مقالات کارگشا

چگونه جکوزی بسازیم ؛ انواع و هزینه تمام شده آن چقدر است؟

ساخت جکوزی این سازه لوکس در آپارتمان‌ها، خانه باغ‌ها، برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی بسیاری از علاقه مندان به آن را برای ساخت متوجه خود می‌کند. جکوزی معمولا برای مصارفی مانند آب‌درمانی، فیزیوتراپی و رفع خستگی استفاده می‌شود. اگر شما هم خواستار مزایای این سازه لوکس هستید و وب سایت‌های مختلف را برای پی بردن به روش ساخت و هزینه آن جستجو کرده‌اید، توصیه می‌کنم در این مقاله با کارگشا همراه باشید.

انواع جکوزی کدام است؟

به طور کلی جکوزی‌ها به دو دسته فایبرگلاسی و استخری تقسیم می‌شوند. جکوزی‌هایی وجود دارند که از فایبرگلاس ساخته شده‌اند و می‌توان آن‌ها را از فروشگاه‌های معتبر تهیه و در محل مورد نظر نصب کرد و از امکانات و مصارف آن لذت برد. دسته دوم جکوزی، دسته‌ای است که با خرید وسایل و تجهیزات و استخدام افراد متخصص در ساخت جکوزی، به ساخت و راه اندازی آن در محل مورد نظر پرداخت. به طور کلی از نظر هزینه هر دو جکوزی در یک رنج قیمت قرار دارند. تنها تفاوت آن‌ها، مراحل اجرا و نصب آن‌ها است که یکی بی دردسر و دیگری زمان‌گیر و پر دردسر است.

انواع جکوزی کدام است؟

اجزا تشکیل دهنده جکوزی کدام‌اند؟

به طور کلی جکوزی‌ها چه از نوع استخری و چه از نوع فایبرگلاسی، شامل اجزائی مانند مبدل حرارتی، پمپ تزریقی و پمپ جتی، فیلتر تصفیه آب، لوله و اتصالات، سری جت و نورپردازی هستند. این اجزاء در نوع فایبرگلاسی در زیر تعبیه شده است. در جکوزی استخری، این تجهیزات هم در زیرکار در میان مصالح ساختمانی پنهان شده است. پس از راه اندازی جکوزی، آن را از آب پر می‌کنند و آب درون سینک از طریق مکنده‌ها به درون لوله‌ها رفته و در اطراف مبدل حرارتی چرخیده و پس از گرم شدن، از طریق پمپ تزریقی و جتی به داخل سینک بازگردانده می‌شود.

اجزا تشکیل دهنده جکوزی کدام اند؟

برای راه اندازی جکوزی به چه تمهیدات و شرایطی نیاز است؟

جکوزی‌های فایبرگلاسی قابل حمل هم در محیط‌های بسته مانند حمام و هم در محیط‌های باز مانند حیاط خلوت قابلیت استفاده دارد. برای نصب این نوع جکوزی در فضای باز مانند حیاط لازم است ابتدا یک زیر سازی، به صورت سیمان‌کاری یا موزاییک کاری انجام شده سپس جکوزی روی آن نصب شود.

برای بهره از جکوزی‌های استخری نیاز به اقدامات زیادی است. از آنجایی که جکوزی حجم و عمق زیادی ندارد پس فشار آب نیز در آن بسیار کم است و در ساخت آن نیاز به بتن ریزی نیست و استفاده از متریالی مانند آجر نیز برای ساخت آن مناسب به نظر می‌رسد. به ترتیب مراحل ساخت جکوزی استخری شامل انجام زیرسازی و اجرای لایه مگر، آجر چینی، سیمان کاری روی آجرها، عایق کاری، اجرای تاسیسات و اتصالات، کاشی کاری و درزگیری است.

برای راه اندازی جکوزی به چه تمهیدات و شرایطی نیاز است؟

هزینه ساخت جکوزی چقدر است؟

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، هزینه خرید یک جکوزی فایبرگلاسی قابل حمل و ساخت یک جکوزی به روش استخری، فرق چندانی ندارد و تنها تفاوت آن‌ها در فرآیند راه اندازی است. قیمت جکوزی فایبرگلاسی به ابعاد، قدرت پمپ، جت، مبدل حرارتی و فیلترهای آن بستگی دارد و هرچه بزرگتر و پر قدرت‌تر باشد طبیعتا هزینه بیشتری دارد.

هزینه ساخت جکوزی استخری نیز به قیمت مصالح ساختمانی، تاسیسات و اتصالات، دستمزد و ابعاد آن بستگی دارد. هرچه جکوزی بزرگ‌تر باشد و شکل پیچیده‌تری داشته باشید، هزینه ساخت آن بالاتر می‌رود زیرا نیاز به مبدل حرارتی، پمپ و جت قوی‌تر، فیلتر تصفیه آب بیشتر، مصالح ساختمانی بیشتر و در نهایت دستمزد ساخت بیشتری طلب می‌کند که همگی این موارد، هزینه جکوزی را بیشتر می‌کند.

علاوه بر هزینه ساخت، هزینه‌های جانبی و نگهداری جکوزی نیز باید پیش از تصمیم به خرید یا راه اندازی آن در نظر گرفته شود. هزینه نگهداری جکوزی شامل هزینه برق، تعویض فیلتر، استهلاک مواد و مصالح و تعمیر تاسیسات است.

هزینه ساخت جکوزی چقدر است؟

جکوزی بسازیم یا پیش ساخته بخریم؟

انتخاب بین خرید یا ساخت جکوزی به عوامل زیادی بستگی دارد. اگر برای جکوزی فضای محدودی دارید بهتر است از جکوزی پیش ساخته استفاده کنید تا یک جکوزی بسازید. اگر وقت یا حوصله نصب، راه اندازی، خرید مواد ساختمانی، تاسیسات و استخدام متخصص ندارید بهتر است از جکوزی پیش ساخته استفاده کنید. اگرقصد راه اندازی جکوزی در ساختمان یا آپارتمان دارید و برای این کار یک فضای کوچک مانند حمام را در نظر گرفته‌اید بهتر است جکوزی پیش ساخته بخرید.

اگر جکوزی قرار است در کنار یک استخر یا سونا قرار بگیرد و در خانه‌ای ویلایی بزرگ با فضای نامحدود اجرا می‌شود و قصد استفاده از آن در کنار استخر دیده می‌شود، بهتر است جکوزی ساخته شود تا از جکوزی پیش ساخته استفاده شود. اگر افراد زیادی در آینده از جکوزی استفاده خواهند کرد باز هم بهتر است جکوزی ساخته شود و بالاخره اگر جکوزی در محیطی باز قرار دارد بهتراست ساخته شود تا از انواع پیش ساخته آن بهره برده شود.

ساخت جکوزی را به چه کسی بسپاریم؟

گروه عمرانی کارگشا در زمینه انجام انواع عملیات ساختمانی تبهر دارد و در این راه از متخصصان حوزه ساختمان سازی بهره می‌برد. اگر قصد دارید در خانه، آپارتمان، برج، باغ و … اقدام به ساخت جکوزی کنید می‌توانید روی مهارت گروه ساختمانی کارگشا حساب کنید و برای ثبت سفارش ساخت جکوزی به سایت کارگشا مراجعه کنید.

«درخواست اجرای جکوزی از متخصصین کارگشا»

سخن آخر

جکوزی علاوه بر لوکس بودن مزایای زیادی دارد. خستگی یک روز پر مشغله را می‌توان با استفاده از این سازه لاکچری به فراموشی سپرد و سپس با انرژی به خانواده بازگشت. اگر قصد راه اندازی یک جکوزی نقلی را دارید، دو راه پیش رو دارید، یا جکوزی فایبرگلاسی پیش ساخته تهیه کنید و یا از متخصصان این حوزه برای ساخت جکوزی مشورت بگیرید.

نویسنده: حمیرا باجلان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا