مقالات کارگشا

همه چیز در مورد آکواریوم دیواری از نکات مهم تا نصب و اجرا

آکواریوم دیواری یک گزینه مناسب برای بهره‌گیری از حداکثر زیباشناختی آکواریوم به خصوص در فضای داخل خانه‌ها، قرار دادن آن‌ها در داخل دیوار است. در این مطلب قصد داریم که به نحوه نصب آکواریوم‌های دیواری بپردازیم در ادامه با ما همراه باشید. 

چرا آکواریوم دیواری گزینه بهتری است؟

آکواریوم‌های دیواری عمدتاً دارای یک سبک طراحی مینیمالیست و بسیار ساده هستند و به همین دلیل به منظور کاربرد در دکوراسیون داخلی بخش‌های مختلف ساختمان‌های مسکونی و اداری بسیار مناسب هستند. از طرفی نیز آکواریوم‌های دیواری دارای سبک مدرن بوده و در فضاهای مدرن خود را بسیار بهتر نشان می‌دهند.

«چنانچه تصمیم به نصب و راه‌اندازی آکواریوم را دارید می توانید درخواست خود را در سامانه ثبت درخواست کارگشا ثبت کنید.»

 یکی دیگر از مزیت‌های آکواریوم‌های دیواری در مقایسه با سایر آکواریوم تمامی تجهیزات و سیم‌کشی‌های مربوط به آکواریوم در قسمت پشتی قرار می‌گیرد و از دید همه پنهان می‌شود که خود این موضوع نیز به بالا بردن زیباشناختی آکواریوم بسیار کمک کننده است.

آکواریوم دیواری

مراحل نصب آکواریوم دیواری

در این قسمت به طور مفصل به فرآیند اجرا و نصب آکواریوم‌های دیواری می‌پردازیم. اجرای آکواریوم دیواری در چند مرحله خلاصه می‌شود که در زیر به هر یک از آن‌ها پرداخته شده است.مشخص کردن محل نصب آکواریوم دیواری

فضای داخلی مد نظر خود را به طور دقیق بررسی کنید؛ محل‌های مناسب از نظر ابعاد به ویژه ضخامت را مشخص کنید و به ترتیب در مورد هر یک از نقاط مشخص شده برای نصب آکواریوم نتیجه‌گیری کنید. بهترین دیوار در واقع دیوارهای بین دو اتاق است. اتاق پشتی محلی برای دسترسی به تجهیزات و داخل آکواریوم و اتاق جلویی نیز محل برای به نمایش درآمدن آکواریوم است.

بیشتر بخوانید: آکواریوم خانگی : مراحل تهیه و متخصص ماهر برای اجرای آن

بررسی دیوار انتخاب شده

بعد از انتخاب محل دقیق برای نصب سعی کنید که لیوان را از جهات مختلفی بررسی کنید. از انتخاب دیوارهای باربر تکیه‌گاه که ساختاری اصلی خانه و ساختمان را شکل می‌دهند دوری کنید. محل دقیق سیم‌کشی‌ها و لوله‌کشی‌ها داخل دیوارها را دقیقاً مشخص بر اساس آن محل دقیق نصب آکواریوم را تعیین کنید.

اندازه‌گیری ابعاد آکواریوم دیواری

در گام بعدی برای نصب آکواریوم ابعاد دقیق آکواریوم خود را اندازه بگیرید. مطمئن شوید که ابعاد آب برای پرورش ماهیان مناسب است. توجه داشته باشید که آکواریوم‌های دیواری از نظر ابعاد به ویژه انتخابات محدودیت‌هایی دارند و اکثر آن‌ها ضخامت‌های بسیار کمی دارند تا راحت‌تر بتوان آن‌ها را در دیوار نصب کرد. در بهترین حالت سعی کنید که ضخامت آکواریوم برابر با ضخامت دیوار یا کمی بیشتر از آن باشد.

در نظر گرفتن فضای لازم برای متعلقات مرتبط با آکواریوم مانند فیلتر چراغ‌ها را فراموش نکنید. در نصب فیلترها دقت زیادی داشته باشید و آن‌ها را در محل مناسب قرار دهیم تا ارتعاش‌ها و سر و صدای ورودی به اتاق‌های مجاور را به حداقل برساند.

بیشتر بخوانید: چگونه سیفون آکواریوم درست کنیم؟ آموزش استفاده از کلینر یا سیفون گراول

تطابق ابعاد آکواریوم با دیوار

در مرحله بعدی فرایند نصب، ابعاد آکواریوم را به طور دقیق در جلوی دیوار و در محل نصب آکواریوم مشخص کنید تا بتوان از تخریب اضافی دیوار در هر حالت جلوگیری کرد. در واقع در این مرحله شکل دقیق آکواریوم را با ابعاد اصلی باید روی دیوار پیاده کنیم.

تخریب دیوار

بعد از مشخص کردن محل دقیق نصب آکواریوم روی دیوار، نوبت به مرحله حساس و سخت تخریب می‌رسد. برای اینکه از تخریب اضافه جلوگیری کنیم باید خیلی آرام پیش بروید. ابتدا لایه سطحی دیوار را طبق نقشه آکواریوم جدا کنید.

بعد با هر وسیله مناسبی که در اختیار دارید قسمت زیرین دیوار را هم آرام آرام جدا کنید. برای این کار برخی اره‌های مخصوص وجود دارند ولی خب از هر وسیله در دسترس دیگری هم می‌توان استفاده کرد. بعد از تخریب محل مشخص شده باید نسبت به مناسب کردن محل قرار گیری آکواریوم اقدام کنید. لبه‌های تیز دیوار را کاملاً صاف کنید. برای این کار می‌توانید از گچ کاری یا سیمان‌کاری استفاده کنید.

نصب صفحات حفاظتی

صفحات حفاظتی یا به اصلاح استاپر را در دو طرف جلو و عقب آکواریوم نصب کنید. البته ابتدا باید لایه محافظ یک سمت آکواریوم را نصب و بعد از قرار دادن آکواریوم لایه دیگر را نصب کنید. این لایه‌های حفاظتی در واقع از آکواریوم در برابر ضربه‌های احتمالی محافظت می‌کنند و علاوه بر این از تکان‌های آن و حرکت آن به هر یک از دو سمت جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای آموزش تعویض آب آکواریوم اتوماتیک و دستی و نکات مهم

قرار دادن محفظه آکواریوم

بعد از صاف کردن محل قرار گیری آکواریوم و نصب یکی از لایه‌های حفاظتی، اقدام به قرار دادن آکواریوم در محل مشخص می‌کنیم. این مرحله ظرافت کاری خاصی را طلب می‌کند پس کار را آرام آرام به پیش ببرید. اطمینان حاصل کنید که آکواریوم سر محل مشخص شده کاملاً ثابت و محکم است. تمامی تجهیزات آکواریوم به ویژه سیم‌ها به سمت عقبی آکواریوم بکشید و اقدامات ایمنی لازم را انجام دهید.

نصب قاب آکواریوم دیواری

در مرحله آخر از فرایند نصب آکواریوم دیواری باید قبل از پیش مشخص شده را نصب کنیم. در بخش جلویی باید از قاب‌هایی استفاده کنیم که از نظر سبک و طرح به فضای خانه می‌آید. نصب قاب در واقع زیر کاری‌های آکواریوم دیواری را می‌پوشاند و جلوه بسیار بهتری به آن می‌دهد.

سخن آخر

آکواریوم دیواری که در سال‌های اخیر استفاده از آن در فضاهای مختلف افزایش یافته است به دلیل جنبه زیباشناختی برتری که در مقایسه با انواع معمولی آکواریوم دارند و از طرفی فضای به مراتب کمتری را اشغال می‌کنند، گزینه بسیار بهتری برای داشتن یک آکواریوم است. این نوع از آکواریم‌ها ضخامت کمی دارند و دقیقاً در دیوار خانه و محل کار شما قرار می‌گیرند پس نباید اصلاً نگران فضایی بود که اشغال می‌کنند. مراحل نصب آکواریوم دیواری در بالا تشریح شد.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا