مقالات کارگشا

کابینت ممبران چیست؟ از مزایا و معایب تا بهترین رنگ و مدل های جدید

اگر آشپزی را یک هنر بدانیم پس آشپزخانه مانند بوم نقاشی یک هنرمند است. یک آشپزخانه زیبا و مدرن می‌تواند تاثیر زیادی بر روی فضای داخلی خانه بگذارد. یکی از مهمترین گام‌هایی که می‌توان برای بهبود دکوراسیون آشپزخانه برداشت تعویض کابینت‌ها است. کابینت‌ ممبران یکی از زیباترین و محبوب‌ترین کابینت‌های با طراحی کلاسیک است که امروزه در بسیاری از آشپزخانه می‌توانید آنها را ببینید. در این مطلب به چند مدل از کابینت ممبران جدید هم اشاره خواهیم کرد.

کابینت ممبران چیست؟

ممبران (به انگلیسی: Membrane) یک نوع چوب یا ماده اولیه خاص برای ساخت کابینت نیست. ممبران در واقع یک فویل از جنس پلی‌وینیل کلراید (PVC) است که به عنوان پوشش نهایی برای کابینت‌های چوبی (طبیعی، ام‌دی‌افیا حتی نئوپان) قرار می‌گیرد. کابینت ممبران با نام کابینت وکیوم نیز شناخته می‌شود.

روکش ممبران در انواع مات، براق و طرح چوب تولید می‌شود و با استفاده از فشار بالا بر روی ورق‌های ام‌دی‌اف کشیده می‌شوند. پوشش ممبران گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه است و در عین حال جذابیت ظاهری بالایی دارد. کابینت‌های ممبران برای خانه‌هایی که از طراحی کلاسیک یا حتی مدرن-کلاسیک بهره می‌برند گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

یکی از مزایای روکش ممبران این است که می‌توانید به کابینت‌هایی طرح‌دار و جذاب دسترسی داشته باشید. بدین منظور ابتدا طرح و نقوش مورد نظر را با استفاده از دستگاه‌های تراشکاری مخصوص ام‌دی‌اف بر روی صفحات ام‌دی‌اف حکاکی می‌کنند و سپس با استفاده از تجهیزات خاص و فشار و دمایی مشخص، روکش ممبران را بر روی این صفحات قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: مراحل ساخت کابینت ممبران، نحوه محاسبه + معرفی مجریان کابینت

آشنایی با مزایای کابینت ممبران

روکش ممبران به عنوان یک گزینه ارزان‌قیمت ویژگی‌های مثبت متعددی دارد و بسیاری از افرادی که تم کلاسیک و طرح‌های پیچیده علاقه‌مندند این نوع از کابینت‌ها را انتخاب می‌کنند.

مقرون‌به‌صرفه

روکش ممبران نسبت به روکش‌های آکریلیک یا یو‌وی ارزان‌تر است و خبر خوب اینکه این موضوع بر روی جذابیت کابینت‌های ممبران تاثیر منفی نگذاشته است.

طول عمر بالا

طول عمر مفید روکش ممبران نسبت به روکش لمینت بیشتر است و اگرچه کابینت‌های ممبران از انواع لمینت کمی گران‌تر هستند اما در بلند مدت نه تنها این هزینه جبران می‌شود بلکه از جذابیت کابینتتان کاسته نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب کابینت چگونه است و نصب کابینت ممبران و هایگلاس چه مراحلی دارد؟

تمیز کردن آسان

با استفاده از یک پارچه تمیز و مرطوب و مقدار کمی ماده شوینده ملایم به راحتی می‌توانید ظاهر کابینت ممبران خود را مانند روز اول کنید!

استحکام و سازگاری

روکش ممبران باعث می‌شود تا کابینت شما در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و همین‌طور نفوذ آب مقاوم باشد. به همین دلیل امکان استفاده از کابینت‌های ممبران در هر منطقه‌ای وجود دارد.

پوسته‌پوسته نشدن لبه‌ها

از آنجایی که روکش ممبران به طور کامل بر روی صفحات ام‌دی‌اف قرار می‌گیرد نیازی به ایجاد گاردهای محافظ در قسمت لبه‌ها وجود ندارد. این ویژگی به افزایش زیبایی طرح‌ها و همین‌طور کاهش هزینه تولید کمک می‌کند.

ظاهر نرم و زیبا

روکش‌های ممبران با دقت زیادی تولید و نصب می‌شوند و اثری از ناخالصی‌، لکه‌ یا اثرات استفاده از ابزار دیده نمی‌شود. پوشش نهایی ظاهری بسیار نرم و جذاب دارد.

بیشتر بخوانید: کابینت هایگلاس چیست و بهترین نوع آن کدام است؟ ویژگی، مزایا و معایب

حق انتخاب زیاد

کابینت‌های ممبران در رنگ‌بندی متنوع و استایل‌های ظاهری متفاوت قابل سفارش هستند. چه پوشش مات دوست داشته باشید چه براق، صدها انتخاب پیش روی شما خواهد بود.

کابینت ممبران چه معایبی دارد؟

در این قسمت قصد داریم شما را با معایب کابینت ممبران آشنا کنیم. مانند هر روکش دیگری، این روکش نیز معایب خاص خودش را دارد که البته چندان جدی نبوده و با کمی دقت هیچ مشکلی برای کابینت‌های عزیزتان پیش نخواهد آمد!

نیاز به مراقبت

برای اینکه کابینت ممبرانی شما همیشه زیبا و جذاب به‌نظر برسد باید به طور پیوسته آن را نظافت کنید و اصول مراقبتی را در خصوص آن رعایت کنید.

آسیب‌پذیری در برابر خورشید

کابینت‌های ممبران در برابر تابش مستقیم نور خورشید مقاومت بالایی ندارند و اگر مدت زیادی در معرض نور خورشید باشند احتمالا تغییر رنگ در آنها را شاهد خواهید بود.

بیشتر بخوانید: انواع کابینت های آشپزخانه به همراه مزایا و معایب آنها

نیاز به نظافت ملایم

اگر می‌خواهید با سیم ظرفشویی یا مواد شوینده قوی به سراغ کابینتتان بروید بهتر است منصرف شوید! روکش ممبران در برابر ابزارهای فلزی (حتی سیم ظرفشویی) و شوینده‌های قوی، آسیب‌پذیری بالایی دارد.

انواع مدل کابینت ممبران جدید

در ادامه قصد داریم شما را با چند مدل جدید کابینت ممبران آشنا کنیم. همان‌طور که گفتیم این کابینت‌ها در طرح‌ها و ترکیب‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند و به راحتی می‌توانید آنها را با دکوراسیون خانه‌تان هماهنگ کنید.

کابینت ممبران کلاسیک

کابینت‌های ممبران با طراحی کلاسیک زیبایی سلطنتی را برای آشپزخانه شما به ارمغان می‌آورند. این نوع از کابینت‌های ممبران با شکوه و لوکس هستند و البته زمانی باید آنها را انتخاب کنید که دکوراسیون و طراحی سایر قسمت‌های خانه‌تان هم چنین خصوصیاتی داشته باشد!

کابینت ممبران کلاسیک

کابینت ممبران کلاسیک

کابینت ممبران کلاسیک

کابینت ممبران مدرن

برخلاف طراحی کلاسیک، طراحی مدرن بر روی مینیمال و ساده بودن طرح‌ها تمرکز دارد. کابینت‌های ممبران مدرن معمولا در رنگ‌هایی با تنالیته پایین و پوشش مات تولید می‌شوند و با اکثر آشپزخانه‌های مدرن سازگاری بالایی دارند.

کابینت ممبران مدرن

کابینت ممبران مدرن

کابینت ممبران مدرن

کابینت ممبران طرح چوب

این نوع از کابینت‌های ممبران برای عاشقان دکوراسیون چوبی یک گزینه قطعی محسوب می‌شود. اگرچه رنگ‌بندی این کابینت‌ها معمولا کمی تیره است اما جذابیت و اصالتی که آشپزخانه منزلتان می‌دهند قابل وصف نیست.

کابینت ممبران طرح چوب

کابینت ممبران طرح چوب

کابینت ممبران طرح چوب

کابینت ممبران انزو

یکی دیگر از انواع کابینت‌های ممبران جدید کابینت انزو است که نام آن برگرفته از شرکت سازنده این نوع کابینت‌ها است. البته این کابینت‌ها با کابینت‌های ممبران معمولی تفاوت‌هایی هم دارند. برای مثال معمولا در کابینت‌های انزو از روکش ضخیم‌تری استفاده می‌شود و علاوه بر این، رنگ و جنس روکش نیز با روکش ممبران متفاوت است.

کابینت ممبران انزو

کابینت ممبران انزو

 

این نوع کابینت‌ها اغلب با رنگ‌بندی روشن و پوشش براق تولید می‌شوند و به همین دلیل استایل ظاهری آنها ترکیبی از کابینت‌های ممبران و ها‌ی‌گلاس است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا