مقالات کارگشا

پیمانکار دیوارچینی : چگونه و از کجا پیمانکار حرفه ای پیدا کنیم؟

دیوارها شاکله همه ساختمان‌ها هستند. فرقی‌ نمی‌کند مقیاس کار چگونه باشد و یا از چه مصالحی استفاده شود، دیوارچینی تأثیر زیادی در هزینه‌ها و کیفیت نهایی کار دارد. فردی که عملیات دیوارچینی را بر عهده‌ می‌گیرد باید از سابقه خوبی برخوردار باشد. از همین رو پیدا کردن پیمانکار دیوارچینی حرفه‌‌ای در پروژه‌های ساخت و ساز جزء انتخاب‌های مهم است. در این مقاله راهنمایی را برای کمک به شما در انتخاب یک مجری حرفه‌‌ای دیوارچینی ارائه کرده‌ایم.

پیمانکار دیوارچینی : چگونه و از کجا پیمانکار حرفه ای پیدا کنیم؟

پیمانکار دیوارچینی حرفه‌‌ای کیست؟

شاید با خود فکر کنید که دیوارچینی یک عملیات ساده است و هر مجری قادر خواهد بود که کیفیت خوبی را تحویل شما دهد. بله تا حدودی شاید حق با شما یا این گونه از افراد باشد اما باید توجه داشت که خود عملیات دیوارچینی بالذاته سخت یا مشکل‌زا نیست، بلکه این فرآیند اجرای آن است که هر از گاهی موجب بروز معضلاتی‌ می‌شود.

فرد یا شرکتی که پیمانکاری دیوارچینی یک پروژه را بر عهده‌ می‌گیرد باید از منابع و امکانات لازم و کافی برخوردار باشد که مهم‌ترین آن‌ها نیروی کار حرفه‌‌ای برای انجام دیوارچینی است. از طرفی هم پیمانکار باید در قبال پروژه از جنبه‌های مختلف زمانی و کیفیت کار مسئول باشد. در ادامه بیشتر در خصوص ویژگی‌های یک پیمانکار دیوارچینی حرفه‌‌ای حرف خواهیم زد.

مطلب پیشنهادیپیمانکار ساختمانی کیست؟ وظایف، مسئولیت، تعهدات و نحوه کار با او

پیمانکار دیوارچینی حرفه ای کیست؟

پیمانکار دیوارچینی حرفه‌‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

در بالا نیم‌نگاهی به ویژگی‌های یک پیمانکار دیوارچینی خوب داشتیم. باید توجه داشت که پیمانکار هم در حقیقت یک انسان است و از این رو باید در انتخاب این فرد ویژگی‌های زیادی را مد نظر قرار داد، به ویژه اگر پروژه ساختمانی بزرگ باشد. در ادامه به طور مفصل مهم‌ترین ویژگی‌های یک پیمانکار دیوارچینی خوب آورده شده است.

  • بدون شک اولین و شاید مهم‌ترین ویژگی یک پیمانکار دیوارچینی حرفه‌ای، قدرت تصمیم‌گیری و قاطعیت او باشد که نقش اساسی را در پیشرفت کار طبق برنامه زمانی و کیفیت نهایی آن ایفا خواهد کرد.
  • دومین ویژگی که از نظر اهمیت چیزی کم از مورد بالا ندارد داشتن تجربه کافی است. داشتن تجربه در حوزه کاری دیوارچینی حرفه‌ای یکی از ویژگی‌هایی است که موجب‌ می‌شود پیمانکار تسلط خوبی بر پروژه داشته باشد و پروژه با کیفیت و سرعت مناسبی پیش برود.
  • پیمانکار دیوارچینی باید در کمال مسئولیت شناسی به شروع کار در اسرع وقت نسبت به تجهیز کارگاه و شروع کار اقدام کند.
  • پیمانکار دیوارچینی باید آگاهی کامل در خصوص مواد توافق شده در قرارداد پیمانکاری داشته باشد و کار را دقیقاً بر اساس آن به پیش ببرد.
  • پیمانکار دیوارچینی باید هماهنگی خوبی با کارفرما و مهندس ناظر داشته باشد تا بدین طریق از ایجاد وقفه یا سایر مشکلات در اجرای پروژه خودداری شود.
  • پیمانکار دیوارچینی حرفه‌‌ای باید مطابق با موارد ذکر شده در قرارداد بین طرفین نسبت به تهیه مواد و مصالح با میزان کیفیت مشخص شده اقدام کند.
  • پیمانکار باید که تمامی عملیات‌های لازم در دیوارچینی را بر اساس استانداردها و الزامات ذکر شده در قرارداد بین طرفین و تحت نظارت کامل مهندس ناظر انجام دهد.
  • پیمانکار باید در حین انجام پروژه تمامی تغییرات ایجاد شده در عملیات را تمام و کمال به کارفرما گزارش دهد.

پیمانکار دیوارچینی حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

نحوه کار با پیمانکار دیوارچینی چگونه است؟

اول از همه این که برای کار با پیمانکار باید نسبت به انعقاد قرار داد با او اقدام کنید. در واقع بهترین و معقولانه‌ترین کار برای شروع دیوارچینی انعقاد یک قرار کامل بین طرفین است. برای اینکار هم‌ می‌توانید دو نوع قرار داد بر اساس فهرست و قرارداد انجام کار توسط کارفرما را در نظر داشته باشد.

قرارداد پیمانکاری بر اساس فهرست در حقیقت جمع کل مبالغی است که در ضمایم قرارداد تجزیه و تحلیل شده و به تائید پیمانکار ساختمانی و کارفرما رسیده است. این لیست شامل تمامی مواردی که هزینه‌بر هستند، از نیروی انسانی و مجوزها گرفته تا مصالح و غیره، در قالب فهرست‌هایی که تقریباً به طور دقیق توسط مهندسین مشاوری که به پیمانکار از قبل معرفی شده‌اند تهیه‌ می‌گردد و در قرارداد پیمانکاری میان کارفرما و پیمانکار ساختمانی درج‌ می‌شود.

در قرارداد نوع انجام کار توسط کارفرما، گاهی خود کارفرما دارای شرایط و مالی و فنی لازم برای اجرای پروژه از جمله از نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات و توان مالی را دارد و در این شرایط کارفرما انجام کار را بر عهده‌ می‌گیرد. البته این شیوه معمولاً برای پروژه‌های کوچک‌تر مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد.

نحوه کار با پیمانکار دیوارچینی چگونه است؟

پیمانکار دیوارچینی حرفه‌‌ای را از کجا‌ می‌توانیم پیدا کنیم؟

به مانند تمامی عملیات‌های ساختمانی برای پیدا کردن یک پیمانکار خوب و حرفه‌‌ای برای دیوارچینی دو روش سنتی و جدید را پیش رو دارید در روش سنتی شما با اطلاعاتی که از قبل از شخص خاصی دارید خواهید توانست یک پیمانکار مناسب خود را پیدا کنید اما در صورتی که اطلاعات یا آشنایی کافی را با شرکت یا شخص خاصی نداشته باشید، مطمئنا انتخاب پیمانکار به روش سنتی سرشار از ریسک خواهد بود.

روش دیگری که تا حدود زیادی ریسک مرتبط با انتخاب پیمانکار دیوارچینی حرفه‌‌ای را کاهش‌ می‌دهد، استفاده از بستر‌های آنلاین انتخاب پیمانکاران مختلف است. در این سامانه‌ها که یکی از معتبرترین آن‌ها سامانه کارگشا است، خواهید توانست که بعد از یک ثبت‌نام ساده پیمانکار دیوارچینی حرفه‌‌ای باسابقه و مطمئن را پیدا کنید. از مزیت‌های این روش این است که کیفیت کار و تعهد تمامی پیمانکاران، بستر‌های آنلاین به خوبی بررسی شده است و در واقع تمامی آن آزمون پس داده اند.

«چنانچه برای پروژه خود نیاز به پیمانکار دیوارچینی دارید می‌توانید درخواست خود را در سامانه ثبت درخواست کارگشا مطرح نمایید.»

سخن آخر

دیوارچینی یکی از عملیات‌های اجرایی در پروژه‌های ساخت‌و‌ساز است که در بسیاری از موارد اجرای آن بر عهده پیمانکار است. برای انتخاب یک پیمانکار حرفه‌‌ای باید اطلاعات خوبی از ویژگی‌های او در زمینه کاری داشته باشید. برای کار با پیمانکار دیوارچینی بهترین کار انعقاد قرارداد با او است و برای پیدا کردن این پیمانکار‌ می‌توانید به روش سنتی یا جدید از طریق مراجعه به بستر‌های آنلاینی مانند کارگشا مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

چک لیست دیوار چینی با ملات ماسه و سیمان

قرارداد مقاطعه کاری اجرای دیوارچینی

روش اجرای انواع مصالح دیوار (تیغه چینی)

نویسنده: قادر بیری

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام. امیدوارم حالتون خوب باشه. ضمن احترام به شما و تیم زحمتکشتون باید عرض کنم که محتواهای شما اصلا به کار نمیاد. هیچ مضمون درستی در محتواها نیست. من پیشنهاد می کنم به جای توضیح واضحات نسبت به آموزش نکات مهم دیوارچینی، معرفی اکیپ های حرفه ای و منصف، معرفی فروشندگان مصالح با انصاف در خصوص هر موضوعی و مطالبی از این قبیل اقدام فرمایید.
    با آرزوی بهبود مطالب سایت خوب کارگشا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا