مقالات کارگشا

نمای شکل یافته از آلاینده ها: Façade made from pollutants

آنچه در این مطلب می خوانید:

MADE OF AIR چیست؟

منبع تولید MADE OF AIR

کاربرد

وجود بیش از حد دی اکسید کربن در جو، نتیجه مستقیم چرخه ناقص کربن در طبیعت است. با وجود اینکه گیاهان به طور معمول دی اکسید کربن را جذب می کنند، اما، کره زمین ما با حجمی که دارد قادر به جذب دی اکسید کربن به میزان کافی نمی باشد. 

در راستای چاره اندیشی برای این مشکل روز افزون جهانی پنل های نمایی ساخته شده از (MADE OF AIR)که به رنگ سیاه می باشند،  به عنوان یک محصول ساختمانی کربن منفی معرفی شده است. 

به طور قطع تا کنون نام Made of Air را نشنیده اید، اما شکی نیست که در آینده ای نزدیک این نام بر سر زبان ها خواهد افتاد. با وجود پیشروی در اختراع مصالح، این محصول همواره و در هر زمان به اندازه بیشتر مصالح که تا کنون شاهد آن بوده اید عالی و کاربردی خواهد بود.

نمای شکل یافته از آلاینده ها: Façade made from pollutants

MADE OF AIR چیست؟

MADE OF AIR یک مصالح بی نظیر است که زاییده افکار Allison Dring و Daniel Schwaag است. آنها شرکت خود را به نام Elegant Embellishments در سال 2006 در لندن تاسیس کردند. این مخترعین سپس در سال 2009 مقر خود را به برلین تغییر دادند که به آنها این امکان را داد تا مطالعات خود را تحت عنوان (مخترعان عناصر ساختمانی اقلیمی و پیشکاران محیط زیست) توسعه دهند.

MADE OF AIR یک مصالح جدید رادیگالی است که از بیوچار* و نوعی ملات (که آن نیز ماده ای طبیعی است)، و با هدف مبارزه با تغییرات آب و هوایی شکل یافته است. این ماده که 90 درصد از کربن اتمسفر ساخته شده است، جایگزینی پایدار به جهت کاربرد در ساخت و ساز، فضاهای درونی، مبلمان و غیره است.

نمای شکل یافته از آلاینده ها: Façade made from pollutants

*بیوچار زغال حاصل شده از سوزاندن زیست‌ توده‌های گیاهی و ضایعات کشاورزی می باشد. هنگامی که مواد نام برده سوزانده می شوند، 50 درصد حرارت تولید شده و 50 درصد بیوچار به جا می ماند، که به طور معمول به عنوان کود استفاده می‌شود. بیوچار به صورت جامد بوده و سرشار از کربن است که می‌تواند آن را به مدت هزاران سال در خود نگاه دارد. بیوچار مانند تمامی زغال‌ها از راه آذرکافت بوجود می‌آید. این نوع زغال می‌تواند گازهای گلخانه‌ای را جذب کند.

نمای شکل یافته از آلاینده ها: Façade made from pollutants

منبع تولید MADE OF AIR:

به جهت تولید MADE OF AIR از هر گونه زیست توده ای می توان استفاده نمود، البته تا زمانی که آن زیست توده در طول حیاط خود عمل فتوسنتز را انجام داده باشد. به طور معمول این زیست توده ها از ضایعات شهری جمع آوری می شوند، از جمله شاخه های حرس شده باغات و ضایعات کشاورزی پس از برداشت محصول. همچنین در بسیاری از کشورها پس از اتمام کریسمس حجم زیادی از درختان کاج در کنار جاده ها رها می شوند که به طور موثر در تولید این مصالحقابل کاربرد هستند.

نمای شکل یافته از آلاینده ها: Façade made from pollutants

کاربرد:

این محصول قابلیت این را دارد تا برای کاربری های مختلف به صورت سفارشی ساخته و تولید شود. این محصول در حال حاضر در فرم ها و اشکال مختلف، از جمله sheeting board ها، صفحه رویی میز، پنل های پوشاننده نما تولید شده است. همچنین به عنوان یک ماده افزودنی در محصولات موجود به عنوان پر کننده  یا فیلر (Filler) در پلاستربردها، یا پلیمرهای پر شده (Filled polymers) یا قالب گیری تزریقی و غیره به کار می رود.

پنل های تولیدی با این محصول در حال حاضر می تواند جایگزین مصالح مولد CO2، از جمله ورق های MDF یا ترموپلاستیک ها در صنعت ساخت و ساز باشند، که تقریبا 40درصد از کالاهای تولیدی جهان را شامل می شوند.

نمای شکل یافته از آلاینده ها: Façade made from pollutants

سخن آخر:

آقای Bleckwell می گوید: ما به وضوح نگرانی هایی در مورد عملکرد شهرها داریم. بنابراین ما به چیزی که می تواند به طور اساسی محیط زیست را بهبود بخشد، نیاز داریم. محیط زیست باید محیط ساخته شده ای باشد که ما بتوانیم در آن زندگی کنیم و با این محصول یک گام مثبت در این راستا برداشته شده است.

نمای شکل یافته از آلاینده ها: Façade made from pollutants

تولید کنندگان این محصول می گویند: فرایند ساخت و تولید این محصول و فرم پذیری آن جزء ویژگی هایی است که مشتریان این محصول را بسیار به خود جذب می کند. MADE OF AIR به عنوان یک مصالح کربن منفی اثرات کربنی و مخرب یک پروژه را کاهش می دهد، حتی می تواند در مقیاس وسیع اثرات زیبایی شناختی نیز بر روی محیط داشته باشد. اما این تازه شروع کار است…

مطالب مرتبط با این محتوا:

«مواد زائد» شکل دهنده مصالح ساختمانی نوین

نمای پوشیده شده از گیاهان لوکس

منبع:

www.material-lab.co

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا