مقالات کارگشا

کناف کاری دیوار پشت تلویزیون ، فوت و فن اجرایی + معرفی متخصص

کناف کاری دیوار پشت تلویزیون یکی از روش‌های جدید در طراحی دکوراسیون اتاق تلویزیون است. کناف کاری فضاهای بدون استفاده مانند فضای پشت تلوزیون یکی از استفاده‌های پرطرفدار کناف، پس از کناف سقف در چند سال اخیر است. در این مطلب قصد داریم به نحوه اجرای کناف کاری دیوار پشت تلویزیون، ملزومات آن و چگونگی انتخاب یک کناف کار حرفه ای بپردازیم.

کناف کاری دیوار پشت تلویزیون

مراحل اجرا و فوت و فن کناف کاری دیوار پشت تلویزیون

کناف کاری دیوار پشت تلویزیون هم مانند کناف کاری دیگر جاها در دکوراسیون داخلی است و از نظر عملکرد و نحوه اجرا تفاوتی ندارد. تنها فرق آن‌ها طرح و ایده کناف کاری است. در ادامه مراحل اجرای این نوع دکوراسیون داخلی را به صورت جزئی بیان خواهیم کرد با ما همراه باشید.

طرح و ایده

در این مرحله کارفرما یا خود یک طرح را در نظر دارد و برای اجرای آن به سراغ یک کناف کار می‌رود و یا برای اجرای دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون به یک طراح دکوراسیون داخلی مراجعه می‌کند و از وی مشاوره می‌خواهد، که در این صورت گزینه‌هایی دیگری هم به جز کناف پیش روی کارفرما قرار می‌گیرد؛ چون در این مقاله تنها به اجرای کناف کار دیوار پشت تلویزیون می‌پردازیم از دیگر روش‌ها یادی نمی‌کنیم. پس از انتخاب طرح مورد نظر کار آغاز می‌شود.

اندازه گیری و ساخت قالب

پس از انتخاب طرح، طراح دکوراسیون داخلی ابتدا به اندازه گیری دقیق محل اجرای کناف کاری می‌پردازد و در صورت درخواست مشتری یا نیاز یک طرح سه بعدی از آن تهیه می‌کند. پس از اندازه گیری طراح در کارگاه به ساخت قالب یا پایه‌هایی که قرار است کناف روی آن‌ها قرار بگیرد اقدام می‌کند.

پایه یا قالب کناف متشکل از یک چهارچوب فلزی معمولا از جنس گالوانیزه است. این قالب قابلیت نصب صفحات بزرگ با روکش گچی کناف را دارد و می‌تواند وزن آن‌ها را تحمل کند. ورق گالوانیزه به دلیل روکش قلع روی آن زنگ نمی‌زند و وزن کمی دارد. این ورق‌ها ابتدا در کاخانه به صورت پروفیل در می‌آیند و سپس توسط طراح در محل نصب می‌شوند.

مطلب پیشنهادیکناف کاری سقف ، فضا به فضا با مراحل اجرا + 40 عکس زیبا

نصب کناف در محل

پس از ساخت پایه‌های فلزی، توسط پیچ یا پرچ در محل مورد نظر نصب می‌شوند و سپس صفحات کناف که در واقع صفحات گچی هستند و در اندازه‌های دلخواه جهت نصب روی پایه برش داده شده‌اند روی پایه‌های فلزی نصب می‌شوند. این اتصال نیز با استفاده از پیچ یا پرچ انجام می‌گیرد و سپس با کمی بتونه یا گچ محل اتصالات پوشانده می‌شود سپس رنگ‌کاری صورت می‌گیرد.

نکته: البته گاهی هم از متریال دیگر مانند کاغذ دیواری، چوب یا ام دی اف در تزیین فضای پشت تلویزیون، همراه با کناف استفاده می‌شود که زیبایی و کاربرد آن را دو چندان می‌کند.

کناف کاری دیوار تلویزیون

برای زیباتر شدن فضا و در معرض دید نبودن پریز و سیم‌های برق لازم است که این تجهیزات برقی که برای استفاده از تلویزیون ضروری هستند، مخفی شوند. یکی از راه‌های مخفی شدن آن‌ها انتقال کلید و پریزها به فضای پشت میز تلویزیون و جاسازی آن‌ها در کشو یا طبقات میز تلوزیون است، البته اگر از میز تلویزیون استفاده می شود. یک راه دیگر هم برای مخفی کردن سیم و کلید پریزها جاسازی آن‌ها توسط کناف کار در فضای پشت کناف است که به نظر بهتر و راحت‌تر است.

استفاده از نور مخفی هم در پشت کناف‌ها به زیبایی فضا به ویژه در طول شب می‌افزاید. برای این منظور می‌توان از نورهای مهتابی یا آفتابی و یا نورهای رنگی که با دیگر المان‌های روشنایی یا دیگر اجزا دکوراسیون داخلی همخوانی دارد، استفاده کرد.

کناف کاری پشت تلویزیون

چگونه یک کناف کار ماهر پیدا کنیم؟

با جست‌وجوی اجرای کناف در موتور جست‌وجوگر گوگل، لیست بلند بالایی از وب‌سایت‌های ارائه دهنده خدمات ساخت‌وساز پیش روی شما قرار می‌گیرد که معروف‌ترین آن‌ها دیوار و شیپور هستند. البته توصیه می‌شود از کارشناسان شرکت کارگشا برای انجام و مشاوره پروژه مورد نظر خود که در حال حاضر سریع‌ترین گزینه به نظر می‌رسد، استفاده نمایید، زیرا در این وب‌سایت‌، ارائه دهندگان خدمت دارای پروفایل مخصوص به خود هستند که نمونه کارها، آدرس و شماره تلفن، در صورت وجود شماره ثبت شرکت در آن به نمایش در می‌آید و در ادامه با قبول هر سفارش انجام کار توسط کارفرمایان نظر سنجی می‌شوند که این نظرسنجی‌ها برای انتخاب یک کناف کار خوب، یاری دهنده شما است.

خدمات کناف کاری ساختمان خود را از به متخصصان فعال در وبسایت کارگشا بسپارید.

مدل کناف کاری دیوار پشت تلویزیون

سخن آخر

کناف کاری دیوار پشت تلویزیون یکی از راه‌های تزیین این بخش بلا استفاده از خانه است که ممکن است فضای خالی و بی روح آن بسیاری را آزار دهد. در این راه انتخاب طرح اولیه و همخوانی داشتن آن با دیگر المان‌های دکوراتیو خانه بسیار مهم است. پس در انتخاب خود دقت لازم را به عمل آورید.

نویسنده: حمیرا باجلان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا