مقالات کارگشا

معرفی نرم افزار دیتا کد (DataCAD)

DataCAD نرم افزاری است برای طراحی و همچنین تهیه نسخه پشتیبان به کمک کامپیوتر (CAD)که به دو صورت 2 بعدی و 3 بعدی ارائه می شود و توسط DATACAD LLC طراحی و ساخته شده است. این برنامه ای است برای طراحی معماری، رندر عکس واقعی، انیمیشن و ایجاد سند برای پروژه های ساخت و ساز. DataCAD که توسط معماران و مهندسین نرم افزاری برای معماری طراحی شده است، شامل ابزارهایی است که باعث می شود طراحی و تهیه پیش نویس از طرح ساده تر شوند، از قبیل ورود اتوماتیک درب و پنجره، ایجاد ابعاد و هچ تجمعی، فریم سازی خودکار 3D.

پلان معماری در کد

DataCAD به طور انحصاری بر روی سیستم عامل های مایکروسافت ویندوز اجرا می شود و یکی از اولین برنامه های CADD مبتنی بر رایانه های شخصی است که مخصوص معماران طراحی شده است.

DataCAD تنها نرم افزار CADD است که تا کنون توسط موسسه آمریکایی معماران (حدود 1987) برای عرضه مستقیم به اعضای آن تایید شده است. بر اساس جدیدترین نظرسنجی موسسه آمریکایی موسسات معماری (AIA)، دومین نرم افزار رایج ترین نرم افزار توسط معماران ثبت شده است.

تا سال 1988، DataCAD در بیش از 12000 شرکت در ایالات متحده و کانادا مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر تخمین زده می شود بیش از 250000 نسخه نصب شده از DataCAD در سراسر جهان موجود است.

 نرم افزار دیتا کد

DATACAD چه امکاناتی برای معمار فراهم می آورد؟

DataCAD به معمار اجازه می دهد که از پروژه یک پیش نویس تهیه کند، آن را ویرایش کند و در نهایت آن پروژه را به صورت مستند آماده کند. این نرم افزار پیش از آنکه پیش نویس طراحی باشد، امکاناتی چون مدل سازی سه بعدی اتوماتیک، ابزار رندر گیری با کیفیت همچون عکس واقعی دارد که معماران را در رقابت قرار می دهد. نور و سایه در این نرم افزار قابل کنترل است. فراهم آوری تجسم پروژه به طور پیش فرض به معمار و مشتری اجازه می دهد تا با اعمال تغییرات در پروژه پیش از شروع فرایند در زمان و هزینه صرفه جویی شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا