مقالات کارگشا

پروژه های ارائه شده در زمینه اثرات اجتماعی:3-طراحی سینک غولپیکر توسط استودیو V

استودیو V  یک سینک سنگی برای یادبود چرخه باران که مشابه سینک طبیعی عظیمی بوده و از بین رفته است ایجاد کرده است.

این اثر هنری زمینی که واقع در روستای yubulu zhai در guizhou است، با ناپدید شدن ویژگی های زمین شناختی  که پدیده ای است وابسته به هویت منطقه، شکل گرفته است. در این دهکده کلیت آن بر لبه یک سینک غولپیکر واقع است.

سوراخ این سینک غولپیکر پس از اینکه توسط استودیو V مدل شد، دارای عمق 610 متر است. این سینک شبیه یک گل شیپوری است و ساختمانهایی با چندین قرن قدمت به دقت در این دهکده محافظت می شوند. استودیو Vتوضیح می دهد: برخی از خانه ها حتی به طور مستقیم بر روی صخره های بومی شکل گرفته اند بدون اینکه هیچ فونداسیون عمیقی برای آنها کنده شده باشد. 

در حالی که خانه های این دهکده بر روی لبه بیرونی این سینک عظیم ساخته شده است، شیب مرکزی توسط سطوح وسیعی از مزرعه ها با خاک حاصلخیز تعریف شده است.

با توجه به گفته روستاییان، در دهه های گذشته در دوره های با بارندگی شدید تقریبا تمامی فضای دایره ای داخلی روستا و به دلیل شیب موجود آن، تبدیل به یک دریاچه شده بود. این سینک بیش از آنکه یک گودال ساده باشد، آب باران را به آرامی و طی چند روز تخلیه کرده و از طریق چهار مجرا انتقال می دهد. این چرخه، رسیدن آب به زمین و چرخش دوباره آن  یک فرایند چرخه ای است که در طول سال ها زندگی را در این منطقه تعریف کرده است.

با توجه به خشکسالی های اخیر این چرخه به پایان رسیده است. کاهش چشمگیر میزان بارندگی باعث شده است که این پدیده به طور کامل ناپدید شود و رشد درختان و پوشش گیاهی متراکم در این مرتع متوقف می شود.

هدف از اجرای این پروژه، تقویت هر دو ویژگی زمین شناسی و حافظه تاریخی یک پدیده طبیعی است. قطر دهانه سینک یادمان ایجاد شده توسط این گروه معماری 9 متر بوده و عمق آن 2.4 متر است. در حالی که قطر دهانه پایینی و کوچکتر آن 1 متر است و عمق سوراخ آن 1 متر است. سوراخی به قطر 30 سانتی متر که به رودخانه زیر زمینی متصل است و امکان تخلیه آب را در هنگام باران فراهم می کند.
 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات کارگشا

پروژه های ارائه شده در زمینه اثرات اجتماع: 2-شهر فوری: طرح پیشنهادی زندگی در فضای بالای زمین

معماران NYC-based به نام های beomki lee و chang kyu lee چشم انداز تازه ای را در مورد مسکن ارزان قیمت در نیویورک تحت عنوان شهر فوری:زندگی در فضای بالای زمین و ساختمان ارائه می دهند. به راستی، فقدان مالکیت خانه در شهر به سرعت افزایش یافته است – که در آن بیش از 75 درصد از ساکنان به جای مالکیت شخصی، اجاره می دهند. در پاسخ به این نیاز آقای لی پیشنهاد می کند که طراحی خانه را با برنامه های اجتماعی پیوند بزنند.

بدین ترتیب نه تنها محیط زندگی شایسته ای ایجاد می شود بلکه فعالیت های اجتماعی نیز پرورش می یابد. این پروژه با بازنگری حق مالکیت فضای بالای زمین و ساختمان در شهر که طی مدت طولانی مورد بازبینی قرار گرفته است. به عبارت دیگر شهر فوری از تعاملات چند بعدی بین ساکنان و ساختار شهر تجلیل می کند در حالی که فعالیت های روزانه خود را در قالب زندگی شهری مجدد شکل می دهند.

با به کار گیری فضاهای رها شده بالای ساختمان ها beomki lee و chang kyu lee می خواهند واحدهای مسکونی مقرون به صرفه در فضاهای محدود را به حد اکثر رسانده و سطح دیگری از انعطاف پذیری برای ترکیب با جامعه شهری ارایه کنند. به اضافه پروژه شهر فوری به تنوع همسایگی در منهتن، از آنجا که هر ساختمان توسط محدوده و مناطق مختلف FAR (نسبت مساحت کف) طبقه بندی شده است احترام می گذارد. 

به اضافه این طرح پیشنهادی نوع جدیدی از یک پلت فرم جامعه را به نام سطح زندگی ارائه می کند. با تمایز دادن اندازه ها و مصالح، پلت فرم ها یک مرکز مهم برای فعالیت و تعاملات مبتنی بر جامعه است که ساکنین را تشویق می کنند تا فرهنگ خود را به اشتراک بگذارند.

منبع:

design boom

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات کارگشا

پروژه های ارائه شده در زمینه اثرات اجتماع: 1-خانه مدولار جمع و جور DD16توسط معماران bio

مسئولیت اجتماعی یکی از موضوعات مهم مربوط به سال 2017 بوده است. با بحران مهاجرت در اروپا، فاجعه طبیعی ویرانی ایجاد شده و جوامع هنوز در فقر مطلق زندگی می کنند. در این راستا معماران و طراحان در حال یافتن راه حلی برای کمک به مردم و ایجاد تاثیر اجتماعی از طریق فعالیت ها و اقدامات خود هستند.

در این راستا هزاران پروژه از طریق هنرمندان، معماران و طراحان از سراسر دنیا ارائه شده است. اعتقاد بر این است که حفظ یک خط گفتمان باز با خلاقیت بسیار مهم است. در ادامه 10 مورد از برترین پروژه های ارائه شده در مورد تاثیرات اجتماعی ارائه می شود.

1-    خانه مدولار جمع و جور DD16توسط معماران BIO

ivan ovchinnikov از معماران BIO یک نمونه از یک خانه ی کوچک مدولار ایجاد کرده است که می تواند شرایط آب و هوایی را تحت تاثیر قرار دهد. خانه DD16 متشکل از دو اتاقک است که برای گردشگران و مسافرانی که مایل به بازدید از مکان های دور دست هستند استفاده می شود.

این قاب از چوب لمینت با پورت های خرد شده ساخته شده است، در حالی که پرت ها به کاهش وزن سازه  کمک می کند. علاوه بر این، به منظور کمک به کاهش وزن مواد مورد استفاده در فضای داخلی، فوم پلی اورتان به عنوان عایق مورد استفاده قرار می گیرد. سطح بیرونی از صفحات آلومینیومی کامپوزیتی ساخته شده است که یک ماده سبک وزن است که در محیط های مختلف مقاوم است. 

اگرچه خانه طراحی شده توسط معماران BIO کوچک و متراکم است، فضای داخلی این مجموعه حس خانه بودن خود را حفظ می کند. کابین شامل یک حمام با دوش، یک تخت دو نفره، یک میز ناهار خوری و یک منطقه باز است که اجاق چوبی می تواند نصب شود.

به دلیل سطوح وسیع شیشه شده و مقدار زیاد نوری که به فضا وارد می شود فضای داخلی به لحاظ بصری وسعت می یابد. اصول مشابه که برای ساخت و ساز خانه مورد استفاده قرار می گیرد در مورد مبلمان کردن خانه به کار گرفته شده است. کاهش وزن و حداکثر استفاده از فضا در حالی که از کمد های پنهان برای انبار لوازم استفاده می شود.

سیستم های صرفه جویی انرژی مستقل در سراسر خانه استفاده می شود – انرژی خورشیدی برای برق، آب آشامیدنی از دریاچه و توالت اکولوژیکی.

منبع:

design boom

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا