات ساختمانی می‌توانید به منظور کناف کاری ستون ثبت سفارش انجام دهید و یا به دفاتر خدمات دکوراسیون داخلی سطح شهر نیز برای انجام امر کناف کاری توانایی لازم را دارند، سر بزنید.

کناف کاری روی ستون را چه کسانی انجام می دهند؟

آیا می‌توان ستون کناف کاری شده را دوباره تزیین کرد؟

از آنجایی که در کناف کاری از صفحات گچی استفاده می‌شود، می‌توان پس از کناف کاری ستون رنگ آمیزی روی آن انجام داد و یا روی آن اقدام به پتینه کاری کرد. انواع روش‌های پتینه کاری مانند ورق طلا، ورق نقره، کهنه کاری و … قابلیت اجرایی روی ستون کناف کاری شده را دارد. اجرای کاغذ دیواری نیز روی ستون کناف کاری شده نیز بلامانع است ولی از آنجایی که کناف کاری پوشیده می‌شود، یا همه قسمت‌های ستون را کاغذ دیواری نمی‌چسبانند و یا تنها به اجرای کاغذ دیواری روی دیوارها بسنده می‌کنند.

آیا می توان ستون کناف کاری شده را دوباره تزیین کرد؟

سخن آخر

کناف کاری روی ستون مانند اجرای سنگ روی ستون، یا پوشاندن ستون با آجر و کاغذ دیواری یکی از روش‌های تزیین ستون به شمار می‌رود. حجم و نوع کناف کاری بر مدت زمان اجرای آن تاثیر بسیاری دارد و برای اجرای کناف کاری روی ستون نیز می‌توان از مهارت کناف کارانی که کار کناف کاری سقف و دیوار را انجام می‌دهند، بهره برد. گروه ساختمانی کارگشا با بهره گیری از مهارت و تجربه متخصصان خود در این راه می‌تواند یاری‌رسان و پشتیبان شما باشد. برای ثبت سفارش خدمات ساختمانی به سامانه آنلاین کارگشا مراجعه کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نویسنده: حمیرا باجلان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا