مقالات کارگشا

مناطق گردشگری کرمانشاه

کرمانشاه یکی از شهر های غربی کشور عزیزمان ایران بوده، که در طول زمان دستحوش تمامی عوامل طبیعی و خارجی بوده است. این شهر کهن علیرغم جور زمانه روی خوش خود را از هیچ کسی دریغ نکرده است و همواره پذیرای مسافران و گردشگران عزیزمان بوده و هست. قبل از هر سخنی به عنوان عضو کوچکی از میهن عزیزم ایران؛ به این مردم سخت کوش و مهمان نواز کرد برای از دست دادن تعداد بسیار زیادی از هموطن هایمان در منظقه غرب، در اثر سانحه دلخراش و ناگهانی زلزله تسلیت عرض می کنم. امید دارم در سال جدید روی خوش زندگی و طبیعت را تماشاگر باشند. 
اگر تا کنون به کرمانشاه سفر نکرده اید این سفر بسیار جذاب را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. چرا که شاهد قدمت و قداست خاک این شهر زیبا و خوش ذوق خواهید بود. در این قسمت مناطق زیبا و دیدنی شمال غربی استان کرمانشاه را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

مناطق گردشگری کرمانشاه
دسته بندی مناطق طبیعی و گردشگری شمال غربی استان کرمانشاه 
کرمانشاه یک منطقه کوهستانی محسوب می شود، از این رو سر سبزی این استان در فصل بهار وصف ناپذیر است. کوه هایی که مانند یک مخمل سبز چهره بهار را به طبیعت می بخشد. گل هایی که سرزندگی و شادی را چندین برابر می کنند، تمام این زیبایی ها را باید از نزدیک دید. برای توصیف این طبیعت بکر و دست نخورده واژه ای یافت نمی شود. 
در این اینجا به برخی از این زیبایی های طبیعی اشاره ای خواهیم داشت :
طبیعت زیبای منطقه باینگان در شهرستان پاوه در استان کرمانشاه: این منطقه بسیار زیبا و دیدنی مملو از سرسبزی و نشاط است. کوهای عظیمی که با جنگلی از درختان پوشیده شده است. این جنگل ها به وفور در جاده نوسود و نودشه یافت می شود. روستاهایی که در تمامی شب های نوروز برنامه های نوروزی را به پا داشته و مانع از فراموشی این سنت کهن می شوند. از جمله این روستا ها که از طبیعت بسیار زیبایی نیز برخوردار هستند و دیدن آنها قطعا خالی از لطف نخواهد بود می توان به روستای زردویی، ساتیاری و دودان اشاره کرد.

مناطق گردشگری کرمانشاه

مناطق گردشگری کرمانشاه

در این روستا جهت رفاه گردشگران خانه های گردشگری نیز برای اقامت عزیزان بر پا شده است. علاوه بر تمامی جذابیت های ذکر شده  این روستا ها منبع غنی از فرآورده های طبیعی و غذای سنتی که با گیاهان بهاری تهیه می شوند نیز هستند. از جمله این غذا ها می توان به کلانه که بسیار پر طرفدار نیز هست اشاره کرد، همچنین انواع شیرینی های محلی که سیاه چادر های عشایر به صورت کاملا سنتی در حضورهمگان تهیه می شود اشاره کرد.

این منطقه توریستی به نام منطقه باینگان شهرت دارد که شامل روستاهای گردشگری فراوانی است. کلیه امکانات رفاهی جهت اقامت گردشگران این منطقه فراهم شده است. در ادامه عکس هایی از این مناطق را به اشتراک خواهیم گذاشت. 
طبیعت بکر و دست نخورده روستای هجیج: این منطقع هیجان انگیز و دیدنی در مسیر25 کیلومتری بعد از پاوه قرار دارد. در ادامه سد داریان این روستا بسیار دیدنی و توریستی شده است. در توصیف این زیبایی قلم اینجانب قاصر از نوشتن است و تنها شما را به دیدن عکس های طبیعی این طبیعت دعوت می کنم.

مناطق گردشگری کرمانشاه

مناطق گردشگری کرمانشاه

چشمه کانی بل : این چشمه سرشار و زلال منبع غنی از آب معدنی طبیعی است که بسیار گوارا و لذیذ است. 

مناطق گردشگری کرمانشاه
مسیر نوسود و زیارتگاه سلطان : این منطقه نیز یکی از عجایب طبیعت در این استان عزیز است. جاده پر پیچ و خمی که نمی توان لحظه ای از زیبایی های آن چشم برداشت. در این طبیعت خیره کننده زیارت گاهی بنام سلطان وجود دارد که در تمامی طول سال به این منطقه رفت و آمد می شود. 

مناطق گردشگری کرمانشاه

مناطق گردشگری کرمانشاه
غار قوری قلعه و غار کاوات : غار زیبای قوری قلعه و کاوات نیز در همین منطقه اورامانات قرار دارد که بسیار دیدنی ست و جای بسی تامل در حکمت و قدرت خالق هستی را دارد. 

مناطق گردشگری کرمانشاه
اورامانات تخت: روستای تاریخی به قدمت بیش از هزار سال با آب و هوایی مطبوع که حتی در تابستان نیز کوه های آن از برف پوشیده شده است. خانه هایی که به صورت پلکانی در دل کوه ساخته شده است. این منطقه به علت معماری خاص خانه هایش به شهر هزار ماسوله معروف است. 

مناطق گردشگری کرمانشاه

مناطق گردشگری کرمانشاه
تالاب هشیلان: این تالاب زیبا در جاده کرمانشاه-روانسر در 26 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد. دارای پوشش های گیاهی متنوع و بسیار زیبا، پرنده های مهاجری که دسته دسته به این تالاب سفر می کنند که در زمره پرندگان نادر هستند. این تالاب 110 جزیره کوچک را در دل خود جای داده است. 

مناطق گردشگری کرمانشاه

مناطق گردشگری کرمانشاه
زیارتگاه ویس: این مکان مذهبی در مسیر کرمانشاه-روانسر و در 30 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد. مکان این زیارتگاه در بالاترین نقطه کوه واقع شده است و مسیری بسیار زیبا و دلنشین دارد. این مسیر برای رفاه حال مسافران کاملا آسفالت بوده و مشکلی برای رفت آمد وسایل نقلیه ندارد. بزرگترین سایت پرواز پاراگلایدر نیز در این مسیر قرار دارد. 

مناطق گردشگری کرمانشاه

مناطق گردشگری کرمانشاه
سراب یاوری : این سراب زیبا در 21 کیلومتری شهرستان روانسر قرار دارد. مکانی تفریحی و تقریبا ساحلی و تفرجگاهی به دور از هیاهوی شهر برای علاقه مندان به طبیعت است. 

مناطق گردشگری کرمانشاه
سفید برگ: این مکان بسیار زیبا و دیدنی در 25 کیلومتری شهرستان جوانرود  قرار دارد. این منطقه به دلیل آب و هوای مطبوع و منبع غنی آب؛ به مکانی مناسب برای پرورش ماهی ها تبدیل شده است. ماهی های کبابی این منطقه با طعمی خاص و روشی متفاوت طبخ می شوند که برای همه دوستدارن غذاهای دریایی بسیار دلچسب خواهد بود. 

مناطق گردشگری کرمانشاه
 

 
 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا