مقالات کارگشا

کارخانه پودر شوینده شرکت یونیلیور ایران (پروژه مرلین)

معرفی پروژه مرلین (کارخانه تولید پودر شوینده اُمو)

موقعیت جغرافیایی

این پروژه در شهرک صنعتی البرز در مجاورت شهر قزوین واقع شده است.

ویژگی های پروژه مرلین

  • این ساختمان 7 طبقه، با اسکلت فلزی و به وزن تقریبی 950 تن که شامل انبار مواد خام نیز می باشد، به منظور تولید پودر شوینده امو در محل کارخانجات شرکت یونیلیور ایران در شهرک صنعتی البرز و در مجاورت شهر قزوین احداث گردید.
  • سیستم سازه ای سقف های این ساختمان از نوع عرشه فولادی می باشد و پرداخت سطوح بتن سقف ها با ماله پروانه ای برای رسیدن به سطحی صیقلی هم زمان با بتن ریزی سقف ها انجام گردید.
  • به دلیل الزامات فنی مورد نیاز تجهیزات نصب ده در طبقات این ساختمان، پوشش نهایی کف طبقات از جنس رنگ اپوکسی پلی یورتان انتخاب گردید که توسط پیمانکار پروژه با کیفیتی مناسب اجرا شده است.
  • پوشش پیرامونی ساختمان توسط ورق های ساندویچ پنل 10 سانتی متری با لایه عایق پشم سنگ وارداتی از کشور ترکیه اجرا شده است. همچنین برای پوشش پیرامونی و سقف انبار مواد خام در مجاورت این ساختمان نیز که به صورت همزمان اجرا شده است، از ورق های ساندویچ پنل با لایه عایق پشم سنگ استفاده شده است.
  • سازه فلزی و پوشش های پیرامون ساختمان این پروژه با مدیریت دقیق و برنامه ریزی های انجام شده توسط کارفرما، در بازه زمانی 6 ماه ساخته و نصب گردید که در نوع خود یک موفقیت ارزنده محسوب می گردد.

پرسنل سامانه جامع صنعت ساختمان (کارگشا) افتخار حضور در مراحل اجرایی این پروژه تولیدی را داشته و از تجربیات حاصل از آن بهره برده اند.

منبع : دپارتمان متره و برآورد سامانه جامع صنعت ساختمان (کارگشا) 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا