مبلمان و وسایل

میز کنسول چیست؟ کاربردها و چیدمان میز کنسول با گالری تصاویر

میز کنسول چیست، چه کاربردی دارد و چیدمان آن چگونه است؟ در این مطلب قرار است به این پرسش‌ها پاسخ دهیم. میز کنسول یکی از جذاب‌ترین المان‌هایی است که در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود، فضایی زیبا و چشم‌نواز خلق می‌کند و کاربردهای بسیاری به همراه دارد. برای پاسخ به پرسش میز کنسول چیست؟ با ویکی‌ساختمون همراه باشید.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون داخلی چیست؟ تفاوت آن با طراحی داخلی ساختمان چیست؟

میز کنسول چیست؟

میز کنسول چیست

میز کنسول عنصری دکوراتیو و تزیینی به شکل نیمه میز است که به دیوار چسبیده می‌شود. میز کنسول رنگ‌ها و طرح‌های گوناگونی دارد و در سبک‌های مختلفی مثل کلاسیک، مدرن، روستیک و … ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: انواع سبک دکوراسیون داخلی: 15 سبک متفاوت از مینیمالیست تا روستایی و ساحلی

انواع میز کنسول

میز کنسول چیست

همان طور که گفته شد، میز کنسول در طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های متنوعی وجود دارد، این میزهای شیک و زیبا به صورت آینه‌دار، بدون آینه، پایه‌دار، بدون پایه، قفسه‌ای، دارای کشو، دارای کمد و یا ترکیب کشودار و کمددار در جنس‌های مختلف (چوبی، فلزی، ام‌دی‌اف و …) طراحی و ساخته می‌شوند که هرکدام کاربردهای خاص خود را دارد و برای مکان خاصی از منزل ساخته می‌شوند.

کاربرد میز کنسول چیست؟

اکنون که فهمیدیم میز کنسول چیست، کاربردهای آن را نیز بررسی می‌کنیم. میز کنسول در همه جای منزل، اتاق نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب، راهرو، ورودی، زیر پله و حتی در سرویس بهداشتی، استفاده می شود. میز کنسول علاوه بر زیبا جلوه دادن محیط، کاربردهای متفاوتی دارد؛ به طور کلی از میز کنسول می‌توان برای نگه‌داری از وسایل استفاده کرد، این عنصر دکوراتیو می‌تواند در نقش بوفه، دراور، میز آرایش و حتی کمد در منزل کارایی داشته باشد، در زیر به شرح این کاربردها می‌پردازیم:

کاربرد میز کنسول در ناهارخوری

میز کنسول چیست

در اتاق ناهارخوری می‌توان وسایل سرو غذا مثل بشقاب، قاشق، چنگال، لیوان، دستمال سفره و … را در میز کنسول گذاشت تا بدون اتلاف وقت و رفت‌وآمد زیاد با آرامش بیشتری به چیدمان میز ناهارخوری پرداخت.

کاربرد میز کنسول در اتاق نشیمن

میز کنسول چیست

از میز کنسول در اتاق نشیمن می‌توان به عنوان کتابخانه‌ای کوچک استفاده کرد و یا وسایل مورد استفاده دیگر را در آن قرار داد.

کاربرد میز کنسول در پذیرایی

میز کنسول چیست

می‌توان وسایل پذیرایی از مهمان را در میزهای کنسول موجود در اتاق پذیرایی قرار داد؛ به عنوان مثال وسایل یادگاری قدیمی مثل آلبوم‌های خاطره‌انگیز در میز کنسول نگه‌داری می‌شود تا به هنگام پذیرایی اوقاتی جذاب و لذت‌بخش برای مهمانان فراهم آورد.

کاربرد میز کنسول در اتاق خواب

میز کنسول چیست

اگر اتاق خواب فضای زیادی ندارد، می‌توان از میز کنسول به جای دراور و یا میز آرایش استفاده کرد، در این صورت وسایل آرایشی روی میز کنسول قرار داده می‌شود و لباس‌ها نیز داخل کشوها گذاشته می‌شود، حتی می‌توان از میز کنسول به عنوان گاوصندوق استفاده کرد و تمام وسایل باارزش مثل جواهرات، اسناد و مدارک مهم و … در میز کنسولی که کشو یا کمد آن قفل می‌شود، در اتاق خواب قرار داد.

کاربرد میز کنسول در ورودی منزل

میز کنسول چیست

نوع آینه‌دار میز کنسول برای ورودی ساختمان بسیار کاربردی می‌باشد. هنگام بیرون رفتن از آینه برای چک کردن وضعیت ظاهری افراد استفاده می‌شود، این المان جذاب هنگام ورود مهمانان به نقطه کانونی قسمت ورودی تبدیل می‌شود که احساس خوشایندی به مهمانان منتقل می‌کند. می‌توان از قفسه پایین میز کنسول در قسمت ورودی به عنوان جاکفشی نیز استفاده کرد.

کاربرد میز کنسول در راهرو

میز کنسول چیست

می‌توان برای بزرگ جلوه دادن فضای راهرو از انواع آینه‌دار استفاده کرد، آینه‌ها فضا را بزرگ نشان می‌دهند، حتی زیر میز کنسول در راهرو یا ورودی سبدهایی می‌گذارند تا وسایل اضافی و کوچک را در آن قرار دهند.

مطلب پیشنهادی: طراحی ورودی راهرو با 9 ایده فوق‌العاده زیبا و کاربردی

کاربرد میز کنسول در زیرپله

میز کنسول چیست

کاربرد میز کنسول در زیر پله بیشتر برای زیبا نشان دادن فضا می‌باشد که جای خالی آنجا را به زیبایی پر می‌کند.

میز کنسول در محیط کار

میز کنسول چیست

میز کنسول تنها در منزل به کار برده نمی‌شود، می‌توان در فضاهای کاری مثل مزون لباس عروس، سالن‌های عروسی و فروشگاه‌های کیف و کفش لوکس و فضاهای این چنینی از میز کنسول نیز استفاده کرد.

چیدمان روی میز کنسول

میز کنسول چیست

پس از اینکه فهمیدیم میز کنسول چیست و چه کاربردهایی دارد به چیدمان روی آن می‌پردازیم. همان طور که گفته شد، میز کنسول عنصری دکوراتیو و تزیینی است، عناصر چیده شده روی آن به زیباتر دیده شدن میز در دکوراسیون داخلی منزل کمک به سزایی می‌کند. از شمع، گلدان‌های طبیعی یا مصنوعی، ساعت، قاب عکس، آباژور، مجسمه و هر وسیله تزیینی دیگر می‌توان روی میز کنسول استفاده کرد تا دکوری زیبا و جذاب خلق شود. بهتر است نحوه چیدمان وسایل زینتی روی میز کنسول متقارن انجام شود.

چیدمان میز کنسول

میز کنسول چیست

در ادامه پاسخ “میز کنسول چیست؟” به چیدمان میز کنسول در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم:

  • برای چیدمان میز کنسول در منزل باید این نکته را در نظر بگیرید که میز کنسول را متناسب با سبک دکوراسیون منزلتان انتخاب کنید تا هارمونی و هماهنگی برقرار شود؛ به عنوان مثال اگر دکوراسیون داخلی منزل شما مدرن است، میز کنسول سبک مدرن را انتخاب کنید و اگر دکوراسیون داخلی منزل کلاسیک است، میز کنسول هم به سبک کلاسیک انتخاب شود.
  • میز کنسول به دو صورت آینه‌دار و بدون آینه موجود هستند که بسته به سلیقه خود می‌توان هر کدام از آن‌ها را انتخاب کرد. در صورت انتخاب مدل بدون آینه می‌توان از تابلوهای زیبا بهره برد و در دیوار بالای میز کنسول نصب کرد، این کار فضا را بسیار جذاب می‌کند.
  • اگر میز کنسول را در محیط کوچکی قرار داده‌اید که نور زیادی ندارد، توصیه می‌شود مدل آینه‌دار را تهیه کنید، آینه‌ها فضا را بزرگ جلوه می دهند و با انعکاس نور محیط را روشن‌تر می‌سازند.
  • می‌توان از میز کنسول به عنوان نقطه کانونی در منزل خود استفاده کنید، به خصوص در اتاق پذیرایی که جنبه زیبایی آن بیشتر مد نظر است. با گذاشتن بوفه و میز کنسول آینه‌دار در پذیرایی و اتاق ناهارخوری چشم‌ها به سوی زیبایی چشم‌نواز این المان دکوراتیو خیره می‌شوند.
  • برای زیبا جلوه دادن اتاق نشیمن در کنار مبل راحتی از میز کنسول متناسب با دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. می‌توانید متناسب با سلیقه خود از نوع آینه‌دار یا بدون آینه استفاده کنید.
  • اگر میز کنسول بدون آینه را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید با قرار دادن آینه و شمعدان منزل خود روی آن، به میز کنسول جذابیت بیشتری ببخشید.
  • رنگ میز کنسول نیز بایستی با رنگ دیوار و صد البته با رنگ سایر وسایل منزل هارمونی داشته باشد. بهتر است رنگ دیوار در تضاد و یا خنثی با رنگ میز کنسول باشد.
  • جلوی میز کنسول فرشی زیبا پهن کنید به طوری که با میز، هارمونی ظریفی داشته باشد.
  • در دو طرف میز کنسول می‌توانید دو صندلی قرار دهید، این کار جذابیت بیشتری ایجاد می‌کند.
  • میز کنسول بین فضای دو درب اتاق‌ها نمای جذابی خلق می‌کند، اگر فضای بین دواتاق خواب خالی است، می‌توانید با قرار دادن میز کنسول در آنجا فضای زیبایی خلق کنید.
  • همین طور میز کنسول را در فضای خالی بین دو پنجره قرار دهید. این چیدمان نیز فضا را جذاب و چشم‌نواز می‌سازد.

سخن آخر

میز کنسول چیست، کاربرد میز کنسول چیست و چیدمان میز کنسول چگونه است؟ در این مقاله از ویکی‌ساختمون به بررسی این سؤالات پرداخته شد. میز کنسول وسیله‌ای تزیینی است که در طرح‌ها و سبک‌های گوناگونی وجود دارد. تنوع در طرح‌های میز کنسول، آن را کاربردی‌تر ساخته است به طوری که برای هر قسمت از منزل استفاده‌های مختلفی به همراه دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا