مقالات کارگشا

کابینت آشپزخانه سفید را چطور با رنگ های دیگر ست کنیم؟!

کابینت سفید آشپزخانه یا کابینت سفید با ترکیبی از یک رنگ دیگر برای آشپزخانه‌ها ظاهری زیبا و منحصر به فرد ایجاد می‌کند و القا کننده حس پاکیزگی است؛ اما کابینت آشپزخانه سفید بهتر است از چه جنسی باشد و مزایا و معایب آن کدام است؟ چه شرکت‌ها و یا گروه‌هایی هستند که اجرای کابینت سفید آشپزخانه در کارنامه آن‌ها درخشان است و بهترین کارها را در رزومه خود دارند؟ این شرکت‌ها را چگونه بیابیم؟

مطلب پیشنهادیکابینت آشپزخانه، صفر تا صدشو بدونی بهتر انتخاب میکنی!

انتخاب کابینت آشپزخانه سفید

کابینت آشپزخانه سفید برای هر آشپزخانه‌ای مناسب نیست و هر فردی آن را نمی‌پسندد. افرادی که خانه‌ای شلوغ دارند و یا فرزند کوچک دارند، به دلیل بیشتر نمایان شدن، چرک و کثیفی‌ها روی رنگ سفید، از کابینت آشپزخانه سفید استفاده نکنند بهتر است. خانه‌هایی که کاشی‌های آشپزخانه آن‌ها سفید ساده است نیز بهتر است از کابینت سفید یکدست استفاده نکنند و از ترکیب آن با رنگ دیگری بهره ببرند. آشپزخانه‌هایی که نور طبیعی کمی دارند و کاشی و دیوارپوش آن‌ها تیره است، بهتر است از کابینت آشپزخانه سفید استفاده کنند تا فضای روشن‌تری داشته باشند.

ثبت درخواست «اجرای کابینت آشپزخانه» در سامانه کارگشا

جنس کابینت سفید آشپزخانه چیست؟

معمولاً استادکاران و کابینت سازها برای ساخت کابینت آشپزخانه سفید از جنس ام دی اف با روکش ‌هایگلاس استفاده می‌کنند ولی کابینت‌های ام دی اف با روکش ممبران در رنگ سفید نیز زیبایی منحصر به فردی دارد.

به طور کلی اگر کابینت آشپزخانه سفید با طراحی مدرن را می‌پسندید بهتر است از ام دی اف هایگلاس استفاده کنید و اگر دکوراسیون کلاسیک را می‌پسندید از ام دی اف ممبران استفاده کنید. البته دیگر روکش‌های مات هم هستند که رنگ سفید پرطرفداری دارند و از رنگ سفید هم می‌توان برای پوشش ام دی اف به جای دیگر روکش‌ها استفاده کرد. علاوه بر این، کابینت‌های فلزی هم گزینه خوبی برای رنگ سفید هستند.

جنس کابینت سفید آشپزخانه چیست؟

مزایا و معایب انتخاب رنگ سفید برای کابینت

  • همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد، رنگ سفید برای کابینت آشپزخانه به القای حس پاکیزگی کمک می‌کند و ذهنیت پاکیزه بودن آشپزخانه را ایجاد می‌کند.
  • رنگ سفید کابینت برای آشپزخانه‌های با نور طبیعی کم بسیار کمک کننده است تا آشپزخانه روشن‌تر و سفیدتر دیده شود.
  • از طرفی هم اگر دیوارپوش‌ها یا کفپوش‌ها تیره هستند استفاده از کابینت آشپزخانه سفید به زیبایی ظاهری و دکوراسیون فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن که به آشپزخانه راه دارد می‌افزاید و تضاد رنگ‌های تیره و روشن در کنار هم فضا را دلپذیر می‌کند.
  • همچنین رنگ سفید فضا را بازتر نشان می‌دهد و برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار مناسب است.
  • از طرفی هم کابینت آشپزخانه سفید باعث می‌شود لکه‌ها و کثیفی‌های ایجاد شده در هنگام آشپزی و کار در آشپزخانه، بیشتر نمود داشته باشند و نیاز به تمیزکاری بیشتر شود.

ترکیب رنگ‌های دیگر با رنگ سفید کابینت آشپزخانه

اگر تمام کابینت‌ها سفید باشند ممکن است فضا کمی بی روح و کسل کننده به نظر بیاید و پس از مدتی، نگاه کردن و گذراندن وقت در آشپزخانه برای افراد خسته کننده باشد به همین منظور بهتر است از ترکیب رنگ سفید در کنار دیگر رنگ‌ها استفاده شود. البته این موضوع تنها مختص رنگ سفید نیست و برای تمام رنگ‌ها قابل ارجاع است.

کابینت‌های ردیف بالا سفید رنگ

یکی از پیشنهادها برای داشتن کابینت آشپزخانه سفید، ساخت کابینت‌های ردیف بالا که بیشتر در معرض دید هستند، به رنگ سفید و کابینت‌های ردیف پایین یا کابینت جزیره به رنگ‌های دیگر مانند طوسی، قهوه‌ای، زرد، قرمز، آبی، نارنجی، بنفش و … است.

ترکیب رنگ های دیگر با رنگ سفید کابینت آشپزخانه

کابینت‌های سفید با دستگیره‌های ست شده با لوسترها، صندلی‌ها و صفحه‌های روی کابینت‌ها

استفاده از کابینت‌های سفید در آشپزخانه با ترکیب رنگ دیگری مانند مشکی، طلایی، نقره‌ای، استیل و … برای رنگ بخش‌هایی مانند دستگیره‌ها، اکسسوری‌ها، شیرآلات، المان‌های نوری، صندلی‌ها، صفحه‌های روی کابینت، لوازم برقی توکار مانند سینک ظرفشویی، اجاق گاز، یخچال و … می‌تواند ایده خوبی برای طراحی یک آشپزخانه باشد.

کابینت آشپزخانه سفید مشکی

استفاده از رنگ سفید در کابینت‌های ردیف بالا و رنگ مشکی برای کابینت‌های ردیف پایین، یا تمامی کابینت‌های سفید رنگ با صفحه روی کابینت مشکی، شیرآلات، لوازم آشپزخانه مانند اجاق گاز، ظرفشویی، یخچال و شیرآلات مشکی نیز ایده خوبی برای داشتن یک آشپزخانه با رنگ سفید مشکی است که بسیار هم پرطرفدار هم هست.

ترکیب رنگ های دیگر با رنگ سفید کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه سفید قهوه‌ای

نمای کابینت‌های سفید و صفحه رویی قهوه‌ای با طرح چوب و یا کابینت‌های سفید و جزیره آشپزخانه قهوه‌ای با طرح چوب و یا کابینت‌های سفید با دیوارپوش و کف‌پوش قهوه‌ای طرح چوب از جمله نماهای زیبا و متداول در آشپزخانه‌های با سبک دکوراسیون داخلی روستیک به حساب می‌آید.

کابینت آشپزخانه سفید طوسی

اگر به دنبال رنگی برای ست کردن رنگ کابینت‌های سفید با آن هستید، رنگ طوسی بسیار مناسب است. از آنجایی که رنگ طوسی یک رنگ خنثی است و به راحتی با همه رنگ‌ها ست می‌شود، استفاده از آن در کنار کابینت‌های سفید و زمینه قهوه‌ای، بسیار به جا است. اگر کابینت‌های ردیف پایین را طوسی انتخاب کنید و جزیره را یا طوسی و یا قهوه‌ای یک آشپزخانه خاص و مدرن خواهید داشت.

ترکیب رنگ های دیگر با رنگ سفید کابینت آشپزخانه

اجرای کابینت سفید را به چه کسی بسپاریم؟

اما انتخاب رنگ و طرح کابینت آشپزخانه یک سو و پیدا کردن شرکت یا گروه حرفه‌ای که بتواند طرح شما را اجرا کند، یک سوی دیگر است. در این جاست که کارگشا راه حل خوبی برای پیدا کردن یک گروه حرفه‌ای طراح و نصاب کابینت آشپزخانه را پیش پای شما گذاشته است. وب سایت کارگشا با معرفی بهترین طراحان کابینت راه را برای انتخاب کوتاه کرده است. برای پیدا کردن یک طراح و نصاب کابینت می‌توانید به سامانه آنلاین خدمات ساختمانی کارگشا رفته و ثبت سفارش انجام دهید.

کابینت آشپزخانه سفید

کابینت آشپزخانه سفید

کابینت آشپزخانه سفید

کابینت آشپزخانه سفید

کابینت آشپزخانه سفید

کابینت آشپزخانه سفید

کابینت آشپزخانه سفید

کابینت آشپزخانه سفید

سخن آخر

کابینت آشپزخانه سفید به همراه یک ترکیب رنگی مناسب مانند طوسی، قهوه‌ای، مشکی، قرمز، آبی، کرمی، طلایی و … بسیار پرطرفدار است و هم در خانه‌های مدرن و هم در خانه‌های کلاسیک بسیار دیده می‌شود. استفاده از کابینت‌های سفید برای آشپزخانه‌های کوچک و آشپزخانه‌هایی که نور طبیعی کمی دارند بسیار مناسب و کار آمد است، زیرا فضا را بسیار بزرگ‌تر از آنچه است نشان می‌دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا