مقالات کارگشا

کاشی کاری بین کابینت را چه کسانی و چطور انجام می دهند؟

کاشی‌کاری بین کابینتی روشی از کاشی‌کاری است که بیشتر در آشپزخانه انجام می‌شود و از آن برای تغییر دکوراسیون داخلی آشپزخانه و ایجاد یک فضای تازه بهره برده می‌شود.کاشی‌های بین کابینت، تنوع طرح و رنگ زیادی دارند و طریق نصب آن‌ها هم ساده است. در ادامه به‌طور مفصل به این مهم می‌پردازیم با ما همراه باشید.

چرا کاشی‌کاری بین کابینت؟

کاشی‌کاری بین کابینت روشی است که با استفاده از آن می‌توان تغییری هرچند کوچک در فضای آشپزخانه بدون کثیف کاری و دردسر ایجاد کرد. ایجاد تنوع، بهتر کردن فضای آشپزخانه، تغییر سبک دکوراسیون داخلی و … از دلایل استفاده از این نوع کاشی‌کاری خاص است.

مراحل کاشی‌کاری بین کابینت چگونه است؟

  • در مرحله اول متراژ فضایی که می‌خواهید کاشی‌کاری شود را به‌ دقت تعیین کنید سپس به وب‌سایت فروشنده کاشی سرامیکی یا یکی از مراکز فروش کاشی در سطح شهر مراجعه کنید.
  • تنوع زیادی از کاشی‌های بین کابینتی وجود دارد که معمولاً متری به فروش می‌رسند. یک مدل را انتخاب و خریداری کنید.
  • با یک کاشی‌کار حرفه‌ای تماس بگیرید و از وی بخواهید برای انجام کار روزی را برای شما تعیین کند.
  • برای اجرای کاشی بین کابینت بهتر است ابتدا برق آشپزخانه از جعبه‌ تقسیم قطع شود و کلید پریزهای قسمتی که قرار است کاشی شود بیرون آورده شود.
  • کابینت‌های بالا و پایین، اطراف کلید و پریزها باید به‌ دقت با پلاستیک و چسب پوشانده شوند تا ملات رو آن‌ها ریخته نشود.
  • سطح زیر کاشی‌کاری باید تمیز و عاری از آلودگی، لک و چربی باشد علاوه بر این باید صاف و تراز باشد تا پس از مدتی کاشی‌ها لق نشوند یا سقوط نکنند.
  • نقشه دقیقی از بخش که قرار است کاشی‌کاری شود باید تهیه شود و متراژ کاشی دقیق محاسبه شود.
  • ملاتی از سیمان برای چسباندن کاشی‌ها آماده شود سپس به چسباندن کاشی‌ها اقدام شود.
  • جای کلید پریزها به‌ دقت درون کاشی درآوردن شود تا از زیبایی آن کم نشوند.
  • بعد از اتمام کاشی‌کاری باید مرحله بندکشی اجرا شود و پس‌ازآن کاشی‌ها با استفاده از یک اسفنج خیس، تمیز شوند.
  • یک روز کامل باید کاشی‌ها خشک شوند و بعدازآن مرحله درزگیری فاصله بین کاشی‌های جدید و کابینت‌ها بالا و پایین انجام شود.

مراحل اجرای کاشی کاری

کاشی‌کاری بین کابینتی را به چه کسی بسپاریم؟

بهترین کار این است که از یک کاشی‌کار حرفه‌ای و با سلیقه بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد؛ البته اگر سر رشته ای از کاشی‌کاری دارید می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. برای پیدا کردن یک کاشی‌کار حرفه‌ای می‌توانید به سایت‌ کارگشا مراجعه کنید و یا به مصالح فروشی نزدیک محل زندگی‌تان بروید و شماره تماس یک استاد کاشی‌کار را بخواهید که به شما توصیه می‌کنم از طریق وب‌سایت‌ اقدام کنید زیرا در وب‌سایت‌ کارگشا چند تیم مختلف به شما معرفی می شود و شما بعد از مقایسه قیمت ها و نحوه کار می توانید تیم مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

«چنانچه نیاز به اجرای کاشی کاری دارید؛ درخواست خود را در سامانه ثبت درخواست کارگشا درج نمایید.»

انواع کاشی بین کابینت کدام اند؟

کاشی‌های بین کابینت تنوع زیادی دارند. درست است که با نام کاشی بین کابینت خوانده می‌شوند ولی جنس‌های مختلفی نظیر: آلومینیوم، رزین، شیشه، کاشی، چوب، لمینت و سنگ دارند که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایبی دارند و هرکسی با سلیقه خود و با توجه به سبک دکوراسیون داخلی یک نوع را انتخاب می‌کند.

کاشی کاری بین کابیتی

آیا کاشی بین کابینت به زیر کاری احتیاج دارد؟

اگر منظور از زیر کاری کندن کاشی‌های قدیمی است باید عرض کنم که نیازی به این کار نیست و می‌توان کاشی‌های جدید را روی کاشی‌های قدیمی چسباند ولی اگر ترکیدگی لوله یا نمی، وجود داشته باشد ابتدا باید این مشکل رفع شود؛ سپس به نصب کاشی‌های جدید اقدام شود.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون داخلی آشپزخانه با سبک دلخواه شما از روستیک تا کلاسیک

هزینه کاشی بین کابینت چقدر است؟

همان‌طور که گفته شد کاشی‌های بین کابینت تنوع زیادی دارند بنابراین تنوع قیمت هم دارند. گران‌ترین کاشی‌های بین کابینتی کاشی‌های از جنس فلز و شیشه هستند و قیمت بالای آن‌ها به دلیل وارد شدن آن‌ها از خارج از ایران است؛ علاوه بر این کاشی‌های رزینی هم به دلیل قیمت بالای رزین از قیمت بالاتری نسبت به بقیه کاشی‌های بین کابینتی دارند.

ارزان‌ترین کاشی‌های بین کابینت، کاشی‌هایی از جنس سنگ و کاشی هستند که قیمت آن‌ها به طرح آن‌ها بستگی دارد، هر چه طرح خاص‌تر باشد قیمت هم بالاتر است. به‌ غیر از هزینه خرید کاشی‌ها، دستمزد کاشی‌کار هم از هزینه‌های کاشی‌کاری بین کابینت است که معمولاً به‌صورت متراژ محاسبه می‌شود؛ پس هرچه فضای بیشتری را کاشی‌کاری کنید به کاشی بیشتری احتیاج دارید و کاشی‌کار هم دستمزد بیشتری می‌گیرد و هزینه کل کاشی‌کاری بیشتر می‌شود.

البته راه ارزان‌تر دیگری هم وجود دارد که آن هم چسباندن برچسب‌هایی با طرح کاشی، سنگ، فلز، چوب و … است. این روش برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه راه ارزانی است ولی یک راه ماندگار نیست و این برچسب‌ها در اثر حرارت و رطوبت کیفیت خود را از دست می‌دهند و در نهایت کنده می‌شوند.

هزینه کاشی کاری بین کابیتی

محدوده کاشی‌کاری بین کابینت چقدر است؟

معمولاً ارتفاع کاشی‌کاری بین کابینتی تا کابینت بالایی است و درجایی که کابینت بالایی وجود ندارد هم کاشی‌کاری تا همان محدود ادامه پیدا می‌کند. از نظر افقی هم کاشی‌کاری تا جایی ادامه پیدا می‌کند که کابینت‌ها هستند گاهی هم اگر پنجره وجود داشته باشد کاشی‌کاری تا نیمه پنجره انجام می‌شود.

کاشی‌کاری بین کابینت هم درجایی که وسایل قابل جابجایی مانند اجاق‌گاز وجود دارد تا کمی پایین‌تر از حد کابینت پایینی انجام می‌شود تا در صورت تغییر اجاق‌گاز زیر کار مشخص نشود و از زیبایی کار کم نکند.

سخن آخر

کاشی‌کاری بین کابینت یک راه بدون کثیف کاری، سریع و نسبتاً ارزان برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه است. بهترین کار برای نصب کاشی بین کابینت کمک گرفتن از یک استاد کاشی‌کار است. کاشی‌ها را با توجه به سبک دکوراسیون داخلی کلی آشپزخانه انتخاب کنید تا هماهنگی خوبی برقرار شود.

نویسنده: حمیرا باجلان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا